Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

+11
Mirrr
Led-Zep
Jan...
Miennnn
Frodo
sowhat
snoopy
Joostvdaa
MrJohn
PPProfessor
sokratikos
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "New Dutch Organ Group - Holland Disco" ?

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap39%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 39% 
[ 7 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap22%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 22% 
[ 4 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap17%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 17% 
[ 3 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap6%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap0%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap11%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap0%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap0%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap0%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_lcap5%*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 18
 
 
Enquête gesloten

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sokratikos 03.11.13 21:40

[02-11-2013]

De "New Dutch organ group" is een studio project van twee Amsterdammers, Gerry Putter en Frank Riesenbeck. Het klassieke geluid van het draaiorgel wordt hierin samen gesmeed met popmuziek. Er werden 4 singles uitgebracht, waarvan de single "Holland Disco" 5 weken in de NLse Top 40 stond (vanaf week 51 van 1978) en in januari 1979 piekte op #18. Daarnaast werd er een album bij Dureco (GIP) uitgebracht.

We ranken de hit Holland Disco van de New Dutch Organ Group

De volledige single met prima geluid (geen filmpje)


Slecht geluid maar het toppopfilmpje is verplicht kijkvoer voor tenminste Sowhat en Jan


Laatst aangepast door sokratikos op 21.11.13 18:08; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  PPProfessor 03.11.13 21:48

Dit kan echt niet. Een 3 omdat ik erg van Amsterdam en draaiorgels houd, maar het nummer is echt van een erbarmelijke en oubollige treurigheid en getuigt van een wansmaak waar niet radicaal genoeg tegen opgetreden kan worden.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  MrJohn 03.11.13 21:48

Het is een poging om een synthese te bereiken, die echter jammerlijk faalt.

Gauw vergeten, niet elke noviteit is een vooruitgang.

Een 1.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  MrJohn 03.11.13 21:50

Profff, onze reacties in dezelfde minuut geplaatst en qua tendens zeer eensluidend, if I may say so Razz 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  PPProfessor 03.11.13 21:53

LOL MrJohn!! Altijd fijn om gelijkgestemd te zijn met zo'n fijnbesnaarde boef als jij!

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Joostvdaa 04.11.13 14:20

Het is in ieder geval een onderscheidende en originele sound, maar daar blijft het natuurlijk qua pluspunten wel bij. Vooral vanaf het moment dat er gezongen wordt, is het wel erg kneuterig allemaal. Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  snoopy 04.11.13 14:57

tenenkrommend....een 1
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sowhat 04.11.13 18:51

Ik heb zelden zoiets slechts gehoord. De draaiorgelmuziek is saai en repeterend, de zang is ondermaats. Er zit ook niets hilarisch in de muziek zoals bij Rita Corita dat het een hoog cijfer rechtvaardigt.

Tja, het heet Ranking The Hits en niet Ranking The Clips. De clip is inderdaad hilarisch, dank Sokra. Vooruit, een bonuspunt voor de clip. 2

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Frodo 04.11.13 21:24

Die clip is f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h!!!!
Je vraagt je af waarom ze nooit internationaal zijn doorgebroken.........

Ik twijfel over mijn cijfer. De clip verdient een bonuspunt, maar eigenlijk is het liedje zo slecht dat niets een hoger cijfer dan een 1 rechtvaardigt.
Toch een 2 dan maar.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sowhat 04.11.13 21:49

Van wie zijn die anonieme zessen? Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Gast 05.11.13 9:37



Je zou hiervoor bijna een verbod op draaiorgels willen uitvaardigen grote god zeg wat een verschrikkelijke zooi puin culminerende in pure bagger is dit, zo slecht dat iedere vorm van een cijfer geven al een belediging voor dat cijfer zou inhouden maar toch omdat het moet en ik gezagsgetrouw ben t.o.v. RTH bij deze word er af te leveren een dikke vette 1-

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Miennnn 06.11.13 13:44

Een 2
2 eurocenten in het bakkie van de orgelman.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Gast 06.11.13 15:27

De drummert zit lekker te swingen......wat een drakenplaat. Ik kende dit nog niet, maar baal er nu een beetje van dat ik het nu wel ken. Dikke 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Jan... 06.11.13 21:04

Ik hou veel van foute muziek, maar er zijn grenzen en dit kan echt niet! Ongelooflijk wat een niveau, geen niveau zo laag of RTH kan eronder... Ongelooflijk dat dit een top 20 hit was in een tijd dat er bakken vol met singles werden verkocht.

En nu de clip. Ja mensen die is zo slecht dat het blijft intrigeren. Wel benieuwd hoeveel jenevers en coke de choreograaf heeft verorberd. Ga maar na, een trui zit de orgel te bedienen, een centebak doet lekker gezellig overbodig bijgoochem, de band slaapt en dan vooral de drummer. Maar het ergste is dat stelletje tuttebollen dat zit te huppelen en te hinniken. Joh, als het dan toch niks is, zet dan wat ordinair en geils neer, dan hebben we er tenminste nog wat aan in plaats van deze paarden. Hoe ze die beelden nadoen, ai ai ai.

Maar ik moet wat toegeven, ik heb sinds zondag de clip tig keer gezien. En het blijft maar zaniken in mn kop, disco densing in Holland....

1
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sokratikos 06.11.13 21:40

Tranen van het lachen, Jan, om zulke reacties, daar doe je t om Laughing

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Led-Zep 07.11.13 22:42

1
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Mirrr 10.11.13 15:12

Nog een trollenplaat, jee die zang maakt het echt droevig slecht, een 2...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Timmus 10.11.13 19:29

Zo, dat waren drie gezellige minuten, maar nu ga ik weer muziek luisteren.

Een 3.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Jan... 13.11.13 20:27

Vreemd dat disco-god Blokhuis geen aandacht besteedde aan dit meesterwerkje.

Sorry lieve mensen, ik heb weer gekeken en weer gelachen. Die drummert ook, g e w e l d i g
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  forzautregivo 20.11.13 14:38

Oh mensen, de tranen rolden over mijn wangen toen ik die clip zag en toen daar de reacties van PPProfessor en jan1966 overheen kwamen viel ik letterlijk van de bank van het lachen. Kanonnen hé, wat een choreografie. Heb niet vaak zoveel lol gehad, alleen daarom krijgt dit gewoon een 10.

Ik weet het: er moet op het nummer gerankt worden, maar aan de muziek zelf valt geen cijfer toe te kennen die het abominabele niveau rechtvaardigt. Bij deze rank ik dan ook niet het nummer, maar het plezier dat deze RTH mij heeft opgeleverd. En nu even bijkomen, heb zo zitten hinniken dat ik spontaan aan de Rennies moet om mijn maagpijn te doen verdwijnen.

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Jan... 22.11.13 19:47

Ik heb niks te melden. Maar omdat de meest bizarre bijdrage van de laatste jaren toch echt 2 pagina's verdient, stuur ik nog een extra berichie.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Vleertje 23.11.13 0:27

En je hebt zeker weer geklikt jan Wink

Ik had deze nog niet gerankt. Een 1 is te laag voor deze genialiteit. Tuurlijk is het prut van de bovenste klassen maar je wordt hier wel instant vrolijk van. Daarom toch nog een dikke 4 tegen alle verwachtingen in.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sokratikos 26.11.13 14:42

Echt zeldzaam geniaal slecht! Neem een pover draaiorgeldeuntje en combineer dat met wat inspiratieloze zachtgekookte popmeuk. Vervolgens nog wat discolichten onder het draaiorgel toevoegen, zodat het nog ergens wat op disco lijkt, en klop het geheel op met een dansje dat kansloos is om de derde voorronde van de miniplaybackshow door te komen. Serveer dit oerhollandsche muziekmaal kneutigheidkwadraat schaamteloos bij toppop en het wordt een heuglijk gezellie heppie-de-peppie-feessie (tenminste wanneer het muzikaal onderbewuste dit niet keihard hardnekkig eeuwig verdringt). Hersencelverlammend goed, deze RTH, zelden zoveel buikspieroefeningen-door-t-lachen gedaan dan door deze RTH Laughing

Een -20.66 voor de muziek, een 8.12 voor het wisseldraaien van de trui, een 7.33 voor het meeschuddende hoofd van de drummer, een 8.99 voor het centenbakritme, een 1.45 voor het beeldendansje, een 7.77 voor de kneuterengelsvocalen, een 10 voor alle lol, en dat alles door een ondoorzichtige integraalberekening geeft een naar boven afgeronde 1 met een griffel

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Dave Evans 26.11.13 18:07

Ik vind gewoon dat deze plaat als achtergrondmuziekje moet worden gekozen bij de komende RTH Top 100! Het heeft nu al een onvergetelijke indruk neergezet Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  sowhat 26.11.13 18:18

Helemaal mee eens!

Tenzij die de RTH Top 100 zelf haalt natuurlijk Smile

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco Empty Re: *RTH* New Dutch Organ Group - Holland Disco

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum