Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 8:25 pm van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 8:19 pm van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 8:10 pm van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 3:49 pm van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 1:01 pm van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:59 pm van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:58 pm van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:56 pm van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:55 pm van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:54 pm van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:53 pm van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:52 pm van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:50 pm van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 12:47 pm van Roche

» Mei 2024
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb EmptyGisteren om 10:30 am van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Emptyvr mei 17, 2024 9:38 pm van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Emptydo mei 16, 2024 11:08 pm van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Emptydo mei 16, 2024 11:05 pm van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Emptydo mei 16, 2024 11:04 pm van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Emptydo mei 16, 2024 11:01 pm van Frodo


*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

+12
snoopy
forzautregivo
Dutchzaphod
Dave Evans
Mirrr
Timmus
Joostvdaa
Frodo
sowhat
Martinus
Led-Zep
sokratikos
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Pink Floyd - Comfortably numb" ?

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap0%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap0%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap0%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap4%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap0%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap7%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 7% 
[ 2 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap4%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap15%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap15%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_lcap55%*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Vote_rcap 55% 
[ 15 ]
 
Totaal aantal stemmen : 27
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  sokratikos wo dec 31, 2014 8:22 pm

[31-12-2014]

Als laatste RTH van dit jaar nog een mogelijke concurrent van "Gimme Shelter" om de einduitslag met een andere T2000-klassieker hopelijk wat spannender te maken. Het is de derde RTH van Pink Floyd na "High Hopes" in 2011 en "One of These Days" in 2013.

Pink Floyd is een Engelse rockband die internationale erkenning kreeg voor zijn progressieve psychedelische rockmuziek. De groep evolueerde tot pioniers van de progressieve rock en symfonische muziek. Pink Floyd is bekend door zijn filosofische songteksten, klassieke rockcomposities, experimenten met geluid, grafisch en artistiek vernieuwende hoesontwerpen en niet in de laatste plaats door vele spectaculaire live-concerten.

Als een van de meest succesvolle en invloedrijke bands in de rockmuziek verkocht Pink Floyd wereldwijd meer dan 300 miljoen albums. Syd Barrett, Roger Waters en het latere bandlid David Gilmour kenden elkaar van school in Cambridge, terwijl de overige leden Mason en Wright samen met Roger Waters architectuur studeerden aan het Polytechnic in Regent Street in Londen.

Pink Floyd had in de late jaren 60 aanvankelijk bescheiden succes als een psychedelische band die destijds nog geleid werd door Syd Barrett. Barretts toenemende onbetrouwbaarheid en zijn moeizame gedrag dwongen de overige bandleden om een nieuwe gitarist en leadzanger toe te voegen. Dat werd David Gilmour, die Syd Barrett later helemaal zou vervangen. Na het vertrek van Barrett werd zanger en basgitarist Roger Waters langzaamaan bandleider en de belangrijkste songwriter. Dit leidde tot enkele wereldwijd bekende albums zoals The Dark Side of the Moon (1973), Wish You Were Here (1975), Animals (1977) en The Wall (1979).

Tijdens de opnames voor The Wall ontstonden de eerste scheurtjes in de groep. Het volgende album, The Final Cut, was in feite al een soloproject van Waters, met enige assistentie van Gilmour. In 1985 stopte Waters er mee en leek het voorbij, maar in 1986 besloten Gilmour en Mason tot een doorstart, en later voegde Wright zich bij hen. Dit zeer tegen de zin van Waters, waarna rechtszaken volgden over de naamvoering Pink Floyd. Waters verloor.

Het overgebleven trio maakte de albums A Momentary Lapse of Reason in 1987 en The Division Bell in 1994, beide gevolgd door tournees.

Bob Geldof wist de groep inclusief Waters in 2005 bijeen te krijgen voor een optreden in het kader van het London Live 8-concert. Dit was het eerste optreden in de voltallige bezetting in 24 jaar. In februari 2006 verklaarde Gilmour tijdens een interview met de Italiaanse krant La Repubblica dat de band geen nieuw materiaal meer zal uitbrengen en geen tour meer zal houden.[2] De individuele bandleden sluiten echter niet uit dat ze solo of in klein samenwerkingsverband verder musiceren, maar door het overlijden van Richard Wright in 2008 werd een reünie van de klassieke bezetting onmogelijk.

In juli 2014 werd echter via een officiële mededeling The Endless River aangekondigd, een nieuw studioalbum dat in november 2014 uitkwam. Het album heeft een hoog ambientgehalte en is gedeeltelijk gebaseerd op opnames die dateren uit 1993 toen Pink Floyd het album The Division Bell inblikte, een album dat reeds enkele instrumentale tracks omvatte waaronder 'Cluster One' en het Grammy Award-winnende 'Marooned'. David Gilmour en Nick Mason werkten sinds eind 2013 de composities verder uit en namen samen met onder meer bassist Guy Pratt en achtergrondzangeres Durga McBroom ander nieuw materiaal op. Phil Manzanera van Roxy Music, Martin Glover van Killing Joke, en Andrew Jackson fungeren samen met Gilmour als co-producers van het nieuwe album.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd
http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd

The Wall

The Wall is een album uit 1979 van de Britse rockband Pink Floyd. The Wall is het best verkochte dubbelalbum aller tijden met een wereldwijde verkoop van 30 miljoen exemplaren.

Het album is een rockopera. Live uitvoeringen waren groots opgezet met uitvoerige theatrale effecten. De rock opera is opgebouwd rondom het personage Pink en grotendeels gebaseerd op Waters' persoonlijke leven. Pink worstelt van jongs af aan met het leven. Het verlies van zijn vader in een oorlog (“Another Brick in the Wall (Part 1)”), misbruik door leraren (“The Happiest Days of Our Lives”), opvoeding door een overbeschermende moeder (“Mother”), en het verlaten worden door zijn vrouw (“Don’t Leave Me Now”). Dit alles droeg bij aan Pink's geestelijke isolatie van de maatschappij, figuurlijk benoemd als "The Wall".

De titel was geïnspireerd door een incident wat plaatsvond tijdens de In the flesh-tour ter promotie van het album Animals in 1977. Roger Waters spuugde hierbij in het gezicht van een fan. Tijdens het aanbieden van zijn excuses aan het publiek zei hij dat hij wilde dat er een muur tussen hem en het publiek stond. Tijdens live uitvoeringen van het album werd ook daadwerkelijk gebruikgemaakt van een kartonnen muur tussen het publiek en de band.

The Wall is ook de titel van een muziekfilm uit 1982 van Alan Parker, gebaseerd op de muziek van dit album.

In 2009 maakt Roger Waters bekend dat hij een wereld tour gaat maken, om The Wall live uit te voeren. In het najaar startte de tour in de VS en Canada. Begin 2011 stak hij de oceaan over voor een concertreeks in Europa. Nederland werd aangedaan op 8, 9 en 11 april, in het Gelredome (Arnhem). In 2013 gaf hij opnieuw een serie shows met The Wall, waarbij wederom Nederland werd aangedaan, dit keer in de Amsterdam ArenA.

De single "Another Brick in the Wall part 2" wordt jaren na dato nog als klassieker gezien.

Het album werd door zowel fans als critici onthaald als één van Pink Floyds beste albums (samen met The Dark Side of the Moon en Wish You Were Here). Het album staat bekend als een rock-klassieker en de nummers hebben vele hedendaagse rockmuzikanten geïnspireerd.



http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wall

We ranken van Pink Floyd´s The Wall het nummer "Comfortably Numb".

Het werd uitgebracht als single in 1980 met "Hey You" als de B-kant. Het is een van de slechts drie nummers op het album waarvan de credits voor het schrijven worden gedeeld tussen Roger Waters en David Gilmour. De melodie van het refrein  werd geschreven door Gilmour terwijl Waters de tekst aandroeg en de muziek voor de verzen.  Het lied had de werktitel 'The Doctor ". Een vroege versie van het nummer werd opgenomen onder deze titel en is te vinden op de "Immersion Box Set" van The Wall uitgebracht in 2012.

Het lied is een van Pink Floyd's meest bekende, en vooral bekend om de gitaarsolo's in het midden en aan het einde van de song. In 2004 kwam het lied terecht op nummer 321 van Rolling Stone´s 500 Greatest Songs of All Time. In 2005 werd het het laatste lied dat ooit werd uitgevoerd door Waters, Gilmour, Wright en Mason. In 2011 werd het lied als 5e gerangschikt door de BBC Radio 4-luisteraars. De twee gitaarsolo's werden gerangschikt als de beste gitaarsolo's aller tijden door zowel luisteraars van Planet Rock als van WatchMojo.com.


Terwijl de meeste nummers op The Wall werden geschreven door Waters alleen, is de meeste muziek voor "Comfortably Numb" geschreven door David Gilmour, die de oorspronkelijk instrumentale demo opnam tijdens de laatste fasen van zijn eerste solo-album, in de hoop om het later te kunnen gebruiken. Gilmour bracht later zijn demo mee naar The Wall- sessies. In originele demo van Gilmour - al waren er geen teksten - zong hij een melodie die niet veel afwijkt van de definitieve versie met het koor; de verzen waren echter in de toonsoort E mineur in plaats van de B mineur in de definitieve versie. Ook de akkoordenreeks bij de slotkoor-regel "I´ve become comfortably numb" bestond niet in Gilmour's demo.  Dus, terwijl de muziek over het geheel genomen wordt beschouwd als Gilmour's werk, is het waarschijnlijk dat Waters die akkoordenreeks componeerde en de beslissing nam om de verzen naar B mineur te veranderen.

Waters en Gilmour waren het oneens over hoe de song op te nemen. Gilmour gaf voorkeur aan een meer grungy stijl voor de verzen. Uiteindelijk gaf Waters de voorkeur aan de opening van het nummer en werd Gilmour´s solo gebruikt op het album.  Gilmour zou later zeggen: "We argued over 'Comfortably Numb' like mad. Really had a big fight, went on for ages."

Volgens Rolling Stone kwam de tekst voort uit de ervaring van Roger Waters toen hij werd geïnjecteerd met tranquillizers voor maagkrampen door een arts voorafgaand aan het spelen van een show in Philadelphia gedurende de In the Flesh-tour in 1977. "Dat waren de langste twee uur van mijn leven", zei Waters later, "proberen om een ​​show te doen wanneer je nauwelijks je arm kan optillen". Die ervaring gaf hem het idee dat uiteindelijk resulteerde in de tekst van dit lied.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comfortably_Numb

"Comfortably Numb" kende in de eerste edities van de NLse Top 2000 een moeizaam begin: stond er niet in in 1999 en 2001 en op #1356 in 2002. Maar na de #53 van 2004 staat het bovenin de lijst en vanaf 2009 zelfs steevast in de top 15: #15 in 2009, #13 in 2010, #12 in 2011, #10 in 2012 en #8 in zowel 2013 als 2014.



live 1980, 1994 en 2005



_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Led-Zep do jan 01, 2015 11:48 am

Prachtig nummer.

Een 10
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Martinus do jan 01, 2015 1:22 pm

Tja wat moet ik hiervan zeggen................

Dikke 10
Martinus
Martinus
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 357
Registratiedatum : 10-12-14
Leeftijd : 29
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  sowhat do jan 01, 2015 1:37 pm

Mooie mystieke song, waarover ik op de woonbootmeeting tijdens de quiz een tekstverklaringsvraag heb gesteld. Staat ook on mijn top1000, weliswaar niet zo hoog, maar er staan nu eenmaal niet veel klassiekers in. Maar deze verdient beslist een plaats. 8

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Frodo do jan 01, 2015 5:36 pm

Door het zo te stellen (wedstrijdje tussen Gimme Shelter en Comfortably Numb) bestaat het gevaar dat mensen anders gaan ranken om deze 'wedstrijd' te willen beslissen. Het maakt me verder niets uit in welke volgorde deze twee gedraaid gaan worden in het jaaroverzicht, maar deze plaat staat al eeuwig bij mijn hoogste noteringen.

Wat anders dan een 10?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Joostvdaa do jan 01, 2015 6:54 pm

Monumentaal nummer, waarvoor niets minder dan een 10 past. Samen met High hopes, Take it back en Summer '68 behorend tot mijn absolute favoriete Pink Floyd nummers. Gisteren van dit nummer misschien nog wel het meest genoten bij de finale van de top 2000. De gitaarsolo's zijn natuurlijk geniaal, maar ook de hele sound van het nummer heeft me altijd al aangesproken. Een klassieker die me nooit zal gaan vervelen, hoe vaak je 'm ook hoort.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Timmus do jan 01, 2015 6:59 pm

Verscheidene chatters waren niet zo blij met mij gisteren tijdens de overdosis Pink Floyd.

Tsja, een soort van PF-allergie heeft zich de afgelopen jaren van mij meester gemaakt. Ik heb gewoon schoon genoeg van dat zogenaamd intelligente gepingel en die eeuwig uitgesponnen instrumentale gedeelten waarin niks gebeurt. En als je het dan afzet tegen Gimme Shelter - daar gebeurt meer in vier minuten dan op een heel album van Pink Floyd.

Goed, bij dit nummer val ik nog niet in slaap, maar saai is het wel; had dit niet twee keer zo kort gekund? Het eerste gedeelte wordt daarna gewoon nog een keer herhaald.
Solo aan het einde is te doen, dus mijn daarvoor tot stand gekomen 4 groeit nog een puntje; maar een voldoende zit er niet in.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Mirrr do jan 01, 2015 9:12 pm

Heb een 8 geklikt maar moest dus eigenlijk een 9 zijn Embarassed
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Dave Evans do jan 01, 2015 9:55 pm

Haha Timmus, en ik dacht dat ik al niet zo populair was onder Pink Floyd fans Wink
Het is bekend dat ik zeer weinig heb met nummers als Echoes en Shine on you Crazy Diamond. Comfortably Numb daarentegen vind ik juist wel erg goed en beloon ik met een 9!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Dutchzaphod vr jan 02, 2015 11:27 am

Als fervente liefhebber van de (zeer) oude Pink Floyd heeft het lang geduurd vooraleer (een aantal van) de modernere nummers bij mij een potje konden breken. Comfortably Numb is zo'n nummer. Gaandeweg kon ik het steeds meer waarderen en inmiddels is het gestegen tot een negen.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  forzautregivo vr jan 02, 2015 12:31 pm

Oude Pink Floyd, nieuwe Pink Floyd. Het is allemaal steen- en steengoed! Met dit nummer als onovertroffen hoogtepunt. Geniaal en natuurlijk een 10 waard.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  snoopy vr jan 02, 2015 3:59 pm

Tja, ik denk dat mijn muzikale voorkeuren na al die jaren hier ook wel een beetje bekend zijn......hoogpolig kippenvel dit nummer, elke keer weer.
dusssssss een 10
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Mauricedegier vr jan 02, 2015 8:30 pm

Net als Dave ben ik niet de grootste fan van Shine on you crazy diamond en Echoes, maar Comfortably numb vind ik erg mooi. Het beste wat Pink Floyd heeft gemaakt.

Ook ik ken een 10 toe.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6499
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  PPProfessor vr jan 02, 2015 11:03 pm

Het wordt een 7. Absoluut mooi, maar te midden van al het schoons dat door deze band is voortgebracht vind ik hem toch wat aan de vlakke kant. Shine on heeft dat wezenloze, Wish you were here is in al zijn eenvoud een schoonheid, maar deze komt wat mij betreft niet aan dat niveau.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Gast vr jan 02, 2015 11:39 pm




Alleen al een van de meest briljante gitaarsolo's ooit maakt dit nummer tot een koning onder zijn gelijken en kan en ga ik dus dan ook niet anders dan met een 10 belonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  MrJohn za jan 03, 2015 12:34 am

Na al deze terechte mooie woorden over een briljante song, die je meevoert naar een sprankelende sterrenhemel, kan ook ik slechts het volgende zeggen.

Een 10.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Ries za jan 03, 2015 1:06 am

Ries en PF blijft toch een combinatie die niet echt crescendo verloopt! Heb gewoon weinig met dat oeverloze gedoe van ze en vooral Time, Echoes en die ellendige diamant verfoei ik. Nu vind ik dit niet verkeerd maar echt horny word ik er ook niet van zullen we maar zeggen, een 6
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  sokratikos wo jan 21, 2015 5:46 pm

Voor mij niet zo goed als Echoes, maar afgerond naar boven komt de RTH met die fijne sound en gitaarsolo´s evengoed tot een 10

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Pink Floyd - Comfortably numb Empty Re: *RTH* Pink Floyd - Comfortably numb

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum