Steunfonds 12: 21 TM 27 maart 2021
+11
Mauricedegier
sokratikos
Dave Evans
Ries
arjanh
Boebstie
MrJohn
forzautregivo
Jorg
Mirrr
sowhat
15 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Steunfonds :: Steunfonds 2021
Pagina 1 van 1
Wat vindt jij de lekkerste plaat deze week?
Steunfonds 12: 21 TM 27 maart 2021
Hej luisteraars en muzieksteunliefhebbers welkom bij de twaalfde editie
Het gaat lekker met de aantallen die meedoen, daar zijn wij Ivo, Dave en Timmus erg content mee, keep up!
EINDSTAND WEEK 11
1 Wolf Alice - The Last Man On Earth 9 stemmen de WINNAAR en tevens ORINOCOFLOWSCHIJF
2 Don Bryant - A World Like That 8 stemmen
3 Dirty Honey - California Dreamin' 7 stemmen
4 CIVIC - Tell The Papers 1 stem
En doorrr met de steunplaat en de splinternieuwe tracks, ENJOY!!
Groetjes Marrk
HERE WE GO
1. Don Bryant - A World Like That
2. CLOVES - Manic
3. Mooneye - Fix the Heater
4. Orange Skyline - Shine On
Het gaat lekker met de aantallen die meedoen, daar zijn wij Ivo, Dave en Timmus erg content mee, keep up!
EINDSTAND WEEK 11
1 Wolf Alice - The Last Man On Earth 9 stemmen de WINNAAR en tevens ORINOCOFLOWSCHIJF
2 Don Bryant - A World Like That 8 stemmen
3 Dirty Honey - California Dreamin' 7 stemmen
4 CIVIC - Tell The Papers 1 stem
En doorrr met de steunplaat en de splinternieuwe tracks, ENJOY!!
Groetjes Marrk
HERE WE GO
1. Don Bryant - A World Like That
2. CLOVES - Manic
3. Mooneye - Fix the Heater
Laatst aangepast door Marrk op 21.03.21 11:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Steunfonds 12: 21 TM 27 maart 2021
Fijn dat eindelijk weer eens een liedje wat ik heb gekozen heeft gewonnen!
Deze plaatjes gisteren al gehoord. Bryant en Orange Skyline vind ik weinig aan. Mooneye is wel aardig. CLOVES stekt er bovenuit dus die wordt het.
Deze plaatjes gisteren al gehoord. Bryant en Orange Skyline vind ik weinig aan. Mooneye is wel aardig. CLOVES stekt er bovenuit dus die wordt het.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ga deze week voor Orange Skyline, maar ik merk wel dat mijn keuzes de laatste tijd volledig de plank mis slaan bij de meerderheid hier
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dan moet je maar met mij meestemmen
Leeftijd : 67
Hier ook OS. 7 jaar geleden geinterviewd toen ze net begonnen. Leuk om te zien dat ze het nu zo goed doen.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Cloves vind ik fantastisch, maar ik merk dat ik Fix The Heater al drie dagen op repeat draai. Een teken aan de wand dat mijn stem naar Mooneye moet gaan. Wat een parel!!
Orange Skyline.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74
Steunfonds 12: 21 maart t/m 27 maart 2021
Potverdikkie mannen, hoe moeilijk wil je het kiezen maken? Soms is het in 1 keer duidelijk en soms, zoals ook deze week, neemt het verschillende draaibeurten, op verschillende tijden en verschillende humeuren om de nummer eruit te kunnen filteren. Uiteindelijk dan toch weer gelukt;
3. Don Bryant - A world like that
1.b = Cloves - Manic (is te goed om op nummer 2 te zetten)
1. = Mooneye - Fix the Heater
3. Don Bryant - A world like that
1.b = Cloves - Manic (is te goed om op nummer 2 te zetten)
1. = Mooneye - Fix the Heater
Boebstie- Music-freak
- Aantal berichten : 273
Registratiedatum : 29-12-11
Cloves doet wat triphoppig aan maar mist toch iets wat Portishead of Morcheeba wel hebben.
Mooneye is vanaf het begin al enorm irritant traag, dat hou ik niet vol, hoe erg ze later ook hun best doen
Orange Skyline lijkt op van alles, vooral uit de 90s. Ik hoor wat Oasis, wat World of Twist en misschien nog wat Primal Scream.
Mijn stem voor Orange Skyline
Overigens na de opmerking van Jorg heb ik door dat het inderdaad de band is die ik in 2015 2x gezien heb. Eerst op Bevrijdingsfestival Utrecht, dat was erg aangenaam. Paar weken later op het helaas ter ziele gegane festival De Beschaving weer gaan kijken maar misschien was de verwachting toen te hoog, kon niet tippen aan m'n beleving op bevrijdingsfestival (en ben toen naar een tent gelopen waar een andere band speelde, een die ik alleen van naam kende en ik toen op hun beurt geweldig vond - Rondé)
Mooneye is vanaf het begin al enorm irritant traag, dat hou ik niet vol, hoe erg ze later ook hun best doen
Orange Skyline lijkt op van alles, vooral uit de 90s. Ik hoor wat Oasis, wat World of Twist en misschien nog wat Primal Scream.
Mijn stem voor Orange Skyline
Overigens na de opmerking van Jorg heb ik door dat het inderdaad de band is die ik in 2015 2x gezien heb. Eerst op Bevrijdingsfestival Utrecht, dat was erg aangenaam. Paar weken later op het helaas ter ziele gegane festival De Beschaving weer gaan kijken maar misschien was de verwachting toen te hoog, kon niet tippen aan m'n beleving op bevrijdingsfestival (en ben toen naar een tent gelopen waar een andere band speelde, een die ik alleen van naam kende en ik toen op hun beurt geweldig vond - Rondé)
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Fix the Dru
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Timmus vinden dit bericht leuk
sowhat schreef:Dan moet je maar met mij meestemmen
Is het je niet opgevallen dat we laatste tijd redelijk vaak op dezelfde stemmen dan?
Alleen deze keer weer eens niet
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Poeh moeilijke keuze zeg! Zowel Orange Skyline als Mooneye hebben iets bijzonders! Toch denk ik dat Mooneye bij mij langer zal blijven hangen en dus wordt dat mijn keuze!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Twijfelen tussen Cloves en Mooneye, die laatste pakt me toch net iets meer laatste dagen.
Orange Skyline lekker vlot radioplaatje, net slagje minder kwaliteit dan de resterende steuners.
Opa Don blijft ook errug fijne New (old) Soulll hoor!
Maar Mooneye it is
Orange Skyline lekker vlot radioplaatje, net slagje minder kwaliteit dan de resterende steuners.
Opa Don blijft ook errug fijne New (old) Soulll hoor!
Maar Mooneye it is
Gast- Gast
Twijfelen tussen Don en Cloves. Het is toch weer die eerste geworden.
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Mooneye, met afstand deze week.
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Leuk steunfonds; het gebeurt niet vaak dat ik over alle plaatjes positief bent. Toch zijn er duidelijke afvallers.
Allereerst CLOVES, die vooral last lijkt te hebben van haar voormalige status van tienersterretje in haar moederland. Nu ze wat ouder is is ze naarstig aan het zoeken naar een eigen sound en dat gaat met vallen en opstaan. Dit plaatje is aardig maar wel beduidend minder dan bijvoorbeeld Wasted Time.
Volgende afvaller is Don Bryant. Altijd leuk natuurlijk, wanneer een bejaarde alsnog op zoek gaat naar een carriere. En eerlijk is eerlijk, dit is een prima plaatje, maar tegelijkertijd lijkt hij de afgelopen decennia gemist te hebben. Want dit zou het natuurlijk prima hebben gedaan halverwege de zeventiger jaren.
En dan valt Mooneye ook af. Dat komt voornamelijk door die vent die de microfoon bedient. Muzikaal zit het nummer natuurlijk ijzersterk in elkaar, waarbij steeds weer Radiohead in mijn gedachten opdoemen. Mijn advies is dus om een goede zanger aan te nemen, dan zou dit zelfs een klassieker kunnen worden.
Aldus valt mijn stem ten goede aan Orange Skyline. Wellicht met een meer rechttoe rechtaan rocksong dan Mooneye, maar wel eentje waaraan alles klopt. Leuk ook dat het om een Nederlands product gaat, alhoewel ik niet zo van het eigen volk eerst ben.
Allereerst CLOVES, die vooral last lijkt te hebben van haar voormalige status van tienersterretje in haar moederland. Nu ze wat ouder is is ze naarstig aan het zoeken naar een eigen sound en dat gaat met vallen en opstaan. Dit plaatje is aardig maar wel beduidend minder dan bijvoorbeeld Wasted Time.
Volgende afvaller is Don Bryant. Altijd leuk natuurlijk, wanneer een bejaarde alsnog op zoek gaat naar een carriere. En eerlijk is eerlijk, dit is een prima plaatje, maar tegelijkertijd lijkt hij de afgelopen decennia gemist te hebben. Want dit zou het natuurlijk prima hebben gedaan halverwege de zeventiger jaren.
En dan valt Mooneye ook af. Dat komt voornamelijk door die vent die de microfoon bedient. Muzikaal zit het nummer natuurlijk ijzersterk in elkaar, waarbij steeds weer Radiohead in mijn gedachten opdoemen. Mijn advies is dus om een goede zanger aan te nemen, dan zou dit zelfs een klassieker kunnen worden.
Aldus valt mijn stem ten goede aan Orange Skyline. Wellicht met een meer rechttoe rechtaan rocksong dan Mooneye, maar wel eentje waaraan alles klopt. Leuk ook dat het om een Nederlands product gaat, alhoewel ik niet zo van het eigen volk eerst ben.
Pfoe, lastig deze week! Alleen Don Bryant valt meteen al af (dat had ik vorige week al beargumenteerd, en het argument dat ik gewoon niet van dit soort muziek houd is sindsdien niet veranderd). Orange Skyline heb ik al veel op Radio2 gehoord (omdat het afgelopen week Topsong was) en die is me wel steeds beter gaan bevallen, maar het grijpt me nog altijd niet écht. Mooneye klinkt erg goed, en lijkt ook wel groeipotentieel te hebben. Helaas heb ik nog maar 2 uur om te stemmen, te kort om op dat groeipotentieel te wachten. Mijn stem gaat deze week naar CLOVES, waar ik qua vibe prettig word teruggeworpen naar wat nummers die ik aan het begin van de zeroes erg tof vond (al moet ik specifieke voorbeelden even schuldig blijven).
Mooi Steunfonds deze week!
Mooi Steunfonds deze week!
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Timmus vinden dit bericht leuk
Bij mij is de magie van Don Bryant na een paar weken en enkele plezierige luisterbeurten ook uitgewerkt. Die valt dus ook bij mij als eerste af.
De 3 nieuwe platen die overblijven stellen me alweer voor een dilemma. Allemaal goeie platen zonder dat ik nou écht door het plafond spring van vreugde. Bij Cloves waan ik me net als Kaj bijna terug in de Zeroes, bij de trailermuziek van de serie House, om precies te zijn... Bij Orange Skyline ga ik nog een decenniumpje terug en hoor ik flarden Oasis.
Mooneye is voor mij eigenlijk de meest tijdloze van de 3 en daarom krijgt de plaat mijn stem. De stem is wel even wennen (beetje erg gedragen gezongen), maar eenmaal op gang gekomen is dit toch wel een erg lekkere plaat! Fix the Heater? Niet nodig, ik word er eigenlijk zo al warm van...!
De 3 nieuwe platen die overblijven stellen me alweer voor een dilemma. Allemaal goeie platen zonder dat ik nou écht door het plafond spring van vreugde. Bij Cloves waan ik me net als Kaj bijna terug in de Zeroes, bij de trailermuziek van de serie House, om precies te zijn... Bij Orange Skyline ga ik nog een decenniumpje terug en hoor ik flarden Oasis.
Mooneye is voor mij eigenlijk de meest tijdloze van de 3 en daarom krijgt de plaat mijn stem. De stem is wel even wennen (beetje erg gedragen gezongen), maar eenmaal op gang gekomen is dit toch wel een erg lekkere plaat! Fix the Heater? Niet nodig, ik word er eigenlijk zo al warm van...!
Orange Skyline kende ik wel, van het plaatje Sound & Fury (zou zomaar ook een steunfondsplaatje kunnen zijn). Dat vond ik leuker dan wat ze nu maken; ik hoor er geen ontwikkeling in. Don Bryant valt ook af; de echte kwaliteit zit duidelijk in de andere twee kandidaten. CLOVES is op een prettige manier eigenzinnig, maar Mooneye gaat er met mijn stem vandoor - over stem gesproken: een nieuwe zanger/voorman zoeken is wel het laatste wat de Belgen moeten doen, want ook al is het even wennen, dáár zit de hele kracht van het nummer, al is de muzikale omlijsting ook dik in orde.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Soortgelijke onderwerpen
» Steunfonds 9: 28 feb t/m 6 maart
» Steunfonds 10: 7 t/m 13 maart 2021
» Steunfonds 11: 14 t/m 20 maart 2021