Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Zat. 27 April: De Oranjelijst
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyVandaag om 8:19 van arjanh

» De top-1000 van 2023
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 18:25 van Timmus

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 18:03 van MrJohn

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 17:42 van MrJohn

» Wo 24-04 Sokra zaagt door
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 11:53 van sokratikos

» April 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 11:29 van sokratikos

» *RTH* Pink - Funhouse
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:46 van Timmus

» *RTH* Leon de Graaff – Pittsburg in the rain
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:41 van Timmus

» *RTH* Alcazar - Crying at the Discoteque
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:37 van Timmus

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:35 van Timmus

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:32 van Timmus

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:29 van Timmus

» Do. 25 april : Grabbelton
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 EmptyGisteren om 10:00 van Roche

» Vr. 16 april 20:00: Catch22 & De Weekendstart
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty24.04.24 22:39 van Grafmat

» *RTH* Lily Allen -22
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty24.04.24 21:42 van Timmus

» *RTH* The Cure - Close To Me
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty24.04.24 18:58 van Timmus

» Di. 23 april : Tussendoortje
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty23.04.24 20:29 van Roche

» *RTH* Nice - America
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty23.04.24 20:23 van sokratikos

» *RTH* Prince Buster – Dance Cleopatra
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty23.04.24 20:19 van sokratikos

» *RTH* Willie Cobbs - You Don't Love Me
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty23.04.24 20:16 van sokratikos


Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

+23
Colijn1984
Jan...
Kasper
Chrisje
Joostvdaa
Timmus
Roy
Mauricedegier
arjanh
Dave Evans
forzautregivo
Mirrr
Frodo
Marsha
thoke
Engkepengke
sokratikos
Ries
Ro
MrJohn
sowhat
MissDieHard
Roche
27 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Timmus 01.06.16 21:08

Mirrr/CaroLine schreef:Hoeveel mensen hebben er gestemd?

Er zijn tussen de 30 en 40 stemlijstjes binnengekomen.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Berend 01.06.16 21:24

Timmus schreef:
Als mede-initiatiefnemer, -samensteller en -presentator van dit evenement kan ik stellen dat wij dit absoluut niet actief hebben aangemoedigd dat de muziek "onbekend" moest zijn.
Klopt. Maar uit de reacties achteraf blijkt het tegenovergestelde: een "onbekend" nummer wordt hoger ingeschat dan een "bekend".

Timmus schreef:Slechts weinigen hebben écht de bekende nummers volledig uit hun lijstje geweerd. De gepubliceerde eindlijst laat zien dat deze bewering onzin is, met The Slow Show, Metric en System of a Down in de top-10.

Eh, Metric? Very Happy

Timmus schreef:
Ik zie de door jou genoemde moeite niet terug. System of a Down, Neneh Cherry, U2 en vooral Drs. P: in alle gevallen wordt gekozen voor een zeer bekend nummer. Allevier de bands/artiesten beschikken over een aanzienlijk oeuvre: waarom wordt er dan niet voor een wat minder voor de hand liggend nummer gekozen?
En daar ga je: dit is precies waar ik op doel. Even van mijzelf uitgaand: ik vind "All I want is you" het mooiste nummer van U2 ooit. Vooral in combinatie met de videoclip. Blijkbaar denken er meer mensen zo over, want het nummer is een hit geweest. Maar onbekender maakt op een avond als deze beminder. En dat vind ik vreemd, dáár heb ik op gereageerd.

Maar voordat je denkt dat ik je aan het afzagen ben: ik heb alle bewondering voor het initiatief en heb mooie muziek gehoord. Bekend en onbekend... Laughing
Maar misschien een idee om een volgende keer duidelijker te vragen om niet de gebaande paden te bewandelen? Of juist wel? Daar voorkom je discussies als deze mee.

Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1866
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 01.06.16 21:34

Berend schreef:
Klopt. Maar uit de reacties achteraf blijkt het tegenovergestelde: een "onbekend" nummer wordt hoger ingeschat dan een "bekend".
Dat lijkt misschien zo omdat juist de mensen waarvoor dit geldt zich geroepen voelen dit te melden. Maar volgens mij zijn dat er hooguit een stuk of 5, 6.
Op de 30 is dat niet echt doorslaggevend lijkt me.
(en voor de duidelijkheid daar hoor ik dus niet bij, al heb ik niet op u2 gestemd maar dat is puur omdat er 10 anderen waren die ik beter vond).
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4680
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  sowhat 01.06.16 22:55

Nu ik voor de zoveelste keer zie staan dat Dodenrit van de drs een overbekend liedje is terwijl ik het al uitgelegd heb, voel ik me toch genoodzaakt weer even te 'happen'. Ja, sec wel. Maar in combinatie met Zwitserland is het verrassend. Veel zeiden me op de privéchat niet te weten dat hij Zwitser is. Ja, ik had ook het briljante Strokarton kunnen nemen, maar ik schatte in dat er weinig meezingers zouden worden ingezonden. Dat klopte.

Ik hoor ook bij degenen die bij het stemmen liedjes overgeslagen hebben. Wat ik al zei: voorspelbaarheid speelde daarbij een grotere rol dan bekendheid. Zo stemde ik wel op Neneh Cherry uit het rijke muziekland Zweden (genog keus uit Zweden immers, zoveel dat ook Neneh een verrassing is) en niet op Tjap Tjoi uit welk land je maar voor de gemiddelde muziekliefhebber uit twee acts kunt kiezen.

Doel van de avond is voor mij enerzijds het ontdekken van onbekende muziek, het hoeft niet per se wereldmuziek te zijn. Daarbij zit ik een beetje op de lijn Ivo en sokra. Ik ben daarin geslaagd, want ik heb maar liefst vier liedjes in het onovertroffen schriftje opgeschreven (bedankt Roche, Henk, arjanh en Ivo). Daarnaast vind ik op zo'n avond humor erg belangrijk. Waarom ik niet op Japan en Noord Korea heb gestemd , begrijp ik nog steeds niet.

En er was ook een heel gezellige chat. Oké, Timmus en Dave, zoals je ziet, beleeft iedereen het anders. Maar oprecht bedankt voor de leuke avond. Het is een van de leukse evenementen van Orinoco. Voor volgend jaar bedenk ik wel weer wat bizars.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18663
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Timmus 02.06.16 21:41

Van de 39 ingestuurde nummers stonden er 35 op Spotify. Alhier te beluisteren.

https://open.spotify.com/user/zolder_fm/playlist/31DhK9WSpxwFBNeHaWzWyg
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 7 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum