Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyVandaag om 8:18 van Ries

» Mei 2024
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyVandaag om 0:39 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 13:13 van Timmus

» Steunfonds 18: 5 t/m 11 mei 2024
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 13:04 van forzautregivo

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 13:03 van Timmus

» *RTH* Linda de Mol - Beethoven
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Break machine – Street dance
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:33 van Mirrr

» *RTH* Queen – Bicycle race
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:32 van Mirrr

» *RTH* André van Duin - Willy Alberti, bedankt
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:31 van Mirrr

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends EmptyGisteren om 11:30 van Mirrr

» Do. 9 mei. Grabbelton
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 17:54 van Roche

» Introquiz Mei staat klaar
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 17:22 van Berend

» Wo 08-05 Sokra zaagt door
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 12:17 van sokratikos

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 12:05 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 11:19 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 11:16 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 9:20 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty09.05.24 9:15 van Ries


*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

+10
PPProfessor
Timmus
Ries
Jan...
Frodo
Mirrr
Joostvdaa
sowhat
Chrisje
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Can we still be friends?'

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap0%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap6%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap13%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap13%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap13%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap25%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap13%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap6%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap0%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_lcap13%*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Dave Evans 03.12.14 19:44

[30-11-2014]
Todd Harry Rundgren (22 juni 1948, Upper Darby, Pennsylvania) is een Amerikaans muzikant, singer-songwriter en muziekproducent.



Rundgren werd geboren in Philadelphia. In de jaren zestig speelde hij in een bluesgroep genaamd Woody's Truck Stop. Samen met bassist Carson Van Osten verliet hij deze band om in 1967 de psychedelische-rockband Nazz op te richten. Nazz bestond uit Rundgren, Van Osten, drummer Thom Mooney en toetsenist Robert Antoni. Ze brachten twee studioalbums uit en behaalden commercieel succes met de single "Hello It's Me".

Twee jaar na de oprichting verliet Rundgren Nazz. In 1969 bracht hij onder de naam Runt een gelijknamig album uit. In 1970 verscheen het tweede album, Runt. The Ballad of Todd Rundgren. Runt bestond verder uit Hunt Sales (drums) en zijn broer Tony Sales (basgitaar), maar Rundgren speelde zelf vrijwel alle partijen. In 1972 verscheen onder zijn eigen naam het dubbelalbum Something/Anything?, dat onder meer de hit "I Saw the Light" en een aangepaste versie van "Hello It's Me" bevat.

Vanaf het volgende album, A Wizard, a True Star uit 1973, raakte Rundgren beïnvloed door progressieve rock en begon hij te experimenteren met drugs. Deze invloeden werden uitgediept met de band Utopia, die hij in 1974 oprichtte. In verschillende bezettingen zou deze band tot 1986 blijven bestaan. In de tussentijd bleef Rundgren ook als solo-artiest actief.

Rundgren is ook een veelgevraagd producent, onder andere voor The Band, The Tubes, Meat Loaf en Bad Religion.

Can we still be friends komt uit 1978 maar deed niet veel in Nederland. Een jaar later werd de cover van Robert Palmer wel een dikke hit!


mooie versie 'live from Daryl's house'

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Chrisje 03.12.14 20:12

Eerlijk gezegd vind ik de cover van Robert Palmer beter. Todd Rundgren heeft vele kwaliteiten, schrijven, arrangeren, produceren etcetera, maar met zingen komt hij niet aan de middenmoot en Robert Palmer komt (kwam) met zingen ver boven de middenmoot. Ik zeg een naar boven afgeronde 6, want het is best een leuk liedje.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3318
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  sowhat 03.12.14 20:29

Hij zingt het mooier dan Robert Palmer, maar het liedje blijft zwak. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18701
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Joostvdaa 03.12.14 21:31

In welke versie dan ook vind ik dit geenszins een bijzonder goed nummer. Maar ook weer niet heel vervelend ofzo. Een 5.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Mirrr 04.12.14 21:03

Geen onaardig liedje maar niks bijzonders, een 6...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Frodo 04.12.14 21:34

De cover van Robert Palmer vind ik middelmatig. Maar dit origineel vind ik nog zwakker.
Een 4.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7250
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Jan... 04.12.14 21:39

zo dat is nou de beroemde Todd Rundgren, veel over gehoord, nooit wat geluisterd. Ik vind het nou niet verheffend, nogal glad door de stomme achtergrondkoortjes. De cover van Palmer kon ik natuurlijk wel, maar die voegde weinig toe aan het origineel. Dat ik toch een 6 geef komt omdat ik vreselijk heb genoten van het pakje dat onze Todd aan had. Heeft ie dat geleend van Fred Flinstone?
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Ries 05.12.14 8:48

Tsja de köfer van Robert staat mede door zijn lijzige, nonchalante zang in mijn inleverlijst. Dit origineel vind ik vele malen zwakker. Een 4 voor deze uitvoering!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7057
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Timmus 07.12.14 19:08

De cover van Palmer is nog om aan te horen, maar dit is wel een heel zeikerig nummer. Een 2.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16631
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  PPProfessor 07.12.14 22:54

Het klinkt misschien wat cru, maar moet deze man niet een keer naar zangles? 3

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Roy 09.12.14 8:28

Ik heb hier altijd wel iets voor gevoeld. Een 7 van mij.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  forzautregivo 09.12.14 12:13

Wat een zeikstengel die kerel. Wat mij betreft zijn we geen vrienden meer. Een 3

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Gast 23.12.14 12:12



Prachtig nummer van een wel heel bijzonder getalenteerde muzikant die "zoals wel duidelijk word uit de gegeven comments" hier te lande altijd is ondergewaardeerd, gelukkig deed men dat niet in dat vreemde landje aan de andere kant van de grote plas waardoor de man al jaren lekker in Hawai woont en volgens mij niet alleen tegen alle kritiek een dikke vette middelvinger opsteekt maar zich vooral elke dag te barsten lacht..... en terecht !!! een 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  sokratikos 01.01.15 22:46

Solo ken ik weinig van de man. In het werk met Utopia zit wel interessants tussen. Robert Palmer heeft wel mooiere nrs dan de cover hiervan. Voor het origineel een klein 6je

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9957
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty RTH Todd Rundgren

Bericht  Boebstie 02.01.15 12:55

Na het lezen van de commentaren werd ik toch best wat verdrietig. Todd heeft misschien dan geen "gelikte" zwoele stem, maar zijn composities zijn briljant, varierend van Hall & Oates, Meat Loaf en vanzelfsprekend Utopia en de solo albums van Todd zelf. Waar te beginnen met luisteren? Back to the Bars, A True Wizard a True star tot en met Human in de 00's. Zijn harmonieen zijn geweldig en de muziek ondersteunt of stampt (Utopia). Todd is mijn meest gewaardeerde en intelligente muzikant all times en ik heb nog steeds een stille hoop (wellicht ijdel) om Todd ooit in de Top2000 te stemmen.
Ik dank Journeyman dan ook voor zijn recensies en net als Journey heb ik een welverdiende 10 gegeven!

Zijn live concerten zijn aanraders, ook vanwege de krankzinnige kostuums. Kortom een multi-talent zoals er maar weinigen zijn.
Boebstie
Boebstie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 265
Registratiedatum : 29-12-11
Woonplaats : Parijs/Clamart

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends Empty Re: *RTH* Todd Rundgren - Can we still be friends

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum