Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» De Beste Albums ooit met Ries
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 21:06 van Ries

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 19:09 van Ries

» *RTH* Pixies – Alec Eiffel
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:54 van sowhat

» *RTH* Sandra – Maria Magdalena
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:53 van sowhat

» *RTH* Brotherhood of man – Kiss me, kiss your baby
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:51 van sowhat

» *RTH* D:Ream – Things can only get better
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:50 van sowhat

» *RTH* Def Rhymz - Doekoe
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:49 van sowhat

» *RTH* Paul McCartney & Wings - Bluebird
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:47 van sowhat

» *RTH* Cracker - Low
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:44 van sowhat

» *RTH* Reparata & the Delrons – Captain of your ship
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:40 van sowhat

» *RTH* Julien Clerc – Si on chantait
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 13:38 van sowhat

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 12:32 van Timmus

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 12:13 van Frodo

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 12:03 van Frodo

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 11:57 van Frodo

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 11:53 van Frodo

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 11:49 van Frodo

» Mei 2024
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 10:41 van Ries

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyVandaag om 9:13 van Timmus

» De beste 100 albums ooit met Ries
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night EmptyGisteren om 19:50 van Timmus


*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

+12
Frodo
kiske
Mirrr
forzautregivo
Ries
LarryMullen
Joostvdaa
snoopy
sowhat
MrJohn
Jan...
Dave Evans
16 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Whatever gets you through the night'

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap0%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap0%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap0%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap5%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap5%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap16%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 16% 
[ 3 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap26%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 26% 
[ 5 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap37%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 37% 
[ 7 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap5%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_lcap5%*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
 
Totaal aantal stemmen : 19
 
 
Enquête gesloten

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Dave Evans 01.04.14 17:52

[31-03-2014]
"Whatever Gets You thru the Night" is a song written by John Lennon, released as a single in 1974 on Apple Records, catalogue Apple 1874 in the United States and Apple R5998 in the United Kingdom. It peaked at number 1 on both the Billboard Hot 100 and Cashbox Top 100. It also peaked at number 36 on the British singles chart. It was the lead single for the Walls and Bridges album in the US; in the UK it was released the same day as the album.



This was Lennon's only solo number 1 single in the United States during his lifetime, and Lennon was the last member of The Beatles to achieve his first American number one solo hit. The recording featured Elton John on harmony vocals and piano. While in the studio, Elton bet Lennon that the song would top the charts, and such was Lennon's scepticism that Elton secured from him a promise to appear on stage at one of his performances should the record indeed hit number one. When the record did achieve that feat, Lennon appeared at Elton John's Thanksgiving performance at Madison Square Garden on 28 November 1974. It would be his last major concert appearance.

Original promo


John Winston Lennon MBE (Liverpool, 9 oktober 1940 – New York City, 8 december 1980) was een Engels popmusicus, vredesactivist en oprichter van de Liverpoolse groep The Quarrymen, die later bekend werd als The Beatles. Samen met Paul McCartney, George Harrison en Ringo Starr had Lennon met deze groep een belangrijke rol in de popmuziek.

Ook als solist maakte hij (gedeeltelijk samen met zijn vrouw Yoko Ono) een bloeiende carrière door, waarmee hij bekend werd als een van de belangrijkste gezichten van de hippiebeweging. Naast zijn muzikale en culturele bijdrage leverde Lennon ook politieke en filosofische inzichten als vredesactivist en vrijdenker. Het nummer Imagine geldt hiervan als bekendste en duidelijkste voorbeeld.

De familienaam van Lennon komt van Ó Leannáin of Ó Lionnáin, een veel voorkomende naam in de Ierse graafschappen Fermanagh en Galway. Zijn Ierse grootvader Jack Lennon is in 1858 naar Liverpool verhuisd.

John werd in Liverpool geboren (tegengesteld aan wat vaak wordt beweerd niet tijdens een Duitse luchtaanval), als zoon van de steward Alfred Lennon en Julia Stanley. Zij was volgens eigen zeggen ouvreuse. Zijn vader was vaak maanden op zee. Hij vestigde zich in Nieuw-Zeeland toen John vijf jaar oud was. Zij zouden elkaar pas in 1964 terugzien. Ook Johns vader Alfred zong als bijverdienste. Lennon woonde vanaf zijn vierde jaar bij zijn moeders zuster, Mimi, in de wijk Woolton. Volgens zijn oma zou Mimi een betere opvoeder zijn dan Julia. Mimi was een goed mens maar volgens John veel te streng en zij gaf hem niet veel liefde. Op 15 juli 1958 werd zijn moeder doodgereden door een dronken politieman.

Julian en Sean Lennon, de zonen van John, hebben met wisselend succes een muzikale carrière, die echter volledig wordt overschaduwd door de artistieke erfenis van hun vader. Zij kregen overigens weinig fysieke steun van hem: toen Julian een kleine jongen was verliet John zijn moeder Cynthia Powell om niet meer terug te keren en Sean was vijf jaar oud toen John werd vermoord.



Samen met Elton John

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25288
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Jan... 01.04.14 18:42

Tuurlijk is Lennon een van de grootste artiesten aller tijden zeker in zn tijd van the Beatles. Maar als je objectief luistert hoor je toch een vrij lullig niemanddalletje. Dat Eltonnetje meedoet spreek ook niet in zn voordeel.

Nou vooruit omdat ik Mr John een aardige man vind, maar ik er een mager zesje van.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  MrJohn 02.04.14 0:25

Ik heb dit altijd wel een heerlijk prikkelend nummer gevonden van het markante album Walls And Bridges met als uitschieters Nobody Loves You When You're Down And Out, #9Dream en deze song.

De emotionele kreet van de gedeelde hartstocht om dit leven te doorstaan, ook in alle krochten van het bestaan.

Een 10.

PS: Het was overigens geen verzoekje van mij !

MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  sowhat 02.04.14 1:55

Ik houd wel van deze gezellige Lennon, ik kan dit veel beter verteren dan zijn zwaardere nummers. 7

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18710
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  snoopy 02.04.14 10:49

Ik heb dan juist weer meer met zijn gevoelige nummers zoals Imagine en Woman, dit krijgt een 7
snoopy
snoopy
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 2902
Registratiedatum : 17-12-08
Leeftijd : 63
Woonplaats : Assen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Gast 02.04.14 13:32



Ook ik vind dit niet de man zijn allerbeste werk behoren, maar ja het dus wel Lennon en die krijgt al voor het laten van een onfrisse wind "mits deze is opgenomen en op plaat staat!!" sowieso van mij altijd een standaard 9 en deze dus ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Joostvdaa 02.04.14 13:40

jan1966 schreef:Tuurlijk is Lennon een van de grootste artiesten aller tijden zeker in zn tijd van the Beatles. Maar als je objectief luistert hoor je toch een vrij lullig niemanddalletje.

Dit was eigenlijk exact mijn gedachte toen ik dit plaatje aan het luisteren was. Een beetje een lullig plaatje. Sowieso ben ik geen groot fan van zijn solo-carrière, maar dit is zeker geen hoogtepunt. Heel slecht is het allemaal niet, maar meer dan een 6 zit er wat mij betreft ook niet in.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  LarryMullen 02.04.14 18:15

een 7 Smile
LarryMullen
LarryMullen
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3952
Registratiedatum : 31-12-10
Leeftijd : 25
Woonplaats : Purmerend

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Ries 03.04.14 0:22

Tsja de onverwachte wending van een grootheid! Word altijd wel vrolijk van dit liedje en een Lennon bonuspunt brengt mij op een mooie 8
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7070
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  forzautregivo 03.04.14 23:33

Een mindere van sjon! Hij maakt zich er wel erg simpel vanaf. Een 5 als straf

_________________
If I agreed with you we'd both be wrong
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Mirrr 04.04.14 14:38

Ja leuk deze, een 8 krijgt ie  Very Happy 
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12061
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  kiske 05.04.14 10:32

niet echt een goed nummer, die sax had vervangen moeten worden door een ander instrument (bongo b.v.)
omdat het John Lennon is krik ik het op naar een 6
kiske
kiske
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 373
Registratiedatum : 10-03-13
Leeftijd : 59
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Frodo 05.04.14 20:09

Ik kan wel wat betere nummers van hem bedenken. Vooruit, nog net een 6.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7278
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  MrJohn 05.04.14 21:07

forzautregivo schreef:Een mindere van sjon! Hij maakt zich er wel erg simpel vanaf. Een 5 als straf

Ben het er niet mee eens (zie mijn reactie), maar een meesterlijk commentaar Ivo Razz 

 
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16669
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Timmus 11.04.14 17:59

jan1966 schreef:
Nou vooruit omdat ik Mr John een aardige man vind, maar ik er een mager zesje van.

Ik heb MrJohn eenmaal live mogen ontmoeten en ook ik vind het een aardige man. Maar daar laat ik mijn cijfer niet door beinvloeden. Ik vind dit een matig hoempapaplaatje dat bij mij niet verder komt dan een 4.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  sokratikos 13.04.14 18:39

Een vrolijk gezellig nummer, geen buitencategorie van Lennon solo. Naar boven afgeronde 8

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9959
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Vleertje 24.04.14 23:51

Gezellig dat is wel wat de lading van dit plaatje dekt. Een 7,5 het saxofoontje is wel heerlijk hoor in deze plaat hmmm... toch maar naar boven afronden.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  PPProfessor 25.04.14 20:45

Half John, half Elton: dat is eigenlijk niks. Maar ach, het is wel een lekker nummer en het saxofoontje maakt inderdaad veel goed. Een 7.

PPProfessor
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1807
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Weesp

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night Empty Re: *RTH* John Lennon - Whatever gets you through the night

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum