*RTH* Missy Elliott - Get Ur Freak On
+8
Mirrr
Jan...
Frodo
sowhat
Ries
Joostvdaa
arjanh
forzautregivo
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Missy Elliott - Get Ur Freak On?"
*RTH* Missy Elliott - Get Ur Freak On
[25-1]
Ik zit deze maandagmiddag eens mijn muzikale smaak te overdenken en hoewel ik denk dat ik een behoorlijk brede smaak heb, moeten er toch ook harde conclusies worden getrokken: er is een chronisch gebrek aan vrouwen in mijn muziekbibliotheek en ik luister ook nauwelijks naar hiphop. Merkwaardig, aangezien ik het bijzonder aantrekkelijk vind wanneer een vrouw mooi kan zingen en ik op festivals de hiphop-optredens vaak hartstikke leuk (zo niet het leukst) vind. Laten we dan maar voor deze RTH beide partijen combineren en de succesvolste vrouwelijk hiphopartiest aller tijden introduceren.
Want dat kan makkelijk over Melissa "Missy" Elliott gezegd worden. Ze verkocht alleen al in de VS meer dan 30 miljoen albums (!), won vijf Grammy Awards en ze is de enige vrouwelijke hiphopster met zes platinum albums. Zowel haar debuutalbum Supa Dupa Fly als Under Construction staan genoteerd in de lijst van 1001 albums die je gehoord moet hebben. Haar laatste album dateert inmiddels alweer uit 2005. Missy Elliott heeft zich de laatste jaren vooral toegelegd op het produceren van muziek. In 2015 verscheen zij plotseling weer in de schijnwerpers met een optreden tijdens de Super Bowl samen met Katy Perry. Het werd het best bekeken rustprogramma van de American Football-wedstrijd ooit, met 118,5 miljoen kijkers in de VS. Ook werd er in 2015 een zevende studioalbum aangekondigd.
Hits te over om uit te kiezen en de keuze is uiteindelijk gevallen op Get Ur Freak On uit 2001. In Nederland bereikte het de negende plaats van de Top 40. Het nummer is vooral te herkennen aan het deuntje van zes noten dat op de tumbi wordt gespeeld, een Indiaas snaarinstrument. Het was ook te horen in de film Lara Croft: Tomb Raider. De prijzenkast van Missy Elliott was al vol en nu komt daar ook nog een haasje bij vanwege haar debuut in RTH.
Ik zit deze maandagmiddag eens mijn muzikale smaak te overdenken en hoewel ik denk dat ik een behoorlijk brede smaak heb, moeten er toch ook harde conclusies worden getrokken: er is een chronisch gebrek aan vrouwen in mijn muziekbibliotheek en ik luister ook nauwelijks naar hiphop. Merkwaardig, aangezien ik het bijzonder aantrekkelijk vind wanneer een vrouw mooi kan zingen en ik op festivals de hiphop-optredens vaak hartstikke leuk (zo niet het leukst) vind. Laten we dan maar voor deze RTH beide partijen combineren en de succesvolste vrouwelijk hiphopartiest aller tijden introduceren.
Want dat kan makkelijk over Melissa "Missy" Elliott gezegd worden. Ze verkocht alleen al in de VS meer dan 30 miljoen albums (!), won vijf Grammy Awards en ze is de enige vrouwelijke hiphopster met zes platinum albums. Zowel haar debuutalbum Supa Dupa Fly als Under Construction staan genoteerd in de lijst van 1001 albums die je gehoord moet hebben. Haar laatste album dateert inmiddels alweer uit 2005. Missy Elliott heeft zich de laatste jaren vooral toegelegd op het produceren van muziek. In 2015 verscheen zij plotseling weer in de schijnwerpers met een optreden tijdens de Super Bowl samen met Katy Perry. Het werd het best bekeken rustprogramma van de American Football-wedstrijd ooit, met 118,5 miljoen kijkers in de VS. Ook werd er in 2015 een zevende studioalbum aangekondigd.
Hits te over om uit te kiezen en de keuze is uiteindelijk gevallen op Get Ur Freak On uit 2001. In Nederland bereikte het de negende plaats van de Top 40. Het nummer is vooral te herkennen aan het deuntje van zes noten dat op de tumbi wordt gespeeld, een Indiaas snaarinstrument. Het was ook te horen in de film Lara Croft: Tomb Raider. De prijzenkast van Missy Elliott was al vol en nu komt daar ook nog een haasje bij vanwege haar debuut in RTH.
Een 2.
Een 2.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Re: *RTH* Missy Elliott - Get Ur Freak On
Ik vind dit zeker niet slecht sterker nog best wel lekker af en toe. Een 7 is dan ook wat dit nummer in mijn boekje verdient
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Weinig onderscheidend van de rest van dit genre. 2
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Wat een orgie van muzikaliteit zijn the Chakachas vergeleken met dit monotone gepruts.
1
1
onbegrijpelijk dat dat mens zo populair is in USA. This is 4 my people vind ik wel leuk, maar dit vind ik helemaal helemaal nix. 1
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Nee hier hou ik helemaal niet van een 2
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Zo, ik ga het gemiddelde eens even flink omhooggooien zie ik (nee, ik geef geen hoger cijfer vanwege het lage gemiddelde, mocht men dat uit deze zin concluderen).
Onverslijtbaar riffje, recht-voor-haar-raap-rap, deze klassieker verdient gewoon een 9. Nog steeds een floorfiller, trouwens.
Onverslijtbaar riffje, recht-voor-haar-raap-rap, deze klassieker verdient gewoon een 9. Nog steeds een floorfiller, trouwens.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Valt mee Timmus: van 2.7 naar 3.2. Beide zijn afgerond een 3.
Fijn dat je de gemiddeldes hebt uitgerekend. Ik zie een stijging van bijna 20%, wow!
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Ik zal het gemiddelde ook nog even een zetje geven!
Zuurpruimpjes toch. HipHop is gewoon een tof genre en Missy Eliot is queen!
Tim we doen een keer een show samen
DIT maakt mensen aan het dansen! een 9!
Zuurpruimpjes toch. HipHop is gewoon een tof genre en Missy Eliot is queen!
Tim we doen een keer een show samen
DIT maakt mensen aan het dansen! een 9!
Vleertje- Music-Master
- Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Ik ga ook helpen met het gemiddelde, want Missy Elliott is gewoon te gek! Een 9!
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Hiphop wordt het nooit voor mij, al zijn er uitzonderingen. Dit is er zo een, hoofdzakelijk door het tumbi-deuntje. 7
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Elliott Smith - Miss Misery
» *RTH* Korn - Freak on a leash
» *RTH* Sugababes - Freak like Me (live)
» *RTH* DC Talk - Jesus Freak
» *RTH* Dinosaur Jr - Freak Scene
» *RTH* Korn - Freak on a leash
» *RTH* Sugababes - Freak like Me (live)
» *RTH* DC Talk - Jesus Freak
» *RTH* Dinosaur Jr - Freak Scene
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: