Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Steve Earle - Regular guy EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Steve Earle - Regular guy EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Steve Earle - Regular guy EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Steve Earle - Regular guy EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Steve Earle - Regular guy EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Steve Earle - Regular guy

+6
Joostvdaa
Timmus
Chrisje
Jan...
sowhat
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Regular guy'

*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap8%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap23%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap46%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 46% 
[ 6 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap23%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 23% 
[ 3 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_lcap0%*RTH* Steve Earle - Regular guy Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 13
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Dave Evans 13.12.13 16:14

[13-12-2013]
***Verzoekje***



Steve Earle, geboren Stephen Fain Earle (Hampton, 17 januari 1955) is een Amerikaans singer-songwriter. Hij leverde werk in vele muziekstijlen waaronder countryrock, folk, Americana, alt-country en rootsrock.

Geboren in Hampton in de staat Virginia, groeide Stephen Fain Earle op in San Antonio in Texas. De carrière van Earle startte in Nashville, met een eerste EP in 1982. Zijn doorbrak kwam in 1986 met het album Guitar Town. Daarna volgden nog 13 andere studioalbums en ontving hij drie Grammy Awards. Nummers van hem werden nadien ook uitgebracht door onder meer Vince Gill en Emmylou Harris
.



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  sowhat 13.12.13 16:37

Erg vlak, maar ook erg gezellig, daarom nog een 6

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Jan... 13.12.13 21:14

sorry, maar dit hou ik niet lang vol. Vreeselijk een soort popie jopie americana. 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Chrisje 15.12.13 14:07

Leuk, maar kan beter van Steve Earl.

Een 6.

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3326
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Gast 15.12.13 15:56

Achtergrond muziek bij video filmpjes van familiefeestjes die je op Youtube kan vinden.
Brrr dit kan ik echt niet trekken. Een 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Timmus 15.12.13 21:19

Tsja, luister eerst dit nummer, en dan de Limburgse remake:



Dan hebben Jack Poels en de zijnen de texmex toch een stuk beter onder de knie...

Oja, een 3.

Voor de dikke 8 gaan we natuurlijk naar:

Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Gast 16.12.13 7:43


Ha ha die Timmus, wat een baarlijke nonsens probeer je hier te verkopen, een of ander vaag top 40 coverbandje uit een nog vagere provincieplaats te gaan vergelijken met een van de allergrootste singer/songwriters/producer uit de Americana/Country(rock) is een van de slechtste grappen die ik de laatste tijd heb gehoord.

Poels c.s. mogen natuurlijk nog niet in de schaduw staan van deze meneer Earle en ik denk zomaar dat zij de eersten zullen zijn, "desgevraagd", om dat ogenblikkelijk toe te geven, nog effe en je poneert de stelling dat de treurharmonicaspeler van Poels c.s. zijn van god gegeven talent heeft doorgegeven aan Flaco Jiminez die dankzij deze bestuiving de TexMex naar Amerika heeft gebracht.

Het doet me denken aan dat je bijvoorbeeld hetzelfde stelt over Anoukje versus Janis, Nick & Simonis versus the Everly Brothers , Ilse de Lange versus Dolly Parton, Birgitt Lewis versus Aretha Franklin, Waylon versus Paul Rodgers etc. etc.  

Het getuigt van 1 ding en dat is dat je verrekt weinig af weet van de muziek en zijn invloed op de rest van de muziekwereld die onder andere deze Steve Earle produceert, dat is op zich helemaal geen schande of een verwijt, maar meer een constatering.

Overigens is dit nummer een verdomd slechte representant van het oevre van deze hele grote meneer en absoluut een van zijn minste ik kan er zo al 25 opnoemen die kwalitatief vele malen beter zijn maar goed het is niet anders een 6 dan maar.

PS En neen het verzoekje kwam niet van mij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Joostvdaa 16.12.13 12:47

Ik hoorde dit nummer enkele weken terug in een Irish Pub op Tenerife. Ondanks dat er nog vele nummers en biertjes na kwamen, bleef dit nummer toch in m'n hoofd hangen dus ik vond 'm wel leuk om aan te vragen. In een gezellige drukke pub kwam dit nummer natuurlijk wat beter tot z'n recht dan tijdens een lunchpauze op maandagmiddag op een laptop. Niettemin vind ik dit wel een gezellige plaat. Muziek zonder al teveel poespas vind ik zo nu en dan wel verfrissend en daar hoort deze plaat zeker bij. Hoewel ik lang niet alles van deze man ken vind ik het ook niet z'n beste nummer, maar dus wel leuk.
Een 7.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Frodo 16.12.13 18:06

Binnen een halve minuut moest ik aan twee dingen denken: 'texmex' en 'rowwen heze'. Ik hoef niet zo nodig te kiezen of earle of heze beter is, het is beide van die sympathieke dronkemansmuziek waarbij de kwaliteit van de muziek nu niet bepaald voorop staat. Doe maar een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Timmus 16.12.13 19:26

Journeyman schreef:
Ha ha die Timmus, wat een baarlijke nonsens probeer je hier te verkopen, een of ander vaag top 40 coverbandje uit een nog vagere provincieplaats te gaan vergelijken met een van de allergrootste singer/songwriters/producer uit de Americana/Country(rock) is een van de slechtste grappen die ik de laatste tijd heb gehoord.

Poels c.s. mogen natuurlijk nog niet in de schaduw staan van deze meneer Earle en ik denk zomaar dat zij de eersten zullen zijn, "desgevraagd", om dat ogenblikkelijk toe te geven, nog effe en je poneert de stelling dat de treurharmonicaspeler van Poels c.s. zijn van god gegeven talent heeft doorgegeven aan Flaco Jiminez die dankzij deze bestuiving de TexMex naar Amerika heeft gebracht.

Het doet me denken aan dat je bijvoorbeeld hetzelfde stelt over Anoukje versus Janis, Nick & Simonis versus the Everly Brothers , Ilse de Lange versus Dolly Parton, Birgitt Lewis versus Aretha Franklin, Waylon versus Paul Rodgers etc. etc.  

Het getuigt van 1 ding en dat is dat je verrekt weinig af weet van de muziek en zijn invloed op de rest van de muziekwereld die onder andere deze Steve Earle produceert, dat is op zich helemaal geen schande of een verwijt, maar meer een constatering.

Overigens is dit nummer een verdomd slechte representant van het oevre van deze hele grote meneer en absoluut een van zijn minste ik kan er zo al 25 opnoemen die kwalitatief vele malen beter zijn maar goed het is niet anders een 6 dan maar.

PS En neen het verzoekje kwam niet van mij

Journeyman, twee dingen:

ik heb niet de persoon zelf gerankt, maar het betreffende nummer, wat ik gewoon niet goed vond (en daar ben je het zelf nog redelijk mee eens, gezien het cijfer). Ik weet inderdaad erg weinig van Steve Earle, maar ik heb het helemaal niet over zijn muziek of zijn invloed gehad; daar laat ik mijn mening over een enkel nummer ook niet door beinvloeden.

Ten tweede: het is wel bijzonder ironisch dat je stelt dat ik nonsens verkoop, terwijl je zelf Rowwen Hèze afdoet als "een vaag top40coverbandje". Dan ben jij dan weer verrekte slecht op de hoogte van het oeuvre van deze band. Laat ik dat dan ook maar een constatering noemen.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Gast 16.12.13 23:55



Nee hoor Timmus geen enkele ironie slechts sarcasme aangaande groepjes als Rowen dinges die hun bestaansrecht ontlenen door de vocalen in hun coleur locale te doen wat in dit calvinistische landje natuurlijk al snel als sensationeel werd gezien wat het de facto natuurlijk niet is, en die muzikaal werkelijk alles hebben gejat van de overkant van den grote plas wat dat aangaat zijn zij niet beter of slechter dan welke coverband dan ook, immers ook Rowen dinges voegen niets origineels toe zij kopieeren slechts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Mirrr 17.12.13 11:49

Vrolijk deuntje maar verder niet echt iets bijzonders, een 6....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Miennnn 17.12.13 16:09

Leuk voor bruiloften en partijen.
Een 3
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  sokratikos 18.12.13 19:58

Treffend gezegd door Frodo:´sympathieke dronkemansmuziek´, het is idd een prima gezellig pubmuziekje - en kan me wat Joost zegt over de herkomst van dit verzoekje dan ook goed voorstellen. Steve Earle´s muziek ken ik verder niet zo goed, maar ik weet wel dat bijv Copperhead Road een stuk beter is dan deze RTH, die een 6je krijgt.


_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Timmus 19.12.13 21:46

Journeyman schreef:

Nee hoor Timmus geen enkele ironie slechts sarcasme aangaande groepjes als Rowen dinges die hun bestaansrecht ontlenen door de vocalen in hun coleur locale te doen wat in dit calvinistische landje natuurlijk al snel als sensationeel werd gezien wat het de facto natuurlijk niet is, en die muzikaal werkelijk alles hebben gejat van de overkant van den grote plas wat dat aangaat zijn zij niet beter of slechter dan welke coverband dan ook, immers ook Rowen dinges voegen niets origineels toe zij kopieeren slechts.

Ik geef het op. Tegen zoveel onwetendheid betreffende een band kan ik niet op.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Joostvdaa 20.12.13 0:03

sokratikos schreef:Treffend gezegd door Frodo:´sympathieke dronkemansmuziek´, het is idd een prima gezellig pubmuziekje - en kan me wat Joost zegt over de herkomst van dit verzoekje dan ook goed voorstellen. Steve Earle´s muziek ken ik verder niet zo goed, maar ik weet wel dat bijv Copperhead Road een stuk beter is dan deze RTH, die een 6je krijgt.


Copperhead Road is inderdaad wel een beter nummer ja, dat vind ik ook een erg goede plaat!
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Jan... 20.12.13 7:03

Gaat het wel goed met je, Journey, je bent zo cynisch de laatste tijd. Zo van slag van Blattler of van die dames naast hem..
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Steve Earle - Regular guy Empty Re: *RTH* Steve Earle - Regular guy

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum