Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

+8
Mirrr
Jan...
sokratikos
Chevy
Joostvdaa
MrJohn
sowhat
Dave Evans
12 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'It's a heartache'

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap7%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap20%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap7%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap7%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap7%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap27%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 27% 
[ 4 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap20%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 20% 
[ 3 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap7%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 7% 
[ 1 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap0%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_lcap0%*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 15
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Dave Evans 15.05.13 14:03

[15-05-2013]
Ik hoorde ergens de naam Bonnie Tyler voorbij komen deze week.................


https://www.youtube.com/watch?v=nPOy7TPjfkE

Bonnie Tyler, artiestennaam van Gaynor Hopkins (Skewen, Wales, 8 juni 1951) is een Welshe zangeres.

Ze komt uit een gezin van 6 kinderen, haar vader was een mijnwerker, haar moeder, een operafan, deelde haar passie voor muziek met haar kinderen. Janis Joplin en Tina Turner waren haar grote voorbeelden, na in verschillende bands gezeten te hebben en verschillende artiestennamen kwam ze uiteindelijk uit bij Bonnie Tyler.

In 1975 nam ze haar eerste liedje op bij een platenmaatschappij, My my honeycomb, de single werd geen succes. Haar tweede single Lost in France toonde meteen haar vocale kwaliteiten en ze haalde er de top 10 mee, later werd het zelfs een Europese hit.

Haar eerste album in 1977 had een bescheiden succes, maar toch goed genoeg om door Europa te toeren. Net voor het album werd uitgebracht moest ze een knobbeltje op haar stembanden laten wegnemen. Tegen doktersadvies in sprak ze voor ze genezen was, hierdoor kreeg ze een schor geluid in haar keel, ze dacht dat haar zangcarrière over was maar niets was minder waar. Haar volgende single It's a Heartache waar ze met schorre stem zong haalde de top 5 in Engeland, Europa en de Verenigde Staten, waardoor ze daar voor het eerst kon gaan toeren.

In 1979 won ze het World Popular Song Festival in Tokio met het lied Sitting on the Edge of the Ocean. Toch bleef groot succes uit na deze overwinning.

In 1982 tekende ze een platencontract bij CBS Records en bracht ze het album Faster Than the Speed of Night uit met daarop het lied Total Eclipse of the Heart. Producer van dit album was Jim Steinman, die eerder succes had met Bat Out of Hell van Meat Loaf. Zijn combinatie van hardrock en theatrale arrangementen zorgde voor een internationaal succes. In veel landen kwam de single op 1, ook het album schoot in Engeland meteen naar de eerste plaats. Ze was de eerste vrouwelijke artieste die daarin slaagde. Ze won ook twee Grammy's.

Twee jaar later had ze opnieuw een groot succes, dit keer met Holding Out for a Hero. In 1991 nam ze het album Bitterblue op dat vierdubbelplatina werd in Noorwegen, platina in Oostenrijk en goud in o.a. Duitsland, Zweden en Zwitserland. Van 1991 tot en met 1994 produceerde zanger Rolf Köhler en producent Dieter Bohlen de muziek van Bonnie Tyler.

Samen met de Franse zangeres Kareen Antonn nam ze Si Demain... (Turn Around) op (de Franse versie van Total Eclipse of the Heart). Hiermee had ze een nummer 1-hit in België, Frankrijk en Polen.

In 2013 zal Tyler het Verenigd Koninkrijk vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival in Malmö met het lied "Believe in me".


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  sowhat 15.05.13 17:48

Total eclipse of my heart is haar masterpiece. Dit vind ik een wat vlak liedje. Met haar prachtige doorleefde stem maakt ze er nog iets van. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  MrJohn 15.05.13 21:15

Valse pathetiek, die ook nog eens in overdreven mate aan de luisteraars wordt voorgeschoteld. Would be zangeres.

Een 2.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Joostvdaa 16.05.13 11:22

Erg vlakke uitvoering, zowel qua zang als qua muziek, van dit toch al niet bijzonder spannende nummer. Een 3.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Chevy 16.05.13 13:05

sowhat schreef:Total eclipse of my heart is haar masterpiece.
Eens, prachtig nummer.

Dit klinkt een beetje leentjebuur met Sailing van Rod Stewart. Een iets rauwere stem, maar dan van het type "die is haar stem kwijtgeraakt aan roken" en niet van het type "oh, die emotie!".

Ik ga mee met Joost, maar een 3 vind ik wat overdreven. Muzikaal is dit toch uitermate prettig geproduceerd. Vandaar een 5.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  sokratikos 16.05.13 18:44

Ja, Total Eclipse is haar beste nr en zou nog net een kleine voldoende scoren (incl. j-bonuspunt). De RTH heb ik ook altijd gezien als een soort vrouwelijke Rod Stewart-song. Daarbij heeft het vele horen hiervan geleid tot flinke slijtage, waardoor dit nog de handjes mag dichtknijpen met een 4
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Gast 16.05.13 18:55

Verrek, wist niet eens dat de zangloopbaan van deze mevrouw dusdanige tragische vormen heeft aangenomen dat zij net als die wandelende tramremise uit den Haag meent het eurovisiepublicum een genoegen te doen door voor hun een liedeke te gaan kwelen.

Net als met Paul Carrack heb ik als ik haar hoor altijd het gevoel gehad dat ze zoveel betere muziek had kunnen maken want die stem van dit mens is best wel redelijk uniek, helaas koos zij voor "the dark side of the force" en beperkte zich (wellicht contractueel gebonden wie zal het zeggen) tot het maken van volledig overbodige tot brakens toe neigende pulp van de opperste topkwaliteit, dit muzikale wanproduct wat hier te ranken valt is daarop helaas geen uitzondering, ik kom tot een 2 en das inclusief bonuspunt vanwege het haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Jan... 16.05.13 19:24

wat een ellende, een 2
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Mirrr 18.05.13 21:32

De vrouwelijke Rod Stewart werd ze inderdaad altijd genoemd, vind het beetje saai nummer, toen en nu nog, een 6.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Timmus 20.05.13 19:46

Ik vind dit wel een leuk nummer. Speelt ook mee dat dit nummer op een bandje stond dat mijn ouders vaak draaiden, en dat mijn all-time-favourite "The final countdown" hierna kwam.

Een 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Kaj 21.05.13 10:23

Chevy schreef:
Dit klinkt een beetje leentjebuur met Sailing van Rod Stewart. Een iets rauwere stem, maar dan van het type "die is haar stem kwijtgeraakt aan roken" en niet van het type "oh, die emotie!".
Dat kwam toch doordat ze na een keeloperatie te snel weer begon te zingen en praten? Althans, dat verhaal heb ik altijd gehoord over de schorre stem van Bonnie Tyler... confused
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Frodo 25.05.13 14:44

Toen ik de zangeres en titel van het nummer las kwam het meteen al bij me naar boven: wat had ik hier vroeger een schurfthekel aan! Nu verkeerde ik in de gelukkige omstandigheid dat ik dit liedje de laatste, pak 'm beet, 25 jaar niet meer heb gehoord.
Dus geheel onbevangen begon ik te luisteren: zoveel jaar ouder, zoveel jaar milder, dus wellicht dat het best mee zou vallen.

Nee dus. Wat een afschuwelijk gekweel. Precies hetzelfde als dat geluid van al die talentloze zangeresjes die gehypt worden in al die over-the-top afzeik-afval-talentenjachtprogramma's.

Wees maar blij dat ik de absolute macht niet in handen heb want dan zouden dit soort 'prestaties' flink afgestraft worden.

Een 1 uiteraard, dat kan iedereen horen.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Dutchzaphod 25.05.13 17:57

Nog steeds niet slecht, maar inderdaad ietsje te veel lijkend op een slecht Rod Stewart nummer. Vooruit, een 6.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Joostvdaa 25.05.13 18:31

Niet voor niets heeft Rod Stewart hier ook een cover van gemaakt, die ik overigens niet veel beter vind.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache Empty Re: *RTH* Bonnie Tyler - It's a heartache

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum