Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 12:05 van Ries

» Mei 2024
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 11:51 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 9:15 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 8:53 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 8:48 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 8:43 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 8:40 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyVandaag om 8:36 van Ries

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Pretenders - Message of love EmptyGisteren om 23:38 van Mies

» Marsha’s jukebox (6 mei)
*RTH* Pretenders - Message of love Empty06.05.24 23:40 van Marsha

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Pretenders - Message of love Empty05.05.24 19:19 van MrJohn

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
*RTH* Pretenders - Message of love Empty04.05.24 17:52 van forzautregivo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Pretenders - Message of love Empty04.05.24 17:51 van sowhat

» 4 mei: Dave is on the road again
*RTH* Pretenders - Message of love Empty04.05.24 17:35 van Dave Evans

» *RTH* The Offspring - Pretty Fly (for a White Guy)
*RTH* Pretenders - Message of love Empty04.05.24 12:46 van sowhat

» *RTH* Roger Whittaker - The Last Farewell
*RTH* Pretenders - Message of love Empty04.05.24 12:44 van sowhat


*RTH* Pretenders - Message of love

+7
Mirrr
PPProfessor
Jan...
Frodo
Joostvdaa
sowhat
sokratikos
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Pretenders - Message of love" ?

*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap7%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap13%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap7%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap33%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 33% 
[ 5 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap27%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap13%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Pretenders - Message of love Vote_lcap0%*RTH* Pretenders - Message of love Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Pretenders - Message of love Empty *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  sokratikos 28.04.15 12:42

[22-04-2015]

Verzoekje. Dit is de 4e RTH van de Pretenders na "Middle of the Road" in 2010, "Don´t Get Me Wrong" in 2013 en "2000 Miles" in 2014

The Pretenders is een Britse rockgroep rond de Amerikaanse zangeres, gitarist en songwriter Chrissie Hynde, die met een mengeling van punk, new wave en popmuziek (voornamelijk in de jaren tachtig) een reeks hits scoorde, waaronder "Brass in Pocket", "Back on the Chain Gang", het kerstnummer "2000 Miles", "Don't Get me Wrong" en "I'll Stand By You".

Chrissie Hynde werd in 1951 geboren in Akron, een provinciestad in de Amerikaanse staat Ohio waar ze later de song "My city was gone" over schreef. Ze verhuisde eind jaren zeventig van de Verenigde Staten naar Engeland, waar ze in 1978, in de nadagen van de Britse punkbeweging, The Pretenders oprichtte. De band bestond toen uit Hynde, gitarist James Honeyman-Scott, bassist Peter Farndon en drummer Martin Chambers.

De band nam een versie op van "Stop Your Sobbing" van Ray Davies, geproduceerd door Nick Lowe. Het nummer werd in Groot-Brittannië een hit, evenals de twee volgende singles, "Kid" en "Brass in Pocket". Begin 1980 kwam het debuutalbum uit, Pretenders, dat zowel in Groot-Brittannië als in de Verenigde Staten een grote hit werd. "Brass in Pocket" groeide uit tot een wereldwijde hit.

In de lente van 1981 bracht de band een ep uit, Extended Play, gevolgd door een tweede album, Pretenders II, in de zomer van dat jaar. Het album album werd door de critici matig ontvangen, maar door enkele hitsingles verkocht het album vrij goed. In juni 1982 werd bassist Peter Farndon door Hynde uit de band gezet, vanwege zijn drugsproblemen. Twee dagen later, op 16 juni 1982, stierf gitarist Honeyman-Scott aan een overdosis cocaïne. In 1983 stierf ook Farndon aan een overdosis, vlak nadat Hynde was bevallen van haar eerste kind met Ray Davies.

Hynde vormde een nieuwe bezetting, bestaande uit haarzelf, Chambers, bassist Malcolm Foster en gitarist Robbie McIntosh (voormalig lid van Manfred Mann's Earth Band). In deze nieuwe samenstelling bracht de groep in december 1983 een nieuwe single uit, het melancholische kerstnummer "2000 Miles", gevolgd door een nieuw album, Learning to Crawl, begin 1984.

In 1985 traden The Pretenders op op Live Aid. Hynde zelf was dat jaar te horen op UB40's versie van Sonny & Cher's "I Got You Babe". Op Get Close uit 1986 waren enkel Hynde en McIntosh te horen, de andere bandleden werden ontslagen en ingeruild voor sessiemuzikanten. De single "Don't Get me Wrong", afkomstig van Get Close werd een wereldwijde hit.

Packed!, het album uit 1990, werd geen succes. In 1994 kwam de band weer terug met het commercieel succesvolle Last of the Independents, mede door de goed ontvangen ballade "I'll Stand By You", die veelvuldig op de radio te horen was. Na het live-album The Isle of View uit 1995 werd het stil rond de band. In 1999 keerde de band terug met het album Viva el Amor. In 2002 kwam er weer een nieuw album uit, Loose Screw, op Artemis Records. In maart 2006 is de boxset Pirate Radio uitgekomen.

In 2005 is The Pretenders opgenomen in de Rock and Roll Hall of Fame. Op 28 juni 2009 stond de band op Parkpop in Den Haag.


We ranken van de Pretenders het nummer "Message of Love", dat eerst enkel op single verscheen in 1981 en later is opgenomen op hun album Pretenders II (1981). Het nummer piekte in Australië op #16, in de UK op #11 en in de USA op #5. Het stond in 3 weken van maart 1981 in de NLse Top 40 en piekte op #30.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  sowhat 28.04.15 13:29

Prachtige weer van de o zo onderschatte Pretenders. Uiteraard in de sowhat 1000. 9

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Joostvdaa 29.04.15 11:13

Mwa... een 5.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Frodo 29.04.15 21:19

doodgewoon liedje, een 7
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Jan... 29.04.15 22:22

Op een of andere manier vind ik de stoere liedjes van Chrissie altijd een beetje aandoenlijk. Geforceerde kijkmijnoueens-muziek. I go to sleep, dat is geweldig, dankzij die constraterende break (i will love you till I die-gedeelte). Brass in pocket en Chang Gang vind ik ook leuk, de rest niet.

5
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  PPProfessor 01.05.15 0:14

Ik kan wel met Jan meevoelen wat de nummers betreft die hij noemt. Die zijn grandioos, ook in hun traagheid en misschien verrassender dan deze. Maar ja, je kunt mij gewoon elk moment van de dag of nacht wakker maken voor Chrissie en die drummer met dat grappige streepje ongeschoren langs de wangen. En voor de gitaristen moet dit nummer wel enorm lekker spelen zijn. Dus toch gewoon een 9.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Gast 01.05.15 8:54



Ach ja die Chrissy altijd wel ergens een zwak voor gehad ergens dus ook voor dit een 8.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Mirrr 01.05.15 16:26

Ja deze vind ik wel leuk hoor, een 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12053
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Vleertje 03.05.15 17:42

Pretenders altijd een leuke band gevonden. Deze is misschien geen hoogvlieger van ze maar nog altijd ruim voldoende met een 7.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Timmus 05.05.15 19:58

sowhat schreef:Prachtige weer van de o zo onderschatte Pretenders. Uiteraard in de sowhat 1000. 9

In mijn geval klopt dat misschien wel ja. Ik ken niet zoveel nummers van deze band, en de nummers die ik ken vind ik stuk voor stuk matig. Maar ja, dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over de rest van hun oeuvre. Dít nummer hoorde ik nog nooit eerder en het is bij eerste beluistering al het leukste wat ik ooit van Pretenders gehoord heb. Kwaliteitsvolle vrolijkheid, die ik beloon met een naar boven af te ronden 7.5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Dave Evans 05.05.15 22:35

Ik vond dan weer de Pretenders overschat. Ze hebben de nodige hitjes gehad maar bij de meesten daarvan is de houdbaarheidsdatum allang overschreden. Deze is dan nog wel aardig en een zesje waard.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Roy 26.05.15 1:45

Zeker niet hun beste werk naar mijn bescheiden mening. Toch ben ik een groot liefhebber van hun muziek en met name het enigszins nasale geluid van Chrissie Hynde. Vandaar dus toch een 7.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  sokratikos 26.05.15 22:54

Ik vind de Pretenders ook onderschat, en voor mezelf eigenlijk onderbeluisterd. Deze kende ik bijvoorbeeld niet. Ik moet die vroege albums toch eens gaan beluisteren! De RTH is bij vaker beluisteren toch een groeiplaatje. Het teller is blijven staan bij een 7.5 en dat wordt gezien de groeitrend naar boven afgerond.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pretenders - Message of love Empty Re: *RTH* Pretenders - Message of love

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum