Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest
+23
Colijn1984
Jan...
Kasper
Chrisje
Joostvdaa
Timmus
Roy
Mauricedegier
arjanh
Dave Evans
forzautregivo
Mirrr
Frodo
Marsha
thoke
Engkepengke
sokratikos
Ries
Ro
MrJohn
sowhat
MissDieHard
Roche
27 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest
Mirrr/CaroLine schreef:Hoeveel mensen hebben er gestemd?
Er zijn tussen de 30 en 40 stemlijstjes binnengekomen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Klopt. Maar uit de reacties achteraf blijkt het tegenovergestelde: een "onbekend" nummer wordt hoger ingeschat dan een "bekend".Timmus schreef:
Als mede-initiatiefnemer, -samensteller en -presentator van dit evenement kan ik stellen dat wij dit absoluut niet actief hebben aangemoedigd dat de muziek "onbekend" moest zijn.
Timmus schreef:Slechts weinigen hebben écht de bekende nummers volledig uit hun lijstje geweerd. De gepubliceerde eindlijst laat zien dat deze bewering onzin is, met The Slow Show, Metric en System of a Down in de top-10.
Eh, Metric?
En daar ga je: dit is precies waar ik op doel. Even van mijzelf uitgaand: ik vind "All I want is you" het mooiste nummer van U2 ooit. Vooral in combinatie met de videoclip. Blijkbaar denken er meer mensen zo over, want het nummer is een hit geweest. Maar onbekender maakt op een avond als deze beminder. En dat vind ik vreemd, dáár heb ik op gereageerd.Timmus schreef:
Ik zie de door jou genoemde moeite niet terug. System of a Down, Neneh Cherry, U2 en vooral Drs. P: in alle gevallen wordt gekozen voor een zeer bekend nummer. Allevier de bands/artiesten beschikken over een aanzienlijk oeuvre: waarom wordt er dan niet voor een wat minder voor de hand liggend nummer gekozen?
Maar voordat je denkt dat ik je aan het afzagen ben: ik heb alle bewondering voor het initiatief en heb mooie muziek gehoord. Bekend en onbekend...
Maar misschien een idee om een volgende keer duidelijker te vragen om niet de gebaande paden te bewandelen? Of juist wel? Daar voorkom je discussies als deze mee.
Berend- Music-director
- Aantal berichten : 1927
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Dat lijkt misschien zo omdat juist de mensen waarvoor dit geldt zich geroepen voelen dit te melden. Maar volgens mij zijn dat er hooguit een stuk of 5, 6.Berend schreef:
Klopt. Maar uit de reacties achteraf blijkt het tegenovergestelde: een "onbekend" nummer wordt hoger ingeschat dan een "bekend".
Op de 30 is dat niet echt doorslaggevend lijkt me.
(en voor de duidelijkheid daar hoor ik dus niet bij, al heb ik niet op u2 gestemd maar dat is puur omdat er 10 anderen waren die ik beter vond).
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Nu ik voor de zoveelste keer zie staan dat Dodenrit van de drs een overbekend liedje is terwijl ik het al uitgelegd heb, voel ik me toch genoodzaakt weer even te 'happen'. Ja, sec wel. Maar in combinatie met Zwitserland is het verrassend. Veel zeiden me op de privéchat niet te weten dat hij Zwitser is. Ja, ik had ook het briljante Strokarton kunnen nemen, maar ik schatte in dat er weinig meezingers zouden worden ingezonden. Dat klopte.
Ik hoor ook bij degenen die bij het stemmen liedjes overgeslagen hebben. Wat ik al zei: voorspelbaarheid speelde daarbij een grotere rol dan bekendheid. Zo stemde ik wel op Neneh Cherry uit het rijke muziekland Zweden (genog keus uit Zweden immers, zoveel dat ook Neneh een verrassing is) en niet op Tjap Tjoi uit welk land je maar voor de gemiddelde muziekliefhebber uit twee acts kunt kiezen.
Doel van de avond is voor mij enerzijds het ontdekken van onbekende muziek, het hoeft niet per se wereldmuziek te zijn. Daarbij zit ik een beetje op de lijn Ivo en sokra. Ik ben daarin geslaagd, want ik heb maar liefst vier liedjes in het onovertroffen schriftje opgeschreven (bedankt Roche, Henk, arjanh en Ivo). Daarnaast vind ik op zo'n avond humor erg belangrijk. Waarom ik niet op Japan en Noord Korea heb gestemd , begrijp ik nog steeds niet.
En er was ook een heel gezellige chat. Oké, Timmus en Dave, zoals je ziet, beleeft iedereen het anders. Maar oprecht bedankt voor de leuke avond. Het is een van de leukse evenementen van Orinoco. Voor volgend jaar bedenk ik wel weer wat bizars.
Ik hoor ook bij degenen die bij het stemmen liedjes overgeslagen hebben. Wat ik al zei: voorspelbaarheid speelde daarbij een grotere rol dan bekendheid. Zo stemde ik wel op Neneh Cherry uit het rijke muziekland Zweden (genog keus uit Zweden immers, zoveel dat ook Neneh een verrassing is) en niet op Tjap Tjoi uit welk land je maar voor de gemiddelde muziekliefhebber uit twee acts kunt kiezen.
Doel van de avond is voor mij enerzijds het ontdekken van onbekende muziek, het hoeft niet per se wereldmuziek te zijn. Daarbij zit ik een beetje op de lijn Ivo en sokra. Ik ben daarin geslaagd, want ik heb maar liefst vier liedjes in het onovertroffen schriftje opgeschreven (bedankt Roche, Henk, arjanh en Ivo). Daarnaast vind ik op zo'n avond humor erg belangrijk. Waarom ik niet op Japan en Noord Korea heb gestemd , begrijp ik nog steeds niet.
En er was ook een heel gezellige chat. Oké, Timmus en Dave, zoals je ziet, beleeft iedereen het anders. Maar oprecht bedankt voor de leuke avond. Het is een van de leukse evenementen van Orinoco. Voor volgend jaar bedenk ik wel weer wat bizars.
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Van de 39 ingestuurde nummers stonden er 35 op Spotify. Alhier te beluisteren.
https://open.spotify.com/user/zolder_fm/playlist/31DhK9WSpxwFBNeHaWzWyg
https://open.spotify.com/user/zolder_fm/playlist/31DhK9WSpxwFBNeHaWzWyg
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Vandaag om 16:28 van sokratikos
» November 2024