Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Aeryon - The theory of everything EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Aeryon - The theory of everything EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Aeryon - The theory of everything EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Aeryon - The theory of everything EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Aeryon - The theory of everything EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Aeryon - The theory of everything

+8
Miennnn
Mirrr
Jan...
MrJohn
Frodo
sowhat
Joostvdaa
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'The theorie of everything'

*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap15%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap0%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap0%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap8%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap8%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap8%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap31%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 31% 
[ 4 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap8%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap15%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 15% 
[ 2 ]
*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_lcap7%*RTH* Aeryon - The theory of everything Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Dave Evans 15.12.13 21:46

[15-12-2013]
Okay nu breek ik min of meer met een van de dingen die ik niet graag doe! Nieuwe platen in de RTH zetten.......
Maar soms moet je een nieuwe plaat een platform geven, vooral als ik denk dat er veels te weinig aandacht aan geschonken gaat worden.
En ook omdat het Steunfonds net zijn laatste week van dit jaar in gaat en zodoende daar ook geen ruimte meer is.
Daarom presenteer ik jullie de nieuwste van Ayreon in de RTH!




Sommige albums zouden perfect kunnen dienen als soundtracks voor films, ware het niet dat de betreffende films nog gemaakt moeten worden. The Theory Of Everything van het Nederlandse Ayreon is zo’n album.

Achter Ayreon gaat de muzikant Arjen Anthony Lucassen schuil. Onder deze vlag maakte hij een aantal producties, waarvan de in 2008 verschenen plaat 01011001 de laatste was. Voor The Theory Of Everything liet Lucassen zich inspireren door een documentaire die hij zag over natuur- en wiskundige Stephen Hawking.
Samen met tekstdichter Lori Linstruth werkte hij aan de liederen voor het conceptalbum, dat kan worden gezien als een vierdelige symfonie. Het anderhalf uur durende verhaal dat Lucassen en Linstruth vertellen, wordt aan de hand van vier muzikale thema’s uiteengezet, verknipt tot 42 losse nummers op twee cd’s.

Kamelot-frontman Tommy Karevik vertolkt een van de vocale hoofdrollen, naast voormalig King Krimson-lid John Wetton, metalzanger Janne 'JB' Christoffersson, rockzanger Michael Mills en zangeres Cristina Scabbia van Lacuna Coil. En dat zijn nog de minst indrukwekkende gastbijdrages op dit achtste Ayreon-album.

Onderscheidend

Zo schakelt de Nederlandse producer en componist de hulp in van progrockgiganten als Rick Wakeman (Yes), Keith Emerson (Emerson, Lake & Palmer), Jordan Rudess (Dream Theater) en Steve Hackett (Genesis). Vooral de bijdrages van toetsenisten als Wakeman en Emerson geven de composities een onderscheidend karakter



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Gast 16.12.13 8:00


Een meer dan terechte lofzang over een van Neerlands allergrootste muzikale talenten!!!

Dood en doodzonde dat men deze muziek ( en vele andere soorten!!) weigert de aandacht te geven die het verdiend op de zogenaamde "publieke netten" wellicht zijn ze daar net als bij vele andere overheidsorganen vergeten wie onder andere het publiek is en wie hun salaria iedere maand overmaakt, maar het blijft een fenomenaal schandaal dat als ik naar een publieke zender luister ik geconfronteerd word met de muzikale smaak van een zender coordinator of DJ, het is dan ook die stuitende arrogantie van de macht waardoor steeds meer mensen zich afwenden, en terecht, van deze zogenaamde "publieke omroepen".

En daarom is Orinoco ook zo goed en leuk want daar hoor ik dus wel bij wijze van spreken achter elkaar, Joe Bonamassa, Nick Cave, Olga Lawina en een stuk technohouse!!

Maar we dwalen af, over Ayreon ben ik kort net als het cijfer eigenlijk deze muziek ook te kort doet en dat cijfer is een 10.

Overigens Dave het mooie van langdurige tradities is dat je er van kan afwijken!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Joostvdaa 16.12.13 12:42

Een gevarieerde plaat die diverse genres ineen laat lopen, maar jammer dat uiteindelijk toch weer die typische metalsound waar ik de kriebels van krijg terugkomt. Daarom blijft het steken op een kleine 7.
Overigens vind ik dat nieuwe muziek ook in de RtH mag komen mits dit niet bijt met het steunfonds. Leuke aan de RtH is de variatie in stijlen, datering en niveau van de platen Smile.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  sowhat 16.12.13 13:25

Ik vind dit soort muziek vreselijk en dat heb ik al vaak op de chat gezegd. Er is heel veel aandacht besteed aan de compositie en de instrumenten, het resultaat is dat ik vind dat het perfect is, waardoor iedere emotie eruit ligt. Dit soort Efteling-muziek wordt nog erger door de vele stijlen die je hoort: ik hoor bijvoorbeeld Marillion, Europe en Vandenbergh, toevallig ook groepen die mij niet liggen. Ook een van de beste zangeressen van Europa, Cristina Scabbia, kan van een perfecte drol geen gebakje maken. 1

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Frodo 16.12.13 18:17

Mooi nummer, zou nog een echte climax aan toegevoegd kunnen worden.

Een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  MrJohn 16.12.13 22:08

Compositorisch een bijzonder fraai geheel. Kwam de laatste maanden ook wel eens voorbij op Orinoco Radio en met name Ro, als ik me goed herinner, heeft een campagne gevoerd voor geestelijk vader Arjen Lucassen en zijn muziek.

Wat een klankkleur en wat een vitaliteit met speelse intervallen !

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Jan... 17.12.13 0:29

Als je me ergens mee wilt pesten. dan moet je dit opzetten. Wat een bagger, 1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Mirrr 17.12.13 11:47

Mij maak je hier wel blij mee, omdat ik het nog niet zo goed ken, vooraslnog een 7  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Miennnn 17.12.13 16:07

Dit ken ik wel!
Niet echt mijn muziek maar een favo groep van Petert.
Daarom een 7
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  sokratikos 18.12.13 20:20

Hier worden van allerlei zijtakken van stromingen in het progrock-mengsel gedaan waar ik nou net niet van hou. De naar mijn smaak niet-lekkere metal en goth metal, de hardrockoperazang, priegelprog met wiskundig-juist uitgedachte maar emotieloze riffs en solo´s. De fluit in deze RTH vind ik erg leuk, doet me denken aan Jethro Tull, en misschien dat dit me daarom niet zo irriteert als vaker wel t geval is bij de muziek van A.Lucassen wanneer deze (geheel terecht! - zoals Journey zegt -) op Orinoco voorbij komt. Niet mijn kopje salie/lavendel-thee, maar nog wel een 4

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Vleertje 18.12.13 20:55

Vroeger toen ik nog tongzoende met jongens die eruit zagen alsof ze Arjen Lucassen waren u kent ze wel matje, vlammenbroek maatje heel strak en gympen. Toen vond ik dit te gek onder invloed van de vriendjes althans. Maar toen vond ik Iron Maiden ook best cool maar eigenlijk vond ik toen Nick Cave al duizend maal beter maar ja je moet toch iets luisteren tijdens het uitwisselen der speeksels. Tegenwoordig kan ik hier niet heel erg warm meer voor lopen. Ik ben me ervan bewust dat Arjen Lucassen een enorm talent heeft. Alleen het is niet de muziek die mij kippenvel bezorgt in een positieve zin. Derhalve toch nog een 7 for old time sakes.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Ries 18.12.13 23:30

Gepiel om het gepiel maar onderken wel de kwaliteit! Derhalve kleine 6!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Timmus 01.01.14 19:32

Ik hoor af en toe mooie stukken, maar meestentijds denk ik: Doe nou niet zo overdreven.

Een 5.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Aeryon - The theory of everything Empty Re: *RTH* Aeryon - The theory of everything

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum