*RTH* Kayak - Ruthless Queen
+12
snoopy
Frodo
Dutchzaphod
Joostvdaa
sowhat
ErickNJ
Ries
arjanh
MrJohn
MissDieHard
Jan...
Timmus
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Ruthless Queen"?
*RTH* Kayak - Ruthless Queen
[24-01-2015]
Al voor de vijfde keer Kayak in deze rubriek! Maar ja, de Nederlandse band is dan ook de winnaar van de gisteren uitgezonden editie van Het Laatste Oordeel. Terecht of onterecht? U mag het zeggen, want de nummer-1 van deze lijst is vandaag te ranken.
Ruthless Queen is de grootste hit voor de in 1972 door Werner, Scherpenzeel, Koopman, Michel Marion en Slager opgerichte band. Met negen nummers haalden ze de top-40, maar alleen de RTH van vandaag wist in 1979 de top-10 te bereiken. Het nummer is afkomstig van het zeer succesvolle zesde studio-album Phantom of the night uit 1978.
Al voor de vijfde keer Kayak in deze rubriek! Maar ja, de Nederlandse band is dan ook de winnaar van de gisteren uitgezonden editie van Het Laatste Oordeel. Terecht of onterecht? U mag het zeggen, want de nummer-1 van deze lijst is vandaag te ranken.
Ruthless Queen is de grootste hit voor de in 1972 door Werner, Scherpenzeel, Koopman, Michel Marion en Slager opgerichte band. Met negen nummers haalden ze de top-40, maar alleen de RTH van vandaag wist in 1979 de top-10 te bereiken. Het nummer is afkomstig van het zeer succesvolle zesde studio-album Phantom of the night uit 1978.
Laatst aangepast door Timmus op 24.01.16 21:16; in totaal 1 keer bewerkt
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Kayak - Ruthless Queen
nee heh, een 2
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Een 4 en wat een ellende als je zelfs de titel al niet correct uitspreekt.
Steenkolenengels, om het met Maurice te zeggen.
Steenkolenengels, om het met Maurice te zeggen.
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
Timmus, er ontbreekt een mogelijkheid om te stemmen bij deze RTH, althans op mijn lap
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
MrJohn schreef:Timmus, er ontbreekt een mogelijkheid om te stemmen bij deze RTH, althans op mijn lap
Niet alleen bij jou, MrJohn. Maar de stemmogelijkheid is zojuist toegevoegd. Bedankt voor het attenderen.
Timmus- Beheerder
Zitten we een hele week te stemmen, staat dit op 1? Ongelooflijk, wat een bagger...
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58
Tja, met een stuk of 8 stemmers waarbij door iemand expliciet gevraagd werd allemaal een 10 te stemmen.... helaas werd het voor mij net te laat om mee te stemmen anders was het gemiddelde vast een stuk lager geworden.jan1966 schreef:Zitten we een hele week te stemmen, staat dit op 1? Ongelooflijk, wat een bagger...
Nu alsnog een 1 van mij. Gewoon de 70s coldplay dit.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Nee niet mijn kopje thee dit, was dan ook wel een verrassende nummer 1. Van mij een 4 voor dit nummer!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Een 7 heb ik hier wel voor over. Zo slecht is het nu ook weer niet. Hoewel de uitspraak van "Ruthless" mij ook wel een beetje ergert. (Maar dat zou ik bij bijv. Song Of The Marching Children ook kunnen zeggen.) Wat Kayak betreft, luister ik liever naar Mammoth en Lyrics.
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
Een van de minste van Kayak, toch een prima groep. 6
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Nummer 1 is natuurlijk wat overdreven, maar het is een prachtig nummer dat ook altijd wel in mijn persoonlijke top 300 te vinden is. Een 9.
Wat Joost zegt; een 9. ik koester een prachtig concert van ze in het Turfschip, Breda, voorjaar 1975. (het was een voorconcert van Gentle Giant, mijn favoriete band aller tijden). Een paar jaar geleden bleek in een chat dat onze correspondent uit Gent diezelfde avond ook bij het concert aanwezig was. Jeetje, alweer meer dan 40 jaar geleden...
Niet vergeten je 9 te ranken, Dutch! Anders staat de mijne daar zo eenzaam
Joostvdaa schreef:Niet vergeten je 9 te ranken, Dutch! Anders staat de mijne daar zo eenzaam
Oops. Thanks matey!
Ongekende klasse. Logisch dat dit op 1 staat. Zoveel muziekliefhebbers kunnen er onmogelijk massaal naast zitten.
Een 10 natuurlijk, met de opmerking dat er nog wel een stuk of 5 betere Kayak-nummers zijn.
Een 10 natuurlijk, met de opmerking dat er nog wel een stuk of 5 betere Kayak-nummers zijn.
Sjonge zeg als we nu ook al de uitspraak van het engels er met de haren bij moeten gaan slepen dan kunnen we wel gelijk meteen ophouden met het ranken van bands die niet uit dat taalgebied afkomstig zijn.
Wat beklijft is dat dit een van de weinige nummers is van een Nederlandse band welke internationale allure heeft, het nummer was al mooi toen het uitkwam en daar is helemaal niets aan veranderd wat mij betreft, nog steeds kan ik hier met uiterst veel genoegen naar luisteren en dus zal het me een wortel wezen of zanger Reekers nu wel of niet volgens de taalpuristen de juiste uitspraak hanteert.
Een hele dikke 9 die gewoon nu vanzelf een naar boven afgeronde 10 is geworden.
Gast- Gast
terechte nr. 1??? nou nee, absoluut een prachtig nummer dat wel....ik maak er een mooie 8 van.
terechte nr. 1??? nou nee, absoluut een prachtig nummer dat wel....ik maak er een mooie 8 van.
snoopy- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 64
Een prachtnummer dit, een 9 dus
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Ik vind het altijd een wat krampachtig nummer. Wintertime knalt er veel beter uit wat mij betreft. Het is net of ze dachten: nu gaan we een hele erudiete plaat opnemen met veel gevoel. Beetje wat Donna had met State of Independence. Dat was een ingewikkeld nummer en helemaal niet geil genoeg voor haar doen. Niettemin krijgt Ruthless Queen, al dan niet verkeerd uitgesproken, een keurige 6 van mij.
PPProfessor- Music-director
- Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67
Soms denk ik: best mooi. Maar vaak denk ik ook: wat een drammerige plaat. Laat ik het maar op een 6 houden.
@Frodo: het woordje "massaal" is m.i. nogal misplaatst als je kijkt naar het aantal stemmers.
@Frodo: het woordje "massaal" is m.i. nogal misplaatst als je kijkt naar het aantal stemmers.
Timmus- Beheerder
@Timmus, ik hou geen cijfers bij hoor. Werd het laat gedraaid en dus weinig stemmers? 's Nachts in de chat zegt iedereen altijd dat de ware muziekliefhebbers overblijven.....
In voorgaande jaren scoorde dit ook altijd -terecht- hoog.
In voorgaande jaren scoorde dit ook altijd -terecht- hoog.
Frodo schreef:@Timmus, 's Nachts in de chat zegt iedereen altijd dat de ware muziekliefhebbers overblijven.....
Tsja, dan is die "iedereen" gereduceerd tot een handjevol stemmers. Er waren inderdaad niet veel stemmers, maar ik vind dat geen enkele plaat uit het Laatste Oordeel het predicaat "massaal" verdiend - die term kan alleen gebezigd worden bij een paar nullen meer.
Timmus- Beheerder
Timmus schreef:Soms denk ik: best mooi. Maar vaak denk ik ook: wat een drammerige plaat. Laat ik het maar op een 6 houden.
Ik heb hetzelfde tweeledige gevoel bij dit nummer, hoewel de drammerigheid het vaak overwint. Daarom een 5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Queen – Killer queen
» *RTH* Kayak - Wintertime
» *RTH* Kayak – Irene
» *RTH* Kayak - Mammoth
» *RTH* Kayak - Merlin
» *RTH* Kayak - Wintertime
» *RTH* Kayak – Irene
» *RTH* Kayak - Mammoth
» *RTH* Kayak - Merlin