Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Luister mee
luisterlink
Laatste onderwerpen
» Wo 06-11 Sokra zaagt door
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy EmptyVandaag om 16:28 van sokratikos

» November 2024
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy EmptyVandaag om 11:31 van sokratikos

» Timmus presents: de beste albums van 2023
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy EmptyGisteren om 20:57 van Timmus

» Marsha's jukebox (04 november)
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty05.11.24 0:58 van Marsha

» *RTH* Cat Power – The greatest
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty04.11.24 22:36 van Mirrr

» *RTH* Cheap trick – Dream Police
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty04.11.24 22:34 van Mirrr

» Zondag 3 nov. Zonnig vervolg
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty03.11.24 17:51 van Roche

» Zat. 2 nov.: Weekendshow met Dave & Roche
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 18:51 van Dave Evans

» Introquiz November staat klaar
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 17:50 van KatjeV

» *RTH* Vanessa Paradis – Joe le taxi
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 15:35 van KatjeV

» *RTH* Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Mia Martini - Almeno Tu Nell'Universo
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Les Thugs - I'm Scared
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Leonard Cohen – I Want It Darker
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:51 van sowhat

» *RTH* Smile – Doin’ allright
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:49 van sowhat

» *RTH* Clash – White riot
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty02.11.24 12:48 van sowhat

» Vrijdag 1 nov: De Weekendstart met Tim en Ard
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty01.11.24 22:43 van sowhat

» Wo 30-10 Sokra zaagt door
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty01.11.24 14:32 van sokratikos

» Stemfinale Weekend
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty01.11.24 13:14 van Mirrr

» *RTH* Magazine - Shot by Both Sides
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty31.10.24 21:00 van Timmus

*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy

+8
Mirrr
Jan...
arjanh
Mauricedegier
Joostvdaa
Frodo
sowhat
sokratikos
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Fine Young Cannibals - She drives me crazy" ?

*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap0%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap0%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap13%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap6%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap19%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap6%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap44%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 44% 
[ 7 ]
*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_lcap12%*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
[ 0 ]
[ 0 ]

Totaal aantal stemmen : 16

Enquête gesloten

*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty *RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy

Bericht  sokratikos 14.11.15 17:51

[29-10-2015]

Fine Young Cannibals (ook wel FYC genoemd) was een Britse band die vooral in de tweede helft van de jaren tachtig enkele grote hits scoorde. De band bestond uit Roland Gift, David Steele en Andy Cox. De naam van de band was afgeleid van de film All the Fine Young Cannibals, met Natalie Wood en Robert Wagner.

De band werd in 1984 in Birmingham opgericht door Cox en Steele, ex-leden van The Beat. Op zoek naar een zanger (via een oproep op MTV) kwamen ze uit bij Roland Gift, een lokale acteur uit Hull die als zanger/saxofonist van skaband Akryklykz bij The Beat (maar ook The Specials en Madness) in het voorprogramma stond tijdens de 2 Tone-rage en een single uitbracht.

Op het debuutalbum FYC stonden de hits Johnny Come Home, Blue en Suspicious Minds, een Elvis-cover met medewerking van Jimmy Somerville. In 1987 scoorde FYC weer met een cover; Ever Fallen In Love van The Buzzcocks.

Omdat Gift het in deze periode druk had met acteerklussen (Sammy and Rosie Get Laid) formeerden Cox en Steele het dance-project Two Men, A Drum Machine and a Trumpet; dit was zo'n succes dat ze ook werden gevraagd door andere artiesten (o.a. Wee Papa Girl Rappers en Pop Will Eat Itself).

Pas eind 1988 verscheen er weer een nieuwe FYC-plaat; The Raw and the Cooked met de hits She Drives me Crazy (#1 in zowel Engeland als de Verenigde Staten), Good Thing (al in 1986 opgenomen) en I'm Not The Man I Used To Be.

In 1990 nam FYC Love For Sale op voor het Red Hot and Blue album waarop artiesten nummers van Cole Porter coverden. Daarna kwam de groep tot stilstand omdat Gift de voorkeur gaf aan zijn acteercarrière en voor enige tijd naar Nieuw-Zeeland verhuisde.

In 1996 kwam FYC weer even bij elkaar om The Flame (een vervolg op I'm Not The Man) op te nemen voor de hitverzamelaar The Finest; voorgaande successen werden echter niet geëvenaard.

Gift nam de groepsnaam over en bracht in 2002 en 2010 twee solo-albums uit. In 2012 verleende hij zijn medewerking aan het Specials-tribute-album Specialized en was hij te zien in de vooraf opgenomen oudejaarsspecial van Jools Holland die hem vervolgens als gastzanger uitnodigde bij diens tournee. In 2014 gaf Gift een aantal concerten onder eigen naam.

We ranken van Fine Young Cannibals, na in 2010 hun ene grote hit "Good Thing" te hebben gerankt, hun andere en grootste hit "She Drives Me Crazy" uit 1989. Het kwam in Italië tot #17 en in Frankrijk tot #11, maar in alle andere hitlanden kwam het in de top 10: #6 in Noorwegen, #5 in de UK, #4 in Zweden, #3 in Zwitserland en in de NLse Top 40, #2 in Belgie, Duitsland en Ierland en een #1-hit in de USA, Australië, Oostenrijk, Canada, NieuwZeeland en Spanje. Het is het enige nummer van de FYC dat ooit in de NLse Top 2000 stond, in 2002-4 en de hoogste positie in 2000 op #1640.

Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 10275
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty Re: *RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy

Bericht  sowhat 14.11.15 20:01

Matig. 5

Chief
Chief

Aantal berichten : 19039
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 67

*RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy Empty Re: *RTH* Fine Young Cannibals - She drives me crazy

Bericht  Frodo 15.11.15 15:17

Geinig liedje; is beslist niet hun beste.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7364
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Bericht  Joostvdaa 15.11.15 18:09

Opnieuw een gevalletje van 'wel leuk, maar geen echte hoogvlieger'. We doen er nog een 7 bovenop.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 39

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Bericht  Mauricedegier 15.11.15 19:32

Joostvdaa schreef:Opnieuw een gevalletje van 'wel leuk, maar geen echte hoogvlieger'. We doen er nog een 7 bovenop.

Kan me in de bewoordingen en cijfer van Joost prima vinden.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6607
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42

Bericht  arjanh 15.11.15 19:55

Een paar nummers van ze vind ik wel redelijk, deze vond ik nooit wat aan. Een 4.
arjanh
arjanh
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4697
Registratiedatum : 10-05-15
Leeftijd : 55

Bericht  Jan... 15.11.15 23:40

Altijd een zwak voor dit nummer gehad en dat is gebleven. Een 8
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 58

Bericht  Gast 16.11.15 10:01

Ik zal het zelf niet zo gauw opzetten, maar als het langskomt zet ik ook niks af of uit, het is echte middelmaat, dus een 5.

Gast
Gast

Bericht  Mirrr 18.11.15 22:05

Wel gezellig dit en goed om aan te horen, een 7
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12274
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Bericht  forzautregivo 05.12.15 12:13

Niks op aan te merken, behalve dat het nergens bovengemiddeld wordt. Een 7

Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5387
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Bericht  Ries 05.12.15 15:34

De stem van die zangert irriteert me mateloos en omdat het liedje nergens de middelmaat ontstijgt kan ik niet anders geven dan een 3
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7103
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54

Bericht  PPProfessor 06.12.15 19:57

Leuk om weer te horen. Maar ook niet meer dan dat.  It's OK is leuker.  6

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1842
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 67

Bericht  Timmus 11.12.15 19:39

Coupletten zijn inderdaad ietwat zeurderig, maar het refrein is dan wel weer erg lekker.

Een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16848
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: