Snob2000 jaargang 2016 (het eerste lustrum)
+10
Roy
Ries
Kasper
Kaj
Dave Evans
arjanh
Mirrr
MrJohn
Martinus
Dutchzaphod
14 plaatsers
Wall Of Sound :: Sound :: Muzieklijstjes
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Snob2000 jaargang 2016 (het eerste lustrum)
Terwijl het ganse land de laatste dagen van het jaar dweept met Bohemian Rhapsody, Imagine en Hotel California, doet de http://snob2000.nl/ het net even anders. Bij deze lijst kun je op (bijna) alles stemmen; als het maar niet voorkomt in de keuzelijst van de Top 2000. (stemmen kun je dus pas wanneer de Top2000 voorkeuzelijst bekend is, ergo vanaf 26 november) Echt op alles kunnen stemmen is natuurlijk alleen weggelegd voor Orinoco's eigenste V500
Vanaf maandag 19 december zendt KX Radio de hele lijst uit. Vorig jaar stond Rebellion (Lies) van Arcade Fire op nummer één. Je komt in de lijst meer Radiohead tegen dan Pink Floyd, wel Nick Cave maar geen Guus Meeuwis.
Luister dus vanaf 19 december naar http://kxradio.3fm.nl/
Vanaf maandag 19 december zendt KX Radio de hele lijst uit. Vorig jaar stond Rebellion (Lies) van Arcade Fire op nummer één. Je komt in de lijst meer Radiohead tegen dan Pink Floyd, wel Nick Cave maar geen Guus Meeuwis.
Re: Snob2000 jaargang 2016 (het eerste lustrum)
Dit is een prachtige lijst waar ik ook een paar jaar op stem,leuk dat die op Kx Radio gedraaid gaat worden. Van mij mag No Cars Go wel op 1 ipv Rebellion maar die is ook prachtig.
Hier staan tenminste ook nummers van Nick Drake in, hij die het zo verdiend.
Martinus- Music-freak
- Aantal berichten : 356
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 30
Martinus schreef:
Eens
En Arcade Fire, de band die het zo verdient
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16693
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:En Arcade Fire, de band die het zo verdient
Zeker! Ik mag toch hopen dat Rebellion dit jaar eindelijk op de vookeurslijst van de Top2000 wordt gezet... (en dus de snob2000 verlaat)
MrJohn schreef:En Arcade Fire, de band die het zo verdient
Jep! Ik ga op 2 nummer van ze stemmen voor de top 2000, No Cars Go mijn favoriet en Rebellion (lies) omdat ie ook zo mooi is maar blijkbaar de meeste kans heeft.
Ook The National krijgen 2 nummers Fake Empire en Bloodbuzz Ohio.
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:MrJohn schreef:En Arcade Fire, de band die het zo verdient
Jep! Ik ga op 2 nummer van ze stemmen voor de top 2000, No Cars Go mijn favoriet en Rebellion (lies) omdat ie ook zo mooi is maar blijkbaar de meeste kans heeft.
Martinus, voor alle duidelijkheid, misschien kun je helemaal niet op deze nummers stemmen. De reden zou wel mooi zijn, het zou betekenen dat ze allemaal in de voorkeurslijst van de top2000-voorkeurslijst terecht zijn gekomen. Nogmaals, zodra de Top2000-voorkeurslijst bekend is komt Snob2000 met een voorkeurslijst van nummers waarop je niet kunt stemmen voor de Top2000
Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:MrJohn schreef:En Arcade Fire, de band die het zo verdient
Martinus, voor alle duidelijkheid, misschien kun je helemaal niet op deze nummers stemmen. De reden zou wel mooi zijn, het zou betekenen dat ze allemaal in de voorkeurslijst van de top2000-voorkeurslijst terecht zijn gekomen. Nogmaals, zodra de Top2000-voorkeurslijst bekend is komt Snob2000 met een voorkeurslijst van nummers waarop je niet kunt stemmen voor de Top2000
Je kan bij de Top 2000 zo'n 5 vrije keuzes invullen...
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:
Yep, prima. Als ze niet in de voorkeurslijst van de Top2000 staan, dan kan je ze inderdaad als vrije keuze insturen. Maar vergeet niet die vrije keuzes ook bij Snob2000 in te vullen. Samen staan we sterk.
Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:
Yep, prima. Als ze niet in de voorkeurslijst van de Top2000 staan, dan kan je ze inderdaad als vrije keuze insturen. Maar vergeet niet die vrije keuzes ook bij Snob2000 in te vullen. Samen staan we sterk.
Dat kan ik zeker doen.
Alleen, ik vind het een verloren stem als die wel de top 2000 haalt, wat dat kunnen ze natuurlijk niet van te voren weten. Bijv. vorig jaar zou Mia van Gorky op nummer 5 ongeveer hebben gestaan mocht hij de top 2000 niet hebben gehaald, maar wat nou als we dat van te voren wisten? Dan hadden we weer een heel andere lijst gehad. Een verloren stem dus.
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:
Dat kan ik zeker doen.
Alleen, ik vind het een verloren stem als die wel de top 2000 haalt, wat dat kunnen ze natuurlijk niet van te voren weten. Bijv. vorig jaar zou Mia van Gorky op nummer 5 ongeveer hebben gestaan mocht hij de top 2000 niet hebben gehaald, maar wat nou als we dat van te voren wisten? Dan hadden we weer een heel andere lijst gehad. Een verloren stem dus.
Ik snap "verloren stem" niet. Het komt zelden voor dat een plaat via top2000's vrije keuze de uiteindelijke top2000 haalt. En op het moment dat er gestemd kan worden voor de Snob2000 is de voorkeurslijst van de Top2000 al bekend. Dus, als bijvoorbeeld een nummer van The National niet in de Top2000-voorkeurlijst van 2016 voorkomt dan stem je op dat moment bij Snob2000 via hun voorkeuzelijst op een The National nummer. Vorig jaar hebben 11 nummers van de The National de Snob2000 gehaald (in de Top2000 geen enkel nummer); en dat maakt mede de Snob2000 zo'n prachtige lijst om naar te luisteren...
Vorig jaar stond er bijvoorbeeld geen enkel nummer van een van mijn favoriete bands Kasabian in de Top2000 en dan is zo'n lijst behoorlijk minder waard voor mij persoonlijk. In de Snob2000 stonden er 2 nummers in (L.S.F. en Fire). Dat is niet veel, maar ze stonden in ieder geval in de lijst. Laat ik het zo zeggen. De Snob2000 is voor mij de lijst met de minste stofzuiger- en WCmomenten.
Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:
Dat kan ik zeker doen.
Ik snap "verloren stem" niet. Het komt zelden voor dat een plaat via top2000's vrije keuze de uiteindelijke top2000 haalt. En op het moment dat er gestemd kan worden voor de Snob2000 is de voorkeurslijst van de Top2000 al bekend. Dus, als bijvoorbeeld een nummer van The National niet in de Top2000-voorkeurlijst van 2016 voorkomt dan stem je op dat moment bij Snob2000 via hun voorkeuzelijst op een The National nummer. Vorig jaar hebben 11 nummers van de The National de Snob2000 gehaald (in de Top2000 geen enkel nummer); en dat maakt mede de Snob2000 zo'n prachtige lijst om naar te luisteren...
Vorig jaar stond er bijvoorbeeld geen enkel nummer van een van mijn favoriete bands Kasabian in de Top2000 en dan is zo'n lijst behoorlijk minder waard voor mij persoonlijk. In de Snob2000 stonden er 2 nummers in (L.S.F. en Fire). Dat is niet veel, maar ze stonden in ieder geval in de lijst. Laat ik het zo zeggen. De Snob2000 is voor mij de lijst met de minste stofzuiger- en WCmomenten.
De Snob2000 is mischien ook wel het allermooiste lijstje ooit, dus begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook enorm blij dat Nick Drake er vaak instaat en Pink Floyd met een behoorlijk aantal nummers alsnog.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als The National niet in de keuzelijst voor de top 2000 staat dan kun je er idd voor de Snob2000 op stemmen, maar wat nou als Fake Empire de top 2000 alsnog haalt en die zou op 1 staan in de Snob dan is dat achteraf gezien toch zonde van de stemmen? Want als iedereen dan op bijv. Nick Drake had gestemd in plaats van Fake Empire dan had die ook wel in de top 10 voor de Snob kunnen staan. Dat vind ik het enige nadeel van die lijst.
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:
Wat ik bedoelde te zeggen is dat als The National niet in de keuzelijst voor de top 2000 staat dan kun je er idd voor de Snob2000 op stemmen, maar wat nou als Fake Empire de top 2000 alsnog haalt en die zou op 1 staan in de Snob dan is dat achteraf gezien toch zonde van de stemmen? Want als iedereen dan op bijv. Nick Drake had gestemd in plaats van Fake Empire dan had die ook wel in de top 10 voor de Snob kunnen staan. Dat vind ik het enige nadeel van die lijst.
Ik ben blij dat je het een mooie lijst vindt Maar nogmaals, de kans dat Fake Empire, zonder op de voorkeurslijst te staan, toch in de Top2000 komt is zo ontzettend klein dat je er eigenlijk van kan uitgaan dat het niet gebeurt. En verder blijft het voor de Snob2000 weer hetzelfde als voor de Top2000 qua kiezen. Ook voor de Snob2000 geldt dat je maar een beperkt aantal nummers kunt uitkiezen, dus moet je maar hopen dat anderen in hun lijstje ook jouw favoriet hebben staan. Kijk, de beste lijst is mijn eigen lijst en in jouw geval de jouwe. Maar, als luisterevenement komt de Snob2000 op de 2e plaats en de V500 op de derde. Het is wat anders wanneer je naar sentiment kijkt. Live dj's geven een toegevoegde waarde. Hoe groot die waarde is, is voor eenieder weer anders...
Martinus schreef:Dit is een prachtige lijst waar ik ook een paar jaar op stem,leuk dat die op Kx Radio gedraaid gaat worden. Van mij mag No Cars Go wel op 1 ipv Rebellion maar die is ook prachtig.
Overigens mag van mij Rebellion best nog een keer op 1 staan in de Snob2000, maar liever heb ik dat ie in de voorkeurslijst van de Top2000 komt, wat zou betekenen dat er niet meer op gestemd kan worden voor de Snob2000. Het is geen garantie, maar als Arcade Fire op de voorkeurslijst van de Top2000 komt dan pakt ie in ieder geval de mensen mee die bij de 'A' beginnen en hebben ze een serieuze kans om binnen te komen.
Dutchzaphod schreef:Martinus schreef:Dit is een prachtige lijst waar ik ook een paar jaar op stem,leuk dat die op Kx Radio gedraaid gaat worden. Van mij mag No Cars Go wel op 1 ipv Rebellion maar die is ook prachtig.
Overigens mag van mij Rebellion best nog een keer op 1 staan in de Snob2000, maar liever heb ik dat ie in de voorkeurslijst van de Top2000 komt, wat zou betekenen dat er niet meer op gestemd kan worden voor de Snob2000. Het is geen garantie, maar als Arcade Fire op de voorkeurslijst van de Top2000 komt dan pakt ie in ieder geval de mensen mee die bij de 'A' beginnen en hebben ze een serieuze kans om binnen te komen.
EIgenlijk is het ook best waardeloos zo'n keuzelijst zoals je het zegt, nummers hebben totaal geen kans en de grote onzin die in de top 2000 blijven er voor altijd in, zo krijgen zulke bands als Arcade Fire nooit geen kans. Maar laten we hopen dat ze erg goed naar de Snob 2000 kijken en er wat mee doen.
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:
EIgenlijk is het ook best waardeloos zo'n keuzelijst zoals je het zegt, nummers hebben totaal geen kans en de grote onzin die in de top 2000 blijven er voor altijd in, zo krijgen zulke bands als Arcade Fire nooit geen kans. Maar laten we hopen dat ze erg goed naar de Snob 2000 kijken en er wat mee doen.
Wat je zegt! Overigens, de eerste jaren werd er door de Top2000 nauwelijks gekeken naar de Snob. Vorig jaar had ik voor het eerst het idee dat Snob werd meegenomen in de overwegingen voor de voorkeurslijst. Maar het blijft natuurlijk wel een grof schandaal dat Rebellion vorig jaar wéér niet in de voorkeuzelijst stond terwijl ze in 2014 met kop en schouders bovenaan in de Snoblijst stonden. Het geijkte verhaal is dat de Top2000 de lijst is van Radio2-luisteraars. Maar dat vind ik langzamerhand een dooddoener die niet meer veel met de realiteit van doen heeft.
En als je het over de duvel hebt...
Als je zelf Facebook hebt:
https://www.facebook.com/arcadefiretop2000/?fref=nf&pnref=story
Als je zelf Facebook hebt:
https://www.facebook.com/arcadefiretop2000/?fref=nf&pnref=story
Leuk, heb het ff een like gegeven. Ook ga ik voor No Cars Go natuurlijk.
Martinus- Music-freak
Martinus schreef:Leuk, heb het ff een like gegeven. Ook ga ik voor No Cars Go natuurlijk.
Ik kom tijd tekort haha, ik moet me er nog even over gaan buigen
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Mirrr schreef:Ik kom tijd tekort haha, ik moet me er nog even over gaan buigen
Geen haast. De Snobvoorkeuzelijst kan pas gemaakt worden wanneer de Top2000voorkeuzelijst is gepubliceerd. (Een voorkeuzesnob kan pas in de lijst wanneer duidelijk is dat ie niet in de top2000voorkeuzelijst staat)
Net gezien dat we Zaterdag op de Snob2000 kunnen stemmen!!!
Martinus- Music-freak
Nog maar even een herhaling van mijn eerste post over dit onderwerp
Terwijl het ganse land de laatste dagen van het jaar dweept met Bohemian Rhapsody, Imagine en Hotel California, doet de http://snob2000.nl/ het net even anders. Bij deze lijst kun je op (bijna) alles stemmen; als het maar niet voorkomt in de keuzelijst van de Top 2000. (stemmen kun je dus pas wanneer de Top2000 voorkeuzelijst bekend is, ergo vanaf 26 november ) Echt op alles kunnen stemmen is natuurlijk alleen weggelegd voor Orinoco's eigenste V500.
Terwijl het ganse land de laatste dagen van het jaar dweept met Bohemian Rhapsody, Imagine en Hotel California, doet de http://snob2000.nl/ het net even anders. Bij deze lijst kun je op (bijna) alles stemmen; als het maar niet voorkomt in de keuzelijst van de Top 2000. (stemmen kun je dus pas wanneer de Top2000 voorkeuzelijst bekend is, ergo vanaf 26 november ) Echt op alles kunnen stemmen is natuurlijk alleen weggelegd voor Orinoco's eigenste V500.
Wat is het toch geweldig om de snob2000 van vorig op shuffle te zetten in Spotify,gister een heel mooi nummer ontdekt, Mister and Mississippi - Nothern Sky. En die band komt dus gewoon uit Nederland.
Martinus- Music-freak
Martinus- Music-freak
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» 03-01-2016 De eerste weekeinde show van 2016
» V500 2016 - De Lijst!
» Hemelse 500 van MrJohn, jaargang 2012
» Mijn eerste Top 100
» Verrukkelijke 500 - Editie 2012 - 1e Lustrum!
» V500 2016 - De Lijst!
» Hemelse 500 van MrJohn, jaargang 2012
» Mijn eerste Top 100
» Verrukkelijke 500 - Editie 2012 - 1e Lustrum!
Wall Of Sound :: Sound :: Muzieklijstjes
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Vandaag om 16:28 van sokratikos
» November 2024
Vandaag om 11:31 van sokratikos
» Timmus presents: de beste albums van 2023
Gisteren om 20:57 van Timmus
» Marsha's jukebox (04 november)
05.11.24 0:58 van Marsha
» *RTH* Cat Power – The greatest