Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
Arjan's albums van 2019 EmptyVandaag om 19:34 van sowhat

» Marsha’s jukebox (6 mei)
Arjan's albums van 2019 EmptyVandaag om 12:02 van Marsha

» Mei 2024
Arjan's albums van 2019 EmptyGisteren om 23:33 van Roche

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Arjan's albums van 2019 EmptyGisteren om 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
Arjan's albums van 2019 Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
Arjan's albums van 2019 Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
Arjan's albums van 2019 Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
Arjan's albums van 2019 Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
Arjan's albums van 2019 Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
Arjan's albums van 2019 Empty30.04.24 0:08 van Marsha


Arjan's albums van 2019

4 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Arjan's albums van 2019

Bericht  arjanh 31.12.19 17:47

Net als vorig jaar een kopie van een ander forum...

01 Desperate Journalist - In Search of the Miraculous
UK - met hun 3e album voor de 3e keer in de top 3 waarvan de 2e keer nummer 1 - ja Desperate Journalist is wel de band van de 10s voor mij. Op de rand van postpunk en dreampop en helemaal in mijn straatje.
02 Pip Blom - Boat
NL - na diverse singles en ep's is er nu eindelijk het debuutalbum. En eerlijk is eerlijk, veel van die singles en ep-nummers vind ik beter dan de albumnummers. Maar het blijft toch Pip Blom en haar stijl me blijft enorm aanspreken en daarom wel gewoon op 2.
03 Sleeper - The Modern Age
UK - britpop - comebackalbum van de band die in de 90s 3 albums maakte en in de UK flink wat hits scoorde. Zangeres Louise Wener ging daarna boeken schrijven maar nu is er toch weer een album en dat klinkt alsof ze nooit zijn weggeweest.
04 Eerie Wanda - Pet Town
NL - Marina Tadic met haar band, blijft toch intrigerende muziek. Lekker rustig, heerlijke stem, lekker wegkabbelend.
05 The Regrettes - How Do You Love?
USA - groeiplaatje toch, de eerste singles vond ik wel ok maar met I Dare You als topper bleek de rest ook opgewaardeerd te worden. Lekkere uptempo pop/rock met een riot-grrl attitude. Iets minder scherpe randjes dan op het debuut volgens mij maar dat is is dit geval misschien juist wel beter.
06 Hatchie - Keepsake
Australie - dreampop - na wat singles en een EP nu ook een album en dat gaat door zoals ze begonnen was, lekkere dreampop met genoeg ruimte voor gitaarlaagjes
07 Tallies - Tallies
UK - dreampop/rock - behoorlijk 90s geïnspireerd, hoewel de zang meer doet denken aan Cocteau Twins, had ook zomaar een 4AD release kunnen zijn (maar is het niet). Paar prijsnummers zoals single Easy Enough maar constant gewoon heel goed.
08 The Cranberries - In the End
Ierland - Triest natuurlijk, het had de comeback moeten worden maar werd het afscheid. Muzikaal doet het weinig onder voor hun beste van de 90s, zeker single Wake Me when It's Over.
09 Skye Wallace - Skye Wallace
Canada - single Coal in the Window vond ik meteen geweldig, de andere singles deden me eerst wat minder. Toen ik het album in huis kreeg was het geheel toch wel weer erg positief en blijft nog groeien.
10 Ali Barter - Hello, I'm Doing My Best
Australie - Tweede album nadat ik haar eerste album veel ben blijven draaien, een album dat toen op 8 stond. Na een poos het 2e album te kennen vind ik die eerste nog steed de beste maar dat zegt niks over dit album. Ok er mist misschien een Girlie Bits maar gemiddeld genomen is het nog steeds heerlijke uptempo pop met teksten waar je onwillekeurig ineens dingen van oppikt.

11 Piroshka - Brickbat
UK - 90s superband met de zangeres van Lush, drummer van Elastica, gitarist van Moose en dat klinkt eigenlijk wel zoals je mag verwachten, zoals de latere Lush vooral
12 L' Épée - Diabolique
Frankrijk - actrice Emmanuelle Seigner gaat door waar ze met Ultra Orange geblevenw was, nu met een supergroup met muzikanten van Limñas en Brian Jonestown, Velvet Underground-achtige broeierige psychedelica met fluister/praatzang deels engelstalig maar ook deels frans waardoor oook Gainsbourg niet ver weg is. Heerlijk.
13 Jade Jackson - Wilderness
USA - roots/country - Ik vind lang niet alle country of americana even interessant maar de laatste jaren komen er toch jaarlijks wel een paar in m'n lijst. Nu is de beurt aan Jade Jackson met haar 2e album, de eerste ken ik nog steeds niet trouwens maar dit bevalt erg goed. Veel lekker uptempo met band en veel gitaar, heerlijk.
14 girl in red - beginnings
Noorwegen - gil in red doet niet aan hoofdletters, wel aan mooie liedjes die soms wat rustiger en soms wat meer uptempo zijn. ik vind natuurlijk de laatste de beste, zeker een nummer als i'll die anyway. vrijwel alle nummers zijn eerder apart als single verschenen wat het een beetje een verzamelaar maakt maar bij mij toech gewoon mee mag doen. de lp is in chronolgische volgorde wat wel duidelijk maar dat de meest lofi en rustige nummers aan het begin zaten. dat gaat dus zeker de goede kant op.
15 Moving Panoramas - In Two
USA - psychedelsische dreampop - ja dat klinkt als dubbelop maar dit zweeft toch net wat meer dan de gemiddelde dreampop. Dat is tegelijk een pre en valkuil dat je er genoeg van kan krijgen die zwevende keyboards. Maar voorlopig hoor ik bij de liefhebbers.
16 Jade Bird - Jade Bird
UK - soms kom je er achter dat je iets al langer kent dan je denkt. Toen Uh Huh de single was - en ik die geweldig vond - zag ik op Spotify wat oudere singles. Toen ik Lottery wilde toevoegen aan m'n 2018 lijst kwam de melding 'staat er al in'. Ok dan... veel singles op het album en de rest doet daar weinig voor onder.
17 Anteros - When We Land
UK - een beetje de engelse EUT, niks aan de hand muziek, prima
18 Cherry Glazerr - Stuffed & Ready
USA - punk/rock - Een paar jaar geleden had ik Cherry Glazerr en Regrettes nog vlak bij elkaar staan vanwege vergelijkbaar, dit jaar wint Regrettes duidelijk. Toch is dit album ook prima, af en toe gewoon lekker hard, zeker single Wasted Nun.
19 The Paranoyds - Carnage Bargain
USA - garagerock - het orgel maakt de nummers net wat smeriger, zodat ze als de ruige broers/zusjes van Alvvays gezien kunnen worden
20 Angie McMahon - Salt
Australie - Angie... toen ik de single Pasta hoorde was ik mereen verkocht. Later op BKS, fijn optreden... ja de muziek blijft op de overige nummers soms wat minimaal, Pasta is duidelijk het meest bandgeluid. Maar dan nog. Haar stem doet soms al genoeg.
21 Fabienne Delsol - Four
UK - yeye - ex-zangeres van The Bristols, al kende ik haar volgens mij eerder solo. Duidelijk 60s yeye geïnspireerd en (dus) erg vrolijk en opwekkend.
22 Dakota - Here's the 101 on How to Disappear
NL - enige album van Dakota zal dit blijven, de band stopte al voor het album uitkwam vanwege de mentale gesteldheid van de zangeres. Triest want het is toch een heerlijk wegluisterend album. Overigens de enige die ik niet fysiek heb van deze lijst, er is geen fysieke uitgave.
23 Ladytron - Ladytron
UK - electro - De comeback van Ladytron betekende ook bijna de ondergang door de problemen met pledgemusic... muzikaal blijft de band gewoon prima, de shoegaze invloeden van het 3e en 4e album zijn eer verdwenen, de electro en karakteristieke zang blijft
24 Fea - No Novelties
USA - punkrock - band op het label van Joan Jett en muzikaal ergens tussen Runaways en Bikini Kill, hun 2e album nog een toefje beter dan de vorige.
25 Marika Hackman - Any Human Friend
UK - 3e album, bevat zeker een van de single van het jaar met I'm Not Where You Are, de rest komt daar niet bij in de buurt en ook niet bij haar vorige album eigenlijk

26 Stef Chura - Midnight
USA - Ik zag haar live in Ekko en dat was een heerlijk optreden. Album gekocht en diebevalt ook prima, soms wat Mitski maar minder experimenteel, of Snail Mail maar iets harder.
27 Juliana Hatfield - Weird
USA - Juliana bracht 2 albums uit dit jaar, ook en Police cover album. Die neem ik niet op in de lijst. Deze wel, met nieuwe muziek dat gewooon erg Juliana klinkt, soms meer uptempo, soms rustiger zonder echte hoogte- of dieptepunten.
28 Madder Rose - To Be Beautiful
USA - alt.rock - in de 90s maakte de band 4 albums, met name de eerste 2 heerlijke muziek, daarna wat rustiger richting dreampop. De nieuwe gaat verder waar ze gebleven waren dus weinig harde gitaren maar het blijft mooi.
29 Stonerror - Widow in Black
Polen - stonerrock - goed naar Kyuss geluisterd zeggen we dan en dat klopt vast ook wel, Stonerror is alleen niet van de lange nummers. 4 minuten is voor de meeste nummers lang zat (al kunnen ze het ook langer)
30 Tegan and Sara - Hey, I'm Just Like You
Canada - Oude nummers nu voor het eerst uitgegeven, ze zeggen zelf 'deze nummers hadden we niet zo kunnen zingen toen we 18 waren en we hadden ze niet kunnen schrijven als 30+'. Dan valt het nu goed samen. Je hoort wel duidelijk dat ze hiermee meer teruggaan naar het oude geluid al zitten er nog wel een paar 'closer'-achtige nummers tussen.
31 Alex Lahey - The Best of Luck Club
Australie - haar vorige ontdekte ik wat laat maar bij deze was ik meteen bij, de single Don't Be So Hard on Yourself met sax-solo en al, heerlijk nummer. De rest van de nummers is grotendeels oook lekker uptempo zoals ik graag heb.
32 Caroline Savoie - Pourchasser l'aube
Canada - uptempo met een bandgevoel maar ook nummers waar ze bijna alleen speelt. Franstalig, zou fans van de eerste albums vanaf 5:55 van Charlotte Gainsbourg wel munnen aanspreken
33 Black Mountain - Destroyer
Canada - stoner/psychedelische rock - Ik zag ze live, aangetrokken door oa het feit dat de zangeres van Sleepy Sun in de band zit. Dat was even een fijn avondje en op plaat hoor je dat ook terug. Vrij lange nummers, lekker langzaam.
34 that dog. - Old LP
USA - alt.rock - Anna Waronker is na 2 soloalbums en veel songschrijven voor anderen weer terug bij haar band en gaat verder waar ze eind 90s gebleven was. Neit zo goed als hun 2e album maar zeker herkenbaar als that dog. door de samenzang en dwarse gitaren, beetje de amerikaanse Seedling.
35 Magnapop - The Circle is Round
USA - alt.rock - bij Magnapop kun je nauwelijks meer van comebacks spreken, ze brengen albums uit met flinke tussenposen. De vorige was van 2012. Je weet echter behoorlijk wat je kunt verwachten, ook nu weer in de originle bezetting (de zangeres en gitariste zijn de enige 2 die altijd meededen). Voor de zekerheid zijn nog 2 demo's van ooit toegevoegd waarvan eentje ook al als extraatje op het 2e album stond trouwens. De albumtitel is geÏnspireerd door een Nederlandse journalist die deze uitspraak deed, in goed nederengels en de band geen idee had wat hij bedoelde.
36 Melissa Etheridge - The Medicine Show
USA - Het was al een poos geleden dat ik wat nieuws van Melissa had gehoord wat m'n interesse echt wekte, maar dat was met single Wild and Lonely wel het geval. Het album valt ook niks tegen. Tuurlijk, je hoort dat Melissa ouder wordt maar dat geeft niet als de muziek gewoon goed blijft, of weer is.
37 Fokko - Stadaarnietzodoeiets
NL - punkrock - ex-Jeremys, fine recht voor z'n raap nederlandstalige rocker
38 Fresh - Withdraw
UK - pop/punk - kort album, nog geen half uur dat de bandnaam eer aan doet
39 Rhinorino - Let's Blow this Popsicle Stand
NL - klinkt als een poppy versie van Drive Like Maria, lekker kort ook met een lp op 45 toeren. Ik zag ze tijdens een instore en toen meteen de LP meegenomen, geen spijt van gehad.
40 Avril Lavigne - Head Above Water
Canada - vorig jaar kwam Avril terug na een lange ziekteperiode met een single waarin ze die periode bezong. Dit jaar het album met dezelfde titel en laat Avril weer horen zoals ik het liefst hoor, wat terug richting de eerste 2 albums.
41 Krezip - Sweet High
NL - comeback album van Krezip gaat terug naar hun eerste albums en daar is niks mis mee
42 Molly Tuttle - When You're Ready
USA - folk/roots - De uptemponummers liggen erg lekker in het gehoor, daartussen de ballads die wel mooi gezongen zijn maar waar je wel zin in moet hebben. Eigenlijk staat het te laag voor die heerlijke uptemponummers.
43 Foxtrap - Foxtrap
UK - electro - een band die ook benadeeld werd door het Pledge-fiasco, gelukkig kwam het album er uiteindelijk wel. Electro, dan denk ik meteen aan Ladytron, dit is wel een toefje harder, gaat meer de techno kant op en zeker niet verkeerd.
44 Heather Nova - Pearl
USA - Heather, haar stem blijft, haar muziek vind ik na de 90s wat wisselvallig geworden. Haar album uit 2011 was een erg positieve uitschieter, die van 2015 viel wat tegen en deze zit er wat tussen in. Eerste single The Wounds We Bled blijkt wel verreweg het beste nummer.
45 Monomyth - Orbis Quadrantis
NL - psychedelische stoner - instrumentaal en lekker langzaam, ook live gezien en dat beviel ook erg goed.
46 Ex Hex - It's Real
USA - rock - band met de zangeres van Helium, 90s band, sensationeel optreden op BKS, maar dat album dan... dat spettert toch lang niet zo als live, die gitaarsolos/duels.... Veel nummers nu een beetje vlak, paar hoogtepunten zoals single Cosmic Cave (al duurt die live wel dubbel zo lang volgens mij)
47 Julia Jacklin - Crushing
Australie - op basis van de eerste singles had ik meer verwacht. Het begint nog goed - juist met die singles - maar de 2e helft van het album is toch te rustig voor mij.
48 Stella Donnelly - Beware of the Dogs
Australie - pop/folk - Dit jaar ontdekte ik Stella met een nummer van haar eerdere EP, het album ligt in het verlengde. Een album waarbij je eigenlijk wel naar de tekst moet luisteren. Muzikaal vind ik het niet allemaal even intersssant, dan is zo'n EP sneller voorbij. Tricks en Boys Will Be Boys blijven wel erg goed al is het geen Mechanical Bull (van de EP).
49 whenyoung - Reasons to Dream
Ierland - uit hetzelfde stadje als Cranberries en dat hoor je wel aan het accent van de zangeres. De band bracht voor dit jaar al een aantal singles uit, sommige erg goed, helaas staan die geen van allen op het album. Wel prijsnummer The Others maar de rest haalt het toch niet bij oudere nummers.
50 Blood Red Shoes - Get Tragic
UK - Blood Red Shoes heb ik tig keer gezien in het afgelopen decennium, altijd geweldig - ineens werd het rustig en kwamen ze na voor hun doen lange tijd dit jaar met een nieuw album. Je hoort meteen dat zij het zijn maar toch is het behoorlijk veranderd. Lang niet zo puntig meer, daarnaast doen er meer muzikanten mee dan de 2 waar het om gaat. Dus ja anders en niet beter.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  arjanh 31.12.19 17:50

afkomstig uit:

USA 15
UK 11
Nederland 7
Australie 6
Canada 5
Ierland 2
Frankrijk 1
Noorwegen 1
Polen 1
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  Timmus 31.12.19 19:24

Ah, leuk arjanh. Zal er in het nieuwe jaar wat uitgebreider op terugkomen. Zie al een paar overlappingen, maar ook onbekend werk.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  Berend 02.01.20 17:26

Ik ken 5 artiesten van naam en geen één album.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1870
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  Timmus 05.01.20 14:51

De plaat van L'Épée die in het Steunfonds stond, deed me niet zoveel, dus was ook niet geneigd om het hele album te gaan luisteren. Onterecht, naar nu blijkt, érg fijne plaat zeg. De invloed van Brian Jonestown Massacre is duidelijk te horen.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  arjanh 05.01.20 16:54

Timmus schreef:De plaat van L'Épée die in het Steunfonds stond, deed me niet zoveel, dus was ook niet geneigd om het hele album te gaan luisteren. Onterecht, naar nu blijkt, érg fijne plaat zeg. De invloed van Brian Jonestown Massacre is duidelijk te horen.
Ja, dat nummer hoort ook zeker niet bij m'n favorieten van het album. Waarom nu juist die als single is gekozen....
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  forzautregivo 07.01.20 22:23

Fijne lijst waarvan ik het nodige ken én waardeer, waardoor het meteen nieuwsgierig stemt naar alle albums die ik niet ken. Desperate Journalist heb ik ook behoorlijk grijs gedraaid het afgelopen jaar. Geweldige plaat.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  Timmus 15.01.20 19:55

Eens met Ivo; Desperate Journalist is nooit opgehouden met goede muziek maken, en deze plaat staat ook zeker in mijn eindlijst.

Met veel plezier het een en ander beluisterd van wat ik nog niet kende (ik "mis" trouwens de LP van Rondé), en wie weet zien we meerdere platen terug in mijn albumlijst. Piroshka is erg lekker (stond die niet ook hoog in jouw afrekening?), al hoor ik niet altijd de gelijkenissen met Lush - wat echter aan mijn niet al te omvangrijke kennis van het oeuvre van laatstgenoemde kan liggen. Eerie Wanda viel wat tegen t.o.v. wat ik er van verwacht had; van Ladytron heb ik mijn oordeel nog niet klaar; Madder Rose was een zeer welkome ontdekking.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Arjan's albums van 2019 Empty Re: Arjan's albums van 2019

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum