Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Air - Kelly watch the Stars EmptyVandaag om 0:14 van sowhat

» De top-1000 van 2023
*RTH* Air - Kelly watch the Stars EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Air - Kelly watch the Stars EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Air - Kelly watch the Stars EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Air - Kelly watch the Stars EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Air - Kelly watch the Stars

+6
Timmus
MrJohn
Dave Evans
sokratikos
Frodo
sowhat
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Air"?

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap0%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap13%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap6%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap0%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap13%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap13%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap19%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap25%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap6%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_lcap5%*RTH* Air - Kelly watch the Stars Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Gast 07.02.12 20:51

Air is een band uit Frankrijk (ze worden ook wel Air French Band genoemd), bestaand uit twee leden, Nicolas Godin en Jean-Benoît Dunckel.
Air staat vooral bekend om hun warme geluid, afkomstig uit allerlei vintage synthesizers uit de jaren 70 en andere oude instrumenten (onder andere Minimoog, Korg MS20, Solina String Ensemble, Wurlitzer en Rhodes). Ze halen hun invloeden uit bands/artiesten zoals Jean Michel Jarre, Vangelis, Pink Floyd, Burt Bacharach, Tangerine Dream, The Cars, Tomita en Serge Gainsbourg. Air heeft hier en daar ook duidelijke jazzinvloeden, ze zijn in elk geval niet vies van een stukje improvisatie als ze live optreden.
De muziek van Air wordt ook vaak gebruikt in documentaires en films als achtergrondmuziek.
Deze track komt van Moon Safari (1998) en is het tweede album van de Fransen.
Het album is een combinatie van hypnotiserende pop, ambient soundscapes en jazz.
De singles van het album (Sexy Boy, All I Need en Kelly Watch the Stars) waren bescheiden hitjes. Door vele Air-liefhebbers wordt dit album als hun beste gezien.



https://youtu.be/Rui0hzN-EFE

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  sowhat 07.02.12 21:43

Ik vind het te ijl en er gebeurt te weinig: 5

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Frodo 07.02.12 23:52

Normaal doet dit soort muziek mij niet veel, maar wat een lekker dromerig en betoverend plaatje is dit!

Een 9.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Gast 08.02.12 0:23

Tsja lang niet gehoord deze.... Tekstueel gezien een hele eentonige plaat met de constante herhaling: 'Kelly watch the Stars'... Best leuk om weer eens te horen, maar ik hoef deze plaat niet 10x achter elkaar te horen... Gaat toch vrij snel vervelen. Een krappe 6, puur omdat ik de hypnotiserende pop nog wel kan waarderen (het 'robotachtige' in deze plaat)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Gast 08.02.12 16:17

Nee sorry, een slap nummer dit en het stelt niet veel voor. Dit gaat echt een 3 worden. Totaal geen spanning of iets dergelijks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Gast 08.02.12 18:21

Laat ik het zo stellen, dat wat Jan heeft met DT heb ik uitzonderingen daargelaten met dit soort synth - popmuziek, de goede lezer weet dan ook al wat mijn cijfer zal zijn, maar omdat het clipje wel aardig is krijgen ze 1 pointe erbij om uit te komen op een majesteuze 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  sokratikos 10.02.12 0:15

Het album Moon Safari is als geheel van 43 minuten 40 seconden verspreid over 10 nrs bijzonder sfeervol en prima geschikt om af te spelen, nogmaals als geheel, wanneer je wil rieleksen door bijv. op een zomerse dag het luie bips neer te leggen in de zon op een warm strand of juist in de schaduw op een picknickkleed in de bossen. Moon Safari is zo´n album waarvan het geheel meer is dan de 10 losse delen. Elk nr op zichzelf lijkt wel minder te worden als het afzonderlijk belui-stert maar juist meerwaarde te krijgen als je het beluistert als deel van het sfeervolle geheel. En als je je afvraagt wat nu het mooiste nr van Moon Safari is, indien je tenminste van rielekste synthpop houdt, dan is het bijzonder moeilijk om te kiezen. Het openingsnr La Femme d´Argent is minstens even goed als daarop volgende trits hits: Sexy Boy, All I Need en Kelly watch the Stars. Nee, op den luisterduur blijkt het relatief onbekende openingsnr beter dan die hits.

En wanneer je de sfeer bevalt die in het eerste deel (20:21) door 4 nrs is neergezet, dan kun je je met gerust gemoed gedurende het tweede deel (23:19) door 6 onbekende nrs in die doorge-trokken sfeer laten meevoeren om helemaal rielekst te worden. De zangeres Beth Hirsh uit de uiteindelijk mooiste van de hits uit het eerste deel, All I Need, zingt in het nog ontspannender tweede deel het 7e nr You make it Easy. De blikken stem die eentonig repetatief hypnotiseert in Kelly watch the Stars zingt in het meer met orchestrale muziek gevulde tweede deel eerst het 6e nr, Remember, het kortse nr van het album waarin de robotachtige stem korter maar krachtiger hypnotisch is; en tenslotte nog in het 9e nr, New Star in the Sky (Chanson pour Solal), het langste van de ontspannender nrs van het tweede deel waarin de stem op de ingetogenste wijze in de kleinste doseringen klinkt. Het 10e nr, Le Voyage de Penelope, is een echte afsluiter van het geheel waarin rond een gitaarachtige lage synth die in wandeltempo op de terugweg rielekst rondkijkt een bloedmooi melodietje van een hoge bliebsynth in de ruimte betoverend ziet rondfladderen.

De RTH is als afzonderlijk nr niet spannend nee en er gebeurt weinig in, maar het is dan ook ont-spannend bedoeld en dan hoeft er ook niet persé veel te gebeuren om in die bedoeling te kunnen slagen. Het begin van het synthpopnr doet me altijd erg denken aan de hippiesynth van The United States of America op hun gelijknamige album, daarna overigens geheel niet meer. De blikken stem die wil hypnotiseren doet dat in deze hit op een manier die sneller gaat vervelen dan in het 6e en 9e nr, maar zonder de minste van de drie Air-hits van Moon Safari zou het geheel niet meer kloppen. En dat geheel scoort met een dikke 8 hoger dan de te ranken hit: een naar boven afgeronde 7. Het beste kun je met het openingsnr beginnen, dat op den luisterduur evenzeer als het slotnr de ranking van het geheel uiteindelijk het meest omhoog trekt.

sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Dave Evans 10.02.12 16:45

Woww mooi omschreven allemaal Sokra Smile
Ik vind dit ook een lekker relaxt muziekje, niet heel hoogdravend maar zekers wel lekker klinkend in mijn oren. Een dikke voldoende is dan ook wat Kelly die naar de sterren kijkt verdiend: 7

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  MrJohn 10.02.12 18:05

Inderdaad, de recensies van Sokra kunnen linea recta geplaatst worden in de kwaliteitskranten. Ik lees ze altijd met veel plezier !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Timmus 10.02.12 20:02

Eén van de mindere nummers van Moon Safari, en toch nog een dikke 8 waard. Kun je nagaan hoe magnifiek dat album is...
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Mirrr 10.02.12 20:04

Nee saai vind ik dit, helaas een 5.....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Led-Zep 12.02.12 12:14

Dit is echt dodelijk saai en relaxed wordt ik al helemaal niet van.

Een 2
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Vleertje 12.02.12 13:15

Ik kan me helemaal vinden in de motivatie van Sokra. Ook hier een naar boven afgeronde hoge 7 die een 8 wordt.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Jan... 15.02.12 10:21

Als we ranking the clips gaan doen dan geef ik meteen een 10. Ik vond alles goed aan deze clip. Twee mooie vrouwen die tot het uiterste gaan in tafeltennis, 2 nerds die het naspelen op een computerspelletje, de tijdelijke inzinking en vooral dat Yes aan het einde als Kelly heeft gewonnen. Gewoon ontzettend goed gedaan dit.

Ranking the Hits? Tja, als deze clip er niet was had ik er waarschijnlijk nooit aandacht aan besteed, maar ik geef er toch een 8 voor, want het geeft dit aardig nummer meerwaarde.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Air - Kelly watch the Stars Empty Re: *RTH* Air - Kelly watch the Stars

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum