Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

+9
snoopy
Kaj
sokratikos
Keano
Ries
PPProfessor
Mauricedegier
sowhat
MrJohn
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Neutral Milk Hotel"?

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap0%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap0%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap13%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap6%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap6%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap38%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 38% 
[ 6 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap19%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 19% 
[ 3 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap6%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap6%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_lcap6%*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Vote_rcap 6% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Gast 04.12.11 18:36

Neutral Milk Hotel was een Amerikaanse LoFi-rockgroep, afkomstig uit Louisiana, die van 1989 tot 1998 actief was. Zanger en songschrijver Jeff Mangum was de kern van de groep, maar op albums en meestal ook live werkte hij samen met Jeremy Barnes (drums), Scott Spillane (bugel) en Julian Koster (basgitaar/banjo/zaag). Vooral hun tweede album, In the Aeroplane Over the Sea kende veel succes onder critici en in indie-kringen. Van dit album zijn meer dan 200.000 exemplaren verkocht. In 2005 is het heruitgegeven door Domino Records.
Het album In the Aeroplane Over the Sea, het grootste succes van de groep, is een zogenaamd conceptalbum. Hoewel de verschillende nummers samen geen volledig coherent verhaal vertellen (net als bij Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles), is er één onderwerp dat bezongen wordt, namelijk het leven van Anne Frank. Jeff Mangum was erg geïntrigeerd geraakt door haar persoon en haar tragisch lot. In Holland, 1945 zingt Mangum The only girl I’ve ever loved was born with roses in her eyes/But then they buried her alive, one evening in 1945, hetgeen een expliciete verwijzing is naar het overlijden van Anne Frank.
Door het succes van het album kwam met name zanger Mangum onder grote druk te staan en werden naar zijn eigen bescheidenheid de verwachtingen van zijn kunnen te hoog gesteld. Hij tourde ongeveer een half jaar met de band na het uitkomen van dit album om definitief te stoppen met muziek.
De muzikale pauze in de carrière van Mangum duurde ruim 10 jaar. In 2011 trad Magnum voor een eerste maal weer solo op bij een benefietconcert. Begin 2011 werd Mangum aangesteld als curator van het All Tomorrow's Parties festival (2-4 december 2011 in Minehead, UK). Op dit festival treedt Mangum op, samen met een aantal bands van het Elephant 6 collectief, plus een reeks uitgelezen andere artiesten (The Fall, Minutemen, Sebadoh, Scratch Acid, Young Marble Giants, The Magic Band, The Raincoats). In het najaar van 2011 staan diverse optredens van Mangum op het programma, in de USA en de UK.

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

https://youtu.be/AH3CRVVBL9o

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  MrJohn 04.12.11 19:27

Anne Frank, er is wel haast een psychologische druk om alles wat over haar gaat te idealiseren. Zo ook dit, met alle respect overigens voor de miljoenen joden, die de 2de wereldoorlog niet overleefd hebben.

Muzikaal is het erg pover en saai en ik kan er dan ook alleen maar een onvoldoende voor geven.

Uw toorn mag mij nu treffen.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  sowhat 04.12.11 19:55

Grappig dat deze band wordt gerankt, want de band die gisteren mijn punten kreeg bij Steunfonds, deed me hier een beetje aan denken.
Hun magnus opus is Holland, 1945, dat staat dan ook in de SW125. Dit is nogal pover: een 6

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Mauricedegier 04.12.11 20:13

Een Magistrale plaatje, dhr Raaijmakers zal er zeker minimaal een 9 voor over hebben gok ik.

Ik houd het op een 7. Vind het wel een aardige plaat, maar verder niets speciaals. De versie van Matt Pond PA (ook in de magistrale) zou ook zo rond een 6 of een 7 blijven hangen
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6499
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  PPProfessor 04.12.11 22:25

Ja ach, het is een plaatje dat helemaal gemaakt is om een 6 te ontvangen.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Gast 05.12.11 0:46

Tsja en zo is het maar net... Een typische 6 plaat net wat Prof zegt... Echt geweldig vind het niet, maar ook niet heel slecht...Leuk om een keer te horen, maar ik hoef het zeker niet gelijk erachter aan nog een keer te horen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Gast 05.12.11 1:32

Vleesch nog Visch = 5

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Ries 05.12.11 7:54

Voor mij is voor dit nummer een 7 afdoende, gewoon een lekker ingetogen nummer dat hier en daar ietwat eentonig dreigt te worden maar over het geheel genomen spannend genoeg blijft voor een goede voldoende!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Keano 05.12.11 9:35

Ik sluit me aan bij de meerderheid. Een dikke 6, die ik naar beneden af ga ronden Smile
Keano
Keano
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 254
Registratiedatum : 05-11-11
Leeftijd : 40
Woonplaats : Geldrop

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  sokratikos 05.12.11 14:04

Voor mij onbekende band met onbekend nr. Niet slecht maar weinig bijzonder. Een naar boven afgeronde 5.7
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Kaj 05.12.11 14:10

Tja, het mooiste nummer van één van de mooiste, beste, fijnste en alhier meest beluisterde albums ooit. Zanger Jeff Mangum kan echt NIET zingen, maar dat doet geheel niet ter zake. Zoals aan het hele album (met dezelfde titel als dit nummer) bijna alles klopt, zo klopt hier ook bijna alles aan. Ik kan niet anders dan een naar boven afgeronde 9.5 geven cheers
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  snoopy 05.12.11 15:48





Uw toorn mag mij nu treffen.[/color][/b][/quote]

Van mij niet, John.....ik ga helemaal met je mee, het kan mij totaal niet bekoren.
een 4
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Frodo 05.12.11 16:21

Wat een kakafonie. Doe mij maar een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Kaj 05.12.11 16:53

Wel interessant dat deze plaat hier behoorlijk afgekraakt wordt, terwijl dit album toch als een klassieker wordt gezien. Blijkbaar zitten de mensen die daarvoor gezorgd hebben niet op dit forum Sad
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  sokratikos 05.12.11 17:01

Dat geldt wel voor meer klassiekers, Kaj, bijv voor de klassieke albums VU - Velvet Underground & Nico, Stooges - Stooges en Sonic Youth - Daydream Nation Crying or Very sad
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Vleertje 05.12.11 21:21

Ik durf hier een afgeronde 7,5 voor te geven met name voor het muzikale in deze plaat de stem gaat mij persoonlijk op den duur een beetje vervelen maar muzikaal vind ik het serieus top. Leuk instrumentgebruik ken hun andere nummer waar sowhat aan refereert ook en die vind ik ook leuk.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Mirrr 06.12.11 10:58

Ook van mij een dikke 7 Very Happy
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Timmus 08.12.11 20:11

Ik doe mee met de hoge cijfers. Steengoed album, al is dit dan niet direct de beste track daarvan. Een 8,5 wordt 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Ries 07.01.19 11:18

Grappig zeg dat dit in de loop der jaren tot mijn favoriete nummers is gaan behoren, zou er nu zo een dikke 9 voor over hebben Smile
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea Empty Re: *RTH* Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over the sea

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum