Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Introquiz Mei staat klaar
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 EmptyVandaag om 19:34 van sowhat

» Marsha’s jukebox (6 mei)
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 EmptyVandaag om 12:02 van Marsha

» Mei 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 EmptyGisteren om 23:33 van Roche

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 EmptyGisteren om 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:44 van sowhat

» *RTH* Lee 'Scratch' Perry - Soul Fire
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:43 van sowhat

» *RTH* Critical mass – Believe in the future
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:42 van sowhat

» *RTH* Ella Fitzgerald – Spring can really hang you up the most
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:40 van sowhat

» *RTH* Dresden dolls – Coin-operated boy
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:39 van sowhat

» *RTH* Beatles – Drive my car
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:33 van sowhat

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty04.05.24 12:29 van sowhat

» Vr. 3 mei : De weekendstart.
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty03.05.24 10:30 van Roche

» Di. 2 mei : herhaling Proff 50.
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty02.05.24 17:51 van Roche

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty02.05.24 15:24 van sokratikos

» Di. 30 april : Grabbelton.
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty30.04.24 0:08 van Marsha


Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

+23
Colijn1984
Jan...
Kasper
Chrisje
Joostvdaa
Timmus
Roy
Mauricedegier
arjanh
Dave Evans
forzautregivo
Mirrr
Frodo
Marsha
thoke
Engkepengke
sokratikos
Ries
Ro
MrJohn
sowhat
MissDieHard
Roche
27 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Roy 29.05.16 12:17

Berend schreef:

1. Ik heb mijn best gedaan het mooiste liedje uit Ierland te kiezen. Dat dat toevallig van een band is die bekend is geworden, moet dat een reden zijn om dat liedje niet te kiezen? Het ging mij niet om het stemmen scoren, de bedoeling was om mooie nummers te nomineren.
2. Als je daar zoveel moeite mee hebt, stem dan niet op dat nummer.

Je ontkomt er niet aan Berend. U2 en Neneh Cherry hebben zich voor mij allang bewezen. Ik heb ook geen moeite mee, maar mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe ontdekkingen.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 29.05.16 12:23

Tja, in de chat ook een hoop mensen die niet wilden stemmen op bekende bands/nummers. Voor hun bekend dan natuurlijk.
Op zich jammer, van de andere kant mag iedereen zelf weten welke criteria gebruikt worden om tot een keus van 10 te komen.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 29.05.16 12:27

Dit is mijn stemlijstje:

1 België
2 Denemarken
3 Israel
4 Canada
5 Nederland
6 Nieuw Zeeland
7 Hongarije
8 Australië
9 USA
10 IJsland

Ik kende de nummers 1, 4, 8 en 10 al.
edit: achteraf bleek ik 5 ook al te kennen (maar niet herkent.

Ik had zelf Frankrijk dus daar mocht ik niet op stemmen.


Laatst aangepast door arjanh op 29.05.16 13:18; in totaal 4 keer bewerkt
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Chrisje 29.05.16 12:35

De scores van gaga/Chrisje (USA) waren:

1. Armenië
2. Litouwen
3. Zweden
4. Brazilië
5. Niger
6. Nederland
7. Zwitserland
8. Frankrijk
9. Denemarken
10. Engeland

Ik heb lang getwijfeld tijdens de show of ik wel of niet hetzelfde ging doen als de studio, Dave en Timmus, en dus de mij al bekende liedjes niet mee te laten doen voor stemming. Uiteindelijk besloten om dat niet te doen, omdat ik niet tot 10 ja's was gekomen zonder Armenië, Zweden, Zwitserland, Engeland, Japan, Schotland, Australië, Ierland en Puerto Rico (het enige dat ik niet wist van Oye como va, is dat het een cover was, maar voor de rest kende ik het liedje natuurlijk wel, jeugdsentiment!).
Grappig dat The Slow Show nog niet zo bekend is, ik heb ze nog niet live gezien, maar het lijkt mij prachtig, 100 mannen en vrouwen op een podium, terechte winnaar! Proficiat, Marsha!


Laatst aangepast door Chrisje op 29.05.16 13:03; in totaal 2 keer bewerkt

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3312
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  sowhat 29.05.16 12:37

Ik kijk duidelijk naar land en aanbod. Zo stem ik wél op Neneh Cherry want Zweden heeft een zeer breed aanbod, maar niet op U2 of System of the Down want dat ligt erg voor de hand. Net zoals het beslist niet voor de hand ligt dat de drs voor Zwitserland uitkomt.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18700
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 29.05.16 12:41

sowhat schreef:Ik kijk duidelijk naar land en aanbod. Zo stem ik wél op Neneh Cherry want Zweden heeft een zeer breed aanbod, maar niet op U2 of System of the Down want dat ligt erg voor de hand. Net zoals het beslist niet voor de hand ligt dat de drs voor Zwitserland uitkomt.
Dit snap ik niet helemaal, juist omdat Zweden een heel breed aanbod heeft stem je wel op een bekende? Mag van mij maar het klinkt mij niet helemaal logisch.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  sowhat 29.05.16 12:49

De kans dat Neneh genomen wordt, is 1 op 100 omdat het aanbod zo breed is. De kans dat System of the Down genomen wordt, is nagenoeg 50%, Aznavour had ook gekund. En voordat ik met de Wiki van de rijke Armeense muziekhistorie om de oren wordt geslagen, bedoel ik natuurlijk: wat een normale muziekliefhebber paraat heeft. Ik neem zelf nooit landen met beperkt aanbod, tenzij er sprake is van een verrassing zoals Afric Simone voor Mozambique.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18700
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Dave Evans 29.05.16 12:50

Oh trouwens gaga, minder bekende liedjes bonuspunten te geven kwam niet van ons hoor. Frodo (en nog wat mensen) lanceerde{n) dat in de chat. Ik heb gewoon een lijstje gemaakt al telde originaliteit ook mee bij mij. Maar elk liedje heb ik aandachtig beluisterd en uiteindelijk was er ook een mooie mix van onbekend en bekend wat de show tot een mooi geheel maakte!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 29.05.16 12:55

sowhat schreef:De kans dat Neneh genomen wordt, is 1 op 100 omdat het aanbod zo breed is. De kans dat System of the Down genomen wordt, is nagenoeg 50%, Aznavour had ook gekund. En voordat ik met de Wiki van de rijke Armeense muziekhistorie om de oren wordt geslagen, bedoel ik natuurlijk: wat een normale muziekliefhebber paraat heeft. Ik neem zelf nooit landen met beperkt aanbod, tenzij er sprake is van een verrassing zoals Afric Simone voor Mozambique.
Ok. Zit wel wat in, maar ik zou denken: hoe groter het aanbod, hoe meer mogelijkheid voor iets onbekenders.

Maar ik was sowieso wel blij met wat bekende nummers tussendoor, een hele avond afrikaanse trommelaars zou ik ook niet volhouden Very Happy
En bij mijn stemmen heb ik geen rekening gehouden met wat ik wel of niet al kende.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Dave Evans 29.05.16 13:00



Trouwens namens Hongarije nog bedankt voor jullie punten Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  sowhat 29.05.16 13:05

1 Australië
2 Denemarken
3 Zweden
4 Frankrijk
5 Litouwen
6 Algerije
7 Congo
8 Ghana
9 België
10 Brazilië

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18700
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Chrisje 29.05.16 13:07

Zonder bekende nummers had ik nog ja's staan bij Tsjechië en bij IJsland, maar dan kwam ik maar tot 8 liedjes. En van U2 vind ik veel goed, maar deze juist wat minder, dus Ierland was sowieso een neen, Schotland was ook een neen, Australië was een twijfelgeval, maar uiteindelijk neen, Japan was een neen, Algerije was een neen en Puerto Rico was een ja, maar het haalde de Toptien net niet.


Laatst aangepast door Chrisje op 29.05.16 13:15; in totaal 1 keer bewerkt

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3312
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Mirrr 29.05.16 13:11

Dave Evans schreef:

Trouwens namens Hongarije nog bedankt voor jullie punten Smile

Ja die van jou had ik na wat wikken en wegen met Engeland op 1 gezet, mooie plaat Very Happy
En ja de bekende nummers heb ik bewust wat lager gezet, maar om ze uit mijn top 10 te halen terwijl ik ze toch erg leuk vind, ging mij te ver...

01 Hongarije
02 Engeland
03 Noorwegen
04 Italie
05 Oostenrijk
06 Litouwen
07 Ierland
08 Armenie
09 Zweden
10 Tjechie

En dit was mijn inzending voor Nederland




Laatst aangepast door Mirrr/CaroLine op 29.05.16 13:21; in totaal 1 keer bewerkt
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Dave Evans 29.05.16 13:14

Dank je Mirrr Smile

In tegenstelling tot gaga had ik het juist nog moeilijk om tot een Top 10 te komen. Had eigenlijk 13 nummers die ik in de Top 10 wilde zetten.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Mauricedegier 29.05.16 13:17

Mijn punten gingen naar de volgende landen:

1.Engeland
2.Schotland
3.Litouwen
4.Canada
5.Armenië
6.Ierland
7.Noorwegen
8.Niger
9.Noord-Ierland
10.België

en dit was mijn inzending uit Israël
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6487
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Chrisje 29.05.16 13:30

Met die drie erbij had ik toch ook 13 ja's, DaveE? Ik zie geen tegenstelling...

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3312
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Dave Evans 29.05.16 13:38


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Chrisje 29.05.16 13:53

En ik had een zusje-liedje ingestuurd, omdat ik op het moment van draaien nog op het 25-jarig huwelijksfeest zou zijn en omdat het een heel dapper liedje is.




Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3312
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  sokratikos 29.05.16 14:20

Voor mij is de World Song Contest vooral een feest van ontdekkingen van wereldwijde volksmuziek of "wereldmuziek". Dat genrewoord tussen haakjes is eigenlijk nogal misleidend, want de volksmuziek uit het Westen, bijv. "Keltische" muziek (incl Bretagne), wordt daar niet onder gerekend omdat het een Westers woord is. Muzikanten die de muziektraditie van hun land vernieuwen, of het nou is door zich te laten inspireren door Jimi Hendrix of Muse of Donna Summer en die invloed mee te nemen naar hun volksmuziektraditie, dat maakt mij weinig uit; maar door het soort ontdekkingen als dit jaar die van Litouwen of door Eivor in het 1e jaar, dat maakt WSC interessant. Tijdens de uitzending ben ik overigens wel blij met reeds bekende acts als U2, Neneh Cherry en Tjaptjoy voor de afwisseling, al gaat het mij in de puntentelling om de wereldmuziek in de globeomvattende zin van het woord.

1. Litouwen
2. Israël
3. Australië
4. Brazilië
5. NoordKorea
6. Mali
7. Puerto Rico
8. Marokko
9. Congo
10. Senegal

Mijn inzending van Niger had ik voor de uitzending ingekort tot precies 6 minuten, maar Bombino is vooral live erg sterk en improviseert er zo een paar minuten bij. Het volgende is een stuk uit een documentaire over Bombino met een liveversie van het ingezonden nr





_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9953
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  forzautregivo 29.05.16 14:52

Was weer een leuke avond met mooie ontdekkingen. Ik sta er precies zo in als sokra. Ik vind het leuk om uit onbekende windstreken muziek te leren kennen, of ik er nu van houd of niet. En daarbij heb ik prachtige ontdekkingen gedaan de laatste jaren.

Of mensen kiezen om bekende of onbekende nummers in te zenden maakt mij verder niet uit. Onbekend vind ik leuk, want dan kom je tot bijzondere ontdekkingen. Maar je kunt niet van iedereen verlangen dat ze zich diep in de Kyrzigische of Zuid-Ostetiaanse muziekcultuur moeten verdiepen om geforceerd onbekende nummers op het spoor te komen. Berend zegt het mooi: je wilt mooie muziek uit een land en soms is dat bekend, soms is dat onbekend. Ieders goed recht. Ik heb voor mijzelf bekend werk buiten beschouwing gelaten, omdat ik nieuwe ontdekkingen wil belonen en hun achterstand ten opzichte van bekende nummers te compenseren. Ook dat is mijn goed recht. Dat neemt niet weg dat ik genoten heb van bijvoorbeeld The Slow Show en SOAD

Al met al was het een fraaie, uiteenlopende muziekavond! We laten met zijn allen toch maar weer zien dat we over grenzen heen denken, open staan voor het onbekende en collectief een geweldige smaak hebben. Mijn Top 10:

1. Niger
2. Israël
3. Marokko
4. Hongarije
5. Luxemburg
6. Brazilië
7. Nieuw-Zeeland
8. Frankrijk
9. Italië
10. België

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5374
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  MissDieHard 29.05.16 15:12

Ik sluit mij aan bij hetgeen Sokra en Forzautregivo zeggen over het ontdekken van nieuw werk.

Zodoende viel Engeland buiten de boot, The Slow Show ken ik en vind ik geweldig!
Heb ze helaas gemist in Doornroosje, hoewel ik niet zie hoe men daar zoveel musici op een podium zou kunnen positioneren.

De keuze van Noord-Korea was ingegeven door de oproep van Frodo, en het gemis aan muziek afkomstig uit Azië of andere werelddelen zoals Antarctica ( gelukkig heeft onze winnares Marsha dat opgepakt Very Happy )  en wist ik toevallig dat de vrouw van Kim Jung-un zangeres was, al had ik geen idee in welk genre. Ik hoopte natuurlijk ook op een komische noot, nu dat is aan Dave en Timmus wel toevertrouwd. Inmiddels heb ik voor het volgende jaar alweer en land op het oog dat nog nooit eerder heeft deelgenomen en reken ik op Dave's discretie in deze  Very Happy

1. Niger ( met afstand)

2. Litouwen
3. Brazilië
4. Ghana
5. Senegal
6. Puerto Rico
7. Algerije
8. Japan
9. Israël
10. Bulgarije

Ik had danig moeite voldoende nummers in de lijst te krijgen....ik ga volgend jaar mijn selectiecriteria onder de loep nemen...

Het Worldsongcontest is wel een geweldig evenement, veel deelnemer en luisteraars, stemmers en twee top dj's die er enorm veel vrije tijd in hebben gestoken, complimenten!

MissDieHard
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Havana aan de Waal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Frodo 29.05.16 16:35

Voor mij is het leuke van de WSC om eens wat anders te horen dan altijd. Als we alleen maar kiezen uit de nummers die 'we' als Orinoco goed vinden, dan weet ik het wel: dat worden de nummers uit de V500. De eigenheid van de WSC zit hem voor mij in de muziek uit minder bekende muzieklanden.

Ik heb daarom besloten om niet te stemmen op gearriveerde namen en muziek zoals U2, SOAD, Drs P en Neneh Cherry, alhoewel die allemaal wel in mijn top 10 zouden staan indien ik alleen naar de kwaliteit van de muziek luister. Maar goed, dan kunnen we volgend jaar ook wel Pearl Jam, Muse of Steven Wilson inzenden. Succes verzekerd.

Verder wil ik nog even benadrukken dat een oproep doen niet hetzelfde is als een verplichting. Ik hoop alleen maar dat er meer mensen zijn die eens wat anders willen horen, maar doe gerust wat je wil.

Mijn top 10:

1 Israel,
2 Niger,
3 Nederland,
4 Congo,
5 Australie,
6 Engeland,
7 Senegal,
8 Schotland,
9 Noord-Korea,
10 Ghana

Over mijn eigen inzending (Amadou & Mariam - Coulibaly) uit Mali de volgende informatie: de zanger en zangeres zijn allebei tijdens hun jeugd blind geworden. Ze ontmoetten elkaar op een blindeninstituut waar ze allebei in het schoolorkest speelden. Na school hadden ze eerst hun eigen muzikale carrieres. Enkele jaren nadat ze met elkaar trouwden (1980) gingen ze samen muziek maken.

Ze bouwden een reputatie op met Malinese blues en toerden regelmatig door Afrika. In de jaren 90 verwerkten ze steeds meer invloeden in hun muziek door het gebruik van gitaren (rock), Syrische violen, Cubaanse trompetten, Egyptische ney (een soort fluit), Indische tablas (percussie) en Ghanese percussie.

Ze werkten samen met Stevie Wonder (ook blind!) en Manu Chao, die hun internationale doorbraak-album Dimanche A Bamako (2004) produceerde. Dit album werd genomineerd voor een Grammy Award in 2006. Het album won de BBC Awards for World Music Best Album Award 2006. Mijn inzending (hieronder) staat op dit album.

In 2006 verzorgden ze, samen met Herbert Grönemeyer, de officiële anthem voor het FIFA Wereldkampioenschap in Duitsland. In 2008 verscheen hun album Welcome to Mali, dat in 2010 ook genomineerd werd voor een Grammy Award.
Amadou & Mariam speelden samen met o.a. Blur, Coldplay en U2

Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  arjanh 29.05.16 17:26

Frodo schreef:Voor mij is het leuke van de WSC om eens wat anders te horen dan altijd. Als we alleen maar kiezen uit de nummers die 'we' als Orinoco goed vinden, dan weet ik het wel: dat worden de nummers uit de V500. De eigenheid van de WSC zit hem voor mij in de muziek uit minder bekende muzieklanden.

Ik heb daarom besloten om niet te stemmen op gearriveerde namen en muziek zoals U2, SOAD, Drs P en Neneh Cherry, alhoewel die allemaal wel in mijn top 10 zouden staan indien ik alleen naar de kwaliteit van de muziek luister. Maar goed, dan kunnen we volgend jaar ook wel Pearl Jam, Muse of Steven Wilson inzenden. Succes verzekerd.

Over mijn eigen inzending (Amadou & Mariam - Coulibaly)
Toch op zich grappig dat je zelf ook met een behoorlijk bekende naam komt - ok niet iedereen zal ze net zo goed kennen als U2 maar onbekend kun je ze toch ook moeilijk noemen.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  thoke 29.05.16 18:08

Ik heb zeer genoten gisteravond; ook van de afterparty al heb ik het eind niet gehaald....
Dankjewel Dave en Timmus!

Dit was mijn inzending voor Oostenrijk. En nee....ik heb er geen uitleg of diepere betekenis bij.




Mijn stemlijstje:

1. Engeland
2. Nederland
3. Litouwen
4. Hongarije
5. Noorwegen
6. Italië
7. Niger
8. Marokko
9. Mali
10. Canada
thoke
thoke
Music-specialist
Music-specialist

Aantal berichten : 588
Registratiedatum : 01-01-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Marsha 29.05.16 18:54

Helaas dit jaar door diverse omstandigheden, te weinig kunnen luisteren/verdiepen in WSC, maar ik weet dat Dave daar dan een oplossing voor gaat bedenken zodat ik wel kan stemmen, dit jaar was dat één mp3 met 39 fragmenten waaruit ik een keuze kon gaan maken... Probeer het maar eens Embarassed

Toen ik gisteren even mee kon luisteren had ik een lijst met 8 nummers geselecteerd, maar dat was niet geschikt voor inzending, dus 2 nummers toegevoegd die ik in het luister uurtje hoorde. Zo kent mijn lijstje dan ook 2 nummers als aanvulling... Hier kan je natuurlijk nu over gaan discussiëren, maar ik zou het maar niet doen, verspilde energie.

Dave en Timmus bedankt voor de gedane moeite, ik ga de uitzending op een voor mij rustiger moment eens (echt) luisteren...

mijn stemmen gingen naar:

1 IJsland
2 Oostenrijk
3 Italië
4 Nieuw Zeeland
5 Canada
6 Noord Ierland
7 Hongarije
8 Schotland
9 Litouwen
10 Algerije

En bij deze claim ik voor 2017 Antartica... heb al contacten gelegd met een groep pinguïns...

En voor wie het gemist mocht hebben, na de laatste plaats van Angélique Kidjo - Lonion in 2014 ben ik best tevreden met het resultaat van dit jaar cheers cheers cheers

Stemmers bedankt!
Marsha
Marsha
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3475
Registratiedatum : 12-04-09
Leeftijd : 59
Woonplaats : ergens in de achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest  - Pagina 5 Empty Re: Zat.28 mei: Orinoco's Worldsongcontest

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum