Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* The Pilgrims - White Men EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* The Pilgrims - White Men EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* The Pilgrims - White Men EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* The Pilgrims - White Men EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* The Pilgrims - White Men EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* The Pilgrims - White Men Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* The Pilgrims - White Men

+6
Vleertje
sowhat
LarryMullen
Joyce
Frodo
Dave Evans
10 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'White Men'

*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap0%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap0%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap0%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap13%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap13%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap25%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 25% 
[ 4 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap31%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 31% 
[ 5 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap13%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 13% 
[ 2 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap5%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_lcap0%*RTH* The Pilgrims - White Men Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Totaal aantal stemmen : 16
 
 
Enquête gesloten

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Dave Evans 04.03.11 20:00

[04-03-2011]
Ook weer van het pallet!

1988
De kiem voor The Pilgrims ligt in de Grote Prijs Finale van 1988 wanneer Reniet Vrieze als zanger van het Zaandamse Garfield indruk maakt op voormalig Powerplay- en Vitesse-bassist Peter van Straten.
--------------------------------------------------------------------------------
1989
De start is weinig bemoedigend als blijkt dat Peter van Straten zich niet thuis voelt in The Pilgrims en vertrekt. Drummer Léon Klaase (ex-Sweet d'Buster, Powerplay), Vrieze en gitarist Persijn Joling (ex-Funky Stuff) continueren hun samenwerking en schakelen bassist Jasper Teule en percussionist Martin Latupeirissa (ex-Massada) in.
--------------------------------------------------------------------------------
1990
In Londen nemen The Pilgrims het debuutalbum op met producer Mike Pela (The Christians, The Fine Young Cannibals, Sade). Gast op de plaat en het podium is toetsenist Jakob Klaasse. De band borduurt voort op de Amerikaanse rootsmuziek (rock, funk, soul) en reserveert een opvallende rol voor latin-percussie. Namen die ter vergelijking vallen zijn Santana, Tony Joe White en Talking Heads. Zanger Reniet Vrieze, gezegend met een rauw en intens stemgeluid, is de blikvanger van de band.
--------------------------------------------------------------------------------
1991
In de zomer scoren The Pilgrims een Top 20-hit met het donkere nummer White Men. Muzikant Jakob Klaasse speelt dit jaar live mee in de band.
--------------------------------------------------------------------------------
1992
Het botert niet tussen The Pilgrims en hun platenmaatschappij Sony. De band spant een rechtszaak aan, omdat het label de groep met een lager budget dan de afgesproken 225.000 gulden de studio in wil sturen. The Pilgrims krijgen in deze principe-kwestie van de rechter het gelijk aan hun zijde.
--------------------------------------------------------------------------------
1993
De gewonnen rechtszaak blijkt echter een Pyrrhus-overwinning, want The Pilgrims schieten niet veel op met een platenlabel dat niet zijn uiterste best doet om het tweede album Red - kosten een ton - onder de aandacht van het publiek te brengen. Red laat een band horen die wat steviger te werk gaat en dat allemaal onder het motto: 'minder franje, meer zeggingskracht.' Ad-interim toetsenist is ditmaal Boris Tames. The Pilgrims bivakkeren onderin de albumlijsten en (veelvuldig) op de vaderlandse podia.
--------------------------------------------------------------------------------
1994
Zanger Reniet Vrieze zingt een bijdrage op een Toon Hermans-tribute. Het lied Engel Gabriel verschijnt ook op single. Bassis Jasper Teule wordt de vaste bassist bij de muziektheatergroep Samba Salad.

--------------------------------------------------------------------------------
1995
Voor het Haagse onafhankelijke label VAN Records maken The Pilgrims Hurrah, kosten 115.000 gulden. De plaat wordt in de Verenigde Staten uitgebracht op Cleveland Records. De nog immer op Amerikaanse leest geschoeide gitaarrockband scoort een tweede (bescheiden) hit met Can't Resist, dat in de pers vergeleken wordt met Bruce Springsteen’s Born To Run. Een andere vergelijking is met Bob Seger. The Pilgrims trekken er weer vaak op uit en spelen in juni op het immens grote Parkpopfestival in Den Haag. The Pilgrims coveren het Stevie Wonder-nummer I Wish, dat evenwel geen hit wordt.
--------------------------------------------------------------------------------
1996
Datzelfde geldt voor de single Come Undone, waarop de Amsterdammers een samenwerkingsverband aangaan met de Australische zanger Jimmy Barnes. The Pilgrims treden in Portugal op en verzorgen in Nederland voor het sigarettenmerk Marlboro een tourneetje waarop ze covers spelen van The Beatles en The Rolling Stones. Ook het vierde album Asylum verschijnt op VAN Records. De gitaarrock is stevig. De teksten zijn dat ook, want Vrieze kijkt verder dan zijn verliefde neus lang is en snijdt zelfs het hete hangijzer kindermisbruik aan. Reniet Vrieze zingt samen met Dolf Jansen (Lebbis & Jansen), Rick Devito en Ilse DeLange onder de naam Wij op de single De Oorlog Meegemaakt.
--------------------------------------------------------------------------------
1997
De Pilgrims gaan uit elkaar. In de pers laten Vrieze en Klaasse weten dat ze ideeën hebben om een solo-album te maken. Hetzelfde jaar nog laat Vrieze van zich horen middels de single Gek Van Liefde, een nummer van de gelijknamige theaterproduktie die op dat moment door Nederland trekt. Vrieze is samen met o.a. Linda Snoeij, Farida de Waal en Popkoor Langedijk een van de artiesten die zingt op de single Stop Zinloos Geweld van de gelegenheidsformatie Artiesten Tegen Zinloos Geweld.

--------------------------------------------------------------------------------
2002
Reniet Vrieze blaast The Pilgrims nieuw leven in. In eerste instantie speelt drummer André Kemp (Billy the Kid, Kane) mee, maar hij wordt vervangen door Henri van Bergen. Niels Schutten wordt de nieuwe toetsenist. Reniet Vrieze is ondertussen actief als eigenaar van RAW Studio Recordings en Artist At Work. Hij geeft zanglessen aan ongeveer 400 leerlingen in Noord-Holland, is gastdocent aan het Conservatorium te Amsterdam, en heeft een stemmenbureau, een boekingskantoor en een muzikantenbureau. Zijn stem is te horen in reclamespotjes van o.a. de bedrijven Wannadoo en Chello. The Pilgrims tekenen bij platenmaatschappij CNR.

--------------------------------------------------------------------------------
2005
In het najaar verschijnt het vijfde album Alienated. Op de plaat wordt de band aangevuld met cello, altviool, viool en contrabas. De nummers zijn geschreven door zanger Reniet Vrieze en gitarist Persijn 'Dakota' Joling. The Pilgrims gaan in september met het nieuwe materiaal op tournee.



https://www.youtube.com/watch?v=m81LyE6hSCg


https://www.youtube.com/watch?v=XeehrOwbZCo

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Frodo 04.03.11 20:47

Jammer dat de geluidskwaliteit van het filmpje slecht is, maar erdoorheen klinkt een aardig liedje dat zeer positief afsteekt in vergelijking met vele andere RTH van de afgelopen dagen.

Een 7.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Joyce 04.03.11 20:55

Er gaat helemaal geen belletje rinkelen bij deze band, terwijl ze toch al een tijd bestaan ( of bestonden)
Leuk dat die Reniet Vrieze dat nummer Gabriël van Toon Hermans heeft opgenomen...prachtig nummer van Toon ( kon er helaas geen goede opname van vinden..te slecht geluid)

Wat dit nummer betreft....een mager 6-je..
Joyce
Joyce
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6575
Registratiedatum : 16-12-08
Woonplaats : Top van de Randstad

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Dave Evans 04.03.11 21:23

Ja inderdaad jammer dat er geen filmpje van ze is waarop White Men qua audio top klinkt! Vond het destijds al een aardig plaatje van een band die toen boven de grijze massa uit kwam.
Heb net nog even gekeken op You Tube en daar staan best nog wel wat leuke dingetjes van ze op!
White Men krijgt van mij een '7'

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Dave Evans 04.03.11 21:25

Frodo schreef:Jammer dat de geluidskwaliteit van het filmpje slecht is, maar erdoorheen klinkt een aardig liedje dat zeer positief afsteekt in vergelijking met vele andere RTH van de afgelopen dagen.

Een 7.

Ik denk dat je hem nog even moet verzilveren!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  LarryMullen 04.03.11 21:51

nou euh.. een 7???

Razz
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  sowhat 04.03.11 22:05

Veel te lang intro en daarna word het ook niet beter: 4

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Gast 04.03.11 22:58

Hoewel er al veel is gezegd over de geluidskwaliteit van beide filmpjes is de muziek echt wel goed te horen en ik wordt hier echt heel vrolijk van! Lekkere introotje door de solo op electrische gitaar en ook de goed klinkende iets wat rauwe stem van Reniet Vrieze kan ik zeer goed waarderen! Echt een even-lekker-uit-je-dak-gaan nummer! Een dikke 8!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Vleertje 05.03.11 14:24

Ik vind het niet veel dus een 5
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Led-Zep 05.03.11 14:28

Best wel aan aardig nummer, een 6.
Led-Zep
Led-Zep
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 4538
Registratiedatum : 03-01-10
Leeftijd : 63
Woonplaats : Kempen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Gast 05.03.11 19:56

Ten tijde van mijn bezoek aan "parkpop '95" had ik vaag wel van dit bandje gehoord maar tijdens hun optreden ben ik weet ik nog heel goed van mijn sokken geblazen door die stem en de retestrakke band erachter.

Het is vreselijk jammer dat de clip absoluut geen deugd doet aan hoe goed het werkelijk was!!

Naar mijn bescheiden mening onvoorstelbaar dat deze mannen nooit echt zijn doorgebroken, ik ben ervan overtuigd dat het komt omdat dit een Nederlandse band was/is want was dit Amerikaans geweest was het gegarandeerd anders afgelopen.

Ja ik vond en vind dit nog steeds van internationale klasse jammer dat het Nederlandse negatieve chauvinisme tegen deze mannen heeft gewerkt!!

Er zat een bepaalde "belofte" in het totaal die helaas nooit tot volle wasdom is gekomen.

O ja een 9 hiervoor!!!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Gast 06.03.11 10:16

Bij het intro krijg ik Bob Seeger associaties met Turn the page, als ze up tempo gaan spelen vind ik het een soort van Golden earring sound, maar dan zonder de kracht van de stem van Barry Hay; dit kan echter natuurlijk ook aan de slechte geluidskwaliteit liggen.

Niet slecht, maar ik loop er niet warm voor; een 6.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Mirrr 06.03.11 13:08

Niet slecht maar echt warm wordt ik er ook niet van, een 5
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12062
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Gast 09.03.11 23:56

Mooi nummer ! 7 van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Roy 10.03.11 2:02

Golden Earring en Bob Seger? 2 van mijn (vele) favorieten. De Earring hoor ik er ook wel een beetje in terug, voor Bob Seger moet ik toch echt veel te diep graven, hoewel 'Turn the page' wel wat vergelijkingen heeft. Kortom, een zeer opmerkzame Katje! Very Happy

Het nummer zelf, dat kan me niet echt bekoren... een 4 dit keer.
Roy
Roy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2026
Registratiedatum : 11-11-09

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Paul 10.03.11 2:06

Een zesje voor de moeite!
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* The Pilgrims - White Men Empty Re: *RTH* The Pilgrims - White Men

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum