Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Oktober 2024
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyVandaag om 1:18 van Grafmat

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 19:36 van Flyboy

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 16:23 van sokratikos

» *RTH* Muse - Sunburn
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 16:10 van sokratikos

» *RTH* Genesis - Tonight Tonight Tonight
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 15:57 van sokratikos

» *RTH* T. Rex - Jeepster
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 15:36 van sokratikos

» *RTH* Jim Diamond - I Should Have Known Better
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 14:59 van sokratikos

» *RTH* Gal Costa - Que Pena (Ele Já Não Gosta Mais de Mim)
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 14:40 van sokratikos

» *RTH* Gerry & The Pacemakers - It's Gonna Be Alright
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 14:19 van sokratikos

» *RTH* The Telescopes - Flying
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:26 van sowhat

» *RTH* Captain & Tennille - Love Will Keep Us Together
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:24 van sowhat

» *RTH* Suzie - Johnny Loves Me
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:23 van sowhat

» *RTH* Brownie Dutch – Stupid kind of lover (live)
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:18 van sowhat

» *RTH* Sjef van Oekel – Zuurkool met vette jus
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:16 van sowhat

» *RTH* Dandy Warhols – Everyday should be a holiday
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:14 van sowhat

» *RTH* Billie Eilish – No time to die
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:12 van sowhat

» *RTH* Paul de Leeuw - Bejaarden
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:06 van sowhat

» *RTH* First class - Beach baby
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow EmptyGisteren om 12:03 van sowhat

» Introquiz Oktober staat klaar
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty04.10.24 22:31 van Mies

» Za. 5 oktober: Orinoco Weekendsjoowww
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty04.10.24 20:51 van Grafmat


*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

+2
Berend
sokratikos
6 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow"?

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap50%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 50% 
[ 4 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap38%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 38% 
[ 3 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap12%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 12% 
[ 1 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_lcap0%*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 8
 
 
Enquête gesloten

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  sokratikos 19.02.23 15:14

[11-02-2023]

Gerald Goffin (New York, 11 februari 1939 - Los Angeles, 19 juni 2014) was een Amerikaanse tekstschrijver. Aanvankelijk werkte hij samen met zijn eerste vrouw Carole King en schreef hij mee aan vele internationale pophits uit het begin en midden van de jaren 1960, waaronder de Amerikaanse #1-hits Will You Love Me Tomorrow, Take Good Care of My Baby, The Loco-Motion en Go Away Little Girl.

Nadat hij en King waren gescheiden, schreef Goffin met andere componisten, waaronder Barry Goldberg en Michael Masser, met wie hij de nummer 1-hits Theme from Mahogany (Do You Know Where You're Going To) en Saving All My Love for You schreef. Tijdens zijn carrière schreef Goffin meer dan 114 Billboard Hot 100-hits, waaronder acht hittoppers en 72 Britse hits. Samen met Carole King werd hij in 1990 opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame.


Gerry Goffin - Wikipedia



"Will You Love Me Tomorrow" of "Will You Still Love Me Tomorrow" is een in 1960 door Gerry Goffin en Carole King geschreven lied. De eerste die het zou opnemen was Johnny Matthis, maar diens manager bij Columbia Records (Mitch Miller) zag er niets in. Het werd wel opgenomen door The Shirelles, die op hun beurt werden gevolgd door een hele waslijst van artiesten variërend van Pat Boone tot The Zombies en van Roberta Flack tot Amy Winehouse. Die covers verschijnen tot op de dag van vandaag. Carole King nam het zelf pas in 1971 op voor haar album Tapestry. Voor Nederland deed Herman Brood in 1989 een duit in het zakje op zijn album Hooks.

De eersten die het opnamen hadden ook het meeste succes. Ze haalden twee weken de #1e plaats in de Billboard Hot 100-lijst. Ze stonden 19 weken in die lijst. In het Verenigd Koninkrijk haalde het plaatje de #4e plaats in 15 weken notering. Het piekte verder op #3 in Nieuw-Zeeland en op #2 in Canada.

Het had weinig gescheeld of ook The Shirelles hadden het geweigerd. De leadzangeres van The Shirelles Shirley Owens wilde het namelijk eerst niet zingen; ze vond het te countryachtig. Pas toen Luther Dixon er een strijkorkest achter zette, gaf Owens haar bezwaren op. Het bracht haar nog een primeur. Will you love me tomorrow is volgens de overlevering de eerste single ingezongen door alleen vrouwen, die de eerste plaats in de Amerikaanse hitlijst kreeg. Het kreeg daarbij wel een ban door enkele behoudende radiostations mee; zij vonden de tekst te erotisch. De regel "Can I believe the magic in your sighs" zal daar debet aan zijn geweest.


Laatst aangepast door sokratikos op 20.07.23 15:09; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  Berend 22.02.23 14:34

Er staat er leuke serie over popmuziek op Netflix: This is pop. 8 afleveringen met steeds één thema. Aflevering 8 gaat over the Brill Building, waarin heel veel hits geschreven en opgenomen zijn. Bovenstaand nummer is er één van.
Het was gewoon een liedjesfabriek waar zoveel mogelijk hits geschreven moesten worden.
Carole King was daar een van de grote songschrijfsters.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1920
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : Achterhoek

sokratikos vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  Mirrr 26.02.23 13:04

Leuk om eens te horen, beetje oude meuk wel, 6 Wink
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  Frodo 27.02.23 1:17

Leuk nummer, maar de cover van Herman Brood vind ik nog weer wat beter.

6
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  sowhat 01.04.23 13:49

Leuk hoor. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  forzautregivo 02.04.23 11:34

Mooi gezongen, wat saai liedje. Een 6

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  sokratikos 20.07.23 15:09

Fijne soulhit. 7

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10251
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow Empty Re: *RTH* The Shirelles - Will You Still Love Me Tomorrow

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum