Franse Avond met Boebstie live vanuit Parijs
+19
Dave Evans
sokratikos
Mirrr
forzautregivo
Ries
Frodo
Marsha
Chrisje
snoopy
Joyce
Roche
thoke
Jaap2000
arjanh
sowhat
Timmus
MrJohn
MissDieHard
Boebstie
23 plaatsers
Pagina 2 van 8
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Franse Avond met Boebstie live vanuit Parijs
Marie Laforet, heerlijk MissDieHard. Ik zal wel op ettelijke lange tenen trappen, maar ik vind haar uitvoering veel en veel leuker dan Jagger
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Ik heb een serie verzamel cd's (3 stuks), Femmes de Paris, vol met Franse 60s dames. Daar stond deze ook op. Geweldig inderdaadMissDieHard schreef:
Marie Laforêt- Marie Douceur, Marie Colère
Laat ik deze cover helemaal niet kennen maar dankzij Arjanh die hem koos voor de verjaardagslijst voor Roche ben ik er helemaal wèg van en wil dit nummer nog heel vaak gaan beluisteren!
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Helemaal mee eens MrJohn!
En verras ons met nog meer moois Arjanh!
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
Ik ben m'n shortlist aan het inperkenMissDieHard schreef:
arjanh- Music-Maniac !!!
Was een intensieve taak, die lijst...
Heerlijk dat enthousiasme....en die Franse avond komt er echt wel.. maar of dat Live uit Parijs kan.....daar zitten nogal wat technische haken en ogen aan... iedereen die met Sam Broadcaster werkt weet dat het niet een kwestie van een paar klikken is en je kunt uitzenden...was dat maar waar. Bovendien is er ooit afgesproken dat nieuwe deejays natuurlijk zeer welkom zijn maar dat dat toch echt via Grafmat dient te lopen. Wordt vervolgd!
Roche- Beheerder
- Aantal berichten : 3556
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Ik ga met Roche wel even overleggen hoe en wat. Vanzelfsprekend zal ik sommige onderdelen in het Frans presenteren
En de lijst wordt wel erg mooi!
En de lijst wordt wel erg mooi!
Boebstie- Music-freak
- Aantal berichten : 273
Registratiedatum : 29-12-11
Niet erg evenwichtig verdeeld, maar ach. Deze 8.
Vanessa Paradis - Des que te fois
Een van m'n absolute favoriete artiesten. Ik ben zelfs naar Brussel geweest om haar live te zien. Dat was in 2007, toen had ze net het album Divinidylle uit waar dit nummer van af komt. Overigens kwam ze in 2014 nog in Paradiso maar dat kon ik toen nog niet weten.
Jacqueline Taieb - 7 heure du matin
Van dezelfde 60s verzamelreeks als waar ik Marie Laforet vanaf heb geplukt, lekker nummer en eigenlijk (her)kende ik het al de eerste keer dat ik het van die cd draaide.
Plastiscines - Loser
Ken ik ze van tv? ik denk het wel waarschijnlijk van het geweldige programma Taratata, inmiddels helaas opgehouden, een bron voor heel veel geweldige muziek die ik anders nooit had leren kennen (en niet eens alleen frans/franstalig). Engelse titel maar een echt franstalig nummer. Van hun eerste album toen ze nog lekkere rammelpunkrock maakten.
Let Rita Mitsouko - Les histoires d'A.
Uit de 80s, ik ken dit eigenlijk vooral via covers oa van Vanessa Paradis (op een live dvd). Toen ik de lp waar deze op staat een keer kocht op een beurs was het van 'ah zo heet-ie dus'.
Olivia Ruiz - J'traîne des pieds
Dit nummer zag ik een keer live op de franse tv en ik was meteen verkocht. De albumversie bevat niet de heftiger stukken die in de live versie wel zitten (met klarinet en accordeon!) maar het nummer blijft zeker favoriet. Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw album trouwens.
Dolly - Quand l'herbe nous dévore
Ik zag de hoes van het debuutalbum van Manu, die sprak me wel aan, na beluistering de muziek nog veel meer. Toen kwam ik er echter dat Manu het vervolg was op een 90s band genaamd Dolly. En dat bleek ook geweldig.
Mayane Delem - Je pars avec toi
Ik zag op TV5 de clip van een nummer waarvan het heel lang heeft geduurd voor ik wist wie de artiest was. Dat bleek Mayame Delem. Op het album wat ik daarna kocht bleek een nog beter nummer te staan dan die ik als eerste hoorde, deze namelijk...
Emilie Simon - Menteur
Na Vanessa (en misschien france gall) m'n favoriete franstalige zangeres. In 2014 kwam ze met een album waarop deze single, na een paar iets minder geslaagde wat mij betreft was dit weer helemaal goed.
Vanessa Paradis - Des que te fois
Een van m'n absolute favoriete artiesten. Ik ben zelfs naar Brussel geweest om haar live te zien. Dat was in 2007, toen had ze net het album Divinidylle uit waar dit nummer van af komt. Overigens kwam ze in 2014 nog in Paradiso maar dat kon ik toen nog niet weten.
Jacqueline Taieb - 7 heure du matin
Van dezelfde 60s verzamelreeks als waar ik Marie Laforet vanaf heb geplukt, lekker nummer en eigenlijk (her)kende ik het al de eerste keer dat ik het van die cd draaide.
Plastiscines - Loser
Ken ik ze van tv? ik denk het wel waarschijnlijk van het geweldige programma Taratata, inmiddels helaas opgehouden, een bron voor heel veel geweldige muziek die ik anders nooit had leren kennen (en niet eens alleen frans/franstalig). Engelse titel maar een echt franstalig nummer. Van hun eerste album toen ze nog lekkere rammelpunkrock maakten.
Let Rita Mitsouko - Les histoires d'A.
Uit de 80s, ik ken dit eigenlijk vooral via covers oa van Vanessa Paradis (op een live dvd). Toen ik de lp waar deze op staat een keer kocht op een beurs was het van 'ah zo heet-ie dus'.
Olivia Ruiz - J'traîne des pieds
Dit nummer zag ik een keer live op de franse tv en ik was meteen verkocht. De albumversie bevat niet de heftiger stukken die in de live versie wel zitten (met klarinet en accordeon!) maar het nummer blijft zeker favoriet. Het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw album trouwens.
Dolly - Quand l'herbe nous dévore
Ik zag de hoes van het debuutalbum van Manu, die sprak me wel aan, na beluistering de muziek nog veel meer. Toen kwam ik er echter dat Manu het vervolg was op een 90s band genaamd Dolly. En dat bleek ook geweldig.
Mayane Delem - Je pars avec toi
Ik zag op TV5 de clip van een nummer waarvan het heel lang heeft geduurd voor ik wist wie de artiest was. Dat bleek Mayame Delem. Op het album wat ik daarna kocht bleek een nog beter nummer te staan dan die ik als eerste hoorde, deze namelijk...
Emilie Simon - Menteur
Na Vanessa (en misschien france gall) m'n favoriete franstalige zangeres. In 2014 kwam ze met een album waarop deze single, na een paar iets minder geslaagde wat mij betreft was dit weer helemaal goed.
arjanh- Music-Maniac !!!
Ik laat me graag verrassen arjanh, want het merendeel van deze latere lichting zangeressen zegt me in alle eerlijkheid niets
Edit: Heb even Plasticines en Dolly beluisterd en dat beviel best goed !
Edit: Heb even Plasticines en Dolly beluisterd en dat beviel best goed !
MrJohn- Chief
Mooie lijst arjanh! Die enkele die ik niet ken ga ik nog luisteren.
Leeftijd : 67
Weer een verrassende lijst, enkele ervan ken ik en enkele niet. Ik ga niet van tevoren luisteren, geen tijd daarvoor maar ik ga er lekker voor zitten op de franse avond!
Niemand heeft Carla Bruni gekozen (gelukkig) )en niemand Élodie Frégé (een beetje jammer).
Boebstie, ik zou zó graag een lijstje van jou zien....
Niemand heeft Carla Bruni gekozen (gelukkig) )en niemand Élodie Frégé (een beetje jammer).
Laatst aangepast door MissDieHard op 24.01.16 12:55; in totaal 2 keer bewerkt
MissDieHard schreef:Weer een verrassende lijst, enkele ervan ken ik en enkele niet. Ik ga niet van tevoren zoekn, geem tijd dasrvoor maar ik ga er lekker voor zitten op de franse avond!
Nee zeg, gelukkig geen Carla Bruni, wat een larmoyante zangeres die ex van Sarkozy
MrJohn- Chief
Goed te lezen dat je het wat Carla Bruni aangaat hartgrondig met me eens bent MrJohn
Niet te geloven ze covert zelfs Gainsbourg, schande!
Dat zag ik vanavond pas.
Dat zag ik vanavond pas.
die stond wel op m'n shortlist, maar ja, 8 is zo (over)volMissDieHard schreef:
niemand Élodie Frégé (een beetje jammer).
arjanh- Music-Maniac !!!
Franse Avond met Boebstie (live vanuit Parijs
Lieve allemaal,
Inmiddels heb ook ik mijn lijst af (en ik heb het voorrecht om meer nummers te kiezen :-);
Ik geef een willekeurige opsomming van mijn keuzes (ontdubbelt natuurlijk met die van jullie). Nou lijkt het me leuk dat jullie uit deze lijst nog een aantal voorkeuren geven, zodat ik de door de bomen ook het bos kan blijven zien :-)
De Tune heb ik ook al gevonden maar die geef ik niet prijs
Jacques Dutronc - Il est cinq heures, Paris s'eveille
Jean-Luc Ponty et Stephane Grapelli - Sweet Lorraine
Emmanuel Moire - Beau Malheur
Michel Fugain et Pluribus (vorig jaar live gezien); Une Belle Histoire et Viva la Vida
Elodie Frege - Je te dis non
Elodie Frege - Comment t'appelles tu ce moment
Francoise Hardy - Le temps d'amour
Charles Aznavour - Emmenez-moi
Joe Dassin - L'ete Indien
Michel Polnareff - Tous les bateaux, tous l'oiseaux
Manau - La tribu de Dana
Julien Leclerc - Ce n'est rien
Johnny Hallyday - Allumer le feu
Michel Delpech - pour un flirt
Collectif Metisse - Laisser tomber tes problemes
SPECIAAL pour sowhat = ReneTaupe - Ou La La
Charles Trenet - La Mer
Stromae - Alors on Danse
Patrick Bruel - Au Cafe des Delices
Ik zie jullie reacties graag
A bientot mes amies
Inmiddels heb ook ik mijn lijst af (en ik heb het voorrecht om meer nummers te kiezen :-);
Ik geef een willekeurige opsomming van mijn keuzes (ontdubbelt natuurlijk met die van jullie). Nou lijkt het me leuk dat jullie uit deze lijst nog een aantal voorkeuren geven, zodat ik de door de bomen ook het bos kan blijven zien :-)
De Tune heb ik ook al gevonden maar die geef ik niet prijs
Jacques Dutronc - Il est cinq heures, Paris s'eveille
Jean-Luc Ponty et Stephane Grapelli - Sweet Lorraine
Emmanuel Moire - Beau Malheur
Michel Fugain et Pluribus (vorig jaar live gezien); Une Belle Histoire et Viva la Vida
Elodie Frege - Je te dis non
Elodie Frege - Comment t'appelles tu ce moment
Francoise Hardy - Le temps d'amour
Charles Aznavour - Emmenez-moi
Joe Dassin - L'ete Indien
Michel Polnareff - Tous les bateaux, tous l'oiseaux
Manau - La tribu de Dana
Julien Leclerc - Ce n'est rien
Johnny Hallyday - Allumer le feu
Michel Delpech - pour un flirt
Collectif Metisse - Laisser tomber tes problemes
SPECIAAL pour sowhat = ReneTaupe - Ou La La
Charles Trenet - La Mer
Stromae - Alors on Danse
Patrick Bruel - Au Cafe des Delices
Ik zie jullie reacties graag
A bientot mes amies
Boebstie- Music-freak
- Aantal berichten : 273
Registratiedatum : 29-12-11
Grappig Boebstie, met je keus van Élodie Frégé weet je precies de 2 albums die ik van haar heb te omzeilen Een van haar eerste en een van haar vierde, en inderdaad, ik heb 2 en 3
Ik ken niet alles maar die van Michel Delpech hoort er wel bij. Stromae daarentegen mag je van mij best 'vergeten'.
Ik ken niet alles maar die van Michel Delpech hoort er wel bij. Stromae daarentegen mag je van mij best 'vergeten'.
Laatst aangepast door arjanh op 24.01.16 12:10; in totaal 1 keer bewerkt
arjanh- Music-Maniac !!!
Leuke lijst Boebstie !
In tegenstelling tot arjanh vind ik, dat Stromae als een zelbewuste nieuwe uiting van het Franse chanson er zeker bij hoort.
Dus:
Stromae, zie hiervoor
Dutronc, had bijna ook mijn lijstje gehaald
Trenet, de oude meester
Dassin, blijft goed
Manau, met de prachtige Keltische invloeden
Delpech, als eerbetoon voor de recent overleden zanger.
Hallyday hoeft niet voor mij (is trouwens ook een echt rechtse bal geworden, maar dit terzijde ) en Francoise Hardy is inmiddels al 2x genoemd
In tegenstelling tot arjanh vind ik, dat Stromae als een zelbewuste nieuwe uiting van het Franse chanson er zeker bij hoort.
Dus:
Stromae, zie hiervoor
Dutronc, had bijna ook mijn lijstje gehaald
Trenet, de oude meester
Dassin, blijft goed
Manau, met de prachtige Keltische invloeden
Delpech, als eerbetoon voor de recent overleden zanger.
Hallyday hoeft niet voor mij (is trouwens ook een echt rechtse bal geworden, maar dit terzijde ) en Francoise Hardy is inmiddels al 2x genoemd
MrJohn- Chief
Goedemiddag Boebstie,
Ik zat al aan mijn i-Pad gekluisterd op jouw lijst te wachten en ik kan me in jouw keuzes goed herkennen!
Élodie Frégé: hoera!
Charles Trenet en Michel Delpèche en Michel Fugain; s'il vous plaît.
En natuurlijk Jacques Dutronc! Wie heeft er niet 's ochtends door Parijs gewandeld terwijl dit lied door zijn of haar gedachten speelde...
Merci bien en salut, MissDieHard
( Dutronc en Frégé stonden ook op mijn shortlist)
Ik zat al aan mijn i-Pad gekluisterd op jouw lijst te wachten en ik kan me in jouw keuzes goed herkennen!
Élodie Frégé: hoera!
Charles Trenet en Michel Delpèche en Michel Fugain; s'il vous plaît.
En natuurlijk Jacques Dutronc! Wie heeft er niet 's ochtends door Parijs gewandeld terwijl dit lied door zijn of haar gedachten speelde...
Merci bien en salut, MissDieHard
( Dutronc en Frégé stonden ook op mijn shortlist)
Laatst aangepast door MissDieHard op 24.01.16 12:56; in totaal 2 keer bewerkt
Ik hoop met smart dat de franse avond op een vrijdag (of zaterdag) plaatsvindt, zodat ik me kan permitteren een goede fles witte wijn te gaan drinken...
Wijnsuggesties zijn welkom want wie weet zijn er ook wel connaisseurs te vinden binnen dit topic?
Wijnsuggesties zijn welkom want wie weet zijn er ook wel connaisseurs te vinden binnen dit topic?
Jaap2000 schreef:De hele CD "Entre Deux" van Patrick Bruel.
Franse chansons uit de jaren 20/30 van de vorige eeuw.
Stomtoevallig 14 jaar geleden voor de grap gekocht in Chambery, omdat we wel eens op vakantie waren in een plaatsje met de naam "Entre Deux Guiers". Bij de Carrefour een paar nummers beluisterd en dat stond me wel aan.
Sindsdien is de hele CD een hit bij mij en mijn kinderen en zingen we alles mee.
Jaren later ben ik nog eens met Golda (ook een liefhebber) afgereisd naar Bruxelles omdat daar zo ongeveer het enige concert was dat Bruel buiten Frankrijk gaf met de nummers van deze CD als thema. Inclusief attributen en figuranten op het toneel.
Een schitterende, muzikale theatershow, precies zoals in onderstaand filmpje van Olympia.
Nou is een hele CD misschien wat veel gevraagd, dus maak er maar een selectie uit. Maar dan op z'n minst wel met "Ramona" zodat de volgers van WoS weten dat dit nummer niet orgineel van de Bleu Diamonds is.
Een voorproefje: "Mon amant de St. Jean"
Naar aanleiding van bovenstaand verhaal werd mijn nieuwsgierigheid gewekt en heb de tracklist maar eens bekeken.
Van mij mag Parlez-Moi d'Amour wel... De versie van Lucienne Boyer ken ik heel goed.
Gek dat J'attendrai er niet op staat, het onvergetelijke orgineel van Rina Ketty stond ook op mijn shortlist.
Ik heb nu al heel wat tijdperken langs zien komen, maar behalve Trenet niet zoveel uot de jaren '40 van de vorige eeuw.
Samen met Trenet was J'attendrai toch wel een van de liederen met de meeste airplay want de thematiek is natuurlijk bij uitstek geschikt voor een tijd die getekend werd door oorlog en verlies.
Laatst aangepast door MissDieHard op 24.01.16 13:18; in totaal 1 keer bewerkt
Sorry als ik voor m'n beurt ga maar aangezien deze toch niet in het lijstje van Boebstie staat...
Ik vind dit nummer (en dan ook vooral deze versie) zo geweldig.
(Acoustic is een muziekprogramma op TV5, ook in Nederland vrijwel overal gewoon te zien)
Ik vind dit nummer (en dan ook vooral deze versie) zo geweldig.
(Acoustic is een muziekprogramma op TV5, ook in Nederland vrijwel overal gewoon te zien)
arjanh- Music-Maniac !!!
Arjanh, jij bent net als ik (J'attendrai-Rina Ketty) op snaakse wijze bezig nóg een nummer in de lijst te krijgen .
Maar ik wil je graag supporteren als jij mij steunt als tegenprestatie!
thoke schreef:
4. ADAMO - Tombe la Neige
als 16/17 jarige trad hij op in een dorp waar ik toevallig was met mijn ouders. mocht er niet heen want er gingen ook jongens alleen naar binnen.......
Wat een geweldige herinnering Thoke, en wat een teleurstelling zal dat zijn geweest.
Een muzikaal trauma van formaat
Ha, nou het maakt me niet eens zoveel uit welk nummer van haar gedraaid wordt maar wilde deze wel graag delenMissDieHard schreef:Arjanh, jij bent net als ik (J'attendrai-Rina Ketty) op snaakse wijze bezig nóg een nummer in de lijst te krijgen .
Wat vind jij van dit nummer?
En natuurlijk wil ik je steunen , de avond zit nog niet vol toch
arjanh- Music-Maniac !!!
MissDieHard schreef:Goed te lezen dat je het wat Carla Bruni aangaat hartgrondig met me eens bent MrJohn
Dat zag ik vanavond pas.
Ach kom nou toch MrJohn en MissDiehard. Carla zingt prachtig! Haar stembanden zijn beslist niet achteruit gegaan door het huwelijk met Sarkozy.
Leeftijd : 67
Pagina 2 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Franse Avond op Orinoco Radio (19-03)
» Franse Chansons
» Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden
» Wielerseizoen 2009
» Parijs - Roubaix
» Franse Chansons
» Zendtijd in het kader van de Rayonhoofden
» Wielerseizoen 2009