*RTH* Madonna - Frozen
+8
Jan...
Dave Evans
ErickNJ
Ries
Chrisje
Joostvdaa
sowhat
Timmus
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat is je cijfer voor "Frozen"?
*RTH* Madonna - Frozen
[11-12-2015]
Madonna gaf een optreden in Parijs en voegde er nog een verrassingsoptreden op La Place de Republique aan toe. Haar versie van Imagine viel niet bij iedereen in goede aarde.
Die gaan we dan ook maar niet ranken, maar wel een ander nummer van de nummer-1 uit de artiestenlijst van de Top 40. Tot nu toe kwam ze nog maar twee keer voor in deze rubriek (Into The Groove en Ray Of Light), dus het mocht ook wel weer eens een keer.
Madonna bracht 66 singles uit in Nederland, waarvan er 57 de Top 40 bereikten (het gebeurde overigens in 1993 pas voor het eerst dat een plaat van haar in de Tipparade bleef steken). Like a Virgin was in 1984 de eerste top-10-hit; een jaar later behaalde Into The Groove de koppositie.
Naast Into The Groove wisten ook Who's That Girl (1987), Hung Up - met ABBA-sample - (2005), 4 Minutes en Give it 2 me (beiden 2008) de weg naar de bovenste plek te vinden. De RTH van vandaag lukte dat in 1998 net niet.
Overigens is men over de acteerprestaties van Madonna een stuk minder te spreken dan over haar zangtalent: ze heeft in haar carrière al verscheidene Golden Raspberry's mogen ontvangen.
Madonna gaf een optreden in Parijs en voegde er nog een verrassingsoptreden op La Place de Republique aan toe. Haar versie van Imagine viel niet bij iedereen in goede aarde.
Die gaan we dan ook maar niet ranken, maar wel een ander nummer van de nummer-1 uit de artiestenlijst van de Top 40. Tot nu toe kwam ze nog maar twee keer voor in deze rubriek (Into The Groove en Ray Of Light), dus het mocht ook wel weer eens een keer.
Madonna bracht 66 singles uit in Nederland, waarvan er 57 de Top 40 bereikten (het gebeurde overigens in 1993 pas voor het eerst dat een plaat van haar in de Tipparade bleef steken). Like a Virgin was in 1984 de eerste top-10-hit; een jaar later behaalde Into The Groove de koppositie.
Naast Into The Groove wisten ook Who's That Girl (1987), Hung Up - met ABBA-sample - (2005), 4 Minutes en Give it 2 me (beiden 2008) de weg naar de bovenste plek te vinden. De RTH van vandaag lukte dat in 1998 net niet.
Overigens is men over de acteerprestaties van Madonna een stuk minder te spreken dan over haar zangtalent: ze heeft in haar carrière al verscheidene Golden Raspberry's mogen ontvangen.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Re: *RTH* Madonna - Frozen
Een werkelijk prachtige Madonna. 9
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Ik ben absoluut geen Madonna-fan, maar dit nummer is en blijft prachtig. Sfeer, en erg mooi gezongen. De clip vond ik destijds ook erg intrigerend. Ray of Light vind ik met afstand haar beste album (niet alleen deze RtH, maar ook de titeltrack en The Power of Goodbye zijn erg goed). Een 8.
Ik zeg niks, ik stem!
Chrisje- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 3361
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Ik krijg hier echt smet van in mijn liezen! 1
Ries- Music-Master
- Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Mee eens!sowhat schreef:Een werkelijk prachtige Madonna. 9
ErickNJ- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 2377
Registratiedatum : 20-12-08
ErickNJ schreef:Mee eens!sowhat schreef:Een werkelijk prachtige Madonna. 9
Knikt instemmend, 10.
Gast- Gast
Ik heb het ondertussen ook al wel een beetje gehad met la diva. Maar dit nummer blijft erg mooi: 8
- Aantal berichten : 25402
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Ik heb veel respect voor Madonna, maar dan voor de Madonna van de jaren 80, toen ze samen met Prince kleur gaf aan dat decennium. En mijn tienerhartje bonste ook hard, toen een kirrend vrouwtje op een gondel Like a virgin zat te kronkelen. Al wist ik nauwelijks wat het betekende. Ik ben waarschijnlijk de enige die haar eerste album het beste vond met toyboyliedjes als Lucky star en Borderline, de weg effende voor de Britneys, Christinaas en Shakiraas. De eerste drie albums waren goed, maar na Like a prayer raakte ik al de weg kwijt. In de 90s werd het nog minder met dat Sex album, wat bleke soundtracks en een opleving met Ray of light en Music. Het beste nummer uit die tijd is "Beautiful stranger"met een grappige rif-off van Light my fire.
Dit nummer stamt uit die tijd, het is wat volwassener dan haar glorietijd, het is niet slecht maar wat bleekjes door haar beperkte stem. Ik geef hier een zes voor. Daarna werd het helemaal treurig met slappe Abba-melodietjes en veel "kijk maar maar eens staan muziek" van een steeds ouder wordende overgespierde vrouw. Het concert in Parijs was voor mij een nieuw dieptepunt. Grappig dat Timmus ernaar wijst, want ik weet niet of ik de enige was, maar ik vond het helemaal nix.Een slecht zingende vrouw die zich vergrijpt aan Imagine en het matige Like a prayer op gelijke hoogte hiermee zet. Ik weet dat onze John gevoelig is voor liefdadigheid en sympathie aan mistanden, maar het is ook altijd kritiekloos. Het idee is goed, maar de uitvoering lijkt nergens op. Nogmaals, U2 weet er veel meer raad mee. En Madonna, lieverd, je hebt het meer dan geweldig gedaan, maar wordt het niet tijd voor de AOW?
Ter herinnering: hier de Madonna die ik graag zie.
Dit nummer stamt uit die tijd, het is wat volwassener dan haar glorietijd, het is niet slecht maar wat bleekjes door haar beperkte stem. Ik geef hier een zes voor. Daarna werd het helemaal treurig met slappe Abba-melodietjes en veel "kijk maar maar eens staan muziek" van een steeds ouder wordende overgespierde vrouw. Het concert in Parijs was voor mij een nieuw dieptepunt. Grappig dat Timmus ernaar wijst, want ik weet niet of ik de enige was, maar ik vond het helemaal nix.Een slecht zingende vrouw die zich vergrijpt aan Imagine en het matige Like a prayer op gelijke hoogte hiermee zet. Ik weet dat onze John gevoelig is voor liefdadigheid en sympathie aan mistanden, maar het is ook altijd kritiekloos. Het idee is goed, maar de uitvoering lijkt nergens op. Nogmaals, U2 weet er veel meer raad mee. En Madonna, lieverd, je hebt het meer dan geweldig gedaan, maar wordt het niet tijd voor de AOW?
Ter herinnering: hier de Madonna die ik graag zie.
Laatst aangepast door jan1966 op zo 13 dec - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Nog even herinneringen ophalen uit een vergeten tijdperk:
01 Lucky star
02 Borderline
03 Into the groove
04 Holiday
05 Dress you up
06 Material girl
07 Papa don't preach
08 Open your heart
09 Live to tell
10 Like a virgin
Conclusie: alleen de eerste drie albums in mn favo en mijn god: wat was ze toen goed!!!!!
Daarna waren er nog een paar opleveringen:
Vogue
Who's that girl
Ray of light
Beautiful stranger
Music
En dit waren haar grootste missers:
01 Hanky panky
02 Don't cry for me Argentina
03 Erotica
04 This used to be my playground
05 Deeper and deeper
06 Dat duet met Justin Timerlake
07 Hang up
08 Dat duet met Britney
09 American pie
10 Express yourself
01 Lucky star
02 Borderline
03 Into the groove
04 Holiday
05 Dress you up
06 Material girl
07 Papa don't preach
08 Open your heart
09 Live to tell
10 Like a virgin
Conclusie: alleen de eerste drie albums in mn favo en mijn god: wat was ze toen goed!!!!!
Daarna waren er nog een paar opleveringen:
Vogue
Who's that girl
Ray of light
Beautiful stranger
Music
En dit waren haar grootste missers:
01 Hanky panky
02 Don't cry for me Argentina
03 Erotica
04 This used to be my playground
05 Deeper and deeper
06 Dat duet met Justin Timerlake
07 Hang up
08 Dat duet met Britney
09 American pie
10 Express yourself
Jan...- Music-Master
- Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58
Ik ben het voor een groot deel eens met jan1966, al heb ik dan weer niks met Music en Vogue. Haar Confessions... album wil ik nog wel als laatste echt goede album noemen.
Dit nummer haalt het toch niet bij andere ballads van haar zoals Crazy for You of Justify My Love.
Ik geef hier wel een 7 voor.
Dit nummer haalt het toch niet bij andere ballads van haar zoals Crazy for You of Justify My Love.
Ik geef hier wel een 7 voor.
arjanh- Music-Maniac !!!
- Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Zwak en uitermate saai liedje van doorsneezangeresje.
Sommige liedjes van haar zijn best te pruimen, zoals bijvoorbeeld Borderline, maar dit kan echt niet.
Een 2.
Sommige liedjes van haar zijn best te pruimen, zoals bijvoorbeeld Borderline, maar dit kan echt niet.
Een 2.
Een van de weinige platen van Madonna die ik kan hebben. Een 7
Mirrr- Music-Master
- Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60
Uitermate goed verzorgde zang en muziek; sfeervoller dan dit heeft Madonna ze nooit gemaakt.
Een 8.
Een 8.
Timmus- Beheerder
- Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Soortgelijke onderwerpen
» *RTH* Madonna - Into the Groove
» *RTH* Madonna - Ray of Light
» History of Popmusic (26 april)
» *RTH* Madonna - Like A Prayer
» *RTH* Madonna - Ray of Light