Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Zondag 19 apr: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyVandaag om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty16.05.24 23:04 van Frodo


*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

+11
Led-Zep
LarryMullen
sokratikos
MrJohn
Vleertje
Ries
Paul
sowhat
Jan...
PPProfessor
Dave Evans
15 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'De stilte valt zo hard'

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap9%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap14%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap27%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 27% 
[ 6 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap14%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap5%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap9%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 9% 
[ 2 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap0%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap14%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 14% 
[ 3 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap8%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 8% 
[ 2 ]
*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_lcap0%*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 22
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Dave Evans 13.12.11 20:39

[13-12-2011]
Het grootste deel van de groep kende elkaar al op de middelbare school in Den Helder, waar zij in een band, genaamd "Blind Dog Fulton", samen speelden. Alleen drummer Louis de Wit, die in een andere band speelde, werd later in 1989 naar de band gehaald. Begin jaren '90 schakelde de band over van Engelstalige naar Nederlandstalige muziek, waaierde vanwege studies over Nederland uit, om zo rond 1992 eerst Haarlem en later Amsterdam als uitvalsbasis te nemen

De nationale doorbraak van Van Dik Hout kwam in mei 1994, toen de single Stil in mij een hit werd. In de periode 2002-2005 zou dit nummer in verschillende peilingen van 3FM-luisteraars tot beste Nederlandstalige single aller tijden worden gekozen. Het titelloze album Van Dik Hout, met naast Stil in mij o.a. Alles of niets, Meer dan een ander en 's Nachts in mijn dromen, verkocht in vrij korte tijd meer dan 100.000 exemplaren en verkreeg daarmee de platina status.

De jaren erop scoorde de groep verschillende grote hits in Nederland. Meer succesvolle albums zouden volgen. Ook werd opgetreden op grote festivals, zoals het bevrijdingsfestival in Haarlem (1994), Pinkpop (1995, 1998), Noorderslag (1996), Lowlands (1996), Parkpop (1996). Het optreden op Lowlands leidde tot uitzinnige taferelen, Van Dik Hout verraste pers en publiek door met "mystery guest" Herman Brood een aantal nummers te spelen waaronder het later als single uitgebrachte Pijn. Van Dik Hout manifesteerde zich meer en meer als een indrukwekkende live-act waarbij vele festivals en evenementen als hoofdact werden aangedaan. Zo zette Van Dik Hout bij het huwelijksfeest van Willem-Alexander en Maxima in 2002 de hele Amsterdam Arena op zijn kop.

In 1999 nam Van Dik Hout samen met Acda en de Munnik het nummer Mijn Houten Hart op, die in de top 5 van de hitlijsten belandde. De Poema's waren geboren. In 2001 werd de samenwerking nieuw leven ingeblazen met de nummer 1 hit Zij maakt het verschil. Bijzonder is dat de songwriting ook onderdeel van de kruisbestuiving is. In 2003 gaven de Poema's bij wijze van "afscheid" vier uitverkochte concerten in de Heineken Music Hall.

Na meer dan 10 jaar touren en 7 albums nam Van Dik Hout een sabbatical jaar op om nieuwe inspiratie op te doen voor een nieuw album. Begin 2007 kwam de band met een nieuw album Alles waar ik nooit aan begon. Alhoewel dit album geen grote hitsingles voortbracht, werd deze goed ontvangen. Naast grote shows tourde Van Dik Hout de laatste jaren ook langs de Nederlandse theaters wat resulteerde in het album Live in het Luxor theater (2008).

In mei 2009 werd een hit gescoord met Tot jij mijn liefde voelt, een vertaling van Dylans Make you feel my love.

Van Dik Hout wordt algemeen beschouwd als één van de belangrijkste bands in het nederpop genre




https://www.youtube.com/watch?v=9mRsBxYxWTc&feature=related

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  PPProfessor 13.12.11 22:12

Wie schrijft zulke teksten? Ze zijn zo geforceerd. Muzikaal stelt het echt niets voor en de stem van de zanger is lelijk. Dus wordt het een 1.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Jan... 13.12.11 22:18

PPProfessor schreef:Wie schrijft zulke teksten? Ze zijn zo geforceerd. Muzikaal stelt het echt niets voor en de stem van de zanger is lelijk. Dus wordt het een 1.

Helemaal mee eens Prof. Op Stil in mij na (wel compleet dood gedraaid natuurlijk) is het altijd treurnis troef met den Helders. Eigenlijk heb je al gezegd wat ik er ook van vind. Tenenkrommende ellende, snel uit doen maar. Een 1 ook van de vrolijker Nootdorpert.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  sowhat 13.12.11 22:45

Erg geforceerd idd maar ik ken wel ergere stemmen dus een mooie 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Gast 14.12.11 0:34

Ook ik vind 'Stil in mij' een veel betere plaat van: Van Dik Hout, maar dat neemt niet weg dat ik dit nou ook weer niet zo'n slecht nummer vind, dat ik er een onvoldoende aan ga toekennen... Het is namelijk wel een fijne meezinger, zeker op een karaoke avond Wink
Een 6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Gast 14.12.11 0:39

Ook uit het midden des lands komt geen witte rook maar meer asgrauwe uit de schoorsteen, dit duid er al op dat er geen luid gejuich weerklinkte bij het verplicht luisteren naar deze amper de pubertijd ontstijgende en naar clearasil ruikende tekstjes, geserveerd op een nietszeggend bedje van muzikale droefenis en ellende en dan ook nog eens gezongen door iemand die overduidelijk geforceerd het leed dezer wereld tracht te delen met een ieder die dat ook wenst te doen.
Het moge duidelijk zijn dat ook dit gebeuren veroordeeld is tot de grafkelders der muzikale ervenissen en eigenlijk al diende te zijn vergeten op het moment dat het opgenomen was om aan den volke te laten horen.
Misschien en wellicht is er voor deze band en zangert een briljante carriere nog mogelijk als dramaqueens bij het circus Kabouter Plop, K3 en consorten veel verder zal dit niet komen vrees ik.
Cijfermatig geef ik een twee en dat is precies 1 punt meer dan waar ze recht op hebben maar dat extra punt krijgen ze alleen al omdat ze uit Den Helder komen en dat feit an sich is al meer dan erg genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  sowhat 14.12.11 1:03

He dat geleuter over Den Helder hebben jullie vast uit Wiki. Want Martin Buitenhuis, de zanger, woont hier gewoon in de buurt in zo'n gat in de lucht van een paar ton.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Paul 14.12.11 1:26

Redelijk goed heen te luisteren. Een 6.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Ries 14.12.11 15:46

De debuutcd van deze band vind ik meer dan prima, maar daarna zijn ze wel een beetje een one trick pony geworden, dit nummer is daarop geen uitzondering en kan mij niet bekoren, een 3!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Vleertje 14.12.11 17:39

De stilte is een verademing als dit nummer voorbij is. Nee inderdaad geforceerde bagger ook in mijn ogen. Ik ga voor een mooie 2.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Dave Evans 14.12.11 18:45

Ik ben dan waarschijnlijk de uitzondering, want vind dit getokkel op akoestische gitaar wel prettig klinken. Doe er dan nog wat violen bij en ik geef er zo maar een 8 voor Smile

Maar goed ik ben dan ook meer van de stemmige muziek Wink
Overigens vind ik lang niet alles van Van Dik Hout mooi.......

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  MrJohn 14.12.11 18:53

Wel aansprekende tekst, maar muzikaal bezien allerminst inspirerend of verlangend naar meer. Stem valt ook niet goed. Het past wel bij mijn algemene gevoel ten aanzien van deze band: een 4
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  sokratikos 14.12.11 19:02

VDH zaagt steeds dezelfde soort planken, te dun om iets stevigs mee te bouwen, ook nu weer. Een 2 omdat het nog dunner kan

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  LarryMullen 14.12.11 20:07

Lees ik al die reactie's door.... waarom zijn ze allemaal zo negatief? lekker zeiknummertje met wat getokkel op een gitaar is genoeg voor een 8 Smile
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Led-Zep 14.12.11 20:40

Dit is niet aan mij besteed. Een 3
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Frodo 14.12.11 21:09

Ik vind Van Dik Hout een prima band, met een behoorlijk repertoire. Helaas valt deze flink buiten de boot.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Gast 16.12.11 23:15

Wat een songtekst, zeg. Inderdaad veel te geforceerd.
Van Dik Hout beschouw ik tegenwoordig als een Vrienden van Amstel bandje, wat wil zeggen, ze moeten weer voor de zoveelste keer opdraven om voor de zoveelste keer Stil in mij en Alles of niets te gaan spelen.

Dit krijgt toch echt een 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Mirrr 18.12.11 15:38

Doet me ook niet echt veel dit dus een 4...
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Grafmat 18.12.11 17:33

Ik huil vrolijk mee met de wolven in dit VV-bos. Wat ik van Martin Buitenhuis als zanger vind, mag genoeglijk bekend zijn hier. En het valt nog veel meer op als het allemaal wat steviger wordt. Tenenkrommend allemaal. Maar goed, Dave denkt ook nog steeds dat Tim Akkerman ook kan zingen, dus is die 8 van hem wel weer verklaarbaar. Ergens moet het wel prettig zijn om zulke a-kritische oren te hebben... Binnenkort even een boompje opzetten over Michael Stipe... Oef daar gingen mijn tenen al - alleen de naam is tegenwoordig al voldoende. Zó'n prettige gedachte dat REM uit mekaar is... Razz

Maar goed, terug naar Van Dik Hout. Hele matige band, hele slechte zanger. En dan dit nummer met zo'n voor een VWO proefwerk Nederlands geschreven gedichtje... Voor de moeite een 4.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Gast 18.12.11 17:55

Mooi stukkie geschreven Grafmat, je hebt me gemotiveerd om ook een laag cijfer te geven. Gatverdamme, wat idd een ellende dit. Een drie is al teveel. Maar omdat Dave een Deef is dan geen 2 maar een 3 dan.
Zelfs hun eigen hit stil in mij haalt meneer Buitenhuis niet qua toonhoogte "live" hahaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Dave Evans 18.12.11 18:20

Soms ben ik zo blij dat ik niet bij de 'wolven' hoor...........

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Timmus 22.12.11 18:53

Van Dik Hout vind ik een goede band, maar de teksten zijn vaak erg geforceerd, alsof ze expres vaag en onbegrijpelijk willen overkomen.

Met dit nummer had ik nooit zoveel, maar nu ik de toch wel mooie muziek onderken en de tekst op dit moment (helaas?) wel van toepassing is, geef ik het zomaar een 8.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16647
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard Empty Re: *RTH* Van Dik Hout - De stilte valt zo hard

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum