Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Marvin Gaye - What's going on?

+14
Jan...
PPProfessor
Mauricedegier
Miennnn
sokratikos
Kaj
sowhat
snoopy
Frodo
MrJohn
LarryMullen
ErickNJ
Ries
Dave Evans
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'What's going on?'

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap0%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap4%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap15%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap0%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap4%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap11%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 11% 
[ 3 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap11%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 11% 
[ 3 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap15%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 15% 
[ 4 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap22%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 22% 
[ 6 ]
*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_lcap18%*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Vote_rcap 18% 
[ 5 ]
 
Totaal aantal stemmen : 27
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Dave Evans 23.11.11 15:11


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Ries 23.11.11 15:18

De eeuwige strijd, wie is er nu de beste soulzanger ooit, Marvin of toch Otis, Sam of Wilson??????? Ik heb niet het antwoord hoewel ik een grote liefhebber ben, en dus een lichte voorkeur heb, van Sam Cooke. Marvin is natuurlijk een onbetwiste grootheid en weinigen kunnen zo gloedvol zingen als de jammerlijk door paps doodgeschoten domineezoon. Ik vind dit dan ook nog z'n mooiste nummer en het scoort dan ook altijd hoog in mijn aller tijden lijst. Ik geef hier een meer dan verdiende 9!!!!!!!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  ErickNJ 23.11.11 15:29

Ik hou wel van andere Marvin Gaye nummers, maar deze vind ik niet zo bijzonder. Een 6.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  LarryMullen 23.11.11 16:02

deze hoef ik niet te beluisteren. 9.
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Gast 23.11.11 16:20

Deze moet ik wel beluisteren. Klassieker.

Marvin wilde een maatschappij-kritische nummer opnemen, maar Motown gaf hem daar geen toestemming voor.
Marvin sloeg met de vuist op tafel en dreigde op te stappen bij het label. Hij zocht contact met andere labels om dit nummer uit te brengen. Toen Barry Gordy dit hoorde bracht hij het nummer alsnog uit. Het werd Motowns snelst verkopende single tot dan toe.
Daarom mocht hij daarna een heel album maken. Politieke liedjes waren zeer ongebruikelijk in de soul, maar dit album werd zijn beste werk ooit, volgens de kenners.

Lijkt me overbodig om te zeggen, maar dit nummer krijgt van mij 10 punten.
(waarmee ik niet wil beweren een kenner te zijn, overigens Very Happy )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  MrJohn 23.11.11 16:43

Het is bekend, dat ik ook wel gecharmeerd kan zijn van een politieke/maatschappelijke boodschap, verpakt in een song, maar dan moet de muziek me wel raken. Per slot van rekening ranken we hier muziek.

Deze muziek raakt me totaal niet, een saaie uitvoering, het kruipt allerminst onder de huid, hetgeen toch een wezenskenmerk van soul schijnt te zijn.

Er zijn overigens wel andere van Marvain Gaye, die ik meer kan waarderen

Dit is een 2
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Frodo 23.11.11 16:55

Ik vind de muziek saai en gespeend van iedere spanning of verwachting. Zo'n beetje iedere wannabe-deelnemer aan de Voice Of Holland zingt op net zulke ongeïnspireerde manier dit suffe liedje.

Een 3.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  snoopy 23.11.11 17:09

Klassieker of niet/ soulheld of niet.....ik heb gewoon niks met deze muziek!
Kan er niet meer van maken dan een 3
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  sowhat 23.11.11 17:27

Dit slappe liedje is heel erg overgewaardeerd omdat het het pushplaatje van Matthijs vN voor de t2000 is en dan moet het wel goed zijn, maar nee hoor: 3

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18726
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Kaj 23.11.11 17:34

Terwijl ik dan juist weer zelden gegrepen word door soulmuziek, heeft dit liedje het wél. Ik geef een 8, en veel hoger dan dat zal soul in mijn beleving nooit scoren. Dat zegt denk ik genoeg.
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  sokratikos 23.11.11 17:37

Geweldige soulstem en fijne sfeer, ook geschikt voor warme kamers in een koude winter.

Blijft toch jammer als mensen zeggen dat ze betere nrs van een muzikant kennen zonder de titels ervan te noemen, want gissen is meestal missen. Ik vind het volgende nr mooier en heb dat op 916 in mijn lijst gezet



What´s going on krijgt een 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  MrJohn 23.11.11 17:40

sokratikos schreef:Geweldige soulstem en fijne sfeer, ook geschikt voor warme kamers in een koude winter.

Blijft toch jammer als mensen zeggen dat ze betere nrs van een muzikant kennen zonder de titels ervan te noemen, want gissen is meestal missen. Ik vind het volgende nr mooier en heb dat op 916 in mijn lijst gezet



What´s going on krijgt een 8

Je bent wel streng sokra Wink

Ik doelde op I Heard It Through The Grapevine. Was misschien wel een mager zesje waard geweest
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  MrJohn 23.11.11 17:59

Moet er wel aan toevoegen, dat soul meestal in gestrekte draf mijn deur passeert met als grote uitzondering dé soul/jazz lady of our time: Amy Winehouse.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16670
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Miennnn 23.11.11 18:07

Wanneer de soul om de hoek komt kijken doe ik mee!

Een 10 van mij.
Miennnn
Miennnn
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3130
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 68

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Mauricedegier 23.11.11 18:34

Ik ben niet zo zeer een soulfreak, maar dit nummer is nagenoeg perfect. Prachtige stem heeft Marvin Gaye ook, ik zat met ontzettend veel plezier naar de Nacht van de Popmuziek te kijken, waar oa Gaye werd behandeld.

What's going on heb ik in alle 3 jaren dat ik een lijstje maak voor de V500 in mijn top 100 staan. Derhalve is er maar 1 cijfer mogelijk:

10.
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6499
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  PPProfessor 23.11.11 19:08

What's going on krijgt een 9 van mij, maar dat is wel wat ruim bemeten. Ik vind het een juweel, maar Marvin heeft veel fraaiere nummers. Een echt juweel is het album I want you. Alleen voor de hoes koop je die al. Het nummer Come live with me angel is hallucinerend mooi en zat een jaar of 5 geleden nog als basisbeat onder een redelijk geslaagde R&B song (al weet ik niet meer welke). Anyway, 1 april 1984 blijft altijd een dag van diepe droevenis in huize PPProfessor. Strijd om mooie soulstem top 3 moet hij aan met Al Green en Smokey Robinson.

https://www.youtube.com/watch?v=zQkF0g6WMEY

Vanaf 3.25 word je meegenomen in een orgie van instrumenten, Marvin die alleen maar hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roept. Als er vatbaar voor bent zoals ik, dan is dit helemaal hartstikke kippenvel. Ook voor de niet-soulliefhebbers: proberen!


Laatst aangepast door PPProfessor op 23.11.11 19:17; in totaal 1 keer bewerkt

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Gast 23.11.11 19:12

Niet in mijn favo lijst, omdat het niet helemaal mijn smaak is. I heard it through.... had van mij een 10 gekregen; dat is wel mijn smaak.

Desalniettemin een absoluut klassenummer dat je niet zonder schroom lager kunt waarderen dan een 8.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Jan... 23.11.11 19:30

Ongelooflijk al die 2-en 3-en. Ik ben ook geen grote soulfan, maar dit is natuurlijk een verschrikkelijk goede plaat. Hoort eigenlijk wel in mijn lijst thuis. Absoluut geen niemanddalletje, het gevoel spat van de plaat af.

Ik heb genoten van het filmpje in A'dam, mensen herkennen het begin, beginnen te joelen en Marvin zegt op sympathieke en warme manier, Thank you.

Prachtig moment. Een 9.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Led-Zep 23.11.11 20:36

Ik ben absoluut geen soulfan, maar dit nummer kan ik goed hebben. Een 7
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Mirrr 23.11.11 21:37

Vind deze ook wat minder van hem een 5....
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Gast 24.11.11 0:43

Welliswaar stond Marvin niet eens in mijn lijst, zoals wel meer goede nummers die ik ben vergeten, maar desondanks is dit prachtige soulnummer nummer natuurlijk gewoon een dikke 8 waard!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Gast 24.11.11 4:49

Heel af en toe zijn er platen waarover je helemaal niets kunt zeggen omdat ze van een eeuwig durende schoonheid zijn, dit is er dus zo eentje!!!! EEn 10 zonder enige twijfel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Kaj 24.11.11 11:11

PPProfessor schreef:Het nummer Come live with me angel is hallucinerend mooi en zat een jaar of 5 geleden nog als basisbeat onder een redelijk geslaagde R&B song (al weet ik niet meer welke).
Deze??
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Vleertje 24.11.11 20:05

Lekkere stem geile zwoele sound ik kom tot een 7 als stofzuigliefhebber.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  PPProfessor 25.11.11 22:29

Ja Kaj, die inderdaad. Wat knap dat je die plaat hebt weten te vinden. Erg geinig dat die R&B binken dan zo'n prachtig gevoelig nummer onder hun eigen stoere plaat leggen.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Marvin Gaye - What's going on? Empty Re: *RTH* Marvin Gaye - What's going on?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum