Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 EmptyGisteren om 4:28 pm van sokratikos

» November 2024
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 EmptyGisteren om 11:31 am van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptywo nov 06, 2024 8:57 pm van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptydi nov 05, 2024 12:58 am van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyma nov 04, 2024 10:36 pm van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyma nov 04, 2024 10:34 pm van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyzo nov 03, 2024 5:51 pm van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 6:51 pm van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 5:50 pm van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 3:35 pm van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:51 pm van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:49 pm van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyza nov 02, 2024 12:48 pm van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyvr nov 01, 2024 10:43 pm van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyvr nov 01, 2024 2:32 pm van sokratikos

» Stemfinale Weekend
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptyvr nov 01, 2024 1:14 pm van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Emptydo okt 31, 2024 9:00 pm van Timmus

ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016

4 plaatsers
Reageren

Ga naar beneden

ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Empty ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 12:47 am

Elk jaar stuur ik een V500 lijst in van de nummers die ik het afgelopen jaar verrukkelijk vond.  Dus niet de nummers die ik het beste aller tijden vind.

De nummers die ik verrukkelijk vind, die zet ik op mijn iPod, en daar luister ik meestal naar op weg van of naar werk.  Ik ben aan het eind van vorig jaar van baan veranderd, en dus moest mijn playlist ook maar op de schop.  Mijn V500 lijst is helemaal anders dan die van vorig jaar.

Dit is mijn top 10.

10. Paramore - The Only Exception

Ik verbaasde mezelf toen ik dit op nummer 10 zette.  Het klinkt als een leuk niemendalletje dat eigenlijk lager in de lijst zou moeten staan.  Maar nee, telkens als ik mijn lijst doorneem, dan zie ik toch niets beneden de top 10 dat ik het afgelopen jaar verrukkelijker vond.

9. Guns N' Roses - Estranged

Ik ben dit nummer over de jaren steeds meer gaan waarderen.  Ik weet niet of het als vervolg op November Rain is bedoeld, maar het zou best kunnen.

8. Procol Harum - A Salty Dog

Waar gaat dit nummer toch over?  Zoals zo vaak, moet de luisteraar dat zelf maar uitvinden.  Volgens mij gaat het over hetzelfde als bijv. Private Investigations, namelijk, muziek schrijven.  Als je schrijversblok hebt, dan schrijf je gewoon over schrijversblok.  En dan kan er zo maar iets moois uitkomen.

7. Japan - Nightporter

Een mooi nummer in de stijl van Erik Satie.

ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Empty Re: ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 12:48 am

6. Cockney Rebel - Death Trip

Twee van mijn favoriete nummers zijn Sebastian en Make Me Smile van Steve Harley & Cockney Rebel, maar verder kende ik niets van ze.  Op YouTube werd gezegd dat Death Trip ook zo goed is.  Dat klopt.  Geweldig mooi.

En het zou ook zomaar het thema van het Brexit/Bremain referendum kunnen zijn.

Steve Harley schreef:So now we're on a death trip
Listen to the blood drip
Oozing from a curled lip
Ever thought of dying slowly
Ever thought of dying totally unholy
Can you think of one good reason
To remain?

Death Trip had eigenlijk de nummer 1 van mijn V500 lijst geweest moeten zijn.

Maar toen gooiden jullie roet in het eten.

En daar ben ik best wel blij mee.

Het is trouwens niet de eerste keer.  Ik vond You Oughta Know altijd het beste nummer van de jaren 90.  Totdat ik door jullie Black van Pearl Jam leerde kennen.  Er was toen een samenzwering van 10 chatters die diep in de nacht wakker werden om Black een 10 te geven voor het Laatste Oordeel.  Ja, toen moest ik wel even naar dat nummer luisteren...

5. Lush - Desire Lines

Black heeft nu serieuze competitie.  Een paar maanden geleden hebben jullie mij Lush leren kennen.  Ik ken nu een paar nummers van ze.  En daarvan steekt er een met kop en schouders boven uit.  Dat is Desire Lines.  Wat een meesterwerk.  Die zet ik zo in het rijtje van bijvoorbeeld Comfortably Numb en Fool's Overture en dus ook Black.

Heb je trouwens in de gaten dat dat soort nummers vrijwel altijd door mannen gecomponeerd worden?  Wish You Were Here, A Day In The Life, November Rain, allemaal grootse nummers, allemaal door mannen gecomponeerd.

Hier is dan het bewijs dat vrouwen het ook kunnen.  Geweldige meeslepende muziek.

Emma Anderson schreef:It's raining in this room
And it's so hot outside this room

I don't know no one here
I don't want to be here
In this room

We hold parties in our sleep
We fill ourselves up in our sleep

And I'll heal you when you're ill
Though it's hard keeping still
In our sleep

Pries the hair out of her mouth
Whilst the circus is heading south

While we search in the sand
Don't ask them to understand
Why they cover up their hands
And their mouths

Let op: voor Lush heb je een goede koptelefoon nodig.  Het heeft weinig zin om hier met laptop luidsprekertjes of met oordopjes naar te luisteren.

Zoals ik zei: een meesterwerk.  Maar dit is niet de Meesterwerk 500.  Het is de Verrukkelijke 500.  En daarom blijft deze toch steken op nummer 5.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016 Empty Re: ErickNJ's inzending voor de V500 van 2016

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 12:50 am

Ik kocht vroeger altijd singeltjes.  En dat doe ik eigenlijk nog steeds.  De muziek moet mij echt raken als ik er geld aan wil uitgeven.  En dat lukt vrij weinig met hele albums.  De singeltjes kunnen wel goed zijn, maar de rest is vaak prut wat mij betreft.  Een goed voorbeeld is Anna Nalick.  Haar nummer Breathe (2am) is prachtig, maar de rest van haar CD is doordeweekse country muziek.

Maar zo nu en dan hoor ik een artiest waar ik meteen meer van wil horen.  Ik vind het heel moeilijk om uit te leggen hoe dat komt.  Ik weet het meteen: ik wil het hele album.  En als het album inderdaad zo goed is als ik verwacht, dan draai ik het daarna bijna altijd in zijn geheel. Ik draai de nummers dan bijna nooit meer apart.

Het gebeurt tegenwoordig vooral met oudere albums waar ik me vroeger nooit zo in verdiepte.  Een jaar of 15 geleden ben ik eindelijk eens serieus naar Pink Floyd gaan luisteren.  Dark Side Of The Moon en Wish You Were Here staan nu in dat korte rijtje van mijn favoriete albums.  En vorig jaar heb ik Blue Valentine van Tom Waits daar aan toegevoegd.

De laatste keer dat dit mij overkwam met een splinternieuw album?  Dan moeten we helemaal terug gaan naar 1981, toen het album Pirates van Rickie Lee Jones uitkwam.

Tot nu dus.

En dan heb ik het over Blind Spot van, alweer, Lush.  Er staan maar vier nummers op. Allemaal verrukkelijk.  En ze staan in de juiste volgorde.  Dat wil dus zeggen: als in november om kwart voor middernacht de eerste 496 nummers van de V500 achter de rug zijn, zet dan maar gewoon Blind Spot op.

4. Lush - Out Of Control

Miki Berenyi schreef:Most people with teenage kids are fairly quick to recognise what’s going on in Out Of Control. You can love someone more than anything in the world, and still fight, and it feels devastating because all you want to do is hold them and make everything all right, but it’s not happening.

3. Lush - Lost Boy

Miki Berenyi schreef:I had a dream about Chris and realised during the dream that it wasn’t real, and well… self-explanatory.
(Chris Acland was de drummer van Lush.  Hij pleegde zelfmoord in 1996, waarna de band er tot vorig jaar mee ophield.)

2. Lush - Burnham Beeches

Miki Berenyi schreef:Burnham Beeches is about what love felt like when I was a teenager. It’s light and uncomplicated and fills your senses, but it’s fickle and fleeting and when it’s not working, it just evaporates.

1. Lush - Rosebud

Miki Berenyi schreef:Rosebud is – well, it’s complicated. My daughter was being bullied by some boys at school and not the knuckle-dragging thugs you’re immediately imagining but a bunch of articulate middle-class wankers who didn’t like having their sense of entitlement threatened. It’s tough being a teen, and if you’re a girl and you don’t conform to the simpering teary-eyed passive ideal, you’re fair game. I’m Maleficent, and I will have my revenge!

ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 12:51 am

Ik zag trouwens net het bericht van Grafmat in de V500 push topic, waarin hij terecht om een beetje aandacht vraagt voor Steppin' Out van Joe Jackson.  Gisteravond zat ik in gedachten dat nummer te zingen toen ik in een yellow taxi was, op weg naar het Lush concert in New York.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 12:51 am

Hier is mijn volledige inzending.

1. Lush - Rosebud
2. Lush - Burnham Beeches
3. Lush - Lost Boy
4. Lush - Out Of Control
5. Lush - Desire Lines
6. Cockney Rebel - Death Trip
7. Japan - Nightporter
8. Procol Harum - A Salty Dog
9. Guns N' Roses - Estranged
10. Paramore - The Only Exception
11. Tegan & Sara - Relief Next To Me
12. Chairlift - Amanaemonesia
13. Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile (Come Up And See Me)
14. Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want
15. Electric Light Orchestra - Concerto For A Rainy Day
16. Lost Patrol - Play With Fire
17. Jefferson Airplane - White Rabbit
18. Lovely Intangibles - No Amends
19. New Musik - They All Run After The Carving Knife
20. Limiñanas - Garden Of Love
21. Talk Talk - Such A Shame
22. twenty one pilots - Stressed Out
23. Beach Boys - Good Vibrations
24. Crosby Stills Nash & Young - Carry On & Questions
25. Chicago - Does Anybody Really Know What Time It Is
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  arjanh vr sep 16, 2016 8:22 am

Geweldige top 5 Smile
Persoonlijk heb ik er wat moeite mee om muziek van het huidige jaar in een allertijdenlijst te zetten maar jouw insteek is duidelijk anders. Prima. Desire Lines zou mijn lijst ook wel kunnen gaan halen al heeft Lush zelf al een aantal geduchte concurrenten waarvan ik nog niet weet welke ik wel en niet in de lijst zal zetten en hoe hoog.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Dave Evans vr sep 16, 2016 11:39 am

Normaal ben ik niet zo'n voorstander van het van te voren plaatsen van lijstjes. Maar ik snap dat Erick er even uitleg bij wilde geven en wie ben ik om dan een geestdriftige muziekliefhebber te stoppen Wink
Maar Erick als ik jou was zou ik i.i.g. 1 van de Lush nummers als Pushtip insturen voor de PrePush500. Misschien krijg je (buiten Arjan Wink ) ook andere liefhebbers mee!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 7:30 pm

Dave Evans schreef:Normaal ben ik niet zo'n voorstander van het van te voren plaatsen van lijstjes
Ach ja, mijn lijst was klaar, en het verhaal zat in mijn hoofd, en ik wilde niet nog eens 2 of 3 maanden wachten voordat ik het vertel.

Het maakt toch niets uit.  Mijn smaak is zo anders dan het gemiddelde dat mijn toppers de V500 niet eens zullen halen.  Maar dat is weer een heel andere discussie.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  sowhat vr sep 16, 2016 8:28 pm

Concerto for a rainy day is geen song, maar een halve cd. Het heeft 4 nummers en duurt 20 minuten. Mss handiger om 1 van die 4 liedjes op te nemen. In dat geval is het wijs om het prachtige Standing in the rain in plaats van het afgezaagde Mr Blue Sky te nemen.

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Dave Evans vr sep 16, 2016 8:44 pm

ErickNJ schreef:
Dave Evans schreef:Normaal ben ik niet zo'n voorstander van het van te voren plaatsen van lijstjes
Ach ja, mijn lijst was klaar, en het verhaal zat in mijn hoofd, en ik wilde niet nog eens 2 of 3 maanden wachten voordat ik het vertel.

Het maakt toch niets uit.  Mijn smaak is zo anders dan het gemiddelde dat mijn toppers de V500 niet eens zullen halen.  Maar dat is weer een heel andere discussi

Nou ja de laatste jaren zijn er nog wel wat plaatjes via de PrePush in de V500 terecht gekomen!

Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59

Bericht  ErickNJ vr sep 16, 2016 8:51 pm

sowhat schreef:Concerto for a rainy day is geen song, maar een halve cd. Het heeft 4 nummers en duurt 20 minuten. Mss handiger om 1 van die 4 liedjes op te nemen. In dat geval is het wijs om het prachtige Standing in the rain in plaats van het afgezaagde Mr Blue Sky te nemen.
Sowhat, je hebt gelijk!  Ik heb hem als Concerto For A Rainy Day op mijn iPod staan.  En ik vind Standing In The Rain inderdaad verrukkelijker dan Mr Blue Sky.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  ErickNJ za sep 17, 2016 10:02 pm

arjanh schreef:jouw insteek is duidelijk anders
Stel je voor dat je me zou vragen, welk nummer is beter, "Traces Of The Western Slope" (van Rickie Lee Jones) of "Great Gig In The Sky" (van Pink Floyd)?  Nou dat ligt er dus aan. Als ik net naar Pirates geluisterd heb, dan zeg ik Traces Of The Western Slope.  Als ik net naar Dark Side Of The Moon geluisterd heb, dan zeg ik Great Gig In The Sky.  Ik vind het onbegonnen werk om de "beste" nummers op volgorde te zetten. Vandaar dat ik het anders aanpak.

De V500 staat elk jaar vol met mooie muziek, dus maakt het niet zoveel uit.

En volgend jaar natuurlijk weer een hele andere lijst!
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  ErickNJ ma nov 21, 2016 9:27 pm

Vijf van mijn top 25 hebben de V500 gehaald.

7. Japan - Nightporter --> op #205 in de V500
9. Guns N' Roses - Estranged --> op #265 in de V500
17. Jefferson Airplane - White Rabbit --> op #53 in de V500
21. Talk Talk - Such A Shame --> op #102 in de V500
23. Beach Boys - Good Vibrations --> op #135 in de V500

Wat dit forum betreft, allemaal middle-of-the-road muziek, dus geen verrassing.

Als we volgend jaar wat meer verandering in de lijst willen zien (en ook elk jaar daarna), dan stel ik voor dat iedereen gewoon zelf 500 punten mag verdelen.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren

Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum