Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyVandaag om 11:37 am van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyVandaag om 10:13 am van Marsha

» Mei 2024
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:58 pm van Ries

» De Beste Albums ooit met Ries
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:39 pm van Kaj

» De beste 100 albums ooit met Ries
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 7:09 pm van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:54 pm van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:53 pm van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:51 pm van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:50 pm van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:49 pm van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:47 pm van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:44 pm van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:40 pm van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 1:38 pm van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:32 pm van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:13 pm van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 12:03 pm van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:57 am van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:53 am van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
The day John Lennon died - Pagina 2 EmptyGisteren om 11:49 am van Frodo


The day John Lennon died

+7
Willemradio
Dave Evans
Jan...
Ries
ErickNJ
sonja
MrJohn
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Dave Evans ma dec 06, 2010 10:48 pm

Morgen trouwens opnieuw op Geschiedenis24

16:00 - 16:05Fragment uit Toppop
Necrologie uit 1980 van John Lennon in het muziekprogramma Toppop. Afl.: Necrologie John Lennon.
16:05 - 16:08Polygoon - Tentoonstelling litho's John Lennon
Polygoonjournaal uit 1970. Tentoonstelling in Amsterdam van litho's van Beatle John Lennon die hij van zijn relatie met Yoko Ono heeft gemaakt.
16:08 - 16:48Get back
Serie uit 1987 over de ontwikkelingen in de popmuziek vanaf 1945. In deze aflevering een special over de Liverpoolse muziekscene, gerelateerd aan de enorme invloed van de Beatles daarop.
16:48 - 16:55Nova
Korte reportage uit 2008 over de Britse popgroep The Beatles, die op het hoogtpunt van hun roem in 1968 in de leer gaan bij de transcedente meditatie-goeroe Maharishi Mahesh Yogi in India. Afl.: 1968 - The Beatles bezoeken de goeroe Maharishi.
16:55 - 17:03Polygoon - The Beatles (1964)
The Beatles, bestaande uit Paul McCartney, John Lennon, George Harrison en Jimmy Nicol (vervanger van de zieke Ringo Starr) arriveren op Schiphol, waar ze worden begroet door meisjes in Volendamse klederdracht en duizenden fans.
17:03 - 17:09Plaats van Herinnering
Beatle John Lennon en zijn vrouw Yoko Ono liggen tijdens hun huwelijksreis in 1969 zeven dagen lang in bed op kamer 902 van het Amsterdamse Hilton Hotel. Tijdens deze zogenaamde 'bed-in for peace' spreken ze met de internationale pers over vrede, liefde en lang haar. Afl.: John en Yoko - Amsterdam.
17:09 - 17:19Nieuwsuur
Reportage van Nieuwsuur uit 2010. Op 9 oktober 2010 zou de in 1980 vermoorde zanger John Lennon zeventig zijn geworden. Over de hele wereld wordt zijn geboortedag gevierd. Afl.: Viering zeventigste geboortedag van zanger John Lennon.
17:19 - 17:32Andere Tijden
Andere Tijden-aflevering uit 2000 over de boycot van The Beatles door de NCRV en over het bezoek van The Beatles aan Nederland in juni 1964. Afl.: The Beatles.
17:32 - 17:41Nova
Reportage uit 1993 over de internationale Beatles-dag in De Meervaart in Amsterdam. Afl.: Beatles-dag in De Meervaart in Amsterdam.
17:41 - 17:56Brandpunt
Reportage uit 1980 met daarin aandacht voor de wereldwijde reacties op de moord op John Lennon. Afl.: Reacties op dood John Lennon.
17:56 - 18:09Netwerk
Reportage uit 1999 over de Nederlandse band De Torero's, die in 1964 in het voorprogramma stonden van The Beatles tijdens het enige bezoek aan Nederland van de wereldberoemde band. Afl.: The Beatles en De Torero's in Blokker, 1964.
18:09 - 18:42Beatles - Terugblik op een verschijnsel
Documentaire uit 1976 over de Beatles, ondersteund met fragmenten van diverse Beatle-films en fragmenten van optredens.
18:42 - 19:07Who buried Paul McCartney?
Korte documentaire uit 2005 van Wouter van Opdorp. Via een Amerikaans radiostation kwam in 1969 het gerucht in de wereld dat Paul McCartney van de Beatles dood was.
19:07 - 19:12Polygoon - Twee-daags verblijf van de Beatles
In juni 1964 waren de leden van de Britse popgroep The Beatles twee dagen in Nederland, waar ze in het West-Friese Blokker twee concerten gaven.

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty John Lennon died

Bericht  Gast di dec 07, 2010 10:42 pm

30 jaar geleden dat John Lennon vermoord is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ wo dec 08, 2010 1:15 pm

ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ wo dec 08, 2010 1:21 pm

En hier een tv reportage over dit interview.

http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=12339863
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Gast wo dec 08, 2010 1:29 pm

Hehe..
bovenstaand bericht van mij wilde ik alleen maar even op de kalender zetten, omdat ik zag dat dit nog niet gebeurd was.
En nu zie ik dat er een post van gemaakt is, wat dan weer in deze topic geplaatst is.

Het ziet er nu een beetje als een verschrikkelijk open deur uit! Laughing

Maar anyway.. het is vandaag dus. Ik geloof dat Orinoco er aandacht aan gaat besteden? vandaag? Helaas kan ik er niet bijzijn..
moet vanavond in opleiding :-(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn wo dec 08, 2010 4:39 pm

Na alle aandacht in de BBC-journaals besteedt BBC 4 vanavond ook nog extra tijd aan hem.

Om 23.00 de film Lennon naked van Edmund Coulthard, een gedramatiseerde biografie van het leven van Lennon. Vervolgens om 0.25 nog muziek van Lennon in een Top of the Pops-special.

@ErickNJ: nog bedankt voor het plaatsen van de links !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Gast wo dec 08, 2010 5:13 pm

ErickNJ schreef:Rolling Stone releases Lennon's final interview

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/n/a/2010/12/07/entertainment/e212500S67.DTL

Is dat het blad, wat op dit forum nogal zwaar ondergewaardeerd wordt? ;-)

Hier het link naar het blad zelf, met extra links zoals foto's etc.
http://www.rollingstone.com/music/news/68404/240063

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  sonja wo dec 08, 2010 5:54 pm

Yes, vandaag is t de dag dat John Lennon is vermoord , let wel: 30 jaar terug!!!!

Succes vandaag John, meerderen zullen deze dag samen met jou herdenken.

Vandaag is t woensdag, was dat 30 jaar terug ook t geval?
sonja
sonja
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 150
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : Arnhem eo..

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ wo dec 08, 2010 8:00 pm

Het moet maandag zijn geweest, omdat het nieuws op de amerikaanse tv gedurende het programma Monday Night Football bekend gemaakt werd. Aldus de abcnews reportage hierboven.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ wo dec 08, 2010 8:08 pm

ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ do dec 09, 2010 8:09 pm

Video:

Fans gathered at Strawberry Fields in Central Park on Wednesday to remember John Lennon on the 30th anniversary of his death. (Video by Adya Beasley / The Star-Ledger)

http://videos.nj.com/star-ledger/2010/12/remembering_john_lennon.html

Foto:

Hundreds of fans sing Beatles and John Lennon songs and play their instruments to honor John Lennon. Today was the 30th anniversary of John Lennon's death at Strawberry Fields in Central Park. (Aristide Economopoulos/The Star-Ledger)

http://media.nj.com/star-ledger/photo/9107319-standard.jpg
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ do dec 09, 2010 8:15 pm

John Lennon: A pop star willing to express his pain

(Do youtube clips heb ik er zelf bijgezet.)

http://www.nj.com/entertainment/music/index.ssf/2010/12/john_lennon_a_pop_star_willing.html

Should you want to go straight to the core of the brilliant singer and songwriter who still haunts us, 30 years after his senseless assassination, don’t bother with John Lennon’s solo meditations on peace and brotherhood. Skip over the classic Beatles albums from the latter half of the ’60s, too, and the timeless hits he sang on “The Ed Sullivan Show.”

Instead, focus on the three relatively unheralded songs that kick off the Fab Four set most frequently lost in the shuffle: “Beatles for Sale.”

Sandwiched between “A Hard Day’s Night” and “Help!,” “Beatles for Sale,” released in late 1964, contained only one major hit: the blithe “Eight Days a Week,” a song the band later disparaged. It was an outlier on the album.

The other Lennon originals on “Beatles for Sale” were anything but cheerful. “No Reply,” “I’m a Loser,” and “Baby’s in Black” are a triptych of a tormented soul — missives from a writer trapped in a masquerade, struggling with a mad desire to turn the torch of honesty on the cheap scenery that surrounded him. Famously, Lennon would do primal scream therapy in the early ’70s and even write an album about his experience. Even then, he never sounded more candid, or more naked, than he did at the beginning of “Beatles for Sale.”

On “No Reply,” the album’s opener, Lennon inhabits a character who, in 2010, would almost certainly be recognized as a stalker. He’s got his cheating girlfriend under surveillance through the windows of her home; she’s not picking up the phone, and there’s good reason to believe she’s reluctant because she’s scared to death of the narrator. If she owns up to her infidelity, he offers to “forgive the lies that I/Heard before when you gave me no reply,” but he doesn’t mean it. The narrator is livid at her inauthenticity. For two minutes and 15 seconds, the world seems flimsy and artificial, populated by phonies who refuse to be forthright.



“I’m a Loser” is an even colder shower. Here, Lennon turns the light on himself and abhors what he sees. The narrator is a mess — a bon vivant without the courage to face his own emotions. Superficially a love song, “I’m a Loser” is, like “No Reply,” really about one man’s psychological duress and alienation in a world that won’t value truth. “Is it for her or myself that I cry?” asks Lennon. The distraught performance answers the question.
Imagine if John Lennon were still making music, and speaking his mind.



Perhaps the most troubled scenario in the Beatles songbook, “Baby’s in Black” is narrated by the boyfriend of a woman still pining over a dead lover. Far from expressing sympathy for the girl’s grief, Lennon dismisses her preoccupation as a “whim” and a “mistake.” The implication is clear: The narrator believes his beloved is using the death of their friend as an excuse to shut him out. “What can I do?” he asks again and again. The conventions of polite society have tied his hands, and once again, he’s furious about it.



It’s worth remembering that when “Beatles for Sale” was released, it was virtually unheard of for a pop group marketed to teens to open an album with a run of three songs as bleak as “No Reply,” “I’m a Loser” and “Baby’s in Black.” (Lennon would return to his preoccupations later in the set; “I Don’t Want to Spoil the Party” covers much of the same emotional territory.) With these songs, Lennon turned pop expectation upside down, introducing narrators with deep, troubled interior lives to rock ’n’ roll. In the process, he showed the way for several generations of confessional pop songwriters.

Much has been made of Lennon’s debt to Bob Dylan, and that certainly can be felt on “Beatles for Sale” — but not as strongly as the influence of American country and western balladeers who had always made room for complex characters in their three-minute songs.

None of these rank among the Beatles’ most popular songs. Lennon was never much for sugarcoating, but perhaps he realized he’d have to add a little sweetening to his writing if he wanted to continue selling pop records. But everything he’d entertain us with on subsequent albums is all here: the quest for honesty, the sharp eye for hypocrisy (especially his own), and his rage at getting shut out of a system that seemed to him to be all appearances and no substance.

In these songs, Lennon stands alone. He knows the truth but can’t communicate it. He wants us to come together and look each other straight in the face, but we’re all wearing masks. He bangs with both fists on his girlfriend’s door, but gets no reply. If you listen closely today, you can still hear the echoes.
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn vr dec 10, 2010 2:48 am

Once again, thank you very much ErickNJ. Heb deze week via allerlei media veel gelezen over en geluisterd naar John Lennon, maar jouw posts en links voegen daar zeker het nodige aan toe
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn vr dec 10, 2010 2:54 am





[img][/img][flash(425,350)]

Denkend aan wat in oktober zijn 70ste verjaardag zou zijn geweest:

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn vr dec 10, 2010 7:52 pm

Ik plaats hier nog even mijn John Lennon-lijstje en beperk me tot de songs uit zijn solo-carriere. Graag ook een bijdrage van anderen (Jan, ik verwacht het zeker van jou, ik weet dat Lennon ook bij jou speciale emoties oproept).

Misschien kunnen we dan een Orinoco-DJ overhalen de Lennon-top een keer uit te zenden Smile

1 Working Class Hero
2 Imagine
3 Mother
4 Woman
5 Isolation
6 Mind Games
7 Instant Karma
8 Crippled Inside
9 Cold Turkey
10 God
11 Nobody Loves You When You're Down And Out
12 Happy Xmas (War Is Over)
13 Oh My Love
14 #9 Dream
15 Give Peace A Chance
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  ErickNJ vr dec 10, 2010 8:21 pm

Ik heb geen lijst, maar een nummer dat heel erg hoog zou scoren, en die niet in de bovenstaande lijst staat, is Jealous Guy. (En ik vind de cover van Bryan Ferry trouwens ook geslaagd.)
ErickNJ
ErickNJ
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2375
Registratiedatum : 20-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn vr dec 10, 2010 9:05 pm

Heel scherp opgemerkt Erick, ik ben Jealous Guy Helemaal vergeten en het is nog wel een prachtig nummer !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Jan... vr dec 10, 2010 11:10 pm

Ik ben uiteraard een grote Lennonfan, al wordt het bij mij steeds minder. Terwijl ik het gevoel heb, dat het bij jou sterker wordt. Ik ben vooral een grote fan van zijn Beatle-tijd, toen was hij groter dan groots. Solo vind ik het minder, maar speciaal voor John pers ik er wel een top 10-tje uit.
01 Imagine
02 Jealous guy
03 Working class hero
04 Instant Kharma
05 Give peace a chance
06 Cold turkey
07 Woman
08 Stand by me
09 Nobody told me
10 Starting over

Zijn slechtste plaat vind ik dat liedje over the Irish, heb je ook al 80 keer gepost.

Zo, hierbij post ik de top 10 voor een van de aardigste mensen van de Groep. Ook al kan ik je vaak schieten als je weer de moraalridder tegenover me speelt. Maar Wat ik zeer aan je waardeer is dat je ook in de spiegel durft te kijken en kwestbaar opstelt.

John, deze is voor jou!!!!!
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn vr dec 10, 2010 11:22 pm

Jan, ik ben ontroerd...en dat meen ik !

En ja Jan, Lennon zit heel diep in me Very Happy




Laatst aangepast door MrJohn op za dec 11, 2010 2:33 am; in totaal 2 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Gast za dec 11, 2010 12:45 am

In tegenstelling tot Jan ben ik juist veel meer fan geworden van John na zijn breuk met die keverclub uit dat Liverpool, ten tijde van zijn lidmaatschap was al wel zeer duidelijk welke rol hij in dat clubje speelde en godlof wist hij op tijd de ketenen af te werpen voordat hij net zo een komkommerciele stripfiguur als McCartney werd. Enfin hier mijn top van Ome John:
1 ) Oh my Love + Working Class Hero (ex aequo)
2 ) Cold Turkey
3 ) Mother
4 ) God
5 ) Beatiful Boy
6 ) Love
7 ) Isolation
8 ) Give Peace a Chance
9 ) Instant Karma
10) Jealous Guy
11) Woman
12) The luck of the Irish
13) Crippled inside
14) Hold On
15) Imagine

Dat is de score uit het midden des lands!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Jan... za dec 11, 2010 10:51 am

Ik weet dat dit vloeken in de kerk is, maar ik vind over het algemeen de solo-carriere van Paul sterker dan die van John. De eerste 2 platen van John waren meer dan briljant, het beste wat een ex-Beatle gemaakt heeft, maar daarna bleef hij een beetje hangen in een bepaald niveau. Hij ontwikkelde zich niet meer. Het werd een beetje gezanik en eigenlijk vond ik zijn rock n roll platen nogh het leukste na Imagine. Hetzelfde gold trouwens voor George.

Paul ontwikkelde zich juist weer wel. OK het was allemaal wat commercieler, maar het niveau was gewoon dermate hoog dat het mij niet stoorde. Band on the run is een uitstekend voorbeeld. Wat een smet op zijn carriere wel was, waren al die overgeproduceerde, zoetsappige draken als Ebony and Ivory. Dat was too much.
Maar om Paul nou af te schilderen als een komkommerciele stripfiguur is overdreven.

Tjonge, was ik de laatste tijd zo aardig, kom ik weer met die mening van me aanwapperen.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Ries za dec 11, 2010 11:47 am

Een oproep van MrJohn himself laat ik natuurlijk niet aan mij voorbijgaan daarom hier mijn favorieten van Lennon solo

01) Working Class Hero
02) #9 Dream
03) Mother
04) Woman
05) Instant Karma
06) Whatever Gets You Through The Night
07) Isolation
08) Crippled Inside
09) Cold Turkey
10) Imagine
11) Dear Yoko
12) Power To The People
13) Oh My Love
14) Nobody Loves You When You're Down And Out
15) Just Like Starting Over

Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7078
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn za dec 11, 2010 12:25 pm

Nu nog een Ori-DJ omkopen om er een keer een mooi Lennon uurtje van te maken Laughing

Het zijn in ieder geval mooie lijstjes geworden, bedankt !
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  MrJohn za dec 11, 2010 4:50 pm

Over John en Paul gesproken. Samen aan de wieg gestaan van de legendarische muzikale erfenis van de Beatles. Na het uiteenvallen van de Fab Four ieder hun eigen weg gegaan.

Paul, altijd beminnelijk en toegankelijk, bijzonder muzikaal ook en ik sla hem hoog aan. Wel bleef hij altijd aan de veilige kant waar het zijn muziek betrof.

John daarentegen was dwars, soms onmogelijk en moeilijk voor zijn omgeving. Een verknipte jeugd was daar niet geheel onschuldig aan, maar kan natuurlijk ook geen volledig excuus zijn. Snerende opmerkingen over Paul waren zeker niet John's finest moment. Later werden de verhoudingen weer genormaliseerd.

John zocht de randen op, beklom hoge toppen en donderde dan weer in een ravijn. Wat ik in hem bewonder is de gedrevenheid. Of het nu gaat om zijn moeder, die hem in de steek liet, de oorlog in Vietnam, het afkicken van drugs, de eenzaamheid etc , de passie flonkerde er vanaf. Gefluisterde woorden over liefde en dan weer eens een schreeuwerige zangpartij. Lennon ten voeten uit. Ik hou van John en zijn muziek, in een waaier aan uiteenlopende uitingsvormen.

Heel macaber dat hij in 1980 - na vijf jaar huisman en vader geweest te zijn - een balans had gevonden en met het album Double Fantasy op weg leek naar nog veel moois, maar daar niet meer aan toe kwam, omdat Mark Chapman er helaas anders over dacht.


Laatst aangepast door MrJohn op za dec 11, 2010 6:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Jan... za dec 11, 2010 5:19 pm

prachtig stukje, John, heel mooi. Het klopt helemaal
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

The day John Lennon died - Pagina 2 Empty Re: The day John Lennon died

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum