Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» 4 mei: Dave is on the road again
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) EmptyVandaag om 0:01 van MrJohn

» Introquiz Mei staat klaar
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) EmptyGisteren om 13:11 van Berend

» Wo 01-05 Sokra zaagt door
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) EmptyGisteren om 12:32 van sokratikos

» Steunfonds 17: 28 april t/m 4 mei 2024
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) EmptyGisteren om 11:02 van Roche

» Di. 30 april : Grabbelton.
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty30.04.24 18:01 van Roche

» April 2024
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty30.04.24 0:08 van Marsha

» Marsha's jukebox (29 april)
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty30.04.24 0:06 van Marsha

» Introquiz April staat klaar
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty29.04.24 14:01 van Mies

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:26 van sowhat

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:25 van sowhat

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:23 van sowhat

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:22 van sowhat

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:20 van sowhat

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:19 van sowhat

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:16 van sowhat

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:15 van sowhat

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:14 van sowhat

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:13 van sowhat

» *RTH* Redbone – Come and get your love
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:12 van sowhat

» *RTH* Lowland Trio – Mijn naam is haas
In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty28.04.24 14:09 van sowhat


In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

+7
Grafmat
Silvie
sokocat
Kaj
Dave Evans
sowhat
Boontje
11 plaatsers

Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Boontje 08.01.09 21:31

David Robert Jones zul je denken , wie is dat ook al weer. De echte fans weten wie het is

Hier onder David Jones toen hij 17 jaar was


Juist de enige echte David Bowie , geboren 8 januari 1947 te Brixton. Begint zijn carriere als saxofonist en zanger in diverse Londense Bluesbandjes.
Een artiest zo mysterieus dat je er niet om heen kunt. Is het een goede zanger of niet. Is hij nou hetero , homo , travestiet... Veel vragen die er altijd al rondom Bowie zijn gesteld en ik wil hem deze week in de spotlight om andere mensen mijn liefde voor deze zanger mee te laten beleven.

Voordat ik mijn huidige partner leerde kennen kende ik Bowie alleen van zijn bekende hits zoals Fame , Sound en Vision enz. Mijn vriend bleek een echte Bowie fanaat en had werkelijk alles van deze man. Ik ben op zoektocht gegaan in zijn diverse albums en ben direct gevallen voor het genre wat hij maakt.

Maar Bowie is niet alleen zanger , hij is veel meer dan dat. Tekstschrijver, componist , regisseur, acteur noem maar op.
Vele bekende groepen teren nog steeds op de sound die Bowie ooit voor hun heeft bedacht. denk aan Bryan Ferry , Iggy Pop , David Byrne ( talking heads ) , U2 en nog vele andere.

Ik kan hier een hele biografie gaan neerschrijven over de beste man maar ik kies ervoor om te verwijzen naar
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Bowie

Want ik wil namelijk in de spotlight liever laten horen waar deze man van gemaakt is.

In 1969 bracht hij space oddity uit, nog steeds 1 van mijn favorieten.


Niet lang daarna kwam zijn Ziggy Stardust periode en deze verzonnen figuur  kreeg een eigen identiteit toen Bowie ook als Ziggy Stardust ging toeren over de hele wereld. Hij produceerde in deze periode het album Ziggy Stardust and the spiders from Mars.  De redelijk aan drugs verslaafde Bowie maakte publiekelijk een einde aan het leven van Ziggy Stardust op 3 juli 1973 tijdens een Londens concert


Na zijn Ziggy avontuur vertrok Bowie richting Berlijn en trok veel op met artiesten als Lou Reed en Iggy Pop.
Hij maakte het album Bowie Live wat volgens Bowie zelf eigenlijk Bowie is Alive and Well en living only in theory had moeten heten.

Wat hij tussen Ziggy en het album Station to Station en het album Low allemaal gedaan heeft kan je allemaal nalezen op wikipedia als het je interreseert want ik wil nog  wat nummers laten horen van het album Station to Station en het album Low

Mijn Favo van het album is Breaking Glass ( ooit al eens gedraaid door Dave in zijn radioshow maar altijd een veel te korte versie )
Breaking Glass Album Low



Be my wife Album Low


Stay Album Station to Station


en een wat bekender nummer van Station to Station
Wild is the wind ( geweldige clip trouwens)



Uitstapjes van hem als duetjes met Queen en Tina Turner heeft me nooit kunnen raken en dat vergeef ik hem dan ook maar , iedereen maakt wel eens een foutje.

Wat ik wel heel leuk vond en ik pas recentelijk te weten ben gekomen is zijn samenwerking met John Lennon met het nummer Fame. Het nummer is ontstaan uit een jamsessie tussen Lennon en Bowie. De Fame fame fame aan het einde van het nummer is ook Lennons stem. ( dat is het stukje dat Fame van heel hoog naar heel laag gaat )
Toch maar even fame ook hier neerzetten


Dus wat wil jij kwijt over Bowie of vind je het maar helemaal niks
Geef je mening in deze week

Groet
Tonny
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  sowhat 09.01.09 0:20

Hele goede keuze, Boontje! Zou als ik moest beginnen al mijn tweede keuze zijn (drie keer raden wie mijn eerste keuze is?).
Bowie is ook mijn favoriete mannelijke artiest. Ik heb bijna alles van hem. Vooral het mystieke en de veelzijdigheid trekt me in hem aan. De muziek raakt me gewoon. Hij heeft me altijd geboeid, behalve in zijn discoperiode, en hij moet ook geen duetten zingen.
Grappig is dat ik 25 liedjes van hem in de SW Sensationele in mijn lijst heb en er maar zo'n 3 in de top-2000 staan. Ook m.b.t. Bowie heb ik dus kennelijk een aparte smaak. De man heeft ook een dermate rijk oeuvre dat ik tot een heel andere bloemlezing kom dan Boontje. Hieronder wat favorieten van me. Ik ga niet rangschikken, doe het op alfabet. Maar geniet!

Boys


Drive in Saturday


Oh you pretty things


Quicksand


Ricochet


Rock 'n roll suïcide


Sons of the silent age


Soul love


Star


Starman


Station to station


Warsawa
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18682
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Reactie op David Bowie

Bericht  Dave Evans 09.01.09 18:41

David Bowie.........een artiest met wie ik nooit zoveel had! Ja let wel had..........!
Want beetje bij beetje begin ik meer geïnterreseerd te raken in mans werk. Niet dat ik meteen fan ben, maar jullie (met name Sowhat en Boontje) hebben er voor gezorgd dat ik ook wat meer van Bowie's andere werk te horen kreeg.
In de uitzendingen van de Mark & Dave Show werd Bowie namelijk nogal eens aangevraagd Cool
En had ik eerder alléén maar wat met plaatjes als 'This is not America', 'Absolute Beginners', 'Modern Love', 'Ashes to Ashes' en 'Space Odditty', nu staan ook met name 'Life on Mars' en 'Rock'n Roll Suicide' hoog op mijn lijstje!

Alléén al daarom zeg ik, prachtige start van dit topic! (zo wek je interresse op voor bepaalde bands/artiesten Yes )


Exclamation Nog één kleine tip: zet niet teveel filmpjes erbij (met name in de reacties), topic kan hierdoor vertraagd gaan raken (met openen). Zet desnoods de link op de ouderwetse manier erneer (zoals op het MSN topic)
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25281
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Boontje 10.01.09 11:49

Kom op mensen waar is jullie muzikale inspiratie....32 keer bekeken en maar een handjevol een mening over Bowie...Kan ik me niet voorstellen hahaha

Er zijn toch ook wel mensen die Bowie helemaal niets vinden lijkt me.
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Kaj 10.01.09 12:06

Ik vrees dat ik hier het Bowie-feestje dan maar even kom bederven. Ik roep vaak om wat discussie uit te lokken dat Kurt Cobain en Jimi Hendrix de twee meest overschatte artiesten ooit zijn, maar daarmee doe ik David Bowie eigenlijk te weinig eer aan. De man heeft een extreem veelzijdig oeuvre neergezet, maar vrijwel niks ervan spreekt me aan, wat op zich natuurlijk best een prestatie is!

Ik kan nog wel uren gaan discussiëren over waaróm ik Bowie niks vind, maar ik kan het eigenlijk niet zo goed verwoorden.. Het pakt me op de een of andere manier gewoon niet, en dan wordt het al lastig om de muziek nog goed te vinden.. Begrijp me niet verkeerd: ik kan best wel naar Bowie luisteren (al is Heroes wellicht een uitzondering, dat is écht vreselijk), maar ik zou het uit mezelf niet gauw opzetten...

Laat ik dan voor de goede vrede even afsluiten met het feit dat ik Space Oddity wél een geweldig nummer vind!
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3987
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 35
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty David Robert Jones

Bericht  sokocat 11.01.09 0:55

Hoi daar allemaal,

Bij deze zit ik, Sokocat, verrast alle reacties te lezen, en ik moet zeggen: ik vind dit een hele originele topic, Boontje..! Yes Klasse! Om nou te zeggen: ik ben fan van een en dezelfde artiest: dat niet... (Ik kan niet kiezen) maar als ik namen ga noemen zijn dat niet de minste. Omdat ik bij diverse concerten ben geweest van hoofdzakelijk solo-artiesten springen er wel een paar namen uit. En het lijkt wel alsof ik het aantrek, maar vaak zijn het wel super-concerten geweest waarbij ik letterlijk echt 'waar' voor mijn geld heb gekregen... Een van deze artiesten was David Bowie.
Ik heb een paar favorieten. Veelal zijn het bekende hits geweest. "Fame", "Modern Love", "Bring me the disco-king", "V-2-schneider", "The secret life of Arabia", "Ashes to Ashes", "This is not America" en "Fashion". Om maar een paar te noemen.
Ik moet zeggen dat ik David Bowie (echte achternaam Jones inderdaad) ook een heel erg goede artiest vind. Ik kan er niks aan doen, maar dat zeg ik niet alleen omdat hij ook heel veelzijdig is, maar omdat ik een paar jaar geleden (2003) zo enorm genoten heb van zijn concert, dat hij toen op 15 oktober in Rotterdam gegeven heeft. Ik was door mijn 'hobby' (alle muziek verzamelen van artiesten, groepen en bandjes die een connectie hebben met 'de New Romantics', een Engelse ietwat controversiële stroming tussen de punk van eind jaren '70 en de pop van de jaren '80 in) erachter gekomen dat de muziek van David Bowie -en dan met name van het album 'Heroes' - veel betekende voor veel jongeren in een hele sombere tijd met hoge werkloosheidscijfers in Engeland. Ze keken enorm tegen hem op en zagen hem ook als held en een groot voorbeeld.
Door een documentaire die ik toevallig gezien had op de BBC (inmiddels ook op DVD in eigen bezit, waar ik enorm gelukkig mee ben) was mijn nieuwsgierigheid naar zijn overige werk en albums alleen maar groter. De bekende hits kende ik al uit de '80's, ik ging zoeken naar zijn overige werk uit de '70's. Hierdoor was ik ook heel benieuwd om hem in 'real life' te zien optreden, en hoe zo'n ervaren superster en duizendpoot daarbij te werk zou gaan. Dus besloot ik om eens achter concertkaartjes aan te gaan. Helaas had ik te laat ontdekt wanneer het concert zou plaatsvinden (augustus 2003, en was het dus al uitverkocht..). Tegen de tijd dat het 15 oktober was, had ik zoiets van: Ik ga wel even 'gewoon' op de bonnefooi (jawel) naar Ahoy Rotterdam, wie weet zijn er nog mensen die kaartjes verkopen..
Zo gezegd zo gedaan en zo toog ik die middag al naar Ahoy. Nou had ik net vijf dagen ervoor een leuke prijs gewonnen in de Staatsloterij.. en die kwam goed van pas! Ik leek wel Guus geluk die middag/avond. Ik trof een persoon die kaartjes verkocht, en het waren Arena-kaarten ook nog.. Geen twijfel mogelijk! kopen die 'hap' en een eettentje zoeken.. (voor zover ik nog in staat was om überhaupt een hap weg te krijgen, zo spannend vond ik het..want ja, kopen was één, maar binnenkomen dus twee.. ) Very Happy
Tuurlijk, het was wel duurder dan de kaartjes via de traditionele weg, maar op de bonnefooi erheen, met het idee: Nee heb je.. ja kun je krijgen..
En of ik een Ja .. ja.. Jaaaaaaaaaa kreeg, die avond!
Ik kwam vlak bij het podium terecht, en dan aan de linkerkant. Het podium had twee grote 'uitlopers' van platforms, 1 naar links en 1 naar rechts. In het midden was een brede showtrap waar ook zijn band stond te spelen. Nog drie treden lager stond David zelf.
Het concert maakte deel uit van de "REALITY" -tournee.
Mijn favoriete track van dat album is tot op de dag van vandaag "Bring me the disco-king".
Waarom juist dit nummer? Dat leg ik zometeen even uit, want dit nummer werd ook gespeeld. Voor dat het concert begon, raakte ik in gesprek met een meisje dat een camera bij zich had. We kenden elkaar niet, maar op zo'n avond vorm je zelfs met alle vreemden toch een soort familie, want je komt allemaal voor dezelfde artiest/ groep en dat schept een band. Al vrij snel vroeg ze aan mij (vanwege mijn lengte) of ik foto's wilde maken met haar fototoestel. (I was dreaming....) Voor zover dat mogelijk was deed ik dit dus ook, en vanwege de platforms zelfs tussen de palen door. Vooraf ook gelijk maar de adressen uitgewisseld. In de loop van het concert liep David hoger het ruime podium op, en eerst naar de rechterkant. Wij schrikken natuurlijk, want zou het linker platform dan niet gebruikt gaan worden...? Dat was nog maar afwachten.
David speelde heel veel nummers. Veel daarvan kende ik nog niet, want zo heel veel albums heb ik nog niet van hem, maar ik ga ze zeker weten absoluut verzamelen. En wat ik niet in de winkels aantref kan ik altijd nog op andere manieren in huis halen.. Very Happy
Ik weet niet meer hoe laat het precies begon, maar eenmaal bezig leek er werkelijk geen eind aan het concert te komen, zo superveel nummers kwamen voorbij. Wat een heel mooi moment werd, was toen David over Freddie Mercury begon, naar boven keek en al wijzend naar boven zei: "Let's make this guy up there can hear us in here.."
Het was muisstil en even leek de geest van Freddie mee te 'kijken' toen "Under Pressure" werd ingezet. Ik weet niet meer zeker of er toen 1 of twee nummers werden opgedragen aan Freddie Mercury. Maar mooi was het zeker! Wat ik erg leuk vond om terug te lezen in de krant, was dat
"David Bowie's "Suffragette City" heel Ahoy aan het 'rocken' kreeg".. "Ja," dacht ik toen vervolgens.., "en het was zó enorm gaaf om daar deel van te mogen uitmaken"...
Mooiste herinnering aan het concert was toen het na een uptempo nummer donker werd. David zat op de trap, boven aan het podium, en toen werd het langzame nummer "Bring me the disco-king" ingezet. Schitterend opgebouwd. Ik heb als klein meisje van 8 op disco-dansen gezeten dus dat nummer sprak mij meteen aan toen ik het op het album hoorde. Ik stond uiteraard klaar met fotocamera, en zowaar. Het was een kwestie van het nummer en de verlichting volgen.. en inderdaad.. kwam David het linkerplatform op, heel erg langzaam.. Er hingen wat takken, wit verlicht, en David er onderdoor. Er stonden wel mensen rond het platform, maar ik kon in feite perfect en moeiteloos foto's blijven maken. Halverwege bleef David staan,... en leek het alsof hij het nummer voor mij aan het spelen was.. zo'n idee kreeg ik. Ik maakte de ene na de andere foto, en hoorde allerlei mensen om mij heen enthousiast roepen: "Hij kijkt naar je.....! Wooo..! Hij kijkt naar je.. !" Ik kon niet anders dan lachend nog wat foto's maken.. en ook zelf kijken naar David...voordat ik weer teveel miste.. Wat ik hem wel meteen liet weten was: "Thank you! Thank you..!" David lachte, gaf een knipoog en ging weer terug naar de band.
Kortom: ik had letterlijk oogcontact met deze superster...! Deze avond kon letterlijk niet meer stuk....!!! (alsof hij wíst dat het mijn favoriete nummer was..., zo leek het.. )

Een paar weken later ontving ik daadwerkelijk de foto's in mijn brievenbus. Nooit meer bij stilgestaan dat ik ze ook daadwerkelijk (gratis) zou krijgen. Zij was mij dankbaar voor de foto's, en ik heb haar als dank toen een boncadeau teruggestuurd.
En David? Die mag, als het aan mij ligt nog lang.., heel erg lang doorgaan met muziek maken...!


Was getekend: Sonja " cat sokocat cat ".
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Dave Evans 11.01.09 1:01

Ook bij mij nog even een aanvulling. Wat ik echt een aanfluiting vond van David Bowie, was zijn 'Tin Machine' project. Vraag me af of die formatie wel één fatsoenlijk nummer heeft gemaakt??? No
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25281
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Silvie 11.01.09 17:04

Met mijn zussen ben ik al eens naar een live buitenconcert geweest in Nijmegen ( was dat dacht ik)
Was erg goed!
Ook heb ik toen de film gezien van dat hij gevangene was. Is allang geleden, ik weet niet meer hoe die film toen heette.
Leuk deze topic te lezen. Heb het niet helemaal gelezen maar is wel interesant.
Leuk verzonnen dit boontje!
Silvie
Silvie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 58

https://wallofsound.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Gast 11.01.09 19:29

Yeah... David Bowie. Staat zelfs in mijn platenkoffer op radio2.nl editie 2008 top 2000.

En wel met dit FanTasTische......................... China Girl!!!!!!!

Heerlijk nummerrrrrrrr



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Grafmat 11.01.09 22:24

David Bowie is zo'n artiest waar ik dan wel geen diehard-fan van ben, maar wel enorme respect voor heb, en in the end staat er een indrukwekkend lijstje met nummers die de tand des tijds met gemak hebben doorstaan en die ik nog steeds bewonder. Under Pressure was het allereerste singletje dat ik ooit kocht in 1981 en in mijn herinnering heeft Bowie er een nog eens een geniale versie van gemaakt met ene Gail Ann Dorsey op bas en zang - Live At The BBC (2000 of zo). Ik ben dus dankzij dit prachtige nieuwe topic van Boontje eens even gaan snuffelen op youtube en vond diverse prachtige liveuitvoeringen van eind jaren '90 - of zelfs daarna. Een paar daarvan wil ik graag delen. Helaas heb ik de BBC-versie van Under Pressure niet terug kunnen vinden, maar wel enkele andere nummers. Liefhebbers kunnen nog wel even verder zoeken onder de noemer: David Bowie live from the beeb /of David Bowie live bbc...

Ennuh, Kaj: Ik heb je nog niet opgegeven, maar nu wel bijna...   lol!

Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Mies 11.01.09 23:05

Mooi thema.. Ik ga later de filmpjes bekijken..
Gelukkig staat "Wild is the wind" erbij, vorig jaar voor het eerst die clip gezien en dat nummer gehoord.. Prachtig!
Leuk verhaal over dat concert trouwens, Soko.
Heb je zijn emailadres nog? Smile
Mies
Mies
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 4018
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 57
Woonplaats : Emmen

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  MrJohn 11.01.09 23:28

Als je me om een lijstje artiesten aller tijden vraagt, maakt David Bowie daar zeker deel van uit. Creatief en kleurrijk en door de decennia heen een belangrijke plaats verworven in de popmuziek. Overigens nooit geweten, dat hij aan het jammen was met Lennon, maar als ik nu goed luister naar Fame....yesssss Smile

Er zijn nu al vele clips geplaatst. Persoonlijk vind ik "Ashes To Ashes" na al die tijd nog steeds fenomenaal en "New Killer Star" hoort natuurlijk ook in de eregalerij van David Bowie.

Dank je wel Boon voor dit eerbetoon aan een groot artiest !





Gr, MrJohn
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16663
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Boontje 13.01.09 11:51

Woensdag avond om 20.00 uur wordt de spotlight over David Bowie gesloten( er kunnen dan geen reacties meer geplaatst worden ) en zal het stokje worden doorgegeven een een nog nader bekend te maken VV lid

Dus wil je nog wat kwijt over Bowie kan het nu nog.

Groetjes Boontje
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Boontje 14.01.09 20:03

Zoals beloofd gaat op het Bowie topic een slotje , dat betekend dat je hem nog wel kunt lezen maar je kan er niet meer op reageren.

De volgende die de Spotlight gaat doen is niemand minder dan MarkRaver.

Mark heeft een brede muzieksmaak en ik ben erg benieuwd wat de nieuwe spotlight gaat brengen
Dus Mark verras ons

Boontje
Boontje
Boontje
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1788
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 60
Woonplaats : Hutje Op de Hei

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Dave Evans 01.09.11 20:31

Ik zal maar even dit topic omhooghalen speciaal voor Erick NJ (dus géén NY Wink ) Very Happy

En op zijn verzoek kunnen we hiet ook wat Bowie materiaal na 1980 plaatsen! Wink


Allereerst zijn samenwerking met Pat Metheney, plaat die ik erg kan waarderen! Komt uit de film 'The Falcon & the Snowman'


https://www.youtube.com/watch?v=MJRF8xGzvj4

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25281
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Dave Evans 01.09.11 20:43

Van het album Let's dance (1983) de openingstrack Modern Love, die ik persoonlijk leuker vond dan de twee grotere hits China Girl en Let's Dance


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25281
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Dave Evans 01.09.11 20:53

Van het album 'Tonight'(1984)  het kleine hitje 'Blue Jean'


_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25281
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  snoopy 01.09.11 21:27



Ben persoonlijk geen groot fan van Bowie maar bij het doorlezen van dit topic moest ik gelijk denken aan het concert van David Gilmour in The Royal Albert Hall in Londen (2007)
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  snoopy 01.09.11 21:33

Hier nog een Pink Floyd klassieker uit hetzelfde concert waar de vocale inbreng van Bowie wat groter is Smile

snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  sokratikos 01.09.11 23:31

1981 Bowie in de Duitse film Christiane F:

Hoe educatief verantwoord was mijn middelbare school door in de week voorafgaand aan hun eerste schooljaar alle brugklassers op een warme zomerdag (toen wel!) te tracteren op een filmmiddag in een aardsdonkere & zweterige gymzaal waar Christiane F de eerste was van de 2 vertoonde films? (Daarna volgde 'The Bridge over the river Kwai').

1982 Bowie's titelsong van de film 'Cat People', dat in Engeland de top 30 haalde:
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9947
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie) Empty Re: In the Spotlight: David Robert Jones (Bowie)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum