*RTH* 2 Brothers on the 4th Floor - Never alone
+7
Joostvdaa
Jan...
Frodo
Roy
arjanh
sowhat
Timmus
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Never alone"?
*RTH* 2 Brothers on the 4th Floor - Never alone
[20-03-2016]
Vorige week schreef ik al in RTH over de aangekondigde actie van studenten massaal in de spits te gaan reizen, wat uiteindelijk weinig respons opleverde. Vandaag zaten de treinen wél vol: met het Boekenweekgeschenk Broer van Esther Gerritsen kon men gratis reizen, wat naar schatting 250.000 mensen hebben gedaan.
Nu had ik geen boek bij me, maar wél mijn broer. Dit bleek echter niet genoeg om vrij te reizen, terwijl ik hem meer waard vind dan al die 250.000 boeken bij elkaar. Zijn kinderen reisden een stukje met mij mee, want een treinreis is voor hun een ware belevenis. Mijn neefje van 5 had al snel door dat de rode stoelen behoorden tot "deel 1" en dat wij een kaartje hadden voor deel 2 en dus een blauwe stoel moesten uitzoeken.
Mijn wenkbrauwen gingen overigens enkele centimeters omhoog toen ik bij aankomst in Groningen een dame zag uitchecken door haar boek heen en weer te bewegen voor het "poortje" (ik noem het hier "poortje" omdat men dan weet wat ik bedoel, maar het gaat hier alleen om de paal zelf; in tegenstelling tot diverse stations in het Westen is het Centraal Station van Groningen nog vrij toegankelijk en ik hoop van harte dat dat zo blijft) - die is ook niet helemaal goed wijs, dacht ik. Echter: de barcode op het boek blijkt sinds vorig jaar wel degelijk "uitcheckbaar". Alsnog zou ik me dan de moeite van het uitchecken besparen, na vandaag is het gewoon weer een boek, zonder aanvullende faciliteiten.
In RTH kwamen we ook al verschillende "brothers" tegen. In vier gevallen ging het ook daadwerkelijk om familie: Allman Brothers Band, Everly Brothers, Vaughan Brothers en Isley Brothers. Chemical Brothers, The Blues Brothers en Doobie Brothers zijn verwarrende namen, want de leden zijn geen bloedverwanten.
Bij 2 Brothers on the 4th Floor geldt dat wel. De broers zijn hier de producers Bobby en Martin Boer, die deze Nederlandse eurodanceformatie tot een succes maakten. Vanaf 1993 (twee jaar na de oprichting) werkten ze met rapper D Rock (René Philips) en zangeres Des'Ray (Desiree Manders) en slaagden er in negen top-10-hits op rij te scoren. In totaal was het danceproject goed voor vijftien hitnoteringen; in 1999 stonden ze voor het laatst in de Top 40 met Living in cyberspace.
Met Can't help myself was in 1991 de eerste top-10-notering een feit, maar de groep kreeg werkelijk landelijke bekendheid met de grote hit Never alone, die uitkwam in het najaar van 1993, 19 weken in de Top 40 stond en de tweede plek haalde.
Vorige week schreef ik al in RTH over de aangekondigde actie van studenten massaal in de spits te gaan reizen, wat uiteindelijk weinig respons opleverde. Vandaag zaten de treinen wél vol: met het Boekenweekgeschenk Broer van Esther Gerritsen kon men gratis reizen, wat naar schatting 250.000 mensen hebben gedaan.
Nu had ik geen boek bij me, maar wél mijn broer. Dit bleek echter niet genoeg om vrij te reizen, terwijl ik hem meer waard vind dan al die 250.000 boeken bij elkaar. Zijn kinderen reisden een stukje met mij mee, want een treinreis is voor hun een ware belevenis. Mijn neefje van 5 had al snel door dat de rode stoelen behoorden tot "deel 1" en dat wij een kaartje hadden voor deel 2 en dus een blauwe stoel moesten uitzoeken.
Mijn wenkbrauwen gingen overigens enkele centimeters omhoog toen ik bij aankomst in Groningen een dame zag uitchecken door haar boek heen en weer te bewegen voor het "poortje" (ik noem het hier "poortje" omdat men dan weet wat ik bedoel, maar het gaat hier alleen om de paal zelf; in tegenstelling tot diverse stations in het Westen is het Centraal Station van Groningen nog vrij toegankelijk en ik hoop van harte dat dat zo blijft) - die is ook niet helemaal goed wijs, dacht ik. Echter: de barcode op het boek blijkt sinds vorig jaar wel degelijk "uitcheckbaar". Alsnog zou ik me dan de moeite van het uitchecken besparen, na vandaag is het gewoon weer een boek, zonder aanvullende faciliteiten.
In RTH kwamen we ook al verschillende "brothers" tegen. In vier gevallen ging het ook daadwerkelijk om familie: Allman Brothers Band, Everly Brothers, Vaughan Brothers en Isley Brothers. Chemical Brothers, The Blues Brothers en Doobie Brothers zijn verwarrende namen, want de leden zijn geen bloedverwanten.
Bij 2 Brothers on the 4th Floor geldt dat wel. De broers zijn hier de producers Bobby en Martin Boer, die deze Nederlandse eurodanceformatie tot een succes maakten. Vanaf 1993 (twee jaar na de oprichting) werkten ze met rapper D Rock (René Philips) en zangeres Des'Ray (Desiree Manders) en slaagden er in negen top-10-hits op rij te scoren. In totaal was het danceproject goed voor vijftien hitnoteringen; in 1999 stonden ze voor het laatst in de Top 40 met Living in cyberspace.
Met Can't help myself was in 1991 de eerste top-10-notering een feit, maar de groep kreeg werkelijk landelijke bekendheid met de grote hit Never alone, die uitkwam in het najaar van 1993, 19 weken in de Top 40 stond en de tweede plek haalde.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* 2 Brothers on the 4th Floor - Never alone
Matig. 5
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Nah, er is leukere eurohouse. Een 4.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Eurohouse is niet bepaald mijn genre. Deze vind ik nog niet eens zo slecht maar hoger dan een 5 kom ik niet.
Roy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09
Dit is van die muziek die mijn kinderen leuk vonden toen ze nog heel klein waren. Bestond hier nou ook zo'n smurfen-versie van? Al met al geinige kleutermuziek, maar als je het serieus moet nemen stelt het natuurlijk helemaal niets voor.
3
3
Honken, bonken, bonken, een lekker blond wijf wat niet kan zingen, een zwarte meneer die ook wat staat te bleren in een microfoon en het resultaat is een muzikale ramp van ongekende omvang, nou deze broers worden bedankt voor weer een paar minuten zinloze zouteloze teringherrie, een 1.
Gast- Gast
@journeyman
Nogmaals, als je een wijf was had ik je allang genomen. Wat een heeeerlijk commentaar!
Ik hou wel van Eurohouse, maar dit heb ik altijd zinloos geschreeuw gevonden.
3
Nogmaals, als je een wijf was had ik je allang genomen. Wat een heeeerlijk commentaar!
Ik hou wel van Eurohouse, maar dit heb ik altijd zinloos geschreeuw gevonden.
3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik zal mijn 7 maar even uitleggen. Deze is tot stand gekomen met minimaal 2 bonuspunten uit jeugdsentiment. Dit waren de (muzikale) helden uit mijn jeugd, rond 1997, toen ik de top 40 en Mega top 50 ging volgen. Eén van de eerste albums die ik ooit kocht was '2', met ook dit nummer erop. Ik vind dit zeker niet hun beste, maar het blijft leuk, ook al stelt het muzikaal gezien natuurlijk geen klap voor.
Niet echt mijn genre muziek maar deze vind ik goed te doen, een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12297
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Dit was precies het soort muziek in de Top 40 die me er destijds de rug naar deed keren. Inmiddels ben ik milder over Eurodance in het algemeen, maar dit vind ik nog steeds niet veel soeps. 3
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Zo helemaal niks dit, 3 keer niks eigenlijk, nu niks, dan niks, nooit niks!
1
1
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Ik heb altijd een zwak gehad voor eurodance en dat zal vermoedelijk wel altijd zo blijven.
Topper binnen het genre - een 9.
Topper binnen het genre - een 9.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16861
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Hoe slecht het ook is, ik kan het prima hebben. Een 7
» *RTH* Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl
» *RTH* The Chemical Brothers - Leave Home
» *RTH* Allman Brothers Band - Mountain Jam
» *RTH* Isley Brothers - Pop that Thing