Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Eagles - Hotel California

+21
Frodo
Jan...
Timmus
snoopy
Led-Zep
Mirrr
sokocat
Dutchzaphod
Jorg
Jaap2000
PPProfessor
Joostvdaa
Mauricedegier
MrJohn
jrl74
Joyce
Dave Evans
sowhat
Kasper
Chevy
sokratikos
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat is je cijfer voor "Eagles - Hotel California" ?

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap3%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 2 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap3%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap0%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap8%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 8% 
[ 3 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap3%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 3% 
[ 1 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap16%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 16% 
[ 6 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap27%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 27% 
[ 10 ]
*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_lcap35%*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Vote_rcap 35% 
[ 13 ]
 
Totaal aantal stemmen : 37
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  sokratikos 04.01.13 3:11

Top 2000 chatroom [11:47:38] <&LijstDuwer> Plaat: Nr. 2: Hotel California - Eagles Kreeg als gemiddelde 9.2 van 36 stemmers
Met oudjaar hebben ik, Angela en een derde musicofiel Hotel California gemist en pas drie minuten voor het einde van BoRhaps de T2000 ingeschakeld, omdat we toen net klaar waren met onze musicofielen-Top 33 van 2012 (met een schuin oog op het branden van die 33 nrs in een goed lopende volgorde op de te branden cds, waardoor op het laatste moment nog in consensus de nr 1 van een synthpunk nr uit 1979 - de RTH die Raver op mijn aanvraag plaatste op do feb 16, 2012 9:11 pm - werd gewijzigd in een 20 minutendurend postrocknr uit 2012 omdat de cd met de top 11 dan beter liep). Het nummer ken ik heel goed, maar de Eagles vrij slecht. Heb ze van huis uit niet meegekregen van mijn vader. Als hij er al een elpee van had, dan draaide hij die nooit. Van Hotel California heb ik ooit de hele lap songtekst in mijn hoofd gestampt om het nr met eigen gitaarbegeleiding te kunnen kunnen zingen. Want ik was toen een kampvuurgitarist zonder typische kampvuurliedjes om mee te zingen. Uit het blote hoofd gaat inmiddels dat niet meer Wink Ik speel ook geen gitaar meer de laatste jaren. De accoorden zijn niet zo moeilijk (of gemakkelijk vereenvoudigbaar in begeleiding bij zang), herinner ik me nog, maar die zo zuiver spelen als de riffs van de Eagles is enorm moeilijk - dat lukt weinigen die allen jaaaarenlange speelervaring hebben.

@MrJohn en Sowhat
Laat ik allereerst zeggen, dat ik RTH erg leuk vind. Alle muziekstijlen komen aan bod en alle decennia zijn present. Er is een melange van onbekend tot overbekend. Complimenten aan de samenstellers Dave, Vleer en Sokra voor de uitstekende mix . Dat er dus af en toe classics hun opwachting maken is dan logisch, hetgeen nog niet wil zeggen dat zij door eenieder hoog gerankt worden. ... Welk liedje hoog eindigt in die RTH lijst op jaarbasis vind ik totaal irrelevant.
Ja Sokra, als je per se wilt dat het laatste liedje van het jaar op nummer 1 van de jaarlijst komt, dan moet je dit soort dingen ranken. Ik vind dat je er op deze manier een hoop verrassing uit haalt, maar goed, dat is mijn bescheiden mening.
Eerlijk gezegd heb ik geen moment aan de jaarlijst gedacht. Is het doel dan niet eerder de weg der RTHs doorheen het jaar dan de RTH-jaarlijst? De verrassing ligt in het mengsel van bekend en onbekend over het jaar verspreid, niet in de jaarlijst. Toch? Bovendien is Hotel California als 1 van de vaste nummers in het laatste uur van de Top 2000 en van oudjaar relevant voor vrienden van/door de T2000.

Wie nog wil puzzlen over een spelsysteem met RTHs. Heb dr nog een. Want zou t misschien niet nog leuker zijn, Sowhat, als er doorheen het jaar een lopende RTH-hitlijst is die bijvoorbeeld elke seizoensverandering wordt geupdate? (of maandelijks, maar dat is mi te ambitieus) Maar wat voor systeem daarachter moet zitten, weet ik zo niet - dat is de puzzle, maar er kan door de beheerders gebruik worden gemaakt van de functie om RTHs na een opgegeven x-aantal dagen automatisch te sluiten of om een RTH door wijziging van dat aantal korter of langer open te houden voor hitranking. X is nu de maand-constante van 31 dagen open. Je zou het x-aantal dagen open in het spel kunnen betrekken door dit te relateren aan het Lijstduwer-rekenkundig gemiddelde van alle gegeven cijfers voor een RTH en van het aantal stemmen voor die RTH, zodat er verschillen komen tussen het aantal dagen dat de geplaatste RTHs elk in een seizoensgerankte hitlijst staan. Er kan zo dan elke seizoensverandering een Beste van de bovenste 30 langstgenoteerde en nog open RTHs worden gedaan oid, waaruit komt een Daverende RTH-Winter 30 of een Daverende RTH-Zomer 30 ect. Zou toch leuk zijn op het forum en op Orinoco eigen zomerhits te hebben? Smile En dan ook lente-, en herfst en winter-hits.


@PPProfessor
Ik kan me nog goed herinneren dat de elpee verscheen. Iedereen was lyrisch. Het vrij lullige New Kid in Town werd de eerste single, dat was eigenlijk een vergissing. Toen Hotel op single verscheen had iedereen het album al. De single strandde op 7 of zo.
Ik wist dat echt niet, dat HC nooit op 1 is gekomen in de Top 40. Heb t voor jou en mij en allen effe nader opgezocht.

De cijfers van New Kid in Town in de Top 40 van 1977
-Aantal weken in de Top 40: 8
-Hoogste notering: 9
-Aantal punten: 169
-Binnenkomstdatum: 05-02-1977 (week 6-1977)
-Laatste notering: 26-03-1977 (week 13-1977)

De cijfers van Hotel California in de Top 40 van 1977
-Aantal weken in de Top 40: 14
-Hoogste notering: 8
-Aantal punten: 282. Voor een nummer 1-positie ontvangt een single 40 punten in die week, nummer 2 is 39 punten waard, nummer 3 krijgt 38 punten etc. Positie 40 levert dus één punt op.
-Binnenkomstdatum 1: 30-04-1977 (week 18-1977)
-Laatste notering: 25-06-1977 (week 26-1977)
-Binnenkomstdatum 2: 02-07-1988 (week 27-1988)
-Laatste notering: 30-07-1988 (week 31-1988)

@Katje en PPProfessor
Grijs maar niet kapot gedraaid. Mijn favoriet van The eagles is The last resort, maar dat heeft ongetwijfeld alles te maken met het feit dat ik Hotel California duizenden keren vaker heb gehoord.
Allebei platen op eenzame hoogte. Prachtige tekst met als hoogtepunt een van de allermooiste slotzinnen ooit ' You can check out any time you like, but you can never leave'. Ongelofelijk knap hoe in die slotzin de hele desillusie bezongen in het nummer wordt samengevat. Oh ja, een 10 natuurlijk.

Ik ga helemaal mee met Katje, die die legendarische laatste zin aanhaalt. Het is een van de mooiste zinnen ooit. Het instrumentale genot was daar op volgt is natuurlijk ongekend. Persoonlijk hou ik het meeste van Lyin' Eyes. Een 9 voor dit meesterwerk.

De cijfers voor Lyin Eyes
-Aantal weken in de Top 40: 5
-Hoogste notering: 19
-Aantal punten: 80
-Binnenkomstdatum: 22-11-1975 (week 47-1975)
-Laatste notering: 20-12-1975 (week 51-1975)

De cijfers voor Last Resort
Het stond niet in de Top 40,
omdat het ongeschikt werd geacht voor een single (is dat ook een managent-foutje?)
maar wel steevast bovenaan in de T2000:
1999 - 176
2000 - 101
01 - 59
02 - 48
03 - 29
04 - 48
05 - 30
06 - 35
07 - 26
08 - 30
09 - 38
2010 - 39
11 - 64
12 - 66

Mooie oude foto´s in dit filmpje die het verhaal van de song ondersteunen


"The Last Resort" is geschreven door Glenn Frey en Don Henley, en is de afsluitende track van het album Hotel California. Een verkorte versie van het nummer verscheen op de B-kant van de single "Life in the Fast Lane" in 1976.

Het lied beschrijft de vernietiging van het originele en mooie oorspronkelijke land, dat later bekend werd als de Verenigde Staten. De immigranten komen aan in Providence (Rhode Island) en trekken steeds verder westwaarts het land in. Nieuwe terreinen worden aangemerkt als paradijs, maar steevast vernietigd door de aanwezigheid van de mens. Vernietiging vindt plaats door de mens zelf of als "wil van God". Gewezen wordt op The Great Divide en Wounded Knee (Red man's way); "Rape the land". Uiteindelijk staat men aan de kust van de Grote Oceaan en alle cultuur is verdwenen. Het is niet genoeg; ook Hawaï moet er aan geloven ("Jesus is coming, in the name of God").

Henley vertelde in een interview met het muziekblad Q het volgende over de betekenis van het lied: "The gist of the song was that when we find something good, we destroy it by our presence." (Nederlands: "De essentie van het nummer is dat als wij iets goeds vinden, het vernietigen door onze aanwezigheid").

"The Last Resort" is een aanvulling op "Hotel California", dat gaat over de gelukszoekers in de jaren ’70 die naar het toenmalige “paradijs” Californië trokken in de hoop geld te maken. '


You can check out any time you like, but you can never leave'. Je kunt niet weg, want ook het aardse paradijs in California vernietigt de aanwezige mens zelf (als God het niet doet), net als in de rest van de wereld, daar is geen ontsnappen aan. Leuk om op Wiki te lezen dat er een link is tussen beide verhalende nummers Smile Want is het sterk verhalende van deze twee Eagles-nummers niet een wezenlijk kenmerk dat maakt dat T2000stemmende NLers ze tijdloos vinden? De slimme samenvattende zinsvondst, maar ook het te samenvatten verhaal over California als paradijsvernietigende hotel en hoe het wordt verhaald in de muzikale opbouw van de song die, dat scoort inderdaad punten, instrumentaal eindigt met errug lekkere gitaren. Ik geef het met oudjaar een 10, maar vanaf nieuwjaar doorheen het jaar een 8.49

@Dave
Nou ja ik kan best wel even uitleggen hoe ik het meestal doe..........
Mits ik geen verzoekjes heb [die natuurlijk altijd welkom blijven ], sla ik mijn Hitdossier open en zoek naar iets uit de Hit of Tipparade van heden of verleden. Soms komt er naar aanleiding van een gebeurtenis ook weleens een ander nummer voorbij [albumtrackje] of iets dat populair is op Orinoco. Bij mij blijft het Hitdossier wel de basis [en anders dan sommigen misschien denken, zijn dat vaak ook nummers die niet echt mijn smaak zijn ]


Inderdaad, er is ook bij mij nog ruimte voor verzoekjes op het RTH-pallet Smile

In mijn vraag ging het meer om de goede voornemens van de RTH-beheerders bij de plaatkeuze. Het lijkt erop dat men tevreden is over de geboden mix van enerzijds de Top 40 hits en tips die Dave als basis neemt, naast de verzoekjes, en anderzijds, naast de verzoekjes, als basis bij mij en Vleer de gedeelde oude en nieuwste vondsten van ons immer voortzoekende speurneuzen in de vele genres naar onbekend van en rond hitscorende bands en in obscuurder pophitverlaten genre-streken van de grote grote muziekwereld waar enkel culthits in subcultuurtjes kunnen bestaan. Het goede voornemen wordt dan om gewoon op de ingeslagen weg verder te gaan met de RTH-keuzes.
Very Happy
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 04.01.13 8:06

Sokra, ik heb altijd gedacht dat the Last resort gewoon de proloog is van Hotel California dat gebaseerd is op Steinbeck's The grapes of wrath.

Klaarblijkelijk heb ik de associatie met The grapes of wrath zelf gemaakt, want ik kan er nergens iets over vinden.
Zit ook wel een accentverschil in want in Steinbeck's boek was de drive de economische situatie en in Hotel California meer hedonisme.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  MrJohn 04.01.13 10:57

Bedankt voor de toelichting Sokra.

Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg met de gevarieerde RTH keuzes alsmede de uitzending van de jaarlijkse lijst op de gebruikelijke manier lijkt mij dan een juiste conclusie.

Het door jou geschetste mogelijke alternatief van seizoenslijsten vind ik enigszins gekunsteld en nogal bewerkelijk. Ik kan juist de heerlijke mix van allerlei muziekstijlen/artiesten van RTH zo waarderen, los van elke achtergrond, en zonder bewerkingsfactoren met het oog op enige lijst Razz

Laten we het simpel houden mensen !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Dutchzaphod 04.01.13 12:43

MrJohn schreef:

Laten we het simpel houden mensen ! Very Happy


Yeah, let's keep it simple!

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  sowhat 04.01.13 13:09

@Sokra
1) Dank voor je uitleg.
2) Ik ben altijd voor simpel houden, dus ook hier. Dus wat mij betreft geen seizoenslijsten.
3) Ik blijf tegenstander van ranken van de Top 100. Dat heb ik mijns inziens goed gemotiveerd en ik zie in jouw betoog geen nieuwe inzichten om dat niet te doen. Maar wanneer Katje en ik de enige zijn die dat niet willen, leg ik mij daar bij neer.
4) Verder niets dan lof, maar dat heb ik al gezegd.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Led-Zep 04.01.13 17:13

Hier past voor mij maar één cijfer en dat is een 10!
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  snoopy 04.01.13 18:26

Led-Zep schreef:Hier past voor mij maar één cijfer en dat is een 10!

meer woorden wil ik hier ook niet aan vuil maken....een 10
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Timmus 04.01.13 18:53

Ja, nog een 10 erbij hoor. De bovenste tien van de T2000 mogen dan zo voorspelbaar zijn als wat; het is niet raar dat dit nummer in allertijdenlijst hoog scoort.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Jan... 04.01.13 19:17

Ben het wel met SW eens, ik zit ook niet op zo'n klassieker te wachten op RTH. Als ik heel eerlijk mag zijn, ben ik ook wel een klein beetje bezig met de jaarlijst, wat ik altijd heel erg leuk vind. Voor mij ook liever een Tubeway Army op 1 dan de befaamde klassiekers. Ik heb wel erg gelachen hoe bepaalde mensen die Laatste Oordeel zo vreselijk serieus namne, echt helemaal in een deuk gelegen. Kan me nog herinneren dat ik een beetje boos was dat een van mn favourites Strawberry Fields een lager gemiddelde had dan domme Knoflook met zn Walk of life. Zo'n bout nummer. Maar ik dwaal weer af.

Tuurlijk is dit een goed nummer, maar as beroepszeiker heb ik wel aanmerkingen. Het is wel erg gelikt Amerikaans, ook teveel gehoord en het mist de magie van andere 70s upperclassjes als Stairway, Child of BoRhap. Het einde is nog steeds fabuleus met die gitaren en de laatste zin is ook erg goed. Al met al is het natuurlijk wel een dikke voldoende en wordt het een acht.

Mijn andere favoriet van the Eagles is jawellll New kid in town, ouwe SP-lijstduwert ik vind die break aan het einde van de plaat echt helemaal top, daar wordt zelfs een azijnpisser als ik helemaal blij van. Want die verwacht je niet, omdat het nummer zo rustig doorkabbelde. Witchy woman is ook goed, maar andere wierookte nummers als Desperado en vooral the last resort vind ik echt niet om aan te horen.

Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Frodo 04.01.13 23:22

Natuurlijk is The Last Resort de allerbeste van de Eagles, en natuurlijk is deze cover (origineel van Jethro Tull - We Used To Know uit 1969) helemaal platgedraaid, maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een prachtig nummer. Een 10.

Het origineel:
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Dutchzaphod 04.01.13 23:52

Frodo schreef:

Het origineel:

Los van de discussie over jatten e.d. "Wat was Jethro Tull toch goed zeg!" Heerlijk om deze weer even te horen. Dank Frodo!

Vorig jaar is er een dubbelcd uitgekomen getiteld 'All The Best' met in totaal 40 heerlijke songs. En daar stond deze niet eens bij!

Eh, Dave? Beste plaat van...

Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 05.01.13 13:47

Nee sorry, heb met dit nummer nooit wat gehad en zal er ook nooit wat mee hebben. Wat Jan al zegt, te amerikaans, te houthakkerig, te kayakkig, te lelijke 70s.

Dit gaat bij mij een 4 worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Miennnn 06.01.13 13:10

Te vaak gehoord!
Een6
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 06.01.13 19:25

Nooit geweten dat het een cover was, maar het is idd overduidelijk. Mooie plaat van Jethro tull!

Hotel California zakt hiermee meteen 1 volle punt in mijn score, 100% origineel is het klaarblijkelijk dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Vleertje 07.01.13 15:51

Ja dit is inderdaad een klassieker maar een klassieker hoeft niet altijd meteen met een 10 beloond te worden. Ik heb deze bijvoorbeeld helemaal niet opgenomen in mijn eigen 1000tal dus waarom zou ik er dan meer voor geven dan een 7? Sterker nog ik maak er een zesje van.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 14.01.13 13:08

Eigenlijk een 10 waard, toch maar een 9 gegeven.

Dit nummer blijft kwalitatief gezien natuurlijk een ontzettend goed nummer, en is ook tijden lang mijn lievelingsnummer geweest. Maar de 'hype' is wel weer afgelopen.
Dat ene punt dat dus mist voor een 10 heb ik eraf gehaald voor de zogenaamde 'oubolligheid'..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 14.01.13 13:28

Een dikke 9, omdat ik het een erg goed en mooi nummer vind.
Hoewel ik het mooi vind toch geen 10, omdat er genoeg nummers zijn die ik toch beter vind.

En Garuda, een punt eraf halen omdat het oudbollig zou zijn? Ga je dat dan voor alle nummers doen die meer dan zoveel jaar oud zijn? Ook voor Queen?.. Hoe oud een nummer is zegt toch niks over hoe mooi of goed het is? Dat een nummer misschien niet meer helemaal aansluit op de moderne tijd lijkt mij helemaal geen reden om er een punt af te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 14.01.13 13:38

Eevee schreef:Een dikke 9, omdat ik het een erg goed en mooi nummer vind.
Hoewel ik het mooi vind toch geen 10, omdat er genoeg nummers zijn die ik toch beter vind.

En Garuda, een punt eraf halen omdat het oudbollig zou zijn? Ga je dat dan voor alle nummers doen die meer dan zoveel jaar oud zijn? Ook voor Queen?.. Hoe oud een nummer is zegt toch niks over hoe mooi of goed het is? Dat een nummer misschien niet meer helemaal aansluit op de moderne tijd lijkt mij helemaal geen reden om er een punt af te halen.

Nee je hebt gelijk, misschien de verkeerde woordkeuze gebruikt. Weet niet hoe ik het anders kan uitleggen. Persoonlijk vind ik het een geweldig nummer, maar geen 10 waard.. De reden laten we maar in het midden, is dat beter? Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Paul 14.01.13 14:25

Het blijft een geweldig magistraal nummer (vooral de versie van Hell Freezes Over), maar zoals meerdere mensen hier, net ie té vaak gehoord. Desondanks een 8.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gast 16.01.13 12:59

Vanaf dag 1 dat ik deze hoorde was ik al verkocht en dat ben ik dus nog steeds simpel een 10 er is no other choice!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Kaj 16.01.13 13:18

Niet alleen een vaste waarde in de top-5 van de Top2000, maar ook al 10 jaar lang een vaste waarde in de laatste 2 uurtjes van de Magistrale. Zelfs enkele jaren op 2 gestaan, inmiddels nog steeds nipt buiten de top-10. Ook ik vind The Last Resort nog nét ietsje beter, al vind ik de nummers lastig te vergelijken. Die gitaarsolo in Hotel California behoort toch tot de mooiste solo's die ik ken!

Needless to say: een 10!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Eagles - Hotel California - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Eagles - Hotel California

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum