Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

+11
Mirrr
Timmus
Jan...
Keano
snoopy
Mauricedegier
Joyce
sowhat
Frodo
Jaap2000
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Ride my See Saw'

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap0%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap0%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap5%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap9%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap0%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap14%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap27%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 27% 
[ 6 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap9%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap23%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 23% 
[ 5 ]
*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_lcap13%*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Vote_rcap 13% 
[ 3 ]
 
Totaal aantal stemmen : 22
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Dave Evans 03.04.12 22:30

[03-04-2012]
De Moody Blues (voorheen The Moody Blues) is een Britse band die in de jaren 60 enkele grote hits had met nummers als Nights in White Satin (meermaals), Tuesday Afternoon en Ride My See-Saw, in de jaren 70 de nummer-1-hit Question en I'm Just A Singer (In A Rock and Roll Band) en twee hits in de jaren 80: I Know You're Out There Somewhere en Your Wildest Dreams. De band wordt gezien als een van de wegbereiders naar het genre progressieve rock

De band bestond in zijn hoogtijdagen, tussen 1966-1972, uit:
Mike Pinder - Mellotron, piano, zang -
John Lodge - Gitaar, basgitaar, sitar, zang -
Justin Hayward - Zang, gitaar -
Ray Thomas - Fluit, zang -
Graeme Edge - Drums, zang -




https://www.youtube.com/watch?v=FAf7oSCHjNU&feature=related

In 1964 komt The Krew Cats met Ray Thomas en Mike Pinder terug van een tournee uit Duitsland. Na het succes van met name The Beatles en Cliff Richard in die tijden, treffen Thomas en Pinder een enorme hoeveelheid bandjes aan in hun geboorteplaats Birmingham. Uiteraard verwacht iedereen hun succes te evenaren. Tegelijkertijd studeert John Lodge nog en speelt in amateurbandjes. Om te kunnen overleven in die chaos is de enige mogelijkheid een plaatselijke superband te beginnen: The Moody Blues 5, later de M&B5 om ten slotte te eindigen bij The Moody Blues. Leden zijn dan:
Ray Thomas - zang, harp;
Mike Pinder - zang, toetsen;
Graeme Edge - drums;
Denny Laine - gitaar
Clint Warwick - basgitaar.

Manager Tony Secunda slaagt erin hen een paar plaatjes te laten opnemen voor Decca, waarvan Go Now een wereldwijd succes wordt. De LP The Magnificent Moodies is wel goed van kwaliteit maar verkoopt te weinig en in 1966 verlaten Laine en Warwick de groep. De groep speelt tot dan rhythm and blues. De groep "The Moody Blues" is dan op sterven na dood. In een uiterste poging de groep te redden trekken ze John Lodge en Justin Hayward aan. Pinder en Thomas kennen Lodge nog uit hun tijd van El Riot and The Rebels. Justin Hayward is een soloartiest, die nog wel een single heeft opgenomen met The Wilde Three. Hun muziekstijl wijzigt drastisch (mede op aandringen van Decca) en zou leiden tot een van de eerste groepen binnen de stijl symfonische rock.




https://www.youtube.com/watch?v=6CqwECqxGf4&feature=related

Het album Days of Future Passed uit 1967 leverde twee gigantische hits op: Nights in White Satin en Tuesday Afternoon. De muziek op dit album had weinig overeenkomsten meer met de R&B van de oorspronkelijke band maar was doorspekt met klassieke invloeden, mede door het gebruik van een orkest. Het wordt in brede kring beschouwd als de meest geslaagde poging een stuk op te nemen waarin pop en klassiek gecombineerd zijn. Op het volgende album, In Search of the Lost Chord (1968), werd een meer psychedelische richting ingeslagen en werd het orkest vervangen door Pinders mellotron. Deze richting werd voortgezet op de volgende vijf albums: On the Threshold of a Dream (1969), To our Children's Children's Children (1969), A Question of Balance (1970), Every Good Boy Deserves Favour (1971) en Seventh Sojourn (1972). Een van de opvallendste dingen aan de albums is dat de tracks in elkaar overlopen, dat was vernieuwend voor die tijd.

Na de aansluitende tour besloot de band een rustperiode voor onbepaalde tijd in te lassen. Hayward en Lodge brachten in 1975 de single Blue Guitar en het album Blue Jays uit. Solo brachten beide heren in 1977 ook nog albums uit. Van John Lodge verscheen "Natural Avenue" en van Justin Hayward "Songwriter". Graeme Edge en Ray Thomas brachten twee soloalbums uit. Terwijl "The Promise", uit 1976, Mike Pinders enige soloalbum was uit die periode. Van Ray Thomas kwamen "From mighty Oaks" en "Hopes, wishes and dreams".



live in Paris 1970

https://www.youtube.com/watch?v=GJETHtCN-zk

Het reüniealbum dat in 1978 verscheen, Octave, was het laatste album waarop Mike Pinder te horen was. Hoewel het album niet zo sterk was als zijn voorgangers leverde het zowaar weer een prima hit op: Had to fall in love. Na "Octave" verhuisde Mike Pinder naar de VS om meer tijd met zijn gezin door te brengen. De uit Yes afkomstige Patrick Moraz verving hem. In 1981 volgde nog "Long Distance Voyager". Hoewel het album met name in de VS zeer succesvol was, bleek Mike Pinders invloed op de typische Moody Blues-geluid veel groter dan verwacht. Op verdere albums bleek het gemis van Pinder steeds meer, en het vernieuwende en de unieke stijl van de begin tijd leek te zijn verdwenen. De groep maakte desondanks in de VS nog een soort revival mee met de hitsingle "Your Wildest Dreams" afkomstig van het album "The Other Side Of Life" (1986). Patrick Moraz zou uiteindelijk de band in 1990 verlaten, hoewel hij nog wel te horen was op "Keys Of The Kingdom" dat in 1991 verscheen

Strange Times (1999) was het laatste album waaraan Ray Thomas zijn medewerking verleende. Na nog enkele jaren met de band concerten te hebben gegeven, stapte ook hij op, om gezondheidsredenen. Tegenwoordig treden de laatste drie overgebleven leden Justin Hayward, Graeme Edge en John Lodge als trio op. Als trio brachten zij in 2003 nog het kerstalbum "December" uit. In 2004, 2006,2008 en 2010 gaven ze uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall.


live, Royal Albert Hall 2000

https://www.youtube.com/watch?v=GXHMTuoK060&feature=related


Laatst aangepast door Dave Evans op 03.04.12 22:40; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Gast 03.04.12 22:39

Van de Moody blues ben ik nog nooit een slechte plaat tegengekomen; kwalitatief zeer hoogstaand en constant, zo ook deze.

Jaja, ze hebben nog betere; kan de band ook niks aan doen dat ze zo goed zijn.

10.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Jaap2000 04.04.12 9:59

Een dikke 9. En één van die concerten in de HMH, daar waren we bij! Met z'n achten, als ik me niet vergis; w.o. Miennn, Paap en Golda. Zitplaatsen want we worden allemaal een dagje ouder. Very Happy

Ik meen dat dit nummer geschreven is door John Lodge.
Jaap2000
Jaap2000
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3102
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 65

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Frodo 04.04.12 11:35

Een keurig en braaf liedje met close harmony zoals in die tijd in de mode was. Verder weinig op aan te merken behalve dat het zo ontstellend saai is. Het is duidelijk te horen dat de progressieve rock nog een lange weg te gaan had.

Vooruit, een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  sowhat 04.04.12 12:06

Saaiheid troef. En dat dichten wat Justin Hayward altijd doet, heeft wat mij betreft beslist geen toegevoegde waarde: 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Joyce 04.04.12 14:10

Justin Hayward....zuchtttttt.....mijn grote held van weleer Very Happy
De Moodys hebben heel veel moois gemaakt, maar ik nou vind ik dit net iets minder...
Een 7
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Gast 04.04.12 15:28

Ja 1 van de betere Moody Blues nummers! Een 8 voor dit nummer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Mauricedegier 04.04.12 19:23

Ik meen dat Mr John deze er uit pikte tijdens de Mau Tribute. Ik kan veel, erg veel waarderen van de Moody Blues. Zo goed als Question is dit niet, maar ik geef er een mooie 8 voor.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  snoopy 04.04.12 20:19

Ook bij mij kunnen de Moody Blues eigenlijk weinig verkeerd doen, de onbetwiste toppers voor mij zijn Tuesday Afternoon & Question...in die volgorde en voor beide nummers een dikke 10......deze is maar iets minder en ook nog een dikke 9 waard!
Een concert van de heren staat overigens nog steeds op ons verlanglijstje.
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Gast 04.04.12 21:09

Heb weinig toe te voegen aan de mooie woorden die hier al aan dit nummer zijn geweid behoudens een cijfer en dat is een dikke 9. ondanks de vermeende saaiheid is dit wel gewoon een prima de luxe plaat!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Gast 04.04.12 22:02


De Moody Blues altijd goed. Het ene nummer al wat beter dan het andere maar dit nummer is voor mij een mindere. Een 6 (zes)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Keano 05.04.12 10:28

Ik ben niet heel bekend met het werk van deze band. Aardig om een keer te horen, maar meer ook niet. Een mager 6je.
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Jan... 05.04.12 15:06

sowhat schreef:Saaiheid troef. En dat dichten wat Justin Hayward altijd doet, heeft wat mij betreft beslist geen toegevoegde waarde: 4

Weer een uitstekende recensie van SW. Ik wil hier aan toevoegen dat dit nummer veel vind lijken op De Zomerzon van de Makkers, alleen nog minder. The Moody Blues hebben 4 goede nummers gemaakt (Nights, Tuesday afternoon, Questions en Go now), daarna is het armoe troef. Een 3
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Dave Evans 05.04.12 17:17

Question is voor mij de absolute topplaat van de Moody Blues. Ik begin me er zelf ook op te betrappen dat ik veel meer van de Moody Blues leuk vind dan ikzelf gedacht had. Hoorde deze pas op Orinoco voorbij komen (bij Roche of bij Vleer, ben het even kwijt) en dacht wat een heerlijke plaat zeg, lang niet meer gehoord maar nog geen eeuwigheidswaarde verloren. Omdat hij zo lekker in het gehoor ligt en omdat Justin Hayward zo'n mooie stem heeft pak ik uit met een 9!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Timmus 05.04.12 19:38

Lang niet hun beste, maar goed genoeg voor een ruime 7.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Timmus 05.04.12 19:39

In mijn allertijdenlijst editie 2011 staat deze plaat op 3038.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Mirrr 05.04.12 21:00

Timmus schreef:Lang niet hun beste, maar goed genoeg voor een ruime 7.

Sluit me hierbij aan, van mij ook een 7.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  PPProfessor 07.04.12 9:31

Nog een 7 dan maar. Smile

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Dutchzaphod 09.04.12 17:08

Altijd een zwak gehad voor de Moody Blues. En dat is door de jaren heen niet gesleten. Er zijn hele goede Moody Blues songs (een 10) en gewoon goede Moody Blues songs (een 9). Dit nummer behoort tot categorie 2.
Dutchzaphod
Dutchzaphod
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3902
Registratiedatum : 26-11-11
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bemmel

http://www.txt2txt.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  sokratikos 09.04.12 21:14

Moody Blues is geen band waar ik helemaal in ben gedoken. Wat ik ken is mooi met een constante kwaliteit, zoals reeds gezegd, maar verleidt mij toch niet tot de hoogste rankings. De RTH wordt een keurige 7+
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Led-Zep 12.04.12 20:37

Dit is een mooie 7
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moody Blues - Ride my See Saw Empty Re: *RTH* Moody Blues - Ride my See Saw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum