Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Steunfonds 20: 19 t/m 25 mei 2024
*RTH* Within Temptation - Mother Earth EmptyVandaag om 10:44 van MrJohn

» De top-1000 van 2023
*RTH* Within Temptation - Mother Earth EmptyGisteren om 23:18 van Timmus

» Mei 2024
*RTH* Within Temptation - Mother Earth EmptyGisteren om 21:11 van Roche

» Boudewijn De Groot Top 40 (20-05-2024)
*RTH* Within Temptation - Mother Earth EmptyGisteren om 19:03 van Timmus

» Zondag 19 mei: herhaling Timmus Top 1000
*RTH* Within Temptation - Mother Earth EmptyGisteren om 13:57 van Timmus

» *RTH* Hans Dorrestijn – Meryl Streep
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 20:25 van Frodo

» *RTH* Janet Jackson – All for you
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 20:19 van Frodo

» *RTH* Janse Bagge Band - Sollicitere
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 20:10 van Frodo

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 15:49 van Frodo

» *RTH* Billie Holiday - What A Little Moonlight Can Do
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 13:01 van sowhat

» *RTH* The Miracles - You Really Got A Hold On Me
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:59 van sowhat

» *RTH* Guru Josh - Infinity
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:58 van sowhat

» *RTH* Isis - April Fool
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:56 van sowhat

» *RTH* Frankie Lane - Rawhide
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:55 van sowhat

» *RTH* Middle of the Road - Soley Soley
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:54 van sowhat

» *RTH* Diana Ross - Upside Down
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:53 van sowhat

» *RTH* Vengaboys – We’re going to Ibiza!
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:52 van sowhat

» *RTH* Five star - Shine
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:50 van sowhat

» Za 18 mei : Uit de losse pols
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty18.05.24 12:47 van Roche

» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty17.05.24 21:38 van Mauricedegier


*RTH* Within Temptation - Mother Earth

+10
Mauricedegier
Grafmat
Frodo
Paul
sowhat
Vleertje
Kaj
MrJohn
Ries
Dave Evans
14 plaatsers

Ga naar beneden

Jouw cijfer voor 'Mother Earth'

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap0%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap0%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap15%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap0%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap5%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap5%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 5% 
[ 1 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap10%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 10% 
[ 2 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap15%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 15% 
[ 3 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap30%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 30% 
[ 6 ]
*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_lcap20%*RTH* Within Temptation - Mother Earth Vote_rcap 20% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 20
 
 
Enquête gesloten

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Dave Evans 29.10.10 17:08

[29-10-2010]
Zo af en toe kom je er achter dat bepaalde toch wel redelijk grote bands nog niet geweest zijn Smile

Within Temptation is een Nederlandse symfonische metalband en een van de succesvolste bands in het genre.
De band startte in de formatie genaamd The Circle. Toen Robert Westerholt en Jeroen van Veen de band verlieten, ging The Circle verder onder de naam Voyage en nam een debuutalbum op genaamd Embrace maar kort daarop viel Voyage uit elkaar..

Robert Westerholt en Jeroen van Veen echter gingen verder onder de naam The Portal, samen met de vriendin van Robert, Sharon den Adel. Ondanks dat er voor The Portal al een logo was ontworpen, werd voor het uitbrengen van de eerste songs de naam veranderd naar Within Temptation.
Within Temptation mocht op grote festivals spelen zoals Rock Werchter en ook deed de single "Mother Earth" het goed in de hitlijsten. Na deze successen hadden zij het heel druk met touren op festivals, clubtouren door heel Europa en maakten sommige bandleden hun studies af waardoor in 2004 pas de volgende cd uitkwam.

Op dit moment zijn ze op muzikaal gebied het op een na grootste exportproduct van Nederland. André Rieu is het grootste.





https://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

Live@Black Symphony

https://www.youtube.com/watch?v=J29SRnYUouQ


Laatst aangepast door Dave Evans op 29.10.10 17:17; in totaal 1 keer bewerkt

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Ries 29.10.10 17:10

Alleen om Sharon al een dikke 10 waard maar omdat het over de muziek moet gaan 2 minpuntjes en dan kom ik uit op een mooie ruime 8!
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  MrJohn 29.10.10 17:29

WT heeft mij nooit kunnen bekoren en ik zal maar niet de vergelijking maken met een andere soortgelijke en betere band, want dan val ik in herhaling Smile

Oppervlakkige en ronduit vervelende muziek: een 3

En oh ja, die uil in de clip is vele malen mooier dan die Sharon Smile
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Kaj 29.10.10 17:33

Ach John, jij met je Nightwish... Ik vind Within Temptation dan weer veel fijner om naar te luisteren, en deze verdient een hele ruime 8! Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Ries 29.10.10 17:35

Mijn zoon en buurman zijn ook liefhebbers van Nightwish maar naar mijn bescheiden mening maakt WT betere muziek
Ries
Ries
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7080
Registratiedatum : 06-01-10
Leeftijd : 54
Woonplaats : Hoogeveen

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Vleertje 29.10.10 17:41

Gelukkig heeft je dochter een betere smaak dan je zoon Richie met K3 Wink

WT vind ik niet zo bijzonder eigenlijk. Ach tis wel om aan te horen en meisje Sharon heeft zeer mooie jurken dat dan weer wel. Vond WT in het begin nog wel leuk nu vind ik het een beetje veel gedoe eigenlijk. Kom tot een schamele 5-
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Dave Evans 29.10.10 17:44

Hahaha John, twee andere heren zijn me al voor, want ik wou hetzelfde zeggen!
Tja met name de laatste jaren produceert Nightwish niet zoveel behoorlijks meer terwijl Within Temptation volgens mij nog wel meer leuks zal maken!
Mother Earth vind ik nog steeds de plaat van Within Temptation. Van mij dus zelfs een '9'

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Dave Evans 29.10.10 17:47

Vleertje schreef:Gelukkig heeft je dochter een betere smaak dan je zoon Richie met K3 Wink

WT vind ik niet zo bijzonder eigenlijk. Ach tis wel om aan te horen en meisje Sharon heeft zeer mooie jurken dat dan weer wel. Vond WT in het begin nog wel leuk nu vind ik het een beetje veel gedoe eigenlijk. Kom tot een schamele 5-

Terwijl dit toch een van de eerste single's is. Volgens mij kwam Mother Earth zelfs nog uit voor Ice Queen al werd het toen geen hit. Na het succes met Ice Queen werd het nummer opnieuw uitgebracht en scoorde toen wel. Correct me if i'm wrong!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  sowhat 29.10.10 17:55

Om aan al dat gezever over Nightwish een einde te maken, geef ik een dikverdiende 10!

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18728
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  MrJohn 29.10.10 17:55

Ik hoor het al, ik trek wel een deken over mijn hoofd het hele weekend en onderga gelaten mijn lot lol!
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16671
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Vleertje 29.10.10 18:11

Ik refereer naar de albums Enter en The Dance Dave die vind ik nog wel ok deze zijn voor Mother Earth uitgekomen. Qua singles zal het wel kloppen wat je zegt hoor. Maar WT is zo'n dingetje die mensen om mij heen heel goed vonden derhalve heb ik Enter geloof ik in de kast staan (of is dat 1 van die cd's die ik ooit heb uitgeleend en die ik nooit meer heb teruggezien). Mother Earth album is inderdaad wel het album waarmee ze grote publiek bereikten.

Maar goed het is nooit echt mijn kopje thee geweest. Geef mij maar gruizige, dreinerige, sjaggerijnige moody muziek ipv dit spektakel gedoe.
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Paul 29.10.10 18:28

MrJohn schreef:WT heeft mij nooit kunnen bekoren en ik zal maar niet de vergelijking maken met een andere soortgelijke en betere band, want dan val ik in herhaling Smile

WT krijgt van mij een dikke 10. Aantrekkelijk vind ik het symphonische van dit nummer. Ik ben zoals de meesten weten absoluut geen fan van harde muziek. Maar dit nummer kan niet zonder. Smullen.
Ik zal Nightwish een dezer dagen ook eens beluisteren.
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Frodo 29.10.10 19:06

Ik vind het nogal lastig om Within Temptation te ranken.

De liedjes zitten meestal goed in elkaar, zijn strak gespeeld, de heldere stem van Sharon is technisch gezien uitzonderlijk goed en het geheel is dan ook nog eens glashelder geproduceerd. Vervolgens weten ze dit live ook te brengen, samen met een spectaculaire show. Niets dan hulde dus.

Maar dan, hoe goed alles ook gedaan is, toch verveelt het vrij snel. Ik heb 3 keer een concert van ze meegemaakt en drie keer was het hetzelfde liedje: na een half uur heb ik het wel gezien. Wéér die doordreunende bassen, wéer die hoge stem, wéér met de lange haren zwaaien, wéér alle lichteffecten, wéér rook.....

Aangezien het hier slechts om één liedje gaat krijgen ze van mij toch een 8.
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Grafmat 29.10.10 19:14

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Frodo, met dien verstande dat ik dit nummer an sich ook wat minder waardeer.

Een 6.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Mauricedegier 29.10.10 19:38

Prachtig nummer.Luister toch graag naar muziek van Within Temptation, maar dan ook niet hele concerten.


9
Mauricedegier
Mauricedegier
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 6502
Registratiedatum : 31-12-08
Leeftijd : 42
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  muis 29.10.10 20:02

Ik heb een tien gegeven maar dat zal niemand verbazen......... Surprised
muis
muis
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 414
Registratiedatum : 29-12-08
Woonplaats : Haus am See

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Grafmat 29.10.10 20:36

@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Jan... 29.10.10 23:17

Ja, hier kan je me vreselijk mee pesten. Dat gedoe, die stomme overgangen, ik trek dit echt niet. Het is niet echt slecht, maar het is gewoon mijn genre niet. Een 3.
Jan...
Jan...
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 5302
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 57

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Frodo 30.10.10 0:07

Grafmat schreef:@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?

uhhhh...... ik denk dat ik iets gemist heb?
Waar gaat het om en wat is de bedoeling?
Frodo
Frodo
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 7302
Registratiedatum : 29-12-09

http://www.eyecatcherdordrecht.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Kaj 30.10.10 0:38

Frodo schreef:
Grafmat schreef:@Frodo en muis (en geheel off-topic, mijn excuses): Gaan jullie nog een lijstje insturen voor de Verrukkelijke500...?

uhhhh...... ik denk dat ik iets gemist heb?
Waar gaat het om en wat is de bedoeling?

Onze enige eigen allertijdenlijst!

Kijk maar eens in Dit topic, of voor meer/andere info op www.verrukkelijke500.nl . Een lijstje van minimaal 25 nummers en maximaal 1000, dus je hebt alle vrijheid.. Nog meer dan een week om in te zenden! Smile
Kaj
Kaj
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3989
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Maastricht

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Paul 30.10.10 0:48

Paul schreef: ...Aantrekkelijk vind ik het symphonische van dit nummer...

...en natuurlijk die DIJK van een stem....
Paul
Paul
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5282
Registratiedatum : 19-12-08
Leeftijd : 64
Woonplaats : Landgraaf

https://www.paultjes-plaza.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Gast 30.10.10 11:12

Prima band, prima muziek deze krijgt een negen omdat ze toch veel betere hebben gemaakt!! Wat?? nog beter dan dit?? ja!!!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Gast 31.10.10 10:38

Afschuwelijke muziek. Dat bombastische en die jankende kattenstem; als een nieuw krijtje over een schoolbord. Meer dan een 3 ga ik er echt niet van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Timmus 09.11.10 17:57

Ik hoor bij dat "grote publiek" dat deze band leerde kennen door Ice Queen en Mother Earth. Het album heb ik veel geluisterd destijds; steengoeie nummers vond ik het maar de rest van het album viel tegen of leek er teveel op. Mother Earth is een zeer sterke plaat die inmiddels uitgegroeid is tot een (jonge) klassieker. Zag WT vorig jaar live op Night of the Proms met o.a. dit nummer, en ik dacht wat ik al bijna 10 jaar over dit nummer denk: wat een klasse. Een 9.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16650
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Silvie 09.11.10 21:36

Een 9 van Jenny al jaren fan.
Silvie
Silvie
Music-freak
Music-freak

Aantal berichten : 289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 58

https://wallofsound.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

*RTH* Within Temptation - Mother Earth Empty Re: *RTH* Within Temptation - Mother Earth

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum