Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* The Cranberries - Animal Instinct

+6
Keano
Joostvdaa
Frodo
Mirrr
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Animal Instinct'

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap8%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap0%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap0%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap8%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap15%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap15%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap15%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap8%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap31%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 31% 
[ 4 ]
*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_lcap0%*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Dave Evans 23.12.13 20:13

[23-12-2013]
The Cranberries is een Ierse rockband die populariteit kreeg in de jaren 90. De band trad op met onder andere The Rolling Stones en AC/DC, en in 1995 bezorgde het album No Need To Argue hen de internationale doorbraak.



Noel en Mike Hogan, twee broers uit Limerick, Ierland begonnen in 1990 een band met drummer Fergal Lawler. Oorspronkelijk heette de band The Cranberry Saw Us, een woordspeling op cranberry sauce. Dolores O'Riordan deed auditie voor de rol van lead-zangeres en won, en schreef de tekst voor "Linger". Haar stem, variërend van scherp tot krachtig en van hoog tot laag, is het essentiële kenmerk van het geluid van de band.

Hun zelfgeproduceerde demobandje deed het lokaal goed en de band nam al snel een bandje op wat veel populariteit en interesse van de critici kreeg. Na een flinke ruzie over muziekcontractanten, tekenden The Cranberries bij Island Records. Na een onsuccesvolle eerste single, brak de band met haar manager. Hun tweede single, Linger, en hun debuutalbum Everybody Else Is Doing It, So Why Can't We? werd een gigantisch succes in de Verenigde Staten en later ook in Groot-Brittannië. De volgende single, Dreams, werd eveneens een hit en bereikte de veertiende plaats in de Amerikaanse hitlijsten.

In 1994 trouwde Dolores O'Riordan met Don Burton, de tour-manager van de band. O'Riordans status als frontvrouw van de band begon spanningen te veroorzaken binnen de groep terwijl No Need To Argue, hun tweede album, werd geproduceerd. Op dit album staat ook de hitsingle Zombie, een protest tegen het geweld tussen de katholieken en protestanten in Noord-Ierland in de jaren 90. Het album bracht de band een immense populariteit in heel Europa en de VS.

Terwijl er al geruchten waren over O'Riordans dreigende vertrek uit de band, werd het album To The Faithful Departed uitgebracht. Het album verkocht goed, ondanks een aantal negatieve recensies, maar niet zo goed als het vorige album. Tijdens de daaropvolgende jaren gingen er steeds meer geruchten over het mogelijke uiteenvallen van de band en werd een grote tour afgelast. In 1999 kwam het album Bury The Hatchet uit.

In 2001 bracht de band het album Wake Up And Smell The Coffee uit. Het kwam binnen op nummer 46 in de VS-hitlijsten.

Een "Best Of..."-compilatie genaamd Stars werd uitgebracht in 2002, samen met een dvd met vernieuwende muziekvideo's, die zelfs in de prijzen zijn gevallen.

In 2004 maakten de bandleden echter bekend dat ze een pauze zouden nemen om hun individuele carrières aandacht te geven. Eerder dat jaar had Dolores O'Riordan de titelsong van de film The Passion of the Christ gezongen, Ave Maria. Haar solo-album Are You Listening? kwam uit op 7 mei 2007. Noel Hogans nieuwe project is de "Mono Band".

The Cranberries hebben besloten het volgende album uit te stellen. Na meer dan twaalf jaar van onophoudelijke tours en promoties, meer dan 38 miljoen albums verkocht en concerten gegeven voor honderdduizenden fans van over de hele wereld, vond de band dat het tijd was voor een pauze.

In augustus 2009 bracht Dolores O'Riordian haar tweede soloalbum No Baggage uit. Tevens maakten Dolores en de originele bandleden bekend dat ze voor het eerst in zeven jaar weer bij elkaar zouden komen voor een live tour, welke eind 2009 in Noord-Amerika begon en begin 2010 naar Europa kwam. Op 23 maart 2010 stonden The Cranberries in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

Op 27 februari 2012 verscheen, voor het eerst in ruim elf jaar, een nieuw studioalbum: Roses.


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  sowhat 23.12.13 20:55

Dit vind ik een stuk leuker en frisser dan hun plat gedraaide liedjes zoals Zombie die ik vroeger wel hoog had zitten maar nu niet meer kan horen. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Mirrr 23.12.13 21:49

Hm ik hoor toch liever dan die andere liedjes  Very Happy.....een 6... 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  sowhat 23.12.13 21:53

Ja we zullen het een keer eens zijn Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Mirrr 23.12.13 22:00

sowhat schreef:Ja we zullen het een keer eens zijn Smile

 lol! Wink 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Frodo 24.12.13 0:03

Mirrr schreef:Hm ik hoor toch liever dan die andere liedjes  Very Happy.....een 6... 

idem incl cijfer
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Joostvdaa 24.12.13 11:17

Ik gooi er maar weer eens een klassieker tegenaan: wel aardig, een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Gast 24.12.13 18:42

Alhoewel ik persoonlijk In Tua Nua prefereer voornamelijk wegens een gloom and doom dark verleden maar dit terzijde, blijft deze band eigenlijk ook best prima, en ja er, zijn zat ierse dames te vinden die misschien beter zingen maar toch heeft deze dame ook een stem waarin het prachtige melancholieke der Ierse natie overduidelijk te horen valt.

Het nummer vind ik ook al niet onaardig en om dus deze positieve noot tot een orkaan van jubelgezangen te bewegen een 9 voor deze Raspberries, Bluieberries whatever welke berries ook....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Keano 25.12.13 11:07

Het is geen Linger, waar ik voor de Top 2000 op heb gestemd, maar nog steeds heel goed. Een 7.5 en die rond ik naar boven af omdat ik een beetje verliefd ben op Dolores  What a Face 
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Jan... 25.12.13 14:07

Ik ben allergisch voor dat mens. Ik vond Zombie al niks, laat staan de rest. Als dat mens begint te balken, lig ik al in de gordijnen. 1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Timmus 01.01.14 19:58

Het lijkt wat minder op Twarres dan dat bij Ode to my Family het geval is, maar dit is toch wel ernstig brave rock zonder verrassingen.

Een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  sokratikos 02.01.14 21:05

Zombie heb ik dan wel een periodelang murw-geluisterd, maar vind ik toch nog steeds de leukste en sprankelendste van de Cranberries. Wat Linger doet in sommige allertijdenlijsten snap ik niet, daar is weinig bijzonders aan. De RTH is nog een stuk minder bijzonder, gewoon erg braafjes voortdreutelend. Een 5

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Keano 03.01.14 15:09

jan1966 schreef:Ik ben allergisch voor dat mens. Ik vond Zombie al niks, laat staan de rest. Als dat mens begint te balken, lig ik al in de gordijnen. 1

Hahah! Ondanks dat ik het hier totaal niet mee eens ben smakelijk om gelachen  Smile 
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  MrJohn 03.01.14 18:28

Bijzonder matige en slaapverwekkende dertien in een dozijn muziek. Gauw vergeten !

Een 4.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Cranberries - Animal Instinct Empty Re: *RTH* The Cranberries - Animal Instinct

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum