*RTH* James Blunt - 1973
+6
Joyce
Jorg
Kaj
Mauricedegier
Dave Evans
sowhat
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is jouw cijfer voor '1973'?
*RTH* James Blunt - 1973
Dit is een verzoekje van de pallet met aanvragen....... Er is iemand binnen de groep die dit heel graag wil recenseren ...
Gast- Gast
Re: *RTH* James Blunt - 1973
Ja, ik wil ook wel. Te technisch, dus een 2
Maar nu ff serieus: wat een plastic!
Maar nu ff serieus: wat een plastic!
sowhat- Chief
- Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik wacht eerst op het commentaar van Jan
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik wacht niet op Jan, wat hij ook te zeggen heeft... ik vindt deze plaat...gatverdamme..
Een keiharde 3. Vervelend, storend, irritant en vooral oersaai liedje. Een 3.
Een keiharde 3. Vervelend, storend, irritant en vooral oersaai liedje. Een 3.
Gast- Gast
Geen zak aan
3
3
Mauricedegier- Beheerder
- Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Ik ga James Blunts nachtrust redden, want ik vind dit dus wél een leuk liedje.. Hij heeft er helaas maar een paar, maar dit is er eentje van. Niet te moeilijk, gewoon leuk deuntje, en ik krijg altijd de neiging om mee te zingen. Nou, dan doe je het dus al goed. Maar da's logisch.
Een 7.
Een 7.
Kaj- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3999
Leeftijd : 36
Ook een 7, hoewel ik Goodbye my lover veel mooier vind.
Jorg- Moderator
- Aantal berichten : 3076
Registratiedatum : 05-12-08
Leeftijd : 35
Doe mij maar een 8....
1973 was voor mij "a very good year"....
1973 was voor mij "a very good year"....
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Een zielloos inspiratieloos liedje gezongen door iemand wiens stem bij mij de hoogste toppen van irritatie weet te bereiken, tyoerend voorbeeld van een soort van EO relnicht.
De muziek is compleet klootloos en volledig nietszeggend en kabbelt maar voort.
In zijn geheel genomen is het zelfs een gotspe om "zoals iemand ergens anders heeft gedaan", dit klagende verwende jongetje zelfs maar in een en dezelfde zin als een grootheid van een Mick Jagger te benoemen, en eigenlijk is dat een belediging voor Mick J.
Deze huilebalk die vol met vals pathos zittend dit werk meende te moeten produceren alsof er al niet genoeg ellende genoeg op dit aardse tranendal aanwezig is verdiend en krijgt van mij dan ook een hele dikke vette 1 en dat omdat ik helaas geen nul mag en kan geven.
De muziek is compleet klootloos en volledig nietszeggend en kabbelt maar voort.
In zijn geheel genomen is het zelfs een gotspe om "zoals iemand ergens anders heeft gedaan", dit klagende verwende jongetje zelfs maar in een en dezelfde zin als een grootheid van een Mick Jagger te benoemen, en eigenlijk is dat een belediging voor Mick J.
Deze huilebalk die vol met vals pathos zittend dit werk meende te moeten produceren alsof er al niet genoeg ellende genoeg op dit aardse tranendal aanwezig is verdiend en krijgt van mij dan ook een hele dikke vette 1 en dat omdat ik helaas geen nul mag en kan geven.
Gast- Gast
Je bent nogal van de heilige huisjes geloof ik he? Dan verwijs ik vooral naar je onbedwingbare neiging om mensen die 40 jaar geleden iets betekend hebben in de muziek op een enorm voetstuk te plaatsen, en te pas en te onpas te roepen dat het een gotspe is om die persoon ook maar zijdelings te bekritiseren, of - God verhoede het - in dezelfde tekst te noemen als een volgens jou slechte artiest. Het zou inderdaad verboden moeten worden, hang zulke personen maar gauw aan de hoogste boom. Jij, Journeyman, weet immers dat mensen als Mick Jagger eigenlijk onaantastbaar zijn. Beter zou het zijn als iedereen die op dit moment muziek maakt, er maar gelijk mee zou stoppen. Hun poging om creatief succes te hebben, zoals de Rolling Stones dat ooit (in de tijd dat 'rolling' nog niet voor de beweging van hun rollator stond) hadden, is eigenlijk een gotspe. Dat ze nog durven om cd's uit te brengen, het is voorwaar een schande!
Merk op: dit staat volledig los van jouw of mijn mening over hh. Blunt en Jagger. Ik heb wel lef he, dat ik die twee in dezelfde zin noem?
Merk op: dit staat volledig los van jouw of mijn mening over hh. Blunt en Jagger. Ik heb wel lef he, dat ik die twee in dezelfde zin noem?
Kaj- Music-Maniac !!!
Ja ik blijf niet wachten op Jan hoor
Nou dan geef ik zelf eerst maar een cijfer, en..........het zal je meevallen want ik heb werkelijk niets met Blunt, maar dit plaatje is gelukkig nog wel zijn beste en daarom toch een vijfje of een zesje............ehh ja wat te doen.........nou vooruit een '6' dan maar!
Nou dan geef ik zelf eerst maar een cijfer, en..........het zal je meevallen want ik heb werkelijk niets met Blunt, maar dit plaatje is gelukkig nog wel zijn beste en daarom toch een vijfje of een zesje............ehh ja wat te doen.........nou vooruit een '6' dan maar!
Dave Evans- Beheerder
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
40 jaar geleden 15,16,17 augustus 1969: Joan Baez, The Band, Jeff Beck Group, Blood, Sweat & Tears, Paul Butterfield Blues Band, Canned Heat, Joe Cocker, Country Joe and the Fish, Creedence Clearwater Revival, Crosby, Stills & Nash, Grateful Dead, Arlo Guthrie, Tim Hardin, Keef Hartley, Richie Havens, Jimi Hendrix, The Incredible String Band, Jefferson Airplane, Janis Joplin, Melanie, Mountain, Quill, Santana, John Sebastian, Sha-Na-Na, Ravi Shankar, Sly and the Family Stone, Bert Sommer, Sweetwater, Ten Years After, The Who, Johnny Winter: Woodstock The Summer of love en nog meer 40 jaar geleden In 1969 kwam een groep van zestien mensen bijeen in een huis op een heuvel in Los Angeles. Vijf van hen waren de Rolling Stones. In de nadagen van de jaren zestig begonnen zij aan een rondreis door de Verenigde Staten: een band op tournee, vergezeld door 11 vrienden en medewerkers, die op dat moment nog geen idee hadden dat deze reis uiteindelijk dramatisch zou eindigen op de racebaan van Altamont, temidden van een chaotische menigte van 400.000 toeschouwers.Kaj schreef:Je bent nogal van de heilige huisjes geloof ik he? Dan verwijs ik vooral naar je onbedwingbare neiging om mensen die 40 jaar geleden iets betekend hebben in de muziek op een enorm voetstuk te plaatsen, en te pas en te onpas te roepen dat het een gotspe is om die persoon ook maar zijdelings te bekritiseren, of - God verhoede het - in dezelfde tekst te noemen als een volgens jou slechte artiest. Het zou inderdaad verboden moeten worden, hang zulke personen maar gauw aan de hoogste boom. Jij, Journeyman, weet immers dat mensen als Mick Jagger eigenlijk onaantastbaar zijn. Beter zou het zijn als iedereen die op dit moment muziek maakt, er maar gelijk mee zou stoppen. Hun poging om creatief succes te hebben, zoals de Rolling Stones dat ooit (in de tijd dat 'rolling' nog niet voor de beweging van hun rollator stond) hadden, is eigenlijk een gotspe. Dat ze nog durven om cd's uit te brengen, het is voorwaar een schande!
en ga mij nu eens even uitleggen hoe dat ook alweer zit met die Blunt ??[i]
Gast- Gast
En wat wil je hiermee duidelijk maken? Dat je in het verleden leeft?
Kaj- Music-Maniac !!!
Tsja jonge vrind dat je dat niet kunt en/of wilt begrijpen is een eigen keuze waar we het nog wel eens uitgebreid over gaan hebben op een andere plaats en tijd, om terug te komen op die Blunt etc. van mij mag ie muziek maken en plaatjes opnemen zoveel als ie wil zal mij persoonlijk een winterwortel wezen wa die doet, maar nergens staat geschreven dat ik zijn muziek of gekweel dan maar mooi dien te vinden omdat hij toevallig in een ander decenium is geboren of wel soms?? ik dacht toch altijd dat leeftijd juist in de muziek (net als met ras overigens) in het geheel niet van belang was en isKaj schreef:En wat wil je hiermee duidelijk maken? Dat je in het verleden leeft?
Gast- Gast
Dit is wel helemaal off-topic....
Muziek van zo,n pakweg 40, 50 jaar geleden wordt nog steeds gedraaid en ook nog gewaardeerd door jongeren.
Kijk maar naar het Stones concert van afgelopen zaterdag..het waren toch vrnl. jongeren, die daar in de zaal waren.
De hedendaagse muziek moet het nog maar bewijzen, dat het over 40 jaar nog gedraaid wordt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat deze muziek daarom minder goed zou zijn.... om de zoveel tijd komt er nou eenmaal weer aanvoer van andere soorten muziek.
Hoort gewoon bij het tijdsbeeld.....niks mis mee.
Maar ja....of de muziek van nu over 40 jaar ook nog gedraaid wordt??
De tijd zal het leren...( iig ben ik er dan niet meer om te luisteren ... )
Muziek van zo,n pakweg 40, 50 jaar geleden wordt nog steeds gedraaid en ook nog gewaardeerd door jongeren.
Kijk maar naar het Stones concert van afgelopen zaterdag..het waren toch vrnl. jongeren, die daar in de zaal waren.
De hedendaagse muziek moet het nog maar bewijzen, dat het over 40 jaar nog gedraaid wordt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat deze muziek daarom minder goed zou zijn.... om de zoveel tijd komt er nou eenmaal weer aanvoer van andere soorten muziek.
Hoort gewoon bij het tijdsbeeld.....niks mis mee.
Maar ja....of de muziek van nu over 40 jaar ook nog gedraaid wordt??
De tijd zal het leren...( iig ben ik er dan niet meer om te luisteren ... )
Joyce- Music-Master
- Aantal berichten : 6575
Ik vind dit een best prima nummer. Niet dat ik het helemaal geweldig vind, maar als ik het bijvoorbeeld op de radio voorbij hoor komen vind ik het prima! Daarom heb ik een 7 gegeven. Overigens vind ik dat James Blunt betere nummers heeft, bijvoorbeeld het nummer Tears and Rain van zijn eerste album.
Marleen- Music-freak
- Aantal berichten : 176
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 34
Nu ik dit lees vraag ik me af of je wel een woord hebt begrepen van wat ik daarstraks bedoelde... Ik heb die hele Blunt er niet bij betrokken, behalve om als tegenpool te dienen van de door jou zo geadoreerde 'oude muziek'. Waar ik vooral op doelde is dat jij oude muziek verheerlijkt, en het dan een - jouw woorden - gotspe vindt dat het in dezelfde discussie ook over andere muziek gaat.Journeyman schreef:Tsja jonge vrind dat je dat niet kunt en/of wilt begrijpen is een eigen keuze waar we het nog wel eens uitgebreid over gaan hebben op een andere plaats en tijd, om terug te komen op die Blunt etc. van mij mag ie muziek maken en plaatjes opnemen zoveel als ie wil zal mij persoonlijk een winterwortel wezen wa die doet, maar nergens staat geschreven dat ik zijn muziek of gekweel dan maar mooi dien te vinden omdat hij toevallig in een ander decenium is geboren of wel soms?? ik dacht toch altijd dat leeftijd juist in de muziek (net als met ras overigens) in het geheel niet van belang was en isKaj schreef:En wat wil je hiermee duidelijk maken? Dat je in het verleden leeft?
Ik zeg niet dat je Mick Jagger hoger plaatst dan James Blunt omdát het oude muziek is, maar het valt me wél op dat in de regel als legendarisch geziene artiesten bij jou weinig tot niets fout lijken te kunnen doen. An sich mag dat van mij gerust, maar gebruik dat dan niet als argument om moderne muziek af te kraken. James Blunt kan er ook niks aan doen dat ie niet in de jaren '60 muziek maakte.
Ik zeg bovendien ook nergens dat je James Blunt goed moet vinden. Als ik iets dergelijks ooit van iemand zou willen zeggen, zou ik wel een betere artiest uit zoeken om ambassadeur voor te spelen. Maar als je zijn muziek wilt afkraken - wat van mij gerust mag - dan moet je dat met fatsoenlijke argumenten doen, en 'hij mag nog niet de veters van Mick Jagger strikken' valt bij mij in een andere categorie.
Ik snap overigens nog steeds niet waarom je je parafrase van 'Popmuziek in 1969: Een Kroniek' nu moest aanhalen daarstraks? Dat ging zelfs niet zijdelings in op mijn tekst daarvoor...
Kaj- Music-Maniac !!!
Ik heb dit nummer inderdaad verzocht te recenseren, omdat mij de naam van James Blunt in een Stones-topic het verkeerde keelgat in schoot. En daar sta ik ook nog steeds achter.
Echter tot mijn stomme verbazing vind ik het nog een aardig nummer ook, in ieder geval stukken leuker dan zijn eerste plaatjes. Die zijn helemaal ruk.
Dus ik geef een zeer verrassende 5 1/2, dus een 6. Het zal wel de verliefdheid zijn.
Echter tot mijn stomme verbazing vind ik het nog een aardig nummer ook, in ieder geval stukken leuker dan zijn eerste plaatjes. Die zijn helemaal ruk.
Dus ik geef een zeer verrassende 5 1/2, dus een 6. Het zal wel de verliefdheid zijn.
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Jan, volgend jaar moeten we gewoon weer gaan. Het gaat niet goed met jou. :-)
James Blunt en zijn nummers zeggen mij niks. Yaowei is er gek van, maar mij doet het niks. Wat Sowhat al zei, het is te plastic. Nou niet echt plastic maar het is gewoon te gelikt. Hoog Sky Radio gehalte volgens mij.
Ik geef het een 3. Het is nog net geen bagger maar het is gewoon mijn ding niet. Dave zal op deze muziek 'zeker en vast' (jaja hij is al bijna belg) de horlepiep dansen. :-) :-) :-)
James Blunt en zijn nummers zeggen mij niks. Yaowei is er gek van, maar mij doet het niks. Wat Sowhat al zei, het is te plastic. Nou niet echt plastic maar het is gewoon te gelikt. Hoog Sky Radio gehalte volgens mij.
Ik geef het een 3. Het is nog net geen bagger maar het is gewoon mijn ding niet. Dave zal op deze muziek 'zeker en vast' (jaja hij is al bijna belg) de horlepiep dansen. :-) :-) :-)
Gast- Gast
Een klein zesje gewoon omdat het een lekker mild nummer is op een lekker milde dag met een fijne milde wind en een milde temperatuur.
Het is mijn ding niet echt het is me te sky radio achtig. Maar op het juiste moment dan valt hij wel lekker binnen. In zijn soort muziek is het gewoon geen slechte artiest. Dat zijn soort muziek niet mijn soort muziek is staat los van deze milde zes
Het is mijn ding niet echt het is me te sky radio achtig. Maar op het juiste moment dan valt hij wel lekker binnen. In zijn soort muziek is het gewoon geen slechte artiest. Dat zijn soort muziek niet mijn soort muziek is staat los van deze milde zes
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* James Blunt – Miss America
» Maandagavond: De top40 van 1973!
» 70's Weekend: Kies jouw favoriet uit 1973
» *RTH* James - Sit Down
» *RTH* Etta James - At last
» Maandagavond: De top40 van 1973!
» 70's Weekend: Kies jouw favoriet uit 1973