Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Rival Sons - Torture EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Rival Sons - Torture EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Rival Sons - Torture EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Rival Sons - Torture EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Rival Sons - Torture EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Rival Sons - Torture Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Rival Sons - Torture Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Rival Sons - Torture

+7
Timmus
Frodo
Jan...
forzautregivo
MrJohn
sowhat
sokratikos
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Rival Sons - Torture" ?

*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap8%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap0%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap0%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap17%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap0%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap17%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap17%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 17% 
[ 2 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap0%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap33%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 33% 
[ 4 ]
*RTH* Rival Sons - Torture Vote_lcap8%*RTH* Rival Sons - Torture Vote_rcap 8% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 12
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Rival Sons - Torture Empty *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  sokratikos 24.11.13 18:47

[24-11-2013]

Verzoekje

Rival Sons is een Amerikaanse Rock band uit Long Beach, Californië. Hun rockmuziek zit op het kruispunt van bluesrock, hardrock en rock & roll.

In 2008 werd de band gevormd door gitarist Scott Holiday, drummer Michael Miley en bassist Robin Everhart.  Miley had eerder gehoord van zanger Jay Buchanan. Er werd contact met hem gezocht via MySpace en na een mislukte poging waren ze toch in staat om hem ervan te overtuigen zich bij de band aan te sluiten.

De band ondertekende al snel bij Atlantic Records, hoewel ze kort daarna vertrokken. Zonder label konden zelf hun eerste album Before the Fire (2009) digitaal uitbrengen. Jack Rivera van Huffington Post verklaarde hen de "Rock Band to Watch" in november 2009.

In 2010 maakte Rival Sons naam door support act te zijn van AC/DC, Alice Cooper en Kid Rock en door het uitvoeren van een op televisie uitgezonden show in de Indianapolis 500. Het Britse metallabel Earache Records toonde interesse in de band. Omdat hen het idee beviel van "het buigen van de regels" door het ondertekenen bij een traditioneel deathmetal-label, tekenden ze in de herfst van 2010.

In februari 2011 brachten ze hun titelloze ep uit op iTunes, niet lang daarna gevolgd door het album Pressure & Time in juni 2011. De cover van Pressure & Time werd ontworpen door de beroemde hoeskunstenaar Storm Thorgerson (de man achter Pink Floyd 's beroemde prisma-ontwerp van Dark Side Of The Moon). Het album werd geschreven, opgenomen en gemixt binnen 20 dagen in Los Angeles, California, direct na een tour.  Volgens de band werd Before the Fire op dezelfde manier geschreven en geproduceerd. 

Met Pressure & Time op internationale draaitafels, ging de band spelen op festivals als Sonisphere, T in the Park, Rock Werchter en Arras. Ze waren ook support act van Judas Priest in juli 2011. Dit werd gevolgd in november door hun eerste echte lange Europese tour, waarbij al hun shows in Engeland uitverkocht waren, evenals diverse andere shows in Europa. Dat jaar deed de band ook live-tvoptredens in Duitsland ('Die Harald Schmidt Show' en 'neoParadise') en in Amerika. Op de jaarlijkse Classic Rock Awards speelde de band een akoestische set. Ze rondden het jaar af door te worden verkozen tot 'Beste Nieuwe Band' door de luisteraars van Planet Rock radio, terwijl Pressure & Time werd uitgeroepen tot het no. 2 album van het jaar door Classic Rock Magazine.

In februari 2012 doken ze, opnieuw voor slechts 20 dagen, in de Honey Pye studio's in Nashville, Tennessee, om hun volgende album op te nemen met Dave Cobb en Vance Powell, voordat ze naar Europa gingen voor een andere veelal uitverkochte tour. Dat derde album Head Down werd uitgebracht in september en kreeg veel positieve reviews van gerenommeerde tijdschriften, zoals Classic Rock Magazine. Nog een tour, dit keer volledig uitverkocht, volgde in september en oktober. Rival Sons beëindigde het jaar 2012 door het winnen van de 'Breakthrough Act of the Year'-award bij de Classic Rock Awards en de 'Best New Band'-award in Planet Rock-poll.

Ze begonnen 2013 met een korte tour door de USA en Canada, alvorens over te gaan naar Europa voor een tour in het Verenigd Koninkrijk en op het continent.

Op 2 augustus 2013 kondigde Scott Holiday aan via Facebook dat Robin Everhart de band had verlaten als gevolg van de ontberingen die inherent zijn aan het bestaan in een tourende band. De splitsing was vriendschappelijk. De originele bassist  werd vervangen door David Beste op de resterende twee data van de Europese tour en in de USA-tour in de herfst.


We ranken het nummer Torture van de Rival Sons ep uit 2011.



live 2013

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  sowhat 24.11.13 20:03

Apart is wel dat ze direct maar dan ook direct met zingen beginnen. Verder vind ik het slappe hap en het refrein zelfs uitermate zwak. 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  MrJohn 25.11.13 17:13

Innovatief hoe de zangstem gelijk de aandacht pakt. De mix van stijlen is wat mij betreft geslaagd. De muzikale entourage brengt je en houdt je in een heel goede stemming.

Met dank aan de aanvrager en het nummer komt op mijn lijst van genomineerden voor de V500 2014 Very Happy 

Een 9.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  forzautregivo 27.11.13 12:28

Erg lekker nummer. Kreeg hun EP een paar jaar geleden in Engeland gratis bij het kopen van een muziektijdschrift en daar stond dit geloof ik ook op. Ben ze glad vergeten voor mijn stemlijst van dit jaar, volgend jaar beter ik mijn leven. Een 9 om het goed te maken, en bovendien verdiend, want het rockt de pan uit.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Gast 27.11.13 18:24



He he gewoon weer lekkere degelijke ouderwetse heerlijke rockherrie een 10 en doe er hier nog maar een paar van!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Jan... 27.11.13 19:11

Eigenlijk moeten alle leden en erfgenamen van Led Zeppelin royalties eisen van deze kwiebussen. Kwa gitaar (vooral dat vind ik hel storend), bonkende drum, het gekrijs en de emotie van Plant, het is allemaal al een keer gedaan maar dan veel en veel en veel beter. Een aanfluiting en een belediging voor iedereen die van echt houdt.
 
1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Frodo 27.11.13 22:23

Als zijnde de allergrootste meesterjatters in de gehel geschiedenis der popmuziek heeft natuurlijk geen enkel lid van Led Zeppelin het recht om ooit een ander royalty-geld afhandig te maken; eerst hebben zij zelf nog vele miljoenen terug te geven voor al die grandioos goede songs die edoch niet van hen zelf waren maar waar zij zonder enige schroom wel hun eigen naam onder hebben gezet. Dat gezegd hebbende kan ik dit liedje qua sound wel in de buurt van Led Zeppelin plaatsen maar is er volgens mij hier totaal geen sprake van enig jatwerk (het is ook te vergelijken met DeWolff (hebben we die al eens gerankt?) die qua muziekstijl doet denken aan de psychedelische rockbands van rond 1970 maar toch eigen, dus originele composities maakt).
Doe mij maar gewoon een 9 voor dit prima stukje muziek.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Timmus 29.11.13 19:25

Tsja, wat moet je hier nu weer mee? Wat een onsamenhangend geheel. Ik hoop dat ze geen film gaan maken, want dan beginnen ze ook met de aftiteling.

Een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  sokratikos 30.11.13 18:51

Degelijk stuk rock - lijkt me geschikt voor airplay op Orinoco, toch pakt het me (nog) niet. Hou t op een degelijke 7

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Mirrr 01.12.13 22:09

Klinkt helemaal niet slecht, een 7 om te beginnen....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  PPProfessor 01.12.13 22:15

Ik vind het wel aardig, maar het is zoals anderen ook al zeiden, een beetje een mix van stijlen en niet erg samenhangend. Maar het is ook weer niet vervelend om naar te luisteren. Ruime 6.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Joostvdaa 02.12.13 12:37

Zoals Timmus en PPProfessor al opmerken, was mijn eerste gedachte ook dat het een onsamenhangende plaat is. Er zitten beslist goede stukken, maar evenzeer matige. De zang bevalt me voorts niet echt. Een zesje.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Led-Zep 02.12.13 20:20

Ik vind dit een prachtig nummer en een fantastische band.

Een 9
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Rival Sons - Torture Empty Re: *RTH* Rival Sons - Torture

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum