Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me EmptyGisteren om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me EmptyGisteren om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty06.11.24 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me

4 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me"?

*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_lcap0%*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_lcap14%*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_rcap 14% 
[ 1 ]
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_lcap0%*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_lcap14%*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_rcap 14% 
[ 1 ]
[ 0 ]
[ 0 ]
*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_lcap43%*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Vote_rcap 43% 
[ 3 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 7

Enquête gesloten

*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty *RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me

Bericht  sokratikos 03.07.23 21:16

[11-06-2023]

Lynsey de Paul, geboren als Lyn(d)sey Monckton Rubin (Londen, 11 juni 1948 – aldaar, 1 oktober 2014), was een Britse singer-songwriter.

In 1972 schreef ze de hit Storm in a Teacup voor The Fortunes, evenals On the Ride voor Continental Uptight Band (gecrediteerd als Lynsey Rubin, piekpositie 23, 1972) en "When You've Gotta Go" voor Solomon King een paar maanden later trad ze zelf op het voorplan met de hit "Sugar Me". De Paul schreef ook mee aan Barry Blue's eerste internationale hit "Dancin" (on a Saturday Night) " uit 1973, die in thuisland het Verenigd Koninkrijk de 2e positie bereikte in de UK Singles Chart en in Nederland de 11e positie in de Hilversum 3 Top 30 / Daverende Dertig en de 21e positie in de Nederlandse Top 40 op Radio Veronica.

In de periode 1972-1977 schreef ze 14 hits die in de hitparades kwamen van de Verenigde Staten, Duitsland, Nederland, thuisland Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland, België, Oostenrijk, Zweden, Canada en Australië.

Lynsey de Paul was de eerste vrouw die een Ivor Novello Award in de wacht wist te slepen - voor haar ballade
en nu te ranken hit "Won't Somebody Dance with Me" uit 1973. Een jaar later won ze een tweede Ivor Novello Award voor haar Britse hit "No Honestly", het kenmerkende nummer voor de tv-komedie met dezelfde naam.

Ze haalde ook de Nederlandse albumlijsten als de performer van het Beatles-nummer "Because" op het soundtrackalbum van de film "All This and World War II".

Ze vertegenwoordigde het Verenigd Koninkrijk op het Eurovisiesongfestival 1977 met het lied Rock Bottom, dat ze samen met Mike Moran schreef en zong. Ze werden tweede en hadden een Europese hit met het lied.

Samen met Moran schreef ze nog verschillende hits. Later werd ze ook producer, speelde ze in musicals, nam ze interviews af en werkte voor televisie.

Ze overleed op 66-jarige leeftijd, volgens de BBC vermoedelijk aan de gevolgen van een hersenbloeding. Ze werd begraven op een begraafplaats in de Londense wijk Hendon.

Ze keerde terug naar de Nederlandse album lijsten met haar uitvoering van haar nummer "Sugar Shuffle" dat verscheen op het door Bob Stanley samengestelde album "76 In The Shade", uitgebracht in augustus 2020.

"Won’t somebody dance with me" is een single van Lynsey de Paul.

De single is niet afkomstig van een van Lynsey de Pauls reguliere albums. Het is de middelste van de drie hits, die De Paul in Nederland had. Ze werd in 1972 voorafgegaan door Sugar me (haar grootste en in 2014 gerankte hit) en in 1974 opgevolgd door Ooh I do. Het lied voerde De Paul terug naar haar jeugd, waarbij ze door haar vader mishandeld werd. Het arrangement was van Christopher Gunning, later een componist van klassieke muziek.

"Won’t somebody dance with me" is een romantisch liedje, waarbij De Paul als "muurbloempje" optreedt. Het bracht haar een Ivor Novello Award. Het lied kwam voor in de film The Big Sleep en in een van de afleveringen van The Muppet Show. Ook was het te zien in de Mickey Mouse Club.

Een aantal artiesten, onder wie Petula Clark en Lena Zavaroni, brachten een cover uit. Het verscheen daarbij ook in het Frans (Je voudrais tant danser van Martine Tourell) en Deens (Hvem danser en dans med mig van Maria Stenz en Jesper Klein). Voor Nederland nam Piet Noordijk, de saxofonist, een instrumentale versie op voor zijn coveralbum Prototype.

Lynsey de Paul zat tijdens de opnamen zelf overigens niet zonder "vrienden". Eerst was ze bevriend met Roy Wood van The Move en vervolgens had ze een kortstondige verhouding met Ringo Starr.

Lynsey de Paul scoorde alleen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk een hitje met Won’t somebody dance with me. In Engeland stond het zeven weken in de hitparade, hoogste notering plaats veertien. Ze had daar zeven hits.

"Won’t somebody dance with me" stond in de eerste editie van 1999 in de NLse Top 2000 op #1995 en in 2002 op #1747

Laatst aangepast door sokratikos op 06.02.24 20:19; in totaal 2 keer bewerkt

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty Re: *RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me

Bericht  Mirrr 20.07.23 20:56

Ach een van de liefdes van mijn oudste broer, beetje jeugdsentiment daarom een 7
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

*RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me Empty Re: *RTH* Lynsey de Paul - Won't Somebody Dance with Me

Bericht  Frodo 28.07.23 0:08

Dit kan ik niet afluisteren anders zijn straks al mijn tanden afgebrokkeld van de zoetigheid.

2
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  sowhat 13.08.23 13:06

Haar masterpiece. 9

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  sokratikos 06.02.24 20:18

Dit kende ik nog helemaal niet (voor ik het plaatste). Verstillend, introvert, mooi hoor. 8

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum