Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 18-09 Sokra zaagt door
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky EmptyGisteren om 18:15 van Timmus

» September 2024
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky EmptyGisteren om 11:05 van sokratikos

» 21 sept 2024 De V500 Tombola
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty18.09.24 21:57 van Ries

» Vrijdag 20 september - De Weekendstart 20.00
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty18.09.24 15:44 van Timmus

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty18.09.24 14:47 van Timmus

» *RTH* The Hollies - Stop, Stop, Stop
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 16:58 van sokratikos

» *RTH* a-ha - Hunting High and Low
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 16:28 van sokratikos

» *RTH* Trio - Da Da Da
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 16:14 van sokratikos

» *RTH* José Feliciano - Feliz Navidad
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 16:00 van sokratikos

» *RTH* Wim Sonneveld – De kat van ome Willem
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:17 van Mirrr

» *RTH* Depeche Mode – Blasphemous rumours
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:16 van Mirrr

» *RTH* Interpol – All the rages back home
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Pussycat Dolls - Don't Cha ft. Busta Rhymes
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:15 van Mirrr

» *RTH* Sandy - Ik ben verliefd op John Travolta
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Patsy Cline - Crazy
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:14 van Mirrr

» *RTH* Demis Roussos – Auf wiederseh’n
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:13 van Mirrr

» *RTH* English teacher – Nearly daffodils
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Osmonds – One way ticket to anywhere
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:12 van Mirrr

» *RTH* Elaine Paige & Barbara Dickson – I know him so well
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 12:10 van Mirrr

» Marsha's jukebox (16 september)
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty17.09.24 0:00 van Marsha


*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

+6
sowhat
Ries
Roy
Frodo
Jan...
Timmus
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Rainbow in the sky"?

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap0%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap8%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap8%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap15%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap15%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap31%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 31% 
[ 4 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap15%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap8%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap0%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_lcap0%*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Timmus 24.06.16 20:40

[24-06-2016]

Vrijwel zonder uitzondering klinkt in een supermarkt muziek. Soms een voorgeprogrammeerde CD of digitale playlist (welke gezien de geringe tijdsduur een marteling moet zijn voor het personeel), vaak ook een radiozender. Ik vraag me dan altijd af: wat doe je dan wanneer er op de radio een reclame klinkt voor een concurrerende supermarkt? Draai je dan het geluid weg, gooi je er een eigen reclame achteraan of laat je het zo? Het lijkt me niet dat de manager van dienst de hele tijd de speakers in de gaten houdt.

De supermarkt die ik het meest frequent bezoek (wat welbeschouwd alleen met de nabije ligging te maken heeft, want het assortiment is karig, de bediening onprofessioneel en de prijzen hoog) heeft Q-Music uit de boxen schallen; zodoende werd ik afgelopen week getrakteerd op "De Top 500 van het Foute Uur". Zo kon het gebeuren dat ik, na net afgerekend te hebben, met een mistroostige blik de toko verliet, gezien de notering van dat moment: Gordon met Kon ik maar even bij je zijn. Eén der supermarktmedewerkers was juist druk doende met mop en veger en even kreeg ik een visioen van afpilsen om half zes in een foute kroeg wanneer de barkeepers al begonnen zijn met schoonmaken.

Vanmiddag hoorde ik tijdens het inslaan van de weekendboodschappen de klassieker Wonderful Days van het onvolprezen duo Charly Lownoise & Mental Theo. Deze heerschappen komen vast ooit nog eens aan bod in RTH. Maar vandaag ranken we de nummer-1 van genoemde lijst.




Laatst aangepast door Timmus op 07.08.16 18:19; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Jan... 24.06.16 20:48

Nooit gesnapt waarom deze plaat bij de Q-music luisteraars de status klassiekert hebt. Is al jaren de plaat van de 90s. Waarom? Het is net een opgevoerde brommer. Veel geschreeuw, weinig wol en vooral rete-commercieel. 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Frodo 24.06.16 21:45

Goedkoper kan het niet (dat geldt in letterlijke zin waarschijnlijk voor het filmpje), maar ondanks dat het niets voorstelt is het toch niet onprettig om te horen.

6
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Roy 25.06.16 7:57

Niet echt mijn tak van sport. Deze track staat echter als een huis en dat al een heel lange tijd. Ik kan dan ook niet anders dan dit een voldoende geven. Ik hou het bij een zesje.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Ries 25.06.16 9:12

Ik heb geen aversie jegens dance/trance/house etc zoals luisteraars van mijn Ori show zouden kunnen weten, maar dit is echt niet mijn kopje thee. Dat gehak gedoe is voor muj vaak een teken om ff wat anders te gaan doen en daarom kom ik voor Feijenoord Paultje niet verder dan een kleine 4!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  sowhat 25.06.16 11:54

Bij de vorige dj, dat was heel kort terug, zei ik dat ik dj's meestal niet trek tenzij er een sterke featuring is. Wel, deze zangeres is een sterke featuring en dient dan ook als zodanig worden opgenomen. Ook de muziek is opzwepend en gezellig. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18954
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Joostvdaa 26.06.16 13:57

Dit blijft toch wel één van de beste nummers uit het genre en is nog steeds een echte knaller in de kroeg, zoals ik vannacht in Arnhem wederom proefondervindelijk heb ervaren. Niet iets om zelf thuis op te zetten, maar erg leuk bij gelegenheid en terecht zeer hoog in zo'n foute lijst. Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  arjanh 30.06.16 14:49

Ik zal het niet gaan hebben over de onzinnige term 'foute muziek'; ik geloof niet dat dj Paul enige affiniteit heeft met racisme of nazisme.
Ik hoorde een paar weken geleden volgens mij ook op Qmusic een lijst van de 90s, nou, niks geen nirvana en pearl jam, wel spice girls en lownoise/theo en inderdaad dit nummer op 1.
Waarom? Er is zelfs binnen de happy hardcore al een stuk leuker. Een kleine 5.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Mirrr 01.07.16 14:14

Tja beetje sentiment omdat mijn dochter dit destijds wel leuk vond, een 6
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12225
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  sokratikos 16.07.16 17:28

Op elke laatste schooldag voor een vakantie van de lagere school vlakbij (zoals gisteren) wordt op het schoolplein een drive-in-show neergezet die urenlang op oorbeschadigend volume vergelijkbare boem-boem-boem-nummers afspeelt die ontzettend veel slechter zijn dan de RTH. Wat is dit daarmee vergeleken een heerlijkheid! 6je

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10213
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Timmus 07.08.16 18:18

Dikke 8 voor deze klassieker.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Timmus 10.03.18 0:02

En nu ook op #1 in de Q-Music Top 500 van de 90's. Toch wel opmerkelijk dat dit het wint van Guns N' Roses, Anouk, Robbie Williams en AC/DC.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Ries 10.03.18 11:40

Dat tekent de wansmaak van het Q publiek
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7095
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Jan... 10.03.18 16:02

Timmus schreef:En nu ook op #1 in de Q-Music Top 500 van de 90's. Toch wel opmerkelijk dat dit het wint van Guns N' Roses, Anouk, Robbie Williams en AC/DC.

Nee, dat is niet verrassend, Timmus. Bij Q overheersen de meest lullige commerciele house-meuk.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Timmus 10.03.18 19:14

Met het Q-publiek heeft het (denk ik) niet zoveel te maken, gezien het feit dat dit nummer ook opduikt in lijsten van Radio 2 (#532 in de Top 2000), 3FM, 538 en Slam FM.

Ikzelf vind dit een prima plaat en een belangrijke vertegenwoordiger van het ooit uitermate populaire genre "happy hardcore" (want voor "gabber" is dit niet hard genoeg), dus ik ben wel blij dat mensen dit na 23 (!) jaar nog op waarde kunnen schatten.

Andere klassiekers in dit genre kwamen we in de top-10 tegen op #3 (Charly Lownoise & Mental Theo) en #5 (Party Animals).
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16776
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky Empty Re: *RTH* DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum