*RTH* Lia Velasco - 5.05 PM
+7
Dromertje
Timmus
ErickNJ
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jouw cijfer voor '5.05 PM'
*RTH* Lia Velasco - 5.05 PM
[23-11-2009]
Ergens in de jaren '70 begon het Discotijdperk. Ook de Nederlandse Lia Velasco scoorde een dikke hit in 1976 met 5.05 PM!
Hierna had ze alléén nog een hitje met 'Your Smile' en daarna was het over met de zangcarriërre (qua hits dan).
Helaas is er van dit nummer alléén audio, maar goed vroegguh hadden we ook alléén radio hé
https://www.youtube.com/watch?v=w9ogXQsPmEI
Ergens in de jaren '70 begon het Discotijdperk. Ook de Nederlandse Lia Velasco scoorde een dikke hit in 1976 met 5.05 PM!
Hierna had ze alléén nog een hitje met 'Your Smile' en daarna was het over met de zangcarriërre (qua hits dan).
Helaas is er van dit nummer alléén audio, maar goed vroegguh hadden we ook alléén radio hé
https://www.youtube.com/watch?v=w9ogXQsPmEI
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Re: *RTH* Lia Velasco - 5.05 PM
Liaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de discoqueen!!!!!!!!!!!!: 10
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19078
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Met alle respect voor de liefhebbers van het genre, maar disco is nooit mijn ding geweest en zal het ook niet worden met terugwerkende kracht.
Een 3 voor de song op zich, maar ik maak er een 4 van vanwege het enthousiasme van sowhat.
Gr, MrJohn
Een 3 voor de song op zich, maar ik maak er een 4 van vanwege het enthousiasme van sowhat.
Gr, MrJohn
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Leeftijd : 74
Disco kan best leuk zijn, maar dit is gewoon niet goed. Het is best vrolijk, maar klinkt behoorlijk opdringend en amateuristisch. De zangtalenten van dit mensje vind ik niet fijn klinken. De term Discoqueen is al met al wat overdreven.
Ik waardeer ook het aanstekelijke enthousiasme van Sowhat, maar ik ga er geen extra punten voor geven. Een 3 is op zijn plaats.
Ik waardeer ook het aanstekelijke enthousiasme van Sowhat, maar ik ga er geen extra punten voor geven. Een 3 is op zijn plaats.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Tja...ik kan dit niet echt disco noemen. Die strings....ze gaan maar door en houden nooit op. Uit ervaring weet ik , dat als je teveel strings gebruikt je het als opvulling gaat gebruiken. In de Dance-genre dan wel te verstaan. Komt ook nog bij dat ze wat mij betreft iets te vaak de term disco zingen wat bij mij een teken geeft dat dit nummer bagger commercieel is.
Een goed disco nummer zal ik zeer zekers hoog gaan ranken, maar dit is wat mij betreft geen kwaliteits disco. Ik twijfel tussen een 3 of een 4. Ok, 4 dan, omdat ik tussen kerst en oud & nieuw vrij ben en Rob Stenders ook de Top 2000 gaat presenteren.
@Jan. Vannacht van onze Dave gehoord dat tijdens de Top2000 weer gerankt gaat worden. Mocht je zin, tijd hebben in de nachtelijke uren, dan kan ik jouw steun met betrekking tot het stemmen van Top2000 nummers goed gebruiken. :-) :-)
Een goed disco nummer zal ik zeer zekers hoog gaan ranken, maar dit is wat mij betreft geen kwaliteits disco. Ik twijfel tussen een 3 of een 4. Ok, 4 dan, omdat ik tussen kerst en oud & nieuw vrij ben en Rob Stenders ook de Top 2000 gaat presenteren.
@Jan. Vannacht van onze Dave gehoord dat tijdens de Top2000 weer gerankt gaat worden. Mocht je zin, tijd hebben in de nachtelijke uren, dan kan ik jouw steun met betrekking tot het stemmen van Top2000 nummers goed gebruiken. :-) :-)
Gast- Gast
Alex schreef:Tja...ik kan dit niet echt disco noemen. Die strings....ze gaan maar door en houden nooit op. Uit ervaring weet ik , dat als je teveel strings gebruikt je het als opvulling gaat gebruiken. In de Dance-genre dan wel te verstaan. Komt ook nog bij dat ze wat mij betreft iets te vaak de term disco zingen wat bij mij een teken geeft dat dit nummer bagger commercieel is.
Ik zit dan in Moskou bij mijn vrouwtje. Maar als ik niet kan slapen kom ik je nog even terzijde staan, want afgelopen weekend is weeer duidelijk gebleken dat deze groep niet zonder het gouden duo kan.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit heb ik altijd wel leuk gevonden. Ik heb er wel een 8 voor over.
De titel doet me trouwens altijd denken aan 5:05PM dinsdags, wanneer de nieuwe troetelschijf bekend werd gemaakt, aan het begin van het betonuur van Alfred Lagarde.
De titel doet me trouwens altijd denken aan 5:05PM dinsdags, wanneer de nieuwe troetelschijf bekend werd gemaakt, aan het begin van het betonuur van Alfred Lagarde.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Ik durf er best voor uit te komen dat ik dit prettig vindt klinken zo af en toe, er zijn wel honderd betere discoplaatjes gemaakt dan deze. Derhalve toch een nipte voldoende voor een ietwat opdringerige en amateuristische discoqueen. Een 6(je).
Het betonuur van Lagarde makes me smile, wat een krachtige naam voor een radioprogramma was dat toch ook..
Het betonuur van Lagarde makes me smile, wat een krachtige naam voor een radioprogramma was dat toch ook..
Gast- Gast
Word hier niet warm of koud van, maar het irriteert me ook niet, wat ik eigenlijk wel had verwacht toen ik het filmpje instartte. Een vijfje...
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
helaas kom ik dit keer niet hoger dan een 4, het doet me niet echt wat.
Dromertje- Music-freak
- Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 28-12-08
Leeftijd : 56
Ik ken nog een liedje dat 505 heet. Voor dat nummer zou ik de som van de cijfers geven, maar bij deze hou ik het gewoon op het meest voorkomende cijfer in de titel...
Niet echt geweldig, maar ik heb wel foutere (disco)platen gehoord
5,5 -> 6
5,5 -> 6
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6616
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Een 2, dit is geen disco en ook geen foute disco.
Gewoon rommel met gebakken lucht.
Gewoon rommel met gebakken lucht.
Miennnn- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68
Nou je mag er van mijn part heel wat labeltjes opplakken, maar dit is echt wel DISCO, misschien ietsjepietsje fout, maar daarom juist zo leuk! Daarom ga ik enigszins met Sowhat en helemaal met Erick mee: een '8'
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Er is maar één queen of disco, en dat is Donna Summer.
Lia komt niet eens in de búúrt !
Lia komt niet eens in de búúrt !
Gast- Gast
Ach Berend, je hoeft Donna niet te verdedigen hoor.
Zéker niet tegenover mij
Toch even een edit: Met de term Discoqueen alleen doe je Donna schromelijk te kort. Ze is veel groter. Vandaar dat ik die titel graag aan onze eigen Lia gun.
Zéker niet tegenover mij
Toch even een edit: Met de term Discoqueen alleen doe je Donna schromelijk te kort. Ze is veel groter. Vandaar dat ik die titel graag aan onze eigen Lia gun.
sowhat- Chief
Sorry kan hier niet meer van maken dan een 4. Het enige wat ik leuk vind aan het liedje is de vrolijkheid maar het deuntje is wel erg gemakkelijk en het is het net niet.
Sowhat Donna is dan zeker the Empress of Disco Of wou je er maar meteen the Goddess of Disco van maken.
Sowhat Donna is dan zeker the Empress of Disco Of wou je er maar meteen the Goddess of Disco van maken.
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Empress of Disco klinkt prima
Zo ga ik haar voortaan noemen
Zo ga ik haar voortaan noemen
sowhat- Chief