Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Amy Winehouse - Back to black EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Amy Winehouse - Back to black EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Amy Winehouse - Back to black EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Amy Winehouse - Back to black EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Amy Winehouse - Back to black EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Amy Winehouse - Back to black

+9
PPProfessor
Ries
Timmus
Miennnn
Frodo
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
sokratikos
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Amy Winehouse - Back to black" ?

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap0%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap0%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap16%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap5%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap11%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap11%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap11%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap11%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap16%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_lcap21%*RTH* Amy Winehouse - Back to black Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  sokratikos 09.02.15 21:26

[09-02-2015]

Vandaag precies 6 jaar geleden, op 9 februari 2009, ook een maandag, begon Ranking The Hits. Op een ander topic staat een overzicht van alle artiesten/bands waarvan sindsdien 2 of meer RTHs zijn gemaakt: https://wallofsound.actieforum.com/t460p60-uitleg-ranking-the-hits#177838 Naar aanleiding van dit overzicht volgt is dit het 1e verzoekje van een artiest die in dit overzicht nog ontbreekt, aangezien van haar enkel "Tears Dry on their Own" in 2011 aan bod kwam.

Amy Jade Winehouse (Londen, 14 september 1983 – aldaar, 23 juli 2011[1]) was een Britse jazz- en soulzangeres. Ze werd bekend in het Verenigd Koninkrijk met haar album Frank. In de rest van de wereld werd ze bekend met haar album "Back to Black" met daarop de hitsingles "Rehab" en "Back To Black". Ze werkte samen met onder meer Mark Ronson en dat bezorgde haar de grote hit "Valerie", die een cover is van een lied van de band The Zutons. Winehouse kwam vaak negatief in het nieuws vanwege haar alcohol- en drugsverslaving. Ze was de eerste Britse die vijf Grammy Awards won. In 2012 heeft Adele dat record verbroken door zes Grammy Awards te winnen. Winehouse overleed op 27-jarige leeftijd op 23 juli 2011, waardoor Winehouse wordt gezien als één van de leden van Club 27.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amy_Winehouse

We ranken van Amy Winehouse het titelnummer van haar tweede album Back to Black uit oktober 2006.

Tijdens de Grammy Awards die op 10 februari 2007 werden uitgereikt won het album 5 prijzen, en het was genomineerd voor 6. Hiermee deelt ze (samen met Lauryn Hill, Norah Jones, Alicia Keys en Beyoncé) het record van het aantal beeldjes dat een vrouw in één jaar won bij de Grammy Awards. De prijzen waren Best Pop Vocal Album, Best Female Pop Vocal Performance, Song of the Year en Record of the Year voor "Rehab". Winehouse won dit jaar ook de prijs voor Best New Artist.

In Nederland stond het album 99 weken in de Album Top 100 genoteerd, waarvan 14 weken op nummer 1 en werd het best verkochte album in 2008. In het Verenigd Koninkrijk zijn inmiddels meer dan 2,8 miljoen exemplaren van het album verkocht, en wereldwijd staat de teller op ruim 11 miljoen exemplaren.

In augustus 2011, enkele weken na de dood van Amy, bereikte het album opnieuw de eerste plaats van de Album Top 100, voor het eerst sinds het voorjaar van 2008.


De single "Back To Black" piekte in 2007 in Australië op #56, in Frankrijk op #15, in Ierland op #11, op #8 in de UK, Duitsland en Zwitserland, en #3 in Oostenrijk. Het stond in 2011 3 weken in de NLse Top 40 en piekte op #18. Het nummer staat sinds 2011 in de NLse Top 2000, toen het binnenkwam op #1089, maar nestelde zich daarna in de bovenste 200: in 2012 op #97, in 2013 op #175 en in 2014 op #153.



live




Laatst aangepast door sokratikos op 18.03.15 11:32; in totaal 2 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  sowhat 09.02.15 21:40

Mooie van Amy. 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  MrJohn 10.02.15 2:38

Amy Jade Winehouse was een zangeres, die balanceerde op het snijvlak van jazz en soul en daar op bewonderenswaardige wijze uitdrukking aan gaf met haar krachtige en gloedvolle stem. Wat een timbre !

Helaas was ze niet opgewassen tegen de dark side in haar leven. In de eerste plaats natuurlijk bijzonder triest voor haar en haar familie, maar ook voor iedereen, die muziek een warm hart toedraagt. We hadden nog zo veel moois van haar kunnen horen, maar het mocht helaas niet zo zijn.

Back To Black bivakkeert in mijn lijsten altijd wel ergens in de bovenste 20. Het cijfer moge dan wel duidelijk zijn. Still miss Amy every day Sad

Een 10.

Even terzijde, maar wel passend, een ode van Patti Smith aan Amy Very Happy


MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Joostvdaa 10.02.15 10:31

Het heeft even geduurd voordat ik haar muziek een beetje ben gaan waarderen, wat in hoofdzaak komt doordat ik 'Rehab' als eerste kende en dat een vreselijk nummer vind. Het meeste van haar andere platen vind ik eigenlijk wel goed, zo ook Back to Black, waarvoor ik een ruime 7 over heb.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Frodo 10.02.15 22:00

Zoals bekend doe ik niet mee aan de Amy Winehouse hype. Het feit dat ze niet vals zingt maakt haar niet meteen een goede zangeres. Haar stem is domweg helemaal niet bijzonder. Zo ook haar oeuvre (overigens is dat slechts anderhalf uur op plaat uitgebrachte muziek, dus is er gewoon sprake van een beginnend zangeresje) waarin oubollige 13-in-een-dozijn deuntjes oververtegenwoordigd zijn. Deze te ranken plaat is daarvoor illustratief: niet bijzonder, niet verrassend, niet intrigerend, gewoon een muzikaal behangetje van een doorsnee zangeresje.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Miennnn 10.02.15 23:59

Een dikke 10 van mij!!!
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Gast 11.02.15 7:17



Het is en het blijft gewoon vreselijk zonde dat we nooit zullen weten hoe goed deze prachtige zangeres wel niet had kunnen worden voor zover ze dat al niet was natuurlijk.

Men kan alleen maar hopen dat haar getormenteerde ziel eindelijk de rust heeft gevonden waar ze schijnbaar naar zocht maar als je dan deze prachtige plaat weer hoort dan denk je onwillekeurig toch, meissie meissie had je het maar allemaal anders kunnen doen, anyway voor een van de beste zangeressen van de laatste decennia kun je i.m.h.o. niets anders dan een 10 geven en dat doen we dan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Timmus 11.02.15 19:50

Mag ik u presenteren (het blijkt alweer uit de voorgaande stemmen): de meest overschatte artiest aller tijden. Niet dat ze niet kan zingen, maar hallo - anderhalve CD en that's it. Iemand roept dat dit een geweldige artiest is en hele volksstammen nemen dit over.

Bij de Grammy-winnaressen hierboven staan ook Lauryn Hill, Beyoncé, Alicia Keys en Norah Jones - stuk voor stuk dames die qua talent niet voor Amy onder doen, maar wel een hogere staat van dienst hebben.

Net als Frodo blijf ik dus gewoon met beide benen op de grond en geef voor dit weinig verheffende muziekje wat het verdient: een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  MrJohn 11.02.15 19:55

Timmus schreef:Iemand roept dat dit een geweldige artiest is en hele volksstammen nemen dit over.


Timmus, ik weet niet waar je op doelt, maar ik heb Amy vanaf het begin hogelijk gewaardeerd en loop dus achter niemand aan. Gewoon mijn eigen mening, raar he
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Timmus 11.02.15 19:57

Moet ik het voor je vertalen MrJohn?

Met "hele volksstammen" doel ik op "heel veel mensen".
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  MrJohn 11.02.15 20:42

Iemand roept dat dit een geweldige artiest is en hele volksstammen nemen dit over.


Ik heb nog steeds niet gehoord wie je met "iemand" bedoelt Timmus, ik hoor het graag.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Timmus 11.02.15 20:52

Ja, weet ik veel.

Dat klinkt als een flauw antwoord, maar dat is het niet. Zie het zo: Amy Winehouse was onmiskenbaar een hype; en daar moet toch íemand mee begonnen zijn, met Amy Winehouse ophemelen. En toen vonden in korte tijd die hele volksstammen waar ik het al eerder over had, haar helemaal geweldig, wat gezien haar korte carrière en absoluut niet bovenmatige talenten toch wel enigszins opmerkelijk is.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  MrJohn 11.02.15 22:47

De lengte van een carriere is geen relevant gegeven voor de beoordeling van de intrinsieke waarde van iemands muziek. In dat geval zou bijvoorbeeld Joy Division ook van het tableau geschrapt kunnen worden, hetgeen toch afbreuk zou doen aan de muziekgeschiedenis.

De kwestie of er sprake is van al dan niet bovenmatig talent is uiterst subjectief (want afhankelijk van eenieders persoonlijke smaak) en dus geen objectiveerbaar gegeven, maar dat is wel de manier waarop je het hier presenteert.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Ries 12.02.15 11:18

Ook ik ben dan weer iemand die de Amy hype nooit zo begrepen heeft, zo'n bijzondere zangeres was het niet imo. Dit te ranken nummer is ook nog eens ernstig saai en haalt in mijn boekje een nipte voldoende, een 6!

En MrJohn als iemand zegt dat hele volkstammen ergens achter aan sjouwen wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat op jou slaat! Very Happy
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Timmus 12.02.15 20:32

MrJohn schreef:
De kwestie of er sprake is van al dan niet bovenmatig talent is uiterst subjectief (want afhankelijk van eenieders persoonlijke smaak) en dus geen objectiveerbaar gegeven, maar dat is wel de manier waarop je het hier presenteert.

Je zegt hier dat ik een mening als een feit presenteer. Daarin geef ik je helemaal gelijk: dat doe ik inderdaad, net zoals jij en het grootste deel van dit forum.

MrJohn schreef:De lengte van een carriere is geen relevant gegeven voor de beoordeling van de intrinsieke waarde van iemands muziek. In dat geval zou bijvoorbeeld Joy Division ook van het tableau geschrapt kunnen worden, hetgeen toch afbreuk zou doen aan de muziekgeschiedenis.

Ha, Joy Division: die zou ook hoog scoren in zo'n lijstje met overschatte bands cq. artiesten.
En de eerste regel is dus een mening van jou die je als iets objectiveerbaars presenteert. Want ik vind een duur van een carrière wel relevant. Ik zeg daarmee overigens niet: hoe langer, hoe beter.
Het gaat hierbij ook niet om jouw smaak of mijn smaak (want dat die verschillen wat betreft Amy Winehouse, was wel duidelijk), maar om het feit (ja, feit) dat men op wel erg summier bewijsmateriaal leunt om deze dame de hoogte in te prijzen.

Je kunt het mij toch niet kwalijk nemen dat ik er van opkijk wanneer een artiest met een matige oogst direct drie tienen scoort, en een gevestigde artiest als Rihanna drie enen? Dan zijn de verhoudingen ernstig zoek. En ik ben actief genoeg op diverse muziekfora om te kunnen concluderen dat meningen over Amy vrij van kritiek en aanbiddend zijn. Iedereen mag vinden wat hij/zij wil van welke muziek dan ook, maar ik houd van nuances, en ik meen jij ook.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  PPProfessor 13.02.15 19:03

Zooooooooooo jammer dat ze er niet meer is. Laatste decennium zijn er aardig wat prachtige vrouwenstemmen bijgekomen. Adele ook, al worden de liedjes wat suf na die mooie cover van Bob Dylan. Maar deze van Amy is een klassieker avant la lettre. Een hele stevige 9.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Roy 17.02.15 1:50

Tsja... Amy.
Veel te vroeg weggenomen van de echte liefhebbers. Hoe groot was haar nalatendchap geworden als ze niet bij de club van 27 terecht was gekomen?

Ook deze is heerlijk om te horen, maar er zijn betere. Een 8.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  forzautregivo 17.02.15 11:55

Een heel album van Amy hou ik nooit vol, maar Back To Black is toch wel een ijzersterk nummer. Een 9

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Mirrr 17.02.15 21:42

Ik ben geen Amy fan, hou gewoon niet zo van haar stem, dus deze krijgt van mij een 5....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Led-Zep 23.02.15 21:58

Ik trek die zeurstem echt niet en van het nummer word ik ook al niet vrolijk.

Een 3
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Amy Winehouse - Back to black Empty Re: *RTH* Amy Winehouse - Back to black

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum