*RTH* Alizée - Moi... Lolita
+9
Frodo
arjanh
MissDieHard
MrJohn
Dave Evans
Joostvdaa
sowhat
Mirrr
forzautregivo
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Alizée - Moi... Lolita?"
*RTH* Alizée - Moi... Lolita
[13-1]
Iemands verjaardag, een nieuwsbericht, een sterfgeval, een bedankje. Inspiratie voor RTH kan uit alle hoeken komen. En soms komt het gewoon omdat je een liedje op de radio hoort en je een enorme "och ja dit hadden we ooit ook nog"-erlebnis hebt.
De Franse zangeres Alizée Jacotey scoorde in 2000 een enorme hit in Europa én Japan met haar debuutsingle 'Moi... Lolita'. Onder meer in Polen, Rusland en Spanje bereikte zij de eerste plaats. In Nederland kwam het nummer 17 weken lang voorbij in de Top 40, al wist het de eerste plaats niet te bereiken: de zilveren medaille bleek het hoogst haalbare. Het was wat Nederland betreft ook meteen haar laatste wapenfeit: opvolgsingle 'L'Alizé' moest het doen met een plaatsje in de tipparade en dat was het dan ook wel. Maar madame Alizée heeft niks te klagen: met name in thuisland Frankrijk en Wallonië heeft ze door de jaren heen nog verschillende hits gescoord, dus ze hoeft niet op een houtje te bijten. Inmiddels staan er zes studioalbums op haar naam en aankomend najaar volgt de zevende, met de korte doch toepasselijke titel 7.
Onze cijfers en vakkundige commentaren gaan betrekking hebben op haar megahit 'Moi... Lolita'.
Als extraatje een "live"-versie, waarin Alizée tegelijkertijd deelneemt aan de Mini Playbackshow als aan het WK Op 1 Vierkante Centimeter Dansen:
Iemands verjaardag, een nieuwsbericht, een sterfgeval, een bedankje. Inspiratie voor RTH kan uit alle hoeken komen. En soms komt het gewoon omdat je een liedje op de radio hoort en je een enorme "och ja dit hadden we ooit ook nog"-erlebnis hebt.
De Franse zangeres Alizée Jacotey scoorde in 2000 een enorme hit in Europa én Japan met haar debuutsingle 'Moi... Lolita'. Onder meer in Polen, Rusland en Spanje bereikte zij de eerste plaats. In Nederland kwam het nummer 17 weken lang voorbij in de Top 40, al wist het de eerste plaats niet te bereiken: de zilveren medaille bleek het hoogst haalbare. Het was wat Nederland betreft ook meteen haar laatste wapenfeit: opvolgsingle 'L'Alizé' moest het doen met een plaatsje in de tipparade en dat was het dan ook wel. Maar madame Alizée heeft niks te klagen: met name in thuisland Frankrijk en Wallonië heeft ze door de jaren heen nog verschillende hits gescoord, dus ze hoeft niet op een houtje te bijten. Inmiddels staan er zes studioalbums op haar naam en aankomend najaar volgt de zevende, met de korte doch toepasselijke titel 7.
Onze cijfers en vakkundige commentaren gaan betrekking hebben op haar megahit 'Moi... Lolita'.
Als extraatje een "live"-versie, waarin Alizée tegelijkertijd deelneemt aan de Mini Playbackshow als aan het WK Op 1 Vierkante Centimeter Dansen:
Laatst aangepast door forzautregivo op 06.02.16 13:34; in totaal 1 keer bewerkt
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12300
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Re: *RTH* Alizée - Moi... Lolita
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben dol op poppenplaatjes! Een echt sowhatje dit! 10!
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Een soort van guilty pleasure dit. Ik heb ook weleens wat andere nummers van haar gehoord, omdat een vriend van me (met verder verrassend genoeg een redelijke muzieksmaak) dit serieus goed vindt, maar dat was werkelijk niet om aan te horen. Dit blijft stiekem toch een leuk liedje, dat gewoon prima in elkaar zit. Ach en ze zag er nog leuk uit, dus laat ik die 6,5 dan maar naar boven afronden.
Een werkelijk prachtige vrouw, die ook nog kan zingen Ja dat levert een bonuspunt op, een acht!
- Aantal berichten : 25419
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Barbie-pop anno 2000, het blijft deerniswekkend.
Een 2.
Een 2.
MrJohn- Chief
- Aantal berichten : 16703
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 74
Wat een ongelofelijke misser als vrouw om jezelf als Lolita te willen afficheren.
Zéro point.
Zéro point.
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
Als je weleens naar een Brel of Aznavour luistert dan zakt je pantalon spontaan naar den enkels bij het aanhoren van dit op een slecht liedje van de franse K3 lijkende nummer.
Jammer dat Nabokov schijnbaar niet kon zingen maar dat kan deze dame ook niet echt een 1.
Gast- Gast
Journeyman schreef:
Als je weleens naar een Brel of Aznavour luistert dan zakt je pantalon spontaan naar den enkels bij het aanhoren van dit op een slecht liedje van de franse K3 lijkende nummer.
Jammer dat Nabokov schijnbaar niet kon zingen maar dat kan deze dame ook niet echt een 1.
Helemaal mee eens. Ik luister graag naar franstalige muziek.
Gelukkig kon Nabokov wel schrijven en heeft hij het daarbij gehouden.
Het enige goede dat van het boek is afgeleid is de film met Dirk Bogarde en Sue Lyons.
Maar bij dit nummer gaat het ook helemaal niet om de inhoud maar om de verpakking.
Leuke meid, soft-focusclip en dansbaar. Van de tekst hoeft men niet meer mee te krijgen dan 'Je m'apelle Lolita'.
MissDieHard- Music-director
- Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 56
Ik ken een hoop franse en/of franstalige zangeressen die ik stukken beter vind dan Alizee. Overigens ken ik ook nummers van Alizee die ik beter vind dan deze.
Ik heb een paar jaar geleden nog eens een toen recent album geprobeerd maar het was het toch net niet. Nog steeds niet, want dat geldt ook voor het album waar deze op staat.
Wat dat betreft vind ik haar ontdekker Mylene Farmer nog net iets interessanter al ben ik die ook al vrij snel uit het, eh, oor verloren.
Voor dit nummer nog wel een naar boven afgeronde 7.
Ik heb een paar jaar geleden nog eens een toen recent album geprobeerd maar het was het toch net niet. Nog steeds niet, want dat geldt ook voor het album waar deze op staat.
Wat dat betreft vind ik haar ontdekker Mylene Farmer nog net iets interessanter al ben ik die ook al vrij snel uit het, eh, oor verloren.
Voor dit nummer nog wel een naar boven afgeronde 7.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Nou, nou, nou, haar een beetje 'vrouw' noemen. 't meiske was net 15 jaar.
Het liedje is natuurlijk een flinterdun popliedje, maar daar is het ook Frans voor. Op één of andere manier kan ik toch wel waarderen.
8
Het liedje is natuurlijk een flinterdun popliedje, maar daar is het ook Frans voor. Op één of andere manier kan ik toch wel waarderen.
8
hahahaha die Dave, nu wordt het strafbaar.
Ik ga geen bonuspunten op lekkerheid geven, want in tegenstelling tot Dave ben ik namelijk een pure muziekliefhebber, al hoop je natuurlijk wel dat het rokje naar boven gaat. Verder vind ik swingen op de vierkante millimeter ronduit fascinerend. Maar we hebben het over het liedje, daar heb ik nooit zoveel aan gevonden. 3
Ik ga geen bonuspunten op lekkerheid geven, want in tegenstelling tot Dave ben ik namelijk een pure muziekliefhebber, al hoop je natuurlijk wel dat het rokje naar boven gaat. Verder vind ik swingen op de vierkante millimeter ronduit fascinerend. Maar we hebben het over het liedje, daar heb ik nooit zoveel aan gevonden. 3
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Dit slechte en dubieuze nummer met dito clip had ik éindelijk verdrongen. Bedankt, Ivo.
Een 2.
Een 2.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16865
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Graag gedaan Timmus. Ik had precies hetzelfde en ik vond dat ik het niet verdiende om als enige besmeurd te worden met deze modderstroom dat voor muziek moet doorgaan. Ik was destijds wel verliefd op haar, dus dat sentiment maakt dan nog een 4
Een erg ranzige mama appelsap zorgt voor een bonusje!
Een erg ranzige mama appelsap zorgt voor een bonusje!
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7113
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Hop hop plastieke popjespop. Als zodanig is dit toch echt niet de slechtste oppervlakkige puberpop met een dance-sausje die ooit gemaakt is, waardoor een 1 dubbel-en-dwars gerechtvaardigd zou zijn. Ook voor een diëtist kan een kaassouflé van de friettent soms best lekker zijn. Een 5
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: