Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 15-05 Sokra zaagt door
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way EmptyGisteren om 15:38 van sokratikos

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 20:03 van Timmus

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty14.05.24 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty13.05.24 22:05 van sokratikos


*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Thelma Houston - Don't Leave Me This Way"?

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap10%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap10%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap70%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 70% 
[ 7 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap10%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_lcap0%*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 10
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  sokratikos 27.12.22 18:40

[15-12-2022]

"Don't Leave Me This Way" werd voor het eerst een hit in de uitvoering van Thelma Houston en kreeg toen de status als lijflied in de strijd tegen aids, door de klemtoon iets anders te benadrukken; Don’t leave me this way. Oorspronkelijk zou Diana Ross het nummer opnemen als opvolger voor haar hit "Love Hangover". In plaats daarvan koos men voor Thelma Houston. Het nummer leek een non-single te worden, totdat het werd opgepikt door disco's in Boston. Motown bracht het uit en werd in veel landen een hit in 1976-77: het piekte op #25 in Finland, #18 in Oostenrijk, #17 in Nieuw-Zeeland, #13 in de UK, #11 in Spanje, #7 in Vlaams Belgie, #6 in Australie, #5 in West-Duitsland, #4 in Canada, de NLse Top 40 (waar het 10 weken in stond) en Zweden, en het werd een #1-hit in Walloons Belgie, de USA - waar het werd bekroond met een Grammy Award - en Zuid-Afrika. In 1995 werd het opnieuw uitgebracht in een remix-uitvoering, die tevens in hitlijsten terecht kwam.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty Re: *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  Frodo 02.01.23 20:43

De kracht zit natuurlijk in de ijzersterke compositie. Daar bovenop een goede stem, en dan is de voldoende al binnen natuurlijk. Toch vind ik dit minder dan het origineel omdat het eigenlijk helemaal niets toevoegt: het origineel wordt volledig gevolgd en in de studio zijn er wat discomodedingetjes aan vastgeplakt.

7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty Re: *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  Mirrr 07.01.23 14:21

Ook goed al vind ik die van Communards iets vlotter, 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty Re: *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  sowhat 29.01.23 14:15

Wel aardig. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty Re: *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  sokratikos 02.02.23 18:16

Ik kan me wel vinden ik wat Frodo zegt over de vergelijking met het origineel. En ook in vergelijking met de versie van de Communards is deze discoversie iets minder, maar nog steeds wel een prima song die een 7 verdient.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9979
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way Empty Re: *RTH* Thelma Houston - Don't Leave Me This Way

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum