Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Madonna - Into the Groove EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Madonna - Into the Groove EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Madonna - Into the Groove EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Madonna - Into the Groove Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Madonna - Into the Groove

+11
Ries
Led-Zep
Mirrr
PPProfessor
Frodo
MrJohn
sowhat
Jan...
Timmus
Joostvdaa
Vleertje
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Madonna - Into the Groove"

*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap5%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap5%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap20%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
[ 1 ]
[ 1 ]
*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap15%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
[ 1 ]
*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap15%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
[ 1 ]
*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_lcap20%*RTH* Madonna - Into the Groove Vote_rcap 20% 
[ 4 ]

Totaal aantal stemmen : 20

Enquête gesloten

*RTH* Madonna - Into the Groove Empty *RTH* Madonna - Into the Groove

Bericht  Vleertje 10.11.13 20:11

(08-11-2013)

Madonna, volledige naam Madonna Louise Veronica Ciccone (Bay City (Michigan), 16 augustus 1958) is een Amerikaanse zangeres, actrice en regisseuse. Madonna wordt ook wel de almaar transformerende Queen of Pop genoemd en is de bestverkopende vrouwelijke artiest aller tijden. Volgens Guinness World Records heeft de zangeres een bewezen aantal van 200 miljoen albums verkocht.

Als kind volgde Madonna piano- en balletlessen. Op school deed ze actief mee aan de artistieke activiteiten. Na de middelbare school kreeg ze een studiebeurs voor de Universiteit van Michigan en volgde ze les bij de Christopher Flynn Ballet School, hij was Madonna's mentor in de eerste jaren van haar carrière. Hij stierf in de jaren negentig echter aan de gevolgen van aids. Madonna betaalde zijn ziektekosten en zorgde voor hem toen hij in New York was voor een alternatieve behandeling die ook betaald werd door Madonna. Na twee jaar in 1976 verliet ze de universiteit om met 35 dollar in een taxi te stappen en de chauffeur te vragen haar op een plek af te zetten waar het allemaal gebeurt; de chauffeur zette haar af op Times Square in hartje New York. Dat is in ieder geval de versie die Madonna verkocht aan de pers. Naar verluidt zou ze het echte verhaal een beetje aangepast hebben, want Madonna komt niet uit een arme familie zoals ze de pers doet geloven, maar uit een goede familie uit de middenklasse.  Ze zou ook nooit in krotten gewoond hebben, maar in een kleine, maar comfortabele studio in The Music Building in New York.[bron?] De volledige waarheid hierover is voorlopig nog niet ontdekt.
Madonna zong in verschillende punk-bandjes waaronder Emmy and the Emmys. Bovendien werkte ze ook nog een tijdje als verkoopster bij Dunkin' Donuts (dat deed ze echter niet lang want ze vond het te smerig)[bron?]. In 1978 werkte ze als achtergrondzangeres bij de Franse zanger Patrick Hernandez die een hit had met 'Born To Be Alive'. Ze speelde ook nog mee in 1979 in een studentenfilm 'A Certain Sacrifice' die pas in 1985 werd uitgebracht.

In 1982 krijgt Madonna haar eerste platencontract nadat ze op de hoek van het ziekbed van Seymour Stein, de directeur van platenmaatschappij Sire Records, een lied had gezongen. Dit nummer Ain't No Big Deal verschijnt jaren later op de B-kant van de single Papa Don't Preach. Bovendien is het in 1998 uitgebracht op het (onofficiële) album In The Beginning. Madonna's eerste single heet Everybody, een nummer dat ze ook zelf heeft geschreven. Veel mensen denken in die tijd dat het nummer door een donkere zangeres wordt gezongen, mede omdat op de hoes van de single geen foto van Madonna te zien is. Mede dankzij MTV lukt het Madonna om snel een imago op te bouwen. In 1983 komt haar debuutalbum Madonna uit. De eerste grote hit van dit album is Holiday. Deze plaat wordt een wereldwijde hit. Andere hits van dit album zijn Borderline en Lucky Star. Ook Everybody staat erop. In deze fase van haar carrière is haar vroegere vriend John Jellybean Benitez een belangrijke steun.

In 1984 komt Madonna met het album Like a Virgin, geproduceerd door Nile Rodgers, bekend van Chic. Het album wordt zowel door fans als critici goed ontvangen, en trekt de aandacht onder meer door de provocerende titel en hoes. Van dit album komen drie hits: Like A Virgin, Dress You Up en Material Girl.

Na een rustige periode van enkele maanden komt Madonna verrassend terug met een nieuw album en een nieuwe look: kort blond haar, en ook alle lingerie en armbandjes lijken te zijn verdwenen. Dit nieuwe imago presenteert ze voor het eerst in de videoclip van het nummer Papa Don't Preach, vooruitlopend op de verschijning van haar derde album, True Blue. Dit album verschijnt in juni 1986 en is opgedragen aan the coolest guy in the universe: echtgenoot Sean Penn.

In 1989 verandert Madonna opnieuw haar uiterlijk en imago. Dit keer geen geblondeerd haar, maar haar eigen kleur: donker. Ze brengt in maart het album Like A Prayer uit. De videoclip van de titelsong veroorzaakt grote ophef. In de videoclip is te zien hoe Madonna toevallig getuige is van een verkrachting en moord waarvoor een andere voorbijganger ten onrechte wordt beschuldigd en gearresteerd. Madonna bezoekt hierop een kerk, waar een beeld van de heilige Martinus van Porres tot leven komt en haar hartstochtelijk kust. Hierop wijst Madonna de echte dader aan, waarna de ten onrechte beschuldigde man (die voorgesteld wordt door het standbeeld van Martinus van Porres), wordt vrijgelaten. Het Vaticaan sprak van een godslasterlijke video vanwege de vermenging van erotiek en katholieke symbolen. Pepsi Cola zegde een miljoenencontract met Madonna op. Ondanks (of dankzij) deze controverse werd de single wereldwijd een nummer 1-hit.

In 1992 brengt Madonna het album Erotica uit op haar eigen nieuwe platenlabel Maverick, waarbij onder anderen ook Alanis Morissette en Deftones een contract tekenden. Op Erotica staan de singles Erotica, Deeper and Deeper, Fever (een cover van Peggy Lee), Bye Bye Baby, Bad Girl en Rain. Op het album, geproduceerd door Shep Pettibone, gaat Madonna een beetje de technokant op. Voor de hoes van het album wilde ze helemaal naakt op de foto, maar platenmaatschappij Warner Music ging daar niet mee akkoord. Daarom werd een detail gekozen van een van de foto's uit het boek Sex, dat ze kort na het verschijnen van het album uitbracht en waarin ze haar erotische fantasieën in beeld en onder woorden bracht. Het publiek lijkt tijdelijk genoeg te hebben van Madonna's erotiek, want het album verkoopt (naar Madonna-maatstaven) teleurstellend. Het boek Sex maakt veel tongen los. Het is, met zijn metalen platen, tegenwoordig een veel gezocht en moeilijk te vinden verzamelobject.

In maart 1998 verschijnt het album Ray of Light, waarvan Frozen de eerste single een wereldhit wordt. Met deze cd slaat Madonna een nieuwe weg in qua sound, maar ook tekstueel. Producer William Orbit is verantwoordelijk voor de elektronische sound van het album en samen met onder meer Patrick Leonard schrijft Madonna haar meest spirituele teksten tot nu toe, onder meer geïnspireerd door de Joodse leer Kabbalah. Critici roemen de sound en de stem van Madonna, die na de zanglessen voor de film Evita opvallend veel sterker is geworden. Ook afkomstig van dit album zijn de hits Ray Of Light, Drowned World/Substitute For Love, The Power of Good-bye en Nothing really matters.

In september 2000 verschijnt ook haar album Music, dat technische nieuwe elektronicamuziek laat horen, geproduceerd door Mirwais en William Orbit. Naast de titeltrack, Music, verschijnen ook Don't Tell Me en What It Feels Like for a Girl op single. Als extraatje wordt in Europa ook de eerdere hit American Pie aan het album toegevoegd, een beslissing van haar platenmaatschappij waarmee Madonna achteraf gezien niet blij was.

We ranken vandaag het nummer Into the Groove uit de film Desperately Seeking Susan en van het album "Like a Virgin" uit 1984.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Madonna - Into the Groove Empty Re: *RTH* Madonna - Into the Groove

Bericht  Joostvdaa 10.11.13 20:17

Ik heb weinig met Madonna, veel liedjes van haar vind ik uitermate vervelend. Af en toe is er een positieve uitzondering (Frozen, Ray of light, Power of goodbye, Live to tell). Into the groove is niet echt vreselijk, maar ook allerminst plezant. De vreselijke sound staat me in dit nummer wel tegen. Een 5.

Laatst aangepast door Joostvdaa op 10.11.13 22:06; in totaal 1 keer bewerkt
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Timmus 10.11.13 20:27

Veelzijdig artieste, niet direct mijn smaak, maar nummers staan als een huis. Ruime 6 voor deze.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Jan... 10.11.13 20:28

Ik hou het meeste van old school Madonna, toen ik als 18 jarig pikkie zat te kijken naar Lucky Star, Borderline en like a virgin. Ik kocht alle singletjes van Madonna en hing de hoesjes als poster. Dit vind ik ook zo n lekker nummer uit die tijd, een 8. In de 90s werd het steeds minder en minder, ze kreeg een opripsing met Ray of light en Music, maar nu is ze nodig toe aan pensioen. Dit kan echt niet meer.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  sowhat 10.11.13 20:40

Lekker hoor. 8

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Leeftijd : 67

Bericht  MrJohn 10.11.13 21:22

Inderdaad, the old school Madonna uit de eighties en nineties was een flonkerende ster aan de muziekhemel. Rasartieste met een magische uitstraling. Frozen, Justify My Love, Borderline, Like A Virgin, you name it. Ik had een zwak voor haar Smile

Deze eeuw is het echter rap naar beneden gegaan. 

De RTH is een 9 waard (eerder genoemde songs hadden een 10 gescoord).
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16693
Leeftijd : 74

Bericht  Frodo 10.11.13 21:33

Als muziekliefhebber heb ik het altijd een gruwel gevonden dat in de muziekindustrie muzikanten en artiesten op een grote hoop worden gegooid. Ik heb helemaal niets met artiesten die een bepaald kunstje goed onder de knie hebben, of ze nou Marco Borsato of Madonna heten. Dat ze commercieel gezien succesvol zijn zegt me ook niets. Ik hou van muziek en dat is wat anders dan een deuntje met een gelikte marketingstrategie aan het grote publiek slijten. Het is ook niet voor niets dat Madonna razendpopulair was onder kleuters en de onderbouw van de basisschool. Op de presentatie na is er immers geen wezenlijk verschil met K3 of BZN.

Een 1.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Jan... 10.11.13 21:48

Frodo schreef:Als muziekliefhebber heb ik het altijd een gruwel gevonden dat in de muziekindustrie muzikanten en artiesten op een grote hoop worden gegooid. Ik heb helemaal niets met artiesten die een bepaald kunstje goed onder de knie hebben, of ze nou Marco Borsato of Madonna heten. Dat ze commercieel gezien succesvol zijn zegt me ook niets. Ik hou van muziek en dat is wat anders dan een deuntje met een gelikte marketingstrategie aan het grote publiek slijten. Het is ook niet voor niets dat Madonna razendpopulair was onder kleuters en de onderbouw van de basisschool. Op de presentatie na is er immers geen wezenlijk verschil met K3 of BZN.

Een 1.
Ben benieuwd in welke categorie ik wordt gedropt, onderbouw basisschool of kleuter
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Leeftijd : 58

Bericht  PPProfessor 10.11.13 22:45

Ik heb dit altijd een ontstellend vervelend nummer gevonden. Dat kloterige gedreutel van die bas en die nare stem van Madonna. Niet alleen slecht maar ook erg irritant. Sommige nummers gaan nog wel, maar over het algemeen vind ik haar een hinderlijke stoeipoes. Een 2.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Leeftijd : 67

Bericht  Gast 10.11.13 22:52

Grappig weer al die verschillende reacties op deze vrouwelijke muzikale kameleon, het rare is natuurlijk wel dat waar iemand als Bowie bijkans het heilige paradijs in word geduwd vanwege zijn steeds maar verschillende karakters en muzikale stromingen die worden gehanteerd Madonna voor precies hetzelfde zo ongeveer word verketterd.

Het is niet aan enige twijfel onderhevig dat Madonna jarenlang steeds opnieuw heeft verbaasd met haar meestentijds controversiele keuzes zowel in de vorm van haar presentatie alsmede haar muzikale stijl iets wat ik altijd wel in deze dame heb gewaardeerd, vergelijk deze RTH maar met b.v. Frozen en hoor een heelal aan verschil net als Bowie probeerde zij steeds opnieuw te veranderen met soms een goed en soms een teleurstellend resultaat maar dat deze dame echte cojones heeft dat is wel duidelijk inmiddels.

Deze RTH vind ik zelf een van haar mindere maar zeker toch nog wel een ruime 8 waard.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 12.11.13 20:46

Verschrikkelijk vond en vind ik dit, de enige nummers die ik goed van haar vind; Frozen, Power Of Goodbye en Like A Prayer gaat ook nog wel, deze krijgt een 3....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  Vleertje 12.11.13 20:59

Een knetterende blinkende keiharde 10 ga ik geven voor dit meesterwerk van Madonna.

Juist het monotome is te gek in deze plaat. Ik ga snel mijn oksels drogen met een handendroger en zet het nummer nog een keer aan om een dansje te maken. Dit is mijn nummer 1 van Madonna aller tijden.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Leeftijd : 52

Bericht  Led-Zep 12.11.13 22:29

Echt warm lopen voor dit nummer doe ik niet, maar het is wel een 7 waard
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63

Bericht  Ries 13.11.13 9:02

Tsja de natte droom van menig jongen die pubberde in de 80's. Ik onderken natuurlijk best dat ze een veelzijdige artieste is en er zijn nummers van haar die een 7 scoren zoals Ray Of Light maar dit scoort een 6 simpelweg omdat ik het niet echt uitstekend vind maar het natuurlijk ook niet van het niveau Marianne Weber is!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  Miennnn 14.11.13 11:53

19mirjam63 schreef:Verschrikkelijk vond en vind ik dit, de enige nummers die ik goed van haar vind; Frozen, Power Of Goodbye en Like A Prayer gaat ook nog wel, deze krijgt een 3....
Ik ga met Mirriepirrie mee
Een 3
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3131
Leeftijd : 68

*RTH* Madonna - Into the Groove Empty Re: Madonna - Into the Groove

Bericht  kiske 15.11.13 23:53

Nog steeds één van de beste nummers van Madonna een 10
kiske
kiske
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59

Bericht  forzautregivo 20.11.13 15:21

Ik heb he-le-maal niets met Madonna. Alleen Frozen zou nog een voldoende scoren bij mij. Dat zij zo groot is geworden heeft meer te maken met haar aangename rondingen dan met haar muzikale kwaliteiten. Zij dankt Andy Hildebrand vijf keer per dag op haar blote knieën voor de uitvinding van autotune. Ook dit nummer is veel te gelikt. Een 3

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Gast 23.11.13 23:13

Ja super dit.
De beat pompt maar door, en er zit geen enkele rust in. Geweldig.
Zelfs in de break bij 2:18 gaat het door, vol energie.

Dit is een van de beste van Madonna. Ik ben het met Jan eens, het is nu wel klaar. Bij Ray of Light knalde ze nog eventjes, maar alles na 2000 blijkt meer een krampachtig vasthouden aan verjonging te zijn dan de kwaliteit van muziek voorop te hebben staan.

Het feit dat ze geen mooie zuivere stem heeft, al geef ik eerlijk toe, heeft juist dat extra smeuige aan dit nummer. Het maakt het juist niet gelikt, juist minder geraffineerd, of hoe je dat ook mag zeggen.

Nou Vleer, deze krijgt van mij ook een 10. Gaan we dansen?

Gast
Gast

Bericht  sokratikos 26.11.13 17:27

Dansvloerkraker van jewelste, 1 van DE decenniumbepalende popplaten van de 80ies en veruit de beste van Madonna: 10

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Frodo 27.11.13 21:51

Voor de liefhebbers van dit zouteloze deuntje:

Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  sokratikos 28.11.13 11:36

Frodo schreef:Voor de liefhebbers van dit zouteloze deuntje
Dezelfde jongen zou een zelf type zouteloze cover geven van Seven Nation Army,
dat ligt niet aan het nummer maar aan de uitvoerende.

Dit is meer iets voor de liefhebbers van deze nagenoeg onovertroffen 80ies-classic:

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen