Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Leon Russell - A song for you EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Leon Russell - A song for you Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Leon Russell - A song for you Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Leon Russell - A song for you Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Leon Russell - A song for you Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Leon Russell - A song for you Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Leon Russell - A song for you

+8
Timmus
PPProfessor
Miennnn
sowhat
forzautregivo
Joostvdaa
Frodo
sokratikos
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Leon Russell - A song for you" ?

*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap0%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap6%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap13%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap19%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap0%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap13%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap6%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap19%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap19%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_lcap5%*RTH* Leon Russell - A song for you Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  sokratikos 04.06.14 16:17

[04-06-2014]

Verzoekje

Leon Russell, geboren als Claude Russell Bridges (Lawton (Oklahoma), 2 april 1942) is een Amerikaans zanger, gitarist, pianist en liedjesschrijver. Russell is het meest bekend als sessiemuzikant, en werkte samen met een schier oneindige lijst van muzikanten en groepen.

Russell begon zijn muzikale carrière op veertienjarige leeftijd toen hij in nachtclubs in Tulsa speelde. Twee jaar later vertrok hij naar Los Angeles, waar hij gitaarles kreeg van James Burton. Hij kon zich aansluiten bij een groep studiomuzikanten van producer Phil Spector en was als zodanig betrokken bij hits van the Byrds, Gary Lewis and the Playboys en Herb Alpert. In 1967 bouwde hij een eigen opnamestudio en maakte zijn eerste album: Look Inside the Asylum Choir.

Voor Joe Cocker schreef hij het nummer Delta Lady, dat zijn eerste hit was als liedjesschrijver. Voor Cocker organiseerde Russell vervolgens de Mad Dogs and Englishmen tour. Het nummer Superstar, dat tijdens die tour door Rita Coolidge werd gezongen, zou een grote hit worden voor onder andere the Carpenters en Luther Vandross. Russell wist in dat jaar ook nog een eigen album uit te brengen, eenvoudig Leon Russell getiteld.

In 1971 speelde Russell op uitnodiging van George Harrison piano op het Badfinger album Straight Up. De opnames voor dit album moesten worden onderbroken omdat Russell en Badfinger naar New York vertrokken om te spelen op het concert for Bangladesh, dat door Harrison in samenwerking met Ravi Shankar werd georganiseerd. Op het Bangladesh concert was voor Russell een hoofdrol weggelegd als zanger van een medley van Jumpin' Jack Flash en Young Blood. In datzelfde jaar bracht Russell ook twee eigen albums uit: Leon Russell And The Shelter People en Asylum Choir II, en werkte hij met B.B. King, Eric Clapton, Freddy King en Bob Dylan.

Russell trouwde in 1975 met Mary McCreary, zangeres in Little Sister, de achtergrondzangersgroep van Sly & the Family Stone. Samen maakten zij The Wedding Album in 1976 en Make Love to the Music in 1977. Samen met Willie Nelson had Russell een hit met het Elvis Presley nummer Heartbreak Hotel, en vervolgens toerde hij twee jaar met New Grass Revival.

Sinds de jaren 80 is Leon Russell wat meer naar de achtergrond getreden, alhoewel hij incidenteel nog albums uitbrengt en optreedt.

In Nederland is Russell echter vooral bekend door het nummer Oude Maasweg van The Amazing Stroopwafels. Dat nummer is grotendeels gebaseerd op Russells "Manhattan Island Serenade".


We ranken van Leon Russell het nummer "A Song For You", het openingsnummer van zijn eerste soloalbum Leon Rusell uit 1970. Het is een langzaam pleidooi voor vergeving en begrip van een vervreemde liefde. Het is een van Russell´s bekendste composities, en volgens Elton John een Amerikaanse klassieker. Het is enorm vaak gecoverd (zie de lijst op: http://en.wikipedia.org/wiki/A_Song_for_You )



live 1971 en 2010


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Frodo 04.06.14 21:25

Mooi nummer, waarvan ik alleen dat echo-en met de stem niet zo kan waarderen.
Een 8

Overigens is Leon een levenslange vriend van J.J. Cale geweest, en heeft J.J. Cale zijn doorbraak o.a. te danken aan de contacten die Leon had (het was Leon die een tape van After Midnight gaf aan ene Eric Clapton)
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Joostvdaa 04.06.14 23:25

Het toeval wil dat ik dit nummer vanochtend tijdens mijn vaste ochtendritueel (kwartiertje inruimen voor koffie en muziek) nog had opgezet en dacht 'goh, wat een mooi nummer is dit toch'. Onlangs herontdekt deze song. Mooie, bijzondere stem, spaarzame begeleiding en een goede song. Een 8.

PS: ik ken eigenlijk maar bar weinig van deze man, heeft iemand nog tips die ik zeker moet luisteren als ik dit (en Stranger in a strange land) mooi vind?
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  forzautregivo 05.06.14 10:04

Bijzonder is de stem zeker, maar voor mij op een negatieve manier. Het zal wel 'echt' 'authentiek' en 'recht uit het hart' zijn, maar ik vind het vreselijk irritant. 'I've been so many places in my life and tihihihihihihihihihihihime.' 'Is what I hope to behehehehehehe'. Het liedje is best mooi, maar met zo'n minimale begeleiding ligt de focus automatisch op de zang. En die is vreselijk. Een 4

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5377
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  sowhat 05.06.14 11:44

De stem is wel aardig, maar er zitten wat zenuwachtige dingetjes in, waardoor ik niet verder kom dan een 6.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Miennnn 05.06.14 12:12

Mooi nummer, een 8
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  PPProfessor 07.06.14 19:09

Afschuwelijke stem, echt een vreselijk nummer. De plank misslaan is een enorm understatement voor dit muzikale wangedrocht. Dat gedraai met die stem, echt niet om aan te horen. Een 2 voor de moeite.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Timmus 09.06.14 19:59

Niet onaardig, maar het komt niet los; je denkt dat het nog moet beginnen wanneer het alweer afgelopen is.

Een 6.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Jan... 10.06.14 6:56

totaal mn ding niet, een 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Gast 10.06.14 9:26



Eigenlijk al sinds de dagen van "Mad Dogs & Englishman" kan ome Leon bij mij maar weinig fout doen, alhoewel zijn stemgeluid tamelijk markant is en voor sommige is dat wennen maar ja, niet iedereen zingt zo "allemachtig prachtig engelachtig" als b.v. Simonis and Nicklaus of is het nu Nicklaus and Simonis??

Wat wel met zekerheid valt te zeggen is dat beide Volendamse heren nog niet de sokken mogen strijken van Meneer Russel qua eigenlijk alles maar vooral het zingen van een lied met ballen en gevoel zoals Leon dat in dit lied wel doet, maar missechien nog wel veel beter is dit voorbeeld uit "Mad Dogs and Englishman" deze zou een 10 krijgen en de RTH is ietsjes minder en dus een 9.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Gast 10.06.14 17:30

Een 3 ...

Al is het verhaal erachter wel interessant - het is niet mijn stijl van muziek. Ik vind het een beetje een zeik nummer.

Jammer als je met een protestlied iets duidelijk wil maken ....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Chrisje 10.06.14 21:37

Tja,,,,,,, zusjesmuziek... zij vind dit wel mooi, en mijn zwagertje, zo noemt hij mij ook, ook! Maar ik vind er eigenlijk weinig aan. Wat een geneuzel! Ik zeg een 4!

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3324
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Mirrr 10.06.14 22:09

Ik vind er ook niet zoveel aan, een 4.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Led-Zep 13.06.14 15:25

Prachtig nummer.

Een 9
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  sokratikos 20.06.14 14:25

We hebben weer een love/hate-stem ontdekt. Ik zit aan de ´love´-kant, maar vind dat zijn stemgebruik bij al die verbuigingen heen-en-terug wat teveel van het goede is. Daarom slechts een 7

@Poekfield: waar haal je protestlied vandaan?

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Leon Russell - A song for you Empty Re: *RTH* Leon Russell - A song for you

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum