Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyVandaag om 8:18 van Ries

» Mei 2024
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyVandaag om 0:39 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 13:13 van Timmus

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 13:04 van forzautregivo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 13:03 van Timmus

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights EmptyGisteren om 11:30 van Mirrr

» Do. 9 mei. Grabbelton
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 12:05 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty09.05.24 9:15 van Ries


*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

+5
sowhat
Frodo
arjanh
Mirrr
Timmus
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Seven Drunken Nights"?

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap0%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap9%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap0%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap18%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap9%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap18%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap9%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap0%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap27%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_lcap9%*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Timmus 07.02.16 18:10

[07-02-2015]

Er zal dit weekend weer het nodige aan alcoholische versnaperingen verstouwd zijn. Niet alleen omdat het carnaval is, maar ook omdat we in een tussenperiode zitten; met het aanbreken van februari kwam een einde aan "Dry January" en over twee weken begint IkPas - beide hebben als uitgangspunt: een maand lang geen alcohol drinken.

Onderzoek heeft uitgewezen dat het werkt: na een maand onthouding drinken de meeste mensen minder dan ze daarvoor deden en gaan ze bewuster om met alcohol.

In het humoristische Seven Drunken Nights wordt wel duidelijk wat te veel drank met een mens kan doen. De hoofdpersoon merkt na een avondje flink doorhalen bij thuiskomst dat er iets niet klopt; zijn vrouw gooit het elke keer op zijn dronkenschap en verzint een uitweg, waarop de verteller blijk geeft van toch nog een redelijke helderheid.

Het lied bestaat officieel uit zeven coupletten, maar de zesde en zevende worden meestal gecensureerd.

We ranken vandaag de meest bekende versie van het nummer; The Dubliners behaalden er in 1967 hun enige hit in Nederland mee. Voor de liefhebbers staat er hieronder ook een live-versie, maar we ranken de studio-opname.




Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16631
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Mirrr 08.02.16 22:23

Ik hou gewoon erg van dit soort muziek, wordt daar blij van, een dikke 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  arjanh 09.02.16 22:00

Ik hou gewoon helemaal niet van dit soort muziek, wordt er erg chagrijnig van. Omdat er geen hoempa in dit nummer zit hou ik het op een 2.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4684
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Frodo 10.02.16 20:50

Nou, de elfjes dartelen vrolijk met de kabouters door het grote eikenbos, maar muzikaal stelt het weinig voor.

4
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  sowhat 10.02.16 21:58

Ze hebben betere. 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Gast 11.02.16 12:34



Pas als je dit nummer zo lam als een hoerentoeter tot je hersenen laat doordringen met als gevolg dat je zo vals als een kraai dit luid loopt mee te lallen weet je het pas echt te waarderen, derhalve een 9 en neen dat zegt niets over welke kennelijke staat dan ook waarin ik mij wel of niet ooit bevond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Joostvdaa 13.02.16 19:57

Leuk om te horen in de pub, maar er zijn in het genre inderdaad wel wat betere nummers te bedenken. Omdat het toch wel gezellig is, geef ik het net een voldoende: 6.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Timmus 20.02.16 20:34

Gewoon een leuke meedeiner, niets meer, niets minder, een ruime 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16631
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Roy 24.02.16 22:48

Misschien moet je ervan houden maar ik vind deze Ierse folk helemaal te gek. Een 9 dus.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  forzautregivo 02.03.16 12:27

Ben dol op Ierse folk (ben zelfs op het onderwerp afgestudeerd), maar heb minder met dit soort meelal-muziek. Bijvoorbeeld The Galway Races is een stuk leuker van The Dubliners. Desondanks zing ik het moeiteloos mee en is het een 7 waard

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  sokratikos 07.03.16 14:18

Frodo schreef:...de elfjes dartelen vrolijk met de kabouters door het grote eikenbos...
In dit geval vliegen de elfjes steeds tegen bomen enzo aan en zien sterretjes en de kabouters glijden voortdurend van hun paddestoelen en liggen met open mond onder de kraantjes van de biertonnen. Laughing

De Dubliners hebben echt betere nummers, zoals ik op mening familiefeestje heb gehoord als mijn vader zijn Dubliners-plaat opzette. Het is grotendeels inderdaad meelal-folk, al hoef je er niet per sé dronken voor te zijn om mee te doen. Ik hou ook van Keltische folk (Schotland en Bretagne inbegrepen), maar meebralfolk zit niet bij de folk waar ik het meest van hou. 7




_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights Empty Re: *RTH* The Dubliners - Seven Drunken Nights

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum