Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

+11
Mirrr
PPProfessor
Joostvdaa
Laxus11
Ries
Anjo
forzautregivo
Frodo
sowhat
MrJohn
sokratikos
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Jackson C. Frank - Blues run the game" ?

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap0%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap0%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap0%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap8%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap23%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap15%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap23%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap15%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap0%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_lcap15%*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  sokratikos 30.11.14 21:43

[29-11-2014]

Jackson Carey Frank (2 maart 1943 - 3 maart 1999) was een Amerikaanse folkmuzikant.  Hoewel hij maar één officiële album in zijn leven heeft uitgebracht en nooit veel commercieel succes behaalde, beïnvloedde hij diverse beter bekende singer-songwriters als Paul Simon, Sandy Denny (zangeres van Fairport Convention) en Nick Drake.

Frank had een tijdje een liefdesrelatie met Sandy Denny, gedurende welk hij haar overhaalde om haar baan als verpleegster op te geven en zich full-time met muziek bezig te gaan houden.

Zijn enige album, getiteld "Jackson C. Frank", uit 1965 is geproduceerd door Paul Simon terwijl beide in Engeland tourden langs diverse folkclubs. Frank was zo verlegen tijdens de opnamen dat hij zei niet te kunnen spelen als er naar hem werd gekeken, zodat er schermen om hem heen werden geplaatst zodat Paul Simon, Art Garfunkel en Al Stewart (die ook aanwezig was) hem niet konden zien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jackson_C._Frank

We ranken van Jackson C. Frank zijn bekendste nummer "Blues Run The Game" afkomstig van zijn enige studioalbum uit 1965. Het nummer is gecoverd door vele artiesten, waaronder Johan Asherton, Simon & Garfunkel, Sandy Denny, Nick Drake, John Renbourn & Eddi Reader, Bert Jansch, Counting Crows, John Mayer, Colin Meloy, Robin Pecknold, Soulsavers, Jack Steadman, Hidden Highways, Headless Heroes, Mark Lanegan en Laura Marling. Graeme Allwright vertaalde het naar het Frans als "Je perds ou bien je gagne".


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  MrJohn 30.11.14 22:02

Mooie ingetogen en sfeervolle folk, die ons doet wegdromen en tenminste ergens over gaat. Goed om de nare nasmaak van die Dolly meiden uit de andere ranking weg te spoelen.

8.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  sowhat 30.11.14 22:50

Beslist authentiek maar ik houd er nu eenmaal niet zo van. 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Frodo 01.12.14 0:30

Het is een mooi nummer. Maar na twee minuten begin ik al wat ongemakkelijk in mijn stoel te schuiven: gaat er nog wat gebeuren, of blijft dit eeuwig doorkabbelen? Dat laatste dus. Helaas. Want daardoor overwinnen de irritaties het en gaat de aanvankelijk 8 gewoon terug naar een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  forzautregivo 01.12.14 12:09

Van mij mag dit nummer de hele week voortkabbelen. Wat een schitterende folksong om van te kwijlen. Natuurlijk in mijn top 100 terug te vinden. Een 10 uitereraard

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Anjo 01.12.14 15:46

IMHO helemaal niks met blues te maken en ik heb totaal niks met folk....
een 3
Anjo
Anjo
Music-lover
Music-lover

Aantal berichten : 58
Registratiedatum : 28-12-13
Leeftijd : 69
Woonplaats : Blokker

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Ries 01.12.14 17:44

Dat was een mooie ontdekking tijdens de albumlijst van de fb top 2000 groep. Het hele album is steengoed trouwens. Dit nummer krijgt een fraaie 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Laxus11 02.12.14 13:53

Mooi folkplaatje

7
Laxus11
Laxus11
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 137
Registratiedatum : 30-10-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Someren

http://Musicmeter.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Joostvdaa 02.12.14 17:05

Op zich wel een mooi rustig nummer, maar het is toch niet helemaal mijn ding. Gaandeweg kom ik er wel wat beter in, waardoor een 6 toch nog een 7 wordt.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  PPProfessor 03.12.14 0:24

Het is wel heeeeeeeeeeel minimalistisch. Op zich vind ik dat wel mooi, het irriteert ook zeker niet, maar die ene noot op die gitaar heb ik op een bepaald moment wel gehoord.

5

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Mirrr 04.12.14 21:05

Beetje saai vind ik deze...een 5
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Jan... 06.12.14 11:09

zoals jullie weten ben ik een groot fan van RTH en niet van die typerende Orinoco-muziek. Nou was er de laatste jaren veel meer evenwicht in de RTH keuze's. De laatste maand slaat het helemaal door naar de andere kant toe. Nou zal dit wel geen typerend Orinoco-nummer zijn, maar ik ben er wel een beetje klaar mee. Ik zal wel weer een zeikerd, een anti-muziekfan (complete onzin trouwens) of een azijnpisser zijn, maar de laatste weken vind ik er geen reet aan.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Dave Evans 06.12.14 12:20

Jan volgens mij sla je nu inderdaad een beetje door, want zoals je weet pak ik altijd gewoon het hitdossier en haal daar platen uit. Dus hoezo Orinoco muziek???
Misschien komt het omdat Sokra een paar plaatjes heeft geplaatsts die in de V500 stonden?? Ik weet niet of je dat bedoeld?
Bovendien bestaat er eigenlijk geen Orinoco muziek, want Vleertje en Sokra draaien compleet andere muziek dan ik of Grafmat draaien en Roche wandelt een beetje tussen alle stijlen door met hier en daar een uitstapje naar the blues. Bovendien bestaat er nog steeds een grote vrijheid van verzoekjes in te dienen. Maar nogmaals ikzelf kan me niet vinden in jouw tekst.

Oja dit is inderdaad een plaat die je zelden op Orinoco hoort

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Roy 06.12.14 13:36

Een kleine voldoende van mij. Het lijkt alsof de verlegenheid ook in de muziek tot uitting komt. Je verwacht dat er iets gaat gebeuren, maar dat blijft uit. Een zesje dus!
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Jan... 06.12.14 23:18

OK, jullie hebben allemaal gelijk. Het is wel duidelijk dat ik er even geen plezier meer in had en dan uit ik dat. Dan zal het wel weer krom en doordrijven zijn maar ik doe het op mijn manier. Verzoeknummers had ik al een tijdje geen zin meer in. Dus van mij hebben jullie geen last meer van. Dus kom maar weer met die feitjes en gooi er wat mij betreft weer een statistiek tegenaan.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Timmus 07.12.14 18:58

Sfeervol nummer, maar te eentonig voor een hoog cijfer; het wordt een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Gast 23.12.14 12:03



Fraai ingetogen nummer door een ouderwetse echte liedjes schrijver, juist het minimale maakt dit zo fraai omdat dan de ware sterkte van dit nummer komt bovendrijven een onbetwiste 10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game Empty Re: *RTH* Jackson C. Frank - Blues run the game

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum