Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

+9
Timmus
snoopy
Frodo
Dutchzaphod
Joostvdaa
Jan...
MrJohn
sowhat
Dave Evans
13 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Operator, Operator [get me a line]'

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap24%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap24%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 24% 
[ 4 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap12%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap0%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap6%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap0%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap18%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 18% 
[ 3 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap6%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap12%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 12% 
[ 2 ]
*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_lcap0%*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 17
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Dave Evans 13.06.13 17:47

[13-06-2013]
Long Tall Ernie and the Shakers was een Arnhemse rock-'n-rollband.



The Moans, genoemd naar een nummer van Art Blakey, was midden jaren '60 een muzikale uitspatting van een aantal Arnhemse Kunstacademiestudenten. De band had vanaf het eerste uur onder meer pianist Herman Brood in de gelederen. Nadat Brood zijn carrière voortzette bij Cuby and the Blizzards, ging the Moans nog enige tijd verder als Moan en Moan Nightmare. Moan mondde in 1972, bij wijze van grap, uit in Long Tall Ernie and the Shakers. Bij optredens speelde Moan voor de pauze progressieve popmuziek om daarna, verkleed als rockers, terug te komen voor rock-'n-rollcovers onder de naam Long Tall Ernie & The Shakers. In een aflevering van het fameuze VPRO-tv-programma Het Gat van Nederland in 1972 werd de grap door regisseur Theo Uittenbogaard visueel gedocumenteerd met opnamen van de Shakers in het beruchte Arnhemse Spijkerkwartier, met jakkerende auto's en motoren, vechtpartijen en handtastelijkheden en besloten met een stomend optreden in het Amsterdamse Concertgebouw. Zanger Arnie Treffers was met Henk Bruijsten (Hank the Knife) en drummer Alan Macfarlane o.a. ook actief in de band Arnhem.
In 1973 worden de zaken anders aangepakt. Onder leiding van manager Rein Muntinga verdwijnt Moan uit het voorprogramma en met een publiciteitscampagne worden The Shakers bekend als ruige rock-'n-rollband. Geruchten over agressieve bandleden en vechtpartijen samen met wilde optredens doen hun werk. Ze scoren successen met singles als Big Fat Mama, Get Yourself Together en Allright. In Duitsland volgen televisieoptredens en concerten.
Vanaf 1974 gaat Henk Bruijsten zijn eigen weg als Hank the Knife & the Jets en zanger Arnie Treffers maakt een soloalbum. Jan Rietman vertrekt een jaar later, Alfons Haket het jaar daarop en het laatste oerlid Alan Macfarlane vertrekt uiteindelijk in 1978, na hun grootste hit, Do You Remember. Do you remember werd in 1977 de hit van het jaar in de Nationale Hitparade. In dat jaar wordt de rock-'n-rollact afgeschaft. Van de nieuwe lichting muzikanten beginnen gitarist Jos Jaspers en drummer Eugene Arts een nieuwe band onder de naam Turbo. In 1980 brengt de groep onder de naam The Block, vanwege contractuele verwikkelingen met Polydor, een single uit in Duitsland.
In 1982 valt het doek voor The Shakers. Jan Rietman gaat verder als pianist van het Los Vast-orkest en presentator van het gelijknamige NCRV-programma. Henk, Alfons en Alan treffen elkaar later weer in Hank the Knife and the Jets.
In 1995 overlijdt Treffers op 48-jarige leeftijd aan longkanker.

'live'


[*]Originele bezetting



_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  sowhat 13.06.13 18:16

Hele gezellige dit: 9

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  MrJohn 13.06.13 19:14

Wat een armzalige muziek zeg, een zanger die struikelend de achteruitgang zoekt, want het gebouw zou hij niet zonder gevaar voor eigen leven kunnen verlaten via de hoofdingang. Je zult er maar voor betaald hebben en dan bedenken wat voor leuks je allemaal met dat geld had kunnen doen.

Een 1.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Jan... 13.06.13 19:52

Kostelijk!!!! Ik heb deze chanson nog nooit eerder gehoord, maar ik vind hem nu al leuk. Vooral die saxofoon solo is te hilarisch voor worden. Het is een beetje George Baker Sound maar wel leuk. Ik wordt hier helemaal blij van.

9
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Gast 14.06.13 2:55

Bij de eerste 20 seconden merkte ik het al; dit is een typische plaat voor Jan.
Ik kan hier echt niks mee. Boerenrock, maar dat ook weer niet. Een vleugje glamrock maar ook weer niet. De typische 70s waar ik zo moeilijk tegen kan, zeg maar.

Een 1 is iets te laag, want ze weten wel gewoon de juiste noten te vinden. De genre is gewoon dikke draken muziek. Een 3.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Joostvdaa 14.06.13 11:02

Deze kitsch is aan mij niet besteed. Een 1 is net te laag, dus dat wordt een ouderwetse 2.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Gast 14.06.13 12:27

Ik heb voornamelijk me zitten te verbazen over die "drive-in " ballenbak van Meneer de Saxplayer, wat bezielt een mens om met een soort van nepgoud ballenhouder over een toneel te kruipen??


Over het liedje kunnen we kort en krachtig zijn een 1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Dutchzaphod 14.06.13 16:38

Tja, alles is denk al gezegd. En qua cijfer sluit ik me aan bij de "enen".
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Frodo 14.06.13 20:28

Guilty pleasure!

Ik geef een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Jan... 14.06.13 20:39

goedzo Frodo! Ik heb al 5 keer geluisterd en ben  al helemaal gek op die halve aap op de saxofoon. Schitterend! Stukken leuker dan die vreselijke rock n roll tribute platen van hunnie.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  snoopy 14.06.13 21:54

Ach nou ja, hoogstaand is het allemaal niet maar ik heb het altijd wel een grappig nummer gevonden.....ik maak er een 7 van!
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Timmus 15.06.13 20:02

Wat een blij nummer zeg. Bewijst maar weer dat er weinig goeds uit Arnhem komt Twisted Evil

Een 3.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Vleertje 17.06.13 20:50

Het is meteen duidelijk waar Timmus zijn wortels liggen.

Ik ben iets milder over Arnhem maar vind dit nummer wel verschrikkelijk slecht.

Een dikke 2. (inclusief goudenslip bonuspunt voor de saxofonist)
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Mirrr 18.06.13 22:22

Jee deze heb ik in geen eeuwen gehoord maar zo bijzonder is ie ook niet, een 5......
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  forzautregivo 05.07.13 22:25

Hier maak ik geen woorden aan vuil, behalve dat het een 1 krijgt.
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5378
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  sokratikos 07.07.13 23:29

Een punt voor elke bal in de ballenhouder voor deze ballenmuziek
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Jan... 09.08.17 22:55

en deze ook. Hahahaha, wat een ballenplaat
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line] Empty Re: *RTH* Long Tall Ernie & the Shakers - Operator, Operator [get me a line]

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum