Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» September 2024
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris EmptyGisteren om 22:31 van Timmus

» Zat. 28-09: Dave's Platenkast
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris EmptyGisteren om 21:59 van Dave Evans

» Vrijdag 27 september: Catch22!
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris EmptyGisteren om 19:54 van Timmus

» Prepush 500: jouw tips voor de V500
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris EmptyGisteren om 13:34 van Mirrr

» Wo 25-09 Sokra zaagt door
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty26.09.24 17:21 van sokratikos

» *RTH* Tame Impala - Elephant
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty24.09.24 23:32 van sokratikos

» *RTH* Emilie Simon – Paris j’ai pris perpète
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty24.09.24 23:26 van sokratikos

» *RTH* Twice as much – Sitting om a fence
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty24.09.24 23:20 van sokratikos

» Psssssttttt Di. 24 sept.
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty24.09.24 21:13 van Roche

» Marsha's jukebox (23 september)
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty24.09.24 0:00 van Marsha

» Introquiz September staat klaar
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty23.09.24 17:32 van Mies

» *RTH* The Notting Hillbillies - Your Own Sweet Way
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 20:59 van Timmus

» *RTH* Dire Straits - Brothers in Arms
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 20:12 van Timmus

» *RTH – Mark Knopfler & James Taylor – Sailing to Philadelphia
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 20:10 van Timmus

» *RTH* Bayand Barrios - Malayo Man, Malapit Din
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 17:10 van sokratikos

» *RTH* Smashing Pumpkins - 1979
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 17:07 van sokratikos

» *RTH* Frank & Nancy Sinatra - Something Stupid
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 17:04 van sokratikos

» *RTH* Gary U.S. Bonds - Quarter To Three
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 17:03 van sokratikos

» *RTH* Cliff Bennett & Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 16:59 van sokratikos

» *RTH* Keane - Everybody's Changing
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty22.09.24 16:56 van sokratikos


*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

+5
arjanh
Frodo
Timmus
sowhat
sokratikos
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris" ?

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap0%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap0%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap0%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap18%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap9%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap18%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap18%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap9%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap9%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_lcap18%*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Vote_rcap 18% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  sokratikos 14.11.15 18:19

[14-11-2015]

Juliette Gréco (Montpellier, 7 februari 1927) is een Franse zangeres en actrice. Bekende liedjes zijn Déshabillez-moi en Je suis comme je suis.

In 1939 is ze balletleerling in het Opéra de Paris. Tijdens de bezetting zit haar moeder in het verzet. Zelf is ze ook betrokken. Toen ze echter werd gevangen, werd ze niet gedeporteerd wegens haar jonge leeftijd.

In 1945 ontdekt ze het intellectuele leven in Parijs en ook het politieke leven. Ze speelt enkele theaterrollen (Victor ou les Enfants au pouvoir, 1946) en werkt aan een radio-uitzending gewijd aan poëzie.

In 1949 neemt ze deel aan de heropening van het cabaret Le Bœuf sur le toit en laat een rijk répertoire zien (van Jean-Paul Sartre tot Boris Vian). In 1950 ontvangt ze een prijs van de Franse componistenvereniging SACEM voor Je hais les dimanches. In 1952 treedt ze op in Brazilië en de USA in de revue April in Paris.

In 1954 zingt ze in de Olympia in Parijs en ontmoet haar aanstaande echtgenoot, de acteur Philippe Lemaire, bij de opnames van de film Quand tu liras cette lettre. Ze scheiden echter in 1956 na de geboorte van hun dochter Laurence-Marie.

In maart 1956 geeft ze concerten in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, begeleid door de Nederlandse accordeonist Addy Kleijngeld.

Ze vertrekt naar New York en haar vertolkingen van Franse liedjes roepen veel enthousiasme op. Ze ontmoet de producer Darryl F. Zanuck bij de opnames van de film The Sun Also Rises van Henry King (1957). Ze worden geliefden en Gréco draait enkele van zijn producties.

Van 1959 tot 1963 wijdt ze zich aan het chanson en ontdekt enkele nieuwe talenten als Serge Gainsbourg, Guy Béart en Léo Ferré.

In 1965 speelt ze een rol in de televisieserie Belphégor ou le Fantôme du Louvre en onderneemt enige tijd later een zelfdodingspoging. In 1967 ontmoet ze Michel Piccoli die haar echtgenoot zal worden. Ze scheiden in 1977. In 1968 bedenkt ze de formule van concerten die om 18.30 uur beginnen in het Théâtre de la Ville in Parijs. Daar zingt ze een van haar bekendste chansons, Déshabillez-moi.

Vanaf 1975 wordt de muziek van haar chansons geschreven door Gérard Jouannest, sinds 1968 haar pianist en begeleider. Ze trouwt met hem in 1989. Ze doet talrijke tournees in het buitenland, met name in Duitsland en Japan.

In mei 2001 krijgt ze hartproblemen tijdens een concert in Montpellier.

Op 27 mei 2011 trad Gréco voor het eerst in 13 jaar weer op in Nederland Haar final tour deed ze in 2015, waarbij ze Nederland aandeed tijdens de Nacht van de Poëzie en een optreden gaf in het Amsterdamse Koninklijk Theater Carré.


We ranken van Juliette Gréco het nummer "Sous le ciel de Paris" uit 1951



Laatst aangepast door sokratikos op 03.01.16 18:33; in totaal 3 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10239
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  sowhat 14.11.15 19:56

Prachtig ingetogen. 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18966
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Gast 14.11.15 21:26




In principe zou een ieder hier een 10 voor moeten geven!! en neen dat ga ik niet eens uitleggen 10

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Timmus 14.11.15 21:30

Journeyman schreef:


In principe zou een ieder hier een 10 voor moeten geven!! en neen dat ga ik niet eens uitleggen 10

Wel jammer, ik snap er namelijk niks van, dat iedereen hier een 10 voor zou moeten geven.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16785
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Frodo 15.11.15 15:32

Ik kan hier nou niet bepaald warm voor draaien. Dat geldt overigens voor het gros van dat extreem zwaar overgewaardeerde genre 'franse chanson'.

Een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7322
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  arjanh 15.11.15 20:02

Ik ga echt geen 10 geven omdat er toevallig parijs in de titel zit. Dan kan ik nog wel een dozijn andere nummers bedenken.

Juliette Greco stond bij mij op de lijst van 'moet ik eens wat van proberen'. Daar mag ze nu af. Ik hou toch meer van de franse pop, of van de 60s de ye-ye, dan van de echte chansons. Tenzij ze aan de huidige tijd worden aangepast zoals door Zaz. Maar dat kon in 1951 nog niet, toen was dat de huidige tijd. Nog wel een 6 van mij.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Mauricedegier 16.11.15 21:41

Ik vind hier niet al te veel aan.

Milde 5 is alles wat ik er voor over heb.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6584
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Mirrr 18.11.15 22:02

Dit is ook niet helemaal mijn dingetje, dus een 4
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12227
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Joostvdaa 23.11.15 16:25

In het genre, dat doorgaans niet aan mij besteed is, vind ik dit wel goed. Daarom heb ik er wel een 6 voor over.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  forzautregivo 05.12.15 12:22

Subtiel en sfeervol nummer. Een 7

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Timmus 11.12.15 19:59

forzautregivo schreef:Subtiel en sfeervol nummer. Een 7

Geheel mee eens.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16785
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris Empty Re: *RTH* Juliette Gréco - Sous le ciel de Paris

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum