Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:47 van Roche

» Mei 2024
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 EmptyGisteren om 10:30 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty16.05.24 23:08 van Frodo

» *RTH* George Harrisson – Give me love (give me peace on earth) (live)
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty16.05.24 23:05 van Frodo

» *RTH* Beatles – Drive my car
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty16.05.24 23:04 van Frodo

» *RTH* Lisa Stansfield - All Around The World
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty16.05.24 23:01 van Frodo


*RTH* Moby - Go

+9
Timmus
Led-Zep
sokratikos
MrJohn
sowhat
Keano
Frodo
Vleertje
Mirrr
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat is jouw cijfer voor "Go"?

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap11%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap11%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap21%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap11%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 11% 
[ 2 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap5%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_lcap21%*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Vote_rcap 21% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Timmus 05.12.11 20:41

Frodo schreef:Denken jullie echt dat dansen alleen op monotone doffe dreunen kan?

Nee, dat denk ik niet. Dat beweer ik ook nergens.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Frodo 05.12.11 20:50

Timmus schreef:
Frodo schreef:Denken jullie echt dat dansen alleen op monotone doffe dreunen kan?

Nee, dat denk ik niet. Dat beweer ik ook nergens.

Ok. Indien je echt benieuwd bent (in de zin van dat je dat soort feesten niet kent) moet je eens zoeken met de zoekterm 'alternative'. Een zaal vol die een avond uit hun dak gaan op Rage Against The Machine, Pearl Jam, Living Colour, Nirvana, Smashing Pumpkins, RHCP, Foo Fighters, Beastie Boys etc etc etc. En dan ook nog eens met een publiek van 16 tot 60, zonder pillen, zonder vechtpartijtjes en zonder dat vrouwen worden lastiggevallen. Ik kan het iedereen aanbevelen!
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  sokratikos 05.12.11 20:54

Nee, dat denk ik niet, dat denk jij over mij en Timmus blijkbaar en over die vele mensen die op Go dansen... of niet?

O Frodo dat klinkt als een dansvloer ik als dj makkelijk zou kunnen vullen Very Happy
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Frodo 05.12.11 20:58

sokratikos schreef:Nee, dat denk ik niet, dat denk jij over mij en Timmus blijkbaar en over die vele mensen die op Go dansen... of niet?
Die indruk krijg ik wel bij mensen die dansen altijd maar koppelen aan boem-boem-boem-geluid.

sokratikos schreef:O Frodo dat klinkt als een dansvloer ik als dj makkelijk zou kunnen vullen Very Happy

Natuurlijk, met goede muziek lukt dat geheid. Als je met dat publiek Go gaat draaien dan krijgen de barmensen het opeens erg druk.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Vleertje 05.12.11 21:07

Ik kom op feesten en dansavonden waar alternative een absolute hoofdrol speelt en dan heb ik het niet eens over bands die Frodo noemt maar over nog alternatiever kan dat ja dat kan. En ik kan verzekeren dat als daar een goed housenummer wordt gedraaid dat de dansvloer dan zeker niet leegloopt. Overigens komen daar ook mensen van voornamelijk boven de 35 met uitschieters naar boven dik in de 60. Niemand die een pilletje of wat dan ook nodig heeft om los te gaan. En daar wordt los gegaan net zo makkelijk op moby achtige nummers als op dikke vette teringherrie of zelfs de befaamde vleerstofzuigklassiekers. Ik vind het juist jammer als een avond zich alleen maar beperkt tot zgn alternative rock kneiters als nirvana, rage against the machine etc. Om het eens over verbreding van je smaak te hebben er is zowel hele fijne dansbare house als dat er hele fijne alternative rock is. Maar kennelijk blijven er altijd zgn. anti dit of anti dat die niet beide stijlen kunnen verenigen. Dat is pas jammer als je jezelf openstelt voor alle soorten muziek hoef je nauwelijks meer naar de bar maar kun je de hele avond dansen. Dat is pas leuk en dat kan prima op een glas water en zonder allerlei chemische toevoegingen.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  sokratikos 05.12.11 21:12

Ik denk dat je je daarop verkijkt, Frodo, dat is wat ik eerder ook al zei, volgens mij verandert er weinig aan de sfeer en op de dansvloer als er tussen de door jou genoemde muziek ineens Moby´s Go klinkt - behalve dan in jouw beleving en die van enkele anderen, maar iig niet in die van het meerendeel van dat alternative liefhebbende publiek

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Timmus 05.12.11 21:27

Vaak genoeg op een dansvloer gestaan met dansbare muziek van Nirvana, RATM en andere genoemde bands. Vaak genoeg voor alternative-rock-minnend publiek gedraaid. Vaak genoeg een dancefloorfiller a la Moby gedraaid of gehoord, zonder een run op de bar tot gevolg.

En hoe het met jouw indruk zit weet ik niet, maar jij bent het die mij blijkbaar schaart onder "mensen die dansen altijd maar koppelen aan boem-boem-geluid", dat doe ik zelf allerminst.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16646
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Vleertje 05.12.11 21:29

Timmus in a forest van de cure zitten ook veel boem boem boems hoor Razz
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Frodo 05.12.11 21:38

Vleertje schreef:Ik kom op feesten en dansavonden waar alternative een absolute hoofdrol speelt en dan heb ik het niet eens over bands die Frodo noemt maar over nog alternatiever kan dat ja dat kan.
Natuurlijk kan dat. Ik schreef niet voor niets "etc etc etc" na de bekende namen. Er wordt van alles gedraaid, ook ska of rockabilly om zomaar eens wat te noemen.

Vleertje schreef:En ik kan verzekeren dat als daar een goed housenummer wordt gedraaid dat de dansvloer dan zeker niet leegloopt.
Mee eens. Met daarbij de opmerking dat de dansvloer met dit nummer wél leegloopt (is mijn ervaring). Ik kan je verzekeren dat er velen zijn die dit soort voortdreutelende ritmes niet als 'een goed housenummer' zien. Bovendien, de break tussen 1.37 en 1.48 vind ik zeer storend: een dj krijgt ook commentaar als hij 10 seconden stilte laat vallen.

Vleertje schreef:Overigens komen daar ook mensen van voornamelijk boven de 35 met uitschieters naar boven dik in de 60. Niemand die een pilletje of wat dan ook nodig heeft om los te gaan.

Ik weet niet hoe het op dit moment er aan toe gaat (de doelgroep is kennelijk ook boven de 35), maar tijdens de talloze keren dat ik bij clubnights ben geweest (laten we zeggen tot een jaar of 7 geleden) heb ik ontelbare keren mensen zien gebruiken; zeer significant veel meer dan bij wat voor andere soorten feesten dan ook.

Vleertje schreef:En daar wordt los gegaan net zo makkelijk op moby achtige nummers als op dikke vette teringherrie of zelfs de befaamde vleerstofzuigklassiekers. Ik vind het juist jammer als een avond zich alleen maar beperkt tot zgn alternative rock kneiters als nirvana, rage against the machine etc. Om het eens over verbreding van je smaak te hebben er is zowel hele fijne dansbare house als dat er hele fijne alternative rock is. Maar kennelijk blijven er altijd zgn. anti dit of anti dat die niet beide stijlen kunnen verenigen. Dat is pas jammer als je jezelf openstelt voor alle soorten muziek hoef je nauwelijks meer naar de bar maar kun je de hele avond dansen. Dat is pas leuk en dat kan prima op een glas water en zonder allerlei chemische toevoegingen.
Ik schrijf juist dat er heel veel verschillende soorten muziek zijn waar je op kan dansen. Dat is niet voorbehouden aan house/dance (de term 'dance' is daarom op zich al behoorlijk pedant). En natuurlijk ook niet aan alternative (en daarom beweer ik dat ook nergens). Ook bij die volendammer-avonden staan mensen de hele avond te dansen.

Voor mij moet muziek goed zijn om te kunnen dansen. En dat kan dus ook op house of dance, maar monotoon repeterend kan me op geen enkele wijze bekoren. Misschien kan je mijn recensie van een concert van Faithless nog herinneren: van hetzelfde laken een pak. Lang intro, ritme dat langzaam opzwelt en dan een minuut herhaling, weer een minuutje synthesizergeluid en dan begint alles weer van voren af aan, en zo anderhalf uur lang. Het spijt me wel, maar Jantje Smit zit muzikaal gezien beter in elkaar. Maar ik geef ze wel een kans, ik ga naar zo'n concert om te kunnen zien en horen wat er gebeurt en er over mee te praten, en niet alleen maar vanachter mijn biertje in mijn favoriete blues- of rockcafe afgeven. Lijkt mij meer dan genoeg qua openstellen. Maar ik heb wel mijn kritische oordeel.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Frodo 05.12.11 21:47

sokratikos schreef:Ik denk dat je je daarop verkijkt, Frodo, dat is wat ik eerder ook al zei, volgens mij verandert er weinig aan de sfeer en op de dansvloer als er tussen de door jou genoemde muziek ineens Moby´s Go klinkt - behalve dan in jouw beleving en die van enkele anderen, maar iig niet in die van het meerendeel van dat alternative liefhebbende publiek

Altijd een lastig terrein wanneer het gaat om 'beleving'. Ik kan dit namelijk ook omdraaien en zeggen dat het slechts jouw beleving is dat Go een dansvloervuller is op alternative feesten maar dat het merendeel wel wegstroomt. Dan zitten we met twee verschillende belevingen.
Laat ik het dan zo verwoorden: hoewel er veel rockliefhebbers zijn die het liefst met een biertje aan de kant staan, sta ik toch zeker driekwart van de tijd op de dansvloer. En ik merk heel duidelijk wanneer ik tegen iemand opbots vanwege de drukte, of wanneer er ruimte is.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Frodo 05.12.11 21:50

Vrienden, het was me een waar genoegen, maar ik heb nog wat slaap in te halen, moet morgenochtend om 5:30 weer op en heb een lange dag want 's avonds nog naar Frankrijk. Oftewel: ik stop met reageren en ga naar bed. Truste straks.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  sokratikos 05.12.11 22:08

Ok, truste Frodo.

Moby - Go staat op 151 in mijn lijst temidden van een blokje ´dance floor proof´ nrs, een label dat bij mij is gebaseerd op vele vele waarnemingen van vooral alternative dansvloeren en dus eerder wijst op feitelijke dansbaarheid dan van persoonlijke beleving
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9983
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 53
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Moby - Go - Pagina 2 Empty Re: *RTH* Moby - Go

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum