Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Nina Hagen - Zarah EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Nina Hagen - Zarah EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Nina Hagen - Zarah EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Nina Hagen - Zarah EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Nina Hagen - Zarah EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Nina Hagen - Zarah

+5
Mirrr
Joostvdaa
sowhat
MrJohn
sokratikos
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Nina Hagen - Zarah" ?

*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap9%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap27%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap9%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap0%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap9%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap9%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap0%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap9%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 9% 
[ 1 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap27%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 27% 
[ 3 ]
*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_lcap0%*RTH* Nina Hagen - Zarah Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 11
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  sokratikos 30.12.13 1:13

[28-12-2013]

Catharina (Nina) Hagen (Oost-Berlijn, 11 maart 1955) is een Duitse zangeres, actrice en songwriter.

Hagen werd in Berlijn geboren als dochter van actrice Eva-Maria Hagen en schrijver van filmscripts Hans Oliva-Hagen. Haar stiefvader werd Wolf Biermann, die enige tijd met Nina's moeder samenwoonde. Zij zou de opleiding voor actrice volgen, maar kwam niet door de selectieprocedure. Daaropvolgend werd zij zangeres voor diverse bands, waaronder Automobil. Al snel werd dit haar begeleidingsband. Toen zij in de DDR op een zijspoor kwam als gevolg van haar steunbetuiging aan Wolf Biermann benutte zij de eerstmogelijke kans om te emigreren. Zij vertrok met haar moeder in eerste instantie naar het Verenigd Koninkrijk.

In 1977 keerde zij terug naar Duitsland, en vormde daar samen met de Berlijnse muzikanten Bernhard Potschka, Herwig Mitteregger, Manfred Praeker en Reinhold Heil de Nina Hagen Band. Het gelijknamige, in september 1978 uitgebrachte debuutalbum van de groep werd eerst in Duitsland en daarna ook in Nederland een groot succes. In mei 1979 kwam het tot een breuk tussen Hagen en haar band. Om contractuele redenen werd later dat jaar nog wel een tweede album opgenomen onder de passende titel Unbehagen.

In 1982 verscheen Nunsexmonkrock, waar de waanzin en de genialiteit aan elkaar grenzen, bijvoorbeeld in Iki Maska, Antiworld en Born in Xixax. In Angstlos (1983) pakt ze de dan heersende trend van scratchen handig op (luister bijvoorbeeld naar Zarah). Ze vervolgt deze oriëntatie op dance op In Ekstase (1985). Na een paar jaar stilte verschijnt in 1989 Nina Hagen, met o.a. daarop het oorspronkelijk door Herman Brood geschreven Dope Sucks. Op Street uit 1991 stelt ze een gedicht van Goethe op muziek - Gretchen - en werkt ze o.a. samen met Adamski en M.C. Shawn. De cd Revolution Ballroom (1993) kent weinig hoogtepunten. Twee jaar later (Freud Euch, 1995) laat Hagen vooral met een nummer als (Another Junkie), Einfach Nina zien dat ze haar punkroots niet vergeten of verleerd is. Na een paar jaar stilte verschijnt in 2000 Return Of the Mother.

Hagen had in de loop der jaren diverse echtgenoten, onder wie een zeventienjarige kraker uit Londen. Ook had zij enige tijd een relatie met Herman Brood en met diens ex-gitarist Ferdi Karmelk. Met deze laatste kreeg Hagen in 1981 ook een dochter: Cosma Shiva Hagen.

In 1993 nam zij met de Duitse band Oomph! het nummer Fieber op.[bron?] Eind 2001 maakte zij samen met de Duitse live act Russenmafia, onder de naam Schwarze Puppen, een hardtrance plaat, getiteld Tanz. In 2003 heeft zij samen met Apocalyptica het nummer Seemann van Rammstein gecoverd. Tevens nam Nina Hagen eind jaren 90 het clublied van de Oost-Berlijnse voetbalclub 1. FC Union Berlin op: Eisern Union. Tijdens de bekerfinale van deze club in 2001 tegen Schalke '04 zong zij dit nummer live in het Olympiastadion in Berlijn.

In 2005 raakte Nina Hagen betrokken bij kerkelijk vrijwilligerswerk voor militairen die dienst weigerden in de oorlog in Irak. Vanaf dat moment raakte ze steeds meer geïnteresseerd in het christelijk geloof. In augustus 2009 liet Nina Hagen zich dopen in de Evangelisch-Reformierte Kirche in Schüttorf.



We ranken van Nina Hagen het nummer "Zarah (Ich weiss, es wird einmal ein Wunder geschehn)" van haar vierde album Angstlos (1983). De muziek op dit album leunt sterkt tegen de synthpop aan, en de productie werd verzorgd door Giorgio Moroder. Moroder werd bijgestaan door één van zijn medewerkers, Keith Forsey. Het album is een jaar later ook in het Engels verschenen, onder de naam Fearless. De twee singles van het album, "Zarah (Ich weiss, es wird einmal ein Wunder geschehn)" en "New York/N.Y.", belandden beide in de hitlijsten in de Verenigde Staten. De opener van het album, New York/N.Y., id een lofzang op New York en tegelijk een duidelijk op de dance-scene gerichte song: "Der neueste Nightclub macht auf heut' nacht!". Het piekt op #9 in de USA Hot Dance Club Songs hitlijst. "Zarah", het slotnummer van kant A van het album, heeft breakdance-invloeden, met scratching, en is een cover van het oorspronkelijk door Zarah Leander opgenomen "Ich weiss, es wird einmal ein Wunder geschehn". Nina was als klein kind opgroeiend in West-Duitsland idolaat van de Zweedse zangeres Zarah Leander en covert hier 1 van de grootste hits uit 1942 van haar idool. Nina´s te ranken danshit Zarah kwam in de USA tot #45 in de hitlijst van Hot Dance Club Songs.





live 1985, 1999


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  MrJohn 30.12.13 3:10

Nina betoont hier eerbied aan een een illustere zangeres, Zarah Leander. De Zweedse was een fenomeen in haar tijd, maar erg omstreden omdat ze tijdens de oorlogsjaren was opgetreden in nazi-Duitsland. Na een boycot van enkele jaren keerde ze terug op het podium.

Zarah' s stem was van een overrompelende schoonheid en overtuigingskracht. Erg jammer van haar flirt met de nazi's.



Terug naar de RTH. Nina toont hier weer eens haar fantastische muzikaliteit met een zeer experimentele overgang na pakweg 2 minuten. Ze heeft niet voor niets een klassieke muzikale opleiding.

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  sowhat 01.01.14 14:06

MrJohn schreef:Nina toont hier weer eens haar fantastische muzikaliteit met een zeer experimentele overgang na pakweg 2 minuten. Ze heeft niet voor niets een klassieke muzikale opleiding.
Een 9.

Eens!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Joostvdaa 02.01.14 10:39

Na het Franse chanson opnieuw iets dat totaal niet aan mij besteed is, ik vind dit echt vre-se-lijk. Het begin is knap gezongen, maar ik krijg er toch de kriebels van. Maar dat is nog niet zo erg. Elke samenhang tussen deze intro en de rest van het nummer ontbreekt en sowieso is het geheel chaotisch en onsamenhangend. Verder vind ik de typische 80's-sound in combinatie met deze zang niet bij elkaar passen. Rond 2:30 komt er even een goed stuk, dat vervolgens door de dikke minuut daarna weer ernstig teniet wordt gedaan, want dat is echt hemeltergend slecht.
Conclusie: meer dan een 2 kan ik er niet in horen.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Mirrr 02.01.14 20:40

Ze heeft best wel wat leuks gemaakt maar hier krijg ik de zenuwen van, een 5.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Gast 04.01.14 1:13


Ik kan me best voorstellen dat hele volksstammen hier gillend voor weglopen, helaas ik niet, want op de een of andere manier kan ik Nina wel velen en heb dat heerlijke eigenwijze en eigenzinnige mens best wel hoog zitten, ik sluit me aan bij de negen parade voor dit fraaie lied.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Dave Evans 04.01.14 11:09

Ik kan Nina ook best velen, maar dit is echt een dramatisch slecht onsamenhangend nummer. Maar dan een 3 kan ik er echt niet van maken!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  sokratikos 06.01.14 12:56

Wie het origineel van Zarah Leader kent, herkent dat in de beginminuten van Nina´s nummer, waarin haar klassieke zangopleiding hoorbaar is. De overgang daarvan naar een Moroderiaans disconummer vind ik erg humorvol, en datzelfde geldt voor het tegendraadse dat wat verderop over de Moroder-disco heen wordt gelegd. Ik hou wel van deze Hagiaanse chaos waarin op oorspronkelijke wijze wordt gespeeld met allerlei eigentijdse en ouderwetse stijlen. Een dikke 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Frodo 06.01.14 20:28

Dit liedje roept gemengde gevoelens bij me op. Er zitten stukjes in die ik leuk, aardig of goed vind en er zitten stukjes in die ik waardeloos vind.
Samen een zuinig zesje.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Jan... 12.01.14 14:35

Unbeschreiflich weiblich is een goed nummer, voor de rest vind ik Nina altijd klinken als een kruising tussen Andre van Duin en Donald Duck. Dit nummer lijkt ook weer nergens op. Ik vind dit meer lachwekkend als zenuwachtig en dat is een pluspunt. 2-tje
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  forzautregivo 28.01.14 13:31

Vreselijk kitscherige plaat van een stevig overschatte artiest, want och, "zij durft toch maar als vrouw lekker rebels te doen". Weg ermee. Dit is nou echt zo'n nummer waar de muilkorf voor is uitgevonden. Ze doet zeker niet onder voor Nico en Claudia Brücken. Een dikke 1 voor dit gedrocht! Bitte sehr Nina.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Nina Hagen - Zarah Empty Re: *RTH* Nina Hagen - Zarah

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum