Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Billie Holiday - Strange fruit

+14
forzautregivo
Mauricedegier
Joostvdaa
Dave Evans
PPProfessor
Frodo
Jan...
Ries
Jaap2000
sowhat
MrJohn
Vleertje
Roche
sokratikos
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Billie Holiday - Strange fruit" ?

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap0%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap10%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap5%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap5%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap15%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap10%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap5%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap10%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap0%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_lcap40%*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Vote_rcap 40% 
[ 8 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  sokratikos 01.11.14 22:00

[28-10-2014]

Billie Holiday, werkelijke naam: Eleanora Fagan Gough (Philadelphia, 7 april 1915 – New York City, 17 juli 1959) wordt algemeen beschouwd als een van de belangrijkste en invloedrijkste Amerikaanse jazz-zangeressen. Zij werd, behalve als Billie Holiday, ook bekend onder de bijnaam Lady Day die tenorsaxofonist Lester Young haar had gegeven. Holiday, op haar beurt, was verantwoordelijk voor Youngs bijnaam Pres of Prez (afkorting van President).

Biografie

Billie Holiday was de dochter van gitarist Clarence Holiday (Baltimore, 23 juli 1898 - Dallas, 1 maart 1937) en Sadie Fagan (Baltimore, 16 augustus 1895 - New York, 6 oktober 1945). Haar vader was 16 en haar moeder 19[1] toen Billie Holiday als Eleanora Fagan Gough geboren werd. De artiestennaam Billie ontleende de zangeres aan Billie Dove, een actrice die zij bewonderde.

De kindertijd van Holiday is enigszins in nevelen gehuld en heeft soms meer weg van een legende. Het begint al bij haar geboorte. Veel bronnen vermelden 1915 als geboortejaar, sommige bronnen noemen het jaar 1912. Ook het moment waarop zij begon met zingen staat niet onomstotelijk vast.

Volgens haar eigen biografie werd zij ontdekt in 1933, toen een dansauditie mislukte, en zij in plaats daarvan werd gevraagd te zingen, maar eigenlijk lijkt het aannemelijker dat zij al in 1930 of 1931 zong in New Yorkse jazzclubs.

Wat wel vaststaat, is dat zij in 1933 voor het eerst in de publiciteit kwam door een column in het blad Melody Maker, geschreven door producent John Hammond. Deze bracht haar in contact met Benny Goodman, die haar met haar eigen orkestje een platendebuut bezorgde met het lied Your Mother's Son in Law (geschreven door Alberta Nichols en Mann Holiner).

Het jaar daarop maakte Holiday furore in de New Yorkse jazzclubs, wat resulteerde in een optreden in het vermaarde Apollo Theater. Later speelde zij samen met Lester Young, Count Basie en Artie Shaw. Zij doorbrak de rassenscheiding door samen te spelen met blanke muzikanten.

Holiday werkte voor Columbia aan het einde van de jaren 1930 toen zij kennismaakte met een lied dat Strange Fruit heette. Dit ging over het lynchen van een zwarte man, en was geschreven door Abel Meeropol, een leraar uit de Bronx. Meeropol gebruikte ervoor het pseudoniem "Lewis Allen".

In de loop van haar leven begon Holiday steeds meer drank en drugs te gebruiken. In 1947 werd zij zelfs gearresteerd voor overtreding van het verbod op drugs, waarna zij een jaar doorbracht in een centrum voor verslaafden. Alhoewel zij geen vergunning meer kreeg om in New York op te treden, ging Holiday door met concerten geven. Tien dagen na haar vrijlating zong zij in een overvolle concertzaal in Carnegie Hall. Haar blijvende verslaving aan heroïne tastte wel haar stem aan, maar niet haar gevoeligheid en techniek. Uiteindelijk kostte deze verslaving haar in 1959 het leven.

Stijl

Holiday werd bekend doordat ze een voor die tijd ongekende eigen stijl had. Ze zong niet op de gebruikelijke zoetsappige, keurige manier en had daardoor een grote invloed op zangeressen na haar. Holiday legde vaak accenten na de tel, waardoor de liederen die zij zong een swingender en dramatischer karakter kregen. Het gebruik van onverwachte tonen zijn kenmerkend voor haar stijl, net als de uithalen aan het einde van een lied.

Door het moeilijke leven dat Holiday heeft gehad, klinken de teksten die zij zingt erg overtuigend. Er is een duidelijk verschil te horen tussen nummers die zij in het begin van haar carrière opnam en die van latere datum. Naarmate zij ouder werd, klonk haar stem allengs rauwer en doorleefder.

Autobiografie

Drie jaar voor haar dood schreef zij, geholpen door journalist William Dufty, haar autobiografie: Lady Sings the Blues (tevens de titel van een van haar grootste hits). Het verhaal is omstreden, omdat zij nog al eens de hand zou hebben gelicht met de feiten. Het boek vertelt in ieder geval een schrijnend verhaal over druggebruik, door de overheid opgelegde ontwenningskuren en relaties met mannen door wie zij vrijwel zonder uitzondering werd uitgebuit en mishandeld. Lady Sings the Blues werd in 1972 verfilmd met Diana Ross als Billie Holiday.


We ranken van Billie Holiday het nummer "Strange Fruit" uit 1939. De Joodse leraar Abel Meeropol uit de New Yorkse Bronx schreef en publiceerde in 1937 een gedicht "Bitter Fruit" dat protesteerde tegen het Amerikaanse racisme en in het bijzonder tegen het lynchen van afro-Amerikanen. Hij zette het gedicht op muziek als "Strange Fruit" en speelde het samen met zijn vrouw en de zwarte zangeres Laura Duncan in Madison Square Garden. Daar werd het nummer opgevangen door iemand verbonden met de eerste geïntegreerde nachtclub van New York, Cafe Society, en geïntroduceerd aan Billie Holiday - ofwel de stichter van die nachtclub, Barney Josephson, ofwel Robert Gordon, die ging over Holiday´s optredens in die nachtclub. Billie Holiday zong het nummer voor het eerst in Cafe Society in 1939 en nam "Strange Fruit" in datzelfde jaar ook voor het eerst op in de studio voor het label Commodore.



Het nummer is vele malen gecoverd, o.a. door Lou Rawls, Nina Simone, Diana Ross, Siouxsie, Tori Amos, Cocteau Twins, Jeff Buckley, Beth Hart & J.Bonamassa en Annie Lennox.

http://en.wikipedia.org/wiki/Strange_Fruit

"Strange Fruit" staat sinds 2005 in de onderste helft van de NLse Top 2000,
tussen #1003 (in 2007) en #1895 (in 2012).
In 2013 stond het (#1745) voor het eerste hoger in de T2000 dan Billy Holiday´s "Summertime" (#1837),
dat afgezien van de editie van 2000 elk jaar in de Top 2000 staat en in 2003 zelfs op #547 maar na die hoogste notering steeds verder wegzakt.

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Roche 01.11.14 22:33

Zonder meer een 10 , net als de versie van Robert Wyatt trouwens . Maar deze oerversie is zo bloedmooi, diepgravend . emotioneel en -helaas - tijdloos dat er niet anders rest dan een 10.
Roche
Roche
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 3461
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 68
Woonplaats : ergens in Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Vleertje 02.11.14 0:48

In mijn lijst en geweldige plaat natuurlijk. Ik kan niet anders dan een 10 geven.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  MrJohn 02.11.14 1:08

Billie Holiday is een flonkerende ster aan de muziekhemel. Indrukwekkend en prachtig slepend gezongen, deze felle aanklacht. Staat in het lijstje, dat ik heb ingestuurd voor de v500.

Ik buig diep mijn hoofd voor deze grande dame van de (jazzy) blues.

Het is onvermijdelijk, een 10 Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  sowhat 02.11.14 2:12

Thema is aangrijpend, maar ik beoordeel het liedje.
Roche, wat ik in de chat zei, was bedoeld voor een ander liedje van haar, hoor ik nu, ik denk Summertime. Dit kraakt minder en is ook mooier gezongen, authentiek ook, maar omdat ik niet van dit soort liedjes houd toch niet meer dan een 6.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  MrJohn 02.11.14 3:33

Waarschijnlijk bedoelde je dit sowhat. Het legendarische Summertime, in de vertolking door Billie Very Happy



MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Jaap2000 02.11.14 7:16

Ik sluit me aan bij Sowhat.
Dit nummer is eigenlijk niet te ranken omdat het zo beladen is en niet los te zien is van de achtergrond.
En dan gaan we allemaal tienen geven. Zodoende komt het dus eind december bovenaan de top2000.
Is het dat waard?
Dus ik vroeg me af hoe ik het lied zou vinden als er een totaal andere tekst gezongen zou worden, en dan eindigt het niet zo hoog. Dan zou dit lied allang in de vergetelheid zijn geraakt.
Summertime vindt ik muzikaal beter en leuker om te horen.

Zo kom ik op een "neutrale" 6 en dan ben ik nog ruimhartig, waarschijnlijk toch vanwege de historische waarde waardoor een onvoldoende ongepast zou zijn.

Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Ries 02.11.14 9:53

For the crows to pluck! Brrrrrr wat een zin!

Genadeloos in de aanklacht, subliem in uitvoering! Een 10 voor deze grootheid!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Vleertje 02.11.14 11:35

Ho ho speak for yourself over was het tienen geven om de beladenheid van een nummer betreft. Ik geef een 10 omdat ik het gewoon een hartverscheurend MOOI nummer vind. Had Bruce Springsteen of Michael Stipe dit nummer gezongen dan had het naar alle waarschijnlijkheid voor mij geen voldoende geweest. Of ze hadden zichzelf wel heel erg moeten overstijgen.

Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Jan... 02.11.14 12:16

Thema is heel aangrijpend en het filmpje is verscheurend, maar het raakt me niet kwa liedje. Ik vind het gewoon niet mooi. Misschien is het niet gepast een onvoldoende te geven zoals Jaap het zegt, maar ik doe het dus wel. Het is niet zo erg als dat liedje van Marlene Dietrich, dat vond ik helemaal niks, maar ik voel me niet beschaamd om een 3 te geven. Ik vind Jeanette toch stukken leuker dan dit.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Frodo 02.11.14 14:36

Prachtig liedje, zowel qua compositie als uitvoering. En dan die stem die het naar nog grotere hoogte tilt.
Een 10

@Jaap: ik probeer me ook wel eens voor te stellen hoe Jantje Smit klinkt als het gezongen wordt met een andere stem, met andere composities en met een andere uitvoering. Waarschijnlijk is het dan metal, of misschien wel opera. ;-)
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  PPProfessor 02.11.14 15:01

Van een oorverdovende schoonheid. Ze heeft nog geen noot gezongen en de haren op je armen staan al overeind. Zo weinig toeters en bellen en zo raak. 10

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Dave Evans 02.11.14 16:54

Tja ik vind er dan weer weinig aan, dik 3 minuten saaiheid in een nummer gestopt en dan maakt het mij geen biet uit of de zangeres Billie Holiday heet!
Een 2 omdat ik liedjes beoordeel en geen namen.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  MrJohn 02.11.14 18:22



"Een 2 omdat ik liedjes beoordeel en geen namen"

Dave, met die laatste zinsnede suggereer je, dat anderen alleen een oordeel hebben gegeven vanwege de naam van de zangeres in kwestie. Ik kan uiteraard niet voor anderen spreken, alleen voor mezelf, maar het ligt toch echt wel genuanceerder.

Bij een song waardeer ik de muziek, daarnaast de inhoud/achtergrond als dat voor mij een impact heeft, en tenslotte de uitvoering door zanger/zangeres/band.

In dit speciale geval werd ik getroffen door de ingetogen en daardoor imponerende manier waarop dit bezongen wordt. En dat is dus wat anders dan blind een cijfer typen bij het zien van de naam van de uitvoerende.

Ik werp die suggestie verre van mij Dave !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Dave Evans 02.11.14 19:10

Ik zeg dit omdat bij mij nummers die een 10 waard zijn ook in mijn top 100 staan. Bij bijna niemand zie ik dit nummer in zijn/haar top 100 staan, vandaar mijn stellingname.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  MrJohn 02.11.14 19:16

Dit nummer staat wel in mijn lijstje (is een top 80) Dave Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Vleertje 02.11.14 19:30

Nummer 118 bij mij Dave en toch nog een 10 het is wel een aanname van je om te denken dat als jij alleen maar een 10 geeft aan nummers die in jouw top 100 staan dat dat voor iedereen zo geldt. Ik denk dat mijn nummer 500 ook nog steeds een 10 waard is namelijk.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  PPProfessor 02.11.14 19:45

Geeft niks hoor Dave. Je bent een hele fijne gozer en deze 2 zien wij volledig door de vingers.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Joostvdaa 02.11.14 20:29

Lastig nummer om te ranken om een aantal redenen. Ten eerste is de geluidskwaliteit natuurlijk beroerd en ten tweede is het totaal niet mijn ding. Daar staat tegenover dat de boodschap natuurlijk prachtig is en dat het in al haar eenvoud en ingetogenheid ook wel een mooi nummer is. Dan kom ik wikkend en wegend op een 5 uit.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Dave Evans 02.11.14 21:15

PPProfessor schreef:Geeft niks hoor Dave. Je bent een hele fijne gozer en deze 2 zien wij volledig door de vingers.

Dank u voor uw genade beste PPProf Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Mauricedegier 02.11.14 22:11

Ik vind Summertime iets beter, die stond enkele jaren nog in mijn lijst, maar dit vind ik ook een goed te pruimen nummer.
Ik maak er een ruime 7 van.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  forzautregivo 03.11.14 11:54

Ben iemand die eigenlijk amper naar de precieze tekst luistert, maar alleen al de manier waarop dit gezongen is heeft iets heel aangrijpends. Erg mooi. Een 8

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Gast 03.11.14 21:59

Niet echt mijn ding. Een 5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Mirrr 06.11.14 12:34

Dave Evans schreef:Tja ik vind er dan weer weinig aan, dik 3 minuten saaiheid in een nummer gestopt en dan maakt het mij geen biet uit of de zangeres Billie Holiday heet!
Een 2 omdat ik liedjes beoordeel en geen namen.

Mee eens alleen geen 2 maar een 4....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Chrisje 06.11.14 19:25

OK, ik geef toe, ik houd helemaal niet van de stem van Billie Holiday. Maar de tekst en de muziek en wat het liedje bedoelt te zeggen is zoveel, dat het mij pakt. Daarom toch een 10. Tranen met tuiten. En waarschijnlijk staat het niet in mijn reeds ingezonden lijst... Foei!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3326
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Billie Holiday - Strange fruit Empty Re: *RTH* Billie Holiday - Strange fruit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum