Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» *RTH* Puscifer - Conditions of My Parole
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 8:27 pm van Frodo

» *RTH* Alan Price Set - Simon Smith and the Amazing Dancing Bear
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 8:24 pm van Frodo

» *RTH* The Cure - Close To Me
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 8:19 pm van Frodo

» *RTH* Dave Edmunds - Girls Talk
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 8:17 pm van Frodo

» *RTH* Staind - It's Been Awhile
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 8:15 pm van Frodo

» *RTH* Sandie Shaw - Long Live Love
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:51 pm van Frodo

» *RTH* 16 Horsepower - Splinters
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:47 pm van Frodo

» *RTH* Nick MacKenzie – Peaches on a tree
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:37 pm van Frodo

» *RTH* Laura Jansen – Queen of Elba
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:35 pm van Frodo

» *RTH* Jake Bugg - Lightning Bolt
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:25 pm van Frodo

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:21 pm van Frodo

» *RTH* Anya – Moscow nights
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:18 pm van Frodo

» Zat. 27 April: De Oranjelijst
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:17 pm van Mauricedegier

» *RTH* Bolland & Bolland - Spaceman
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:13 pm van Frodo

» *RTH* Eighth Wonder - I'm Not Scared
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:09 pm van Frodo

» *RTH* Lou Reed - Perfect Day
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 7:05 pm van Frodo

» Steunfonds 16: 21 t/m 27 april 2024
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 6:32 pm van Frodo

» *RTH* Twista – Slow jamz (featuring Kanye West & Jamie Foxx)
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 3:11 pm van Mirrr

» *RTH* Pink - Funhouse
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 3:10 pm van Mirrr

» *RTH* Klaus Nomi – Total eclips (live)
Orinoco Luisteraarsenquete EmptyVandaag om 3:10 pm van Mirrr


Orinoco Luisteraarsenquete

+4
sokratikos
sokocat
MrJohn
Timmus
8 plaatsers
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Timmus za sep 04, 2021 2:36 pm

Jullie zullen 'm ook in de binnenkort te verschijnen nieuwsbrief aantreffen, maar ik plaats 'm ook alvast hier: de link naar de luisteraarsenquete van Orinoco Radio.

Vragenlijst
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Timmus vr sep 10, 2021 12:22 pm

Wil je nog je mening geven over Orinoco Radio en haar programma's en verbeteringen/suggesties aandragen? Vul dan dit weekend de enquete in; na het weekend wordt de vragenlijst gesloten.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Ries en Boebstie vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn vr sep 10, 2021 3:17 pm

Ik heb geen Nieuwsbrief ontvangen, maar ik vul de enquete vandaag nog in!

Edit: verzonden Bird


MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Timmus en Ries vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  sokocat vr sep 10, 2021 9:16 pm

Oh, die had ik al via de mail ontvangen en direct dezelfde dag nog ingevuld en verstuurd Very Happy
Goed initiatief, die enquete.

cat
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Timmus en Ries vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Gast vr sep 10, 2021 10:47 pm

Zeer goed initiatief, ingevuld ✔

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  sokratikos za sep 11, 2021 12:55 pm

✔

_________________
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art 1 UVRM
sokratikos
sokratikos
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 9946
Registratiedatum : 24-04-11
Leeftijd : 52
Woonplaats : Nijmegen, NL, Europa, Aarde, Wereld

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MissDieHard za sep 11, 2021 7:12 pm

Via Facebook ingevuld.
Helaas geen nieuwsbrief ontvangen, graag zou ik de mails ontvangen!

MissDieHard
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1777
Registratiedatum : 29-12-15
Leeftijd : 55
Woonplaats : Havana aan de Waal

MrJohn en Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn zo sep 12, 2021 10:01 am

MissDieHard schreef:Via Facebook ingevuld.
Helaas geen nieuwsbrief ontvangen, graag zou ik de mails ontvangen!

Idem!
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Timmus do sep 16, 2021 7:12 pm

De luisteraarsenquete is gesloten. Iedereen de moeite heeft genomen de vragenlijst in te vullen: heel erg bedankt. Hoe precies de resultaten met jullie gedeeld worden, weet ik nog niet, maar ik zal er zeker op terugkomen.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn za okt 09, 2021 5:40 pm

We zijn al weer bijna 1 maand verder.

Kan er aangegeven worden, wanneer er wordt gecommuniceerd over de enquete en de (mogelijke) gevolgen daarvan ?
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Mirrr vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn do nov 18, 2021 10:35 pm

We zijn nu al weer een hele tijd verder en de enquete is medio september afgesloten.

Ik heb op mijn vorige vraag in oktober geen antwoord gekregen.

Kan er nu aangegeven worden, wanneer er wordt gecommuniceerd over de enquete en de (mogelijke) gevolgen daarvan ?
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Mirrr vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Mirrr vr nov 19, 2021 10:50 pm

MrJohn schreef:We zijn nu al weer een hele tijd verder en de enquete is medio september afgesloten.

Ik heb op mijn vorige vraag in oktober geen antwoord gekregen.

Kan er nu aangegeven worden, wanneer er wordt gecommuniceerd over de enquete en de (mogelijke) gevolgen daarvan ?


Ben ook wel benieuwd.
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

MrJohn vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Grafmat di nov 30, 2021 1:40 pm

Ouch... Had ik hier gisteren al een hele reactie op neergepend, kwam er iets tussendoor, waarna mijn laptop in slaap viel en opnieuw ging opstarten: weg reactie.

Anyway, dan nog maar een keer overnieuw (en het is best een lapje tekst)...

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk met deze herhaalde vraag naar de uitkomsten van de enquete en wat we hiermee gaan doen als Orinoco Radio. Het antwoord zal nog weinig bevredigend zijn, maar ik zal proberen uit te leggen waarom er nog geen reactie is gegeven en waar we nu staan.

Voor wie niet van lezen of uitgebreide uitleg houdt, maar de wenkbrauwverhogende conclusies wel tot zich wil nemen: Nee, er is nog geen reactie en buiten wat individuele initiatieven om iets te doen met zaken die uit de enquete naar voren kwamen (uitzending van 'De 25' bijvoorbeeld) is er nog niks concreet mee gedaan,  aangezien er nog helemaal geen bespreking van de enquete met de DJ's is geweest (!!??). Gaan we er dan niks mee doen!?!? Nee, we gaan er zéker niet niks mee doen. Maar hoe en wat zal wellicht ook nog even op zich moeten laten wachten.

Tja, dit schreeuwt om uitleg natuurlijk, dus... daar ga ik, Hierbij komt meteen stukje 'jaarverslag Orinoco Radio 2021' kijken, maar ik vind het relevant om te melden, anders begrijpen jullie wellicht niet goed waarom er nog geen reactie is.

2021 is een bewogen jaar geweest voor Orinoco Radio. Begin dit jaar zijn we met de DJ-groep (Ard, Chevy, DaveE, Ivo, Jorg, Kaj, Marrk, Marsha, Ries, Ro, Roche, sokra,  en Tim)  begonnen om in een nieuwe vorm samen te werken, in de hoop en verwachting meer input van álle DJ's te krijgen, meer samenwerking te stimuleren en zodoende meer gezamenlijke doelstellingen te realiseren.
Beetje persoonlijke motivatie hierbij: Ik ben (was!) natuurlijk al jaren een beetje de chef d'equipe, waarbij ik het gevoel had dat ik toch (te) veel dingen moest initiëren en mede moest uitvoeren. Dat knagende gevoel, opgeteld bij mijn groeiende tijdsinvestering voor vooral de band Perfect Storm, maakte dat ik vond dat er iets moest veranderen. En dat leidde tot het voorstel om de boel anders te organiseren. Iets waar ik nog steeds erg blij mee ben.

Hoe zijn we gaan werken? We zijn een aantal 'streams', of werkgroepen zo u wilt, gaan bepalen waarbinnen activiteiten en ontwikkelingen geclusterd moeten gaan plaatsvinden. Zo kan iedereen de input geven aan wat hij of zij leuk vindt, of waar 'ie goed in is. Zo hebben we o.a. streams voor Muziekprogrammering, voor Agendabeheer, voor de Website, voor de V500. Elke stream heeft een streamlead, en daarboven staat een soort algehele coördinator. Tim bleek tijdens het eerste overleg daarover een uitstekend vergaderingsleider en werd bij acclamatie uitgeroepen tot 'Don Orinoco'.

2021 was echter een bewogen jaar voor heel veel DJ's met een belangrijke rol in de nieuwe opzet. We hadden/hebben te maken met een hernia, met Corona, ingrijpende privé-omstandigheden, een valpartij tijdens Tour for Life met gevolgen... Het was in lang niet alle opzichten makkelijk om dit jaar eens even daadkrachtig van start te gaan. Maar toch zijn er zichtbare en onzichtbare ontwikkelingen. De Catch22 is een belangrijke zichtbare vrucht van de nieuwe wijze van samenwerken, maar er zijn inmiddels ook vaste begintijden van onze uitzendingen, inmiddels zijn er (bijna) altijd 2 DJ's op de vrijdag en de zaterdag, er is structurele aanvulling met nieuwe muziek voor de 24*7 radiostream, etc. Maar het gaat, zoals met alles in het leven: met vallen en opstaan, horten en stoten, en soms met wat discussie/gemor/wrevel/onenigheid. En soms gaan er gewoon ook dingen niet goed. Zoals de omgang met de enquete.

De enquete was één van Tims speerpunten, om de streams beter voeding te kunnen geven aan de richting die we met Orinoco Radio op willen. Die is midden dit jaar uitgestuurd en half september gesloten. Op de enquete zijn wat mij betreft heel veel reacties binnen gekomen, dus alleen al daarom was het een succes. In oktober stond een algehele vergadering gepland die grotendeels bedoeld was om de enquete te bespreken. Tim had de resultaten rondgestuurd en aan iedereen gevraagd zijn of haar conclusies daaruit te halen en mogelijke ideeën/actiepunten te definiëren en voor de vergadering met hem te delen. Die vergadering liep echter totaal anders dan gepland.

De dag voor het overleg hadden Tim en ik namelijk contact, waarbij Tim aangaf zijn positie als hoofdcoördinator te gaan neerleggen. De redenen hiervoor ga ik niet delen. Als Tim daar behoefte aan heeft, mag hij zijn beweegredenen delen. In hetzelfde gesprek gaf ik aan dat ik zou gaan melden dat input van mij voor de komende periode - en dan vooral als streamlead voor Verrukkelijke500 - heel beperkt zou gaan zijn, vanwege mijn val (4 september) van de racefiets en de gevolgen die dat heeft gehad. Vooral eind september en in oktober  ben ik door een diep dal gegaan en kon eigenlijk zo goed als niets doen.

De vergadering werd hierdoor vooral een vergadering over het stoppen van Tim, en het opvangen van mijn taken t.a.v. de V500. Eén van de zaken die hierbij wél is besproken, en in deze wel heel relevant is, was het gebrek aan input dat Tim had gekregen op zijn vraag t.a.v. de luisteraarsenquete. Ja, dat is best een kwalijke zaak, maar ik kan die hier niet verbloemen (ook ik had geen input gegeven). Tegelijkertijd was iedereen zich er van bewust en ervan overtuigd dat bespreking ervan wel degelijk zinvol, belangrijk en nodig is.
Echter: aangezien de organisatie van de V500 al sterke vertraging had opgelopen, en er meerdere DJ's beperkte tijd beschikbaar hadden, moest daar noodgedwongen in de periode oktober/november alle aandacht naartoe. De enquete is dus in de koelkast gelegd.

De V500 is inmiddels voorbij en dankzij veel gezamenlijke inzet succesvol. Er heeft zich echter vanuit de groep nog geen nieuwe coördinator opgeworpen of gemeld. Ikzelf ben langzaam weer aan het opkrabbelen, maar ben nog lang niet waar ik zou willen staan. De streams lopen wel door, maar verder moeten we ons even gaan beraden op 'hoe nu verder'.
Ik zal - tenzij iemand anders mij voor is...  Wink  - een volgende plenaire vergadering organiseren in januari alwaar we allerlei zaken zullen gaan bespreken. De enquete en de lessen daaruit horen wat mij betreft dan bij de topprioriteiten.

Wat echter best wel relevant is: Als iemand zich hier op het forum betrokken voelt bij Orinoco Radio en denkt te kunnen ondersteunen in zaken, of misschien een goede hoofdcoördinator zou zijn: Meld je bij ons! Je hoeft echt geen DJ te zijn om Orinoco Radio verder te kunnen helpen. Wat echter wél van belang is: een pro-actieve houding. Ik ben benieuwd... Wink

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

MrJohn, Kaj, Mirrr, sokocat, Ries, Chevy, sokratikos en vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn wo dec 01, 2021 11:34 am

De oorzaken van de vertraging zijn duidelijk. Tevens gaat het hier ook om activiteiten naast jullie werk, privebesognes en familie en dan kan planning al gauw in gevaar komen.

Bedankt voor je reactie Ard en we wachten het vervolg na feestmaand december af Very Happy
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Kaj en Grafmat vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Chrisje wo dec 01, 2021 7:29 pm

Ik vind het al heel wat, Ard, dat je deze lieve, eigenzinnige DJ's, met ieder het hart op een goede plaats, min of meer met de neuzen dezelfde kant op hebt gehouden, al die jaren...

Chrisje
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3309
Registratiedatum : 03-01-12
Leeftijd : 63
Woonplaats : Eindhoven

Grafmat vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Mirrr do dec 02, 2021 2:16 pm

Dank voor de duidelijke en eerlijke uitleg Yes
Mirrr
Mirrr
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 12049
Registratiedatum : 21-12-08
Leeftijd : 60

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Timmus za dec 04, 2021 5:39 pm

Geheel terecht dat MrJohn en Mirrr in dit topic hebben gevraagd naar uitslagen, conclusies en gevolgen van de luisteraarsenquête. Deze enquête was door mij opgezet, verspreid en verwerkt en het leverde bijzonder boeiende resultaten op. Zoals Ard hierboven al aangaf, kreeg ik geen respons uit het DJ-team op de vraag voorstellen te formuleren n.a.v. deze resultaten. Dit was niet dé oorzaak van het neerleggen van mijn functie als voorzitter van Orinoco (en het uitblijven van reacties alhier), maar heeft uiteindelijk wel geleid tot het besluit. Ik had echter al eerder bij mezelf gemerkt dat de zelfgekozen rol mij steeds meer frustratie en steeds minder plezier bood, en deze is/was vooral te wijten aan een (naar mijn gevoel/maatstaven) tekort aan het nemen van initiatief om zaken te organiseren en/of het voortouw te nemen. Hierdoor zakte mijn eigen motivatie om tijd in de overkoepelende coördinatie te steken ook fors.

Chrisje heeft het in een bericht hierboven over dezelfde kant opstaande neuzen, en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dát niet waar is in mijn beleving. Niet dat ik wil beweren dat het kommer en kwel is (we hebben een prachtige 14e editie van de Verrukkelijke 500 achter de rug, waar (bijna) alle DJ's flink aan hebben bijgedragen én waar de coördinatie bijzonder goed in orde was), maar mijn grootste teleurstelling zit 'm in het feit dat er veel potentieel zit in Orinoco Radio, maar dat dit er niet uitkomt, omdat men bang is voor verandering en (te veel) wil vasthouden aan hoe het nu is. Het in mijn ogen ontbreken van eenheid binnen het team geldt uiteindelijk als voornaamste reden van mijn beslissing, omdat dat mij het gevoel gaf dat mijn werk weinig zin had.

Mijn beweegredenen heb ik in die oktobervergadering met de andere DJ's gedeeld. Zoals Ard al aangaf, is daarna de organisatie van de V500 in gang gezet en is er tot op heden niet over de enquête of mijn opvolging gesproken.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16628
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

MrJohn, Grafmat, Mirrr, sokocat, Ries en Chrisje vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn zo dec 05, 2021 12:02 pm

Bedankt voor je uitleg Timmus. Het is jammer van je oorspronkelijke inzet, dat het voor jou onbevredigend is verlopen.

Wat de hedendaagse muziek betreft heb ik dankzij jou in de loop der tijd overigens best het nodige leren kennen.

Ik hoop, dat tezijnertijd meer bekend wordt over de invulling van je rol door een ander.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Mirrr en Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn vr aug 12, 2022 10:59 pm

We zijn inmiddels al weer bijna een jaar verder en dus probeer ik het nog maar eens.

Wat heeft de enquete aan suggesties van de luisteraars opgeleverd. Ik had bijvoorbeeld gevraagd naar de mogelijkheid van herhalingen van uitzendingen, overdag of 's avonds. Anderen zullen vast ook wel opmerkingen of ideeen gehad hebben.
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Grafmat vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Grafmat za aug 13, 2022 1:21 am

John: Heel terecht dat je hier weer op terug komt.

Het moment waarop ik dit typ is niet het meest gelukkige om een volledig antwoord te geven, maar laat ik beginnen met te zeggen dat vanuit de luisteraarsenquete niet een heel eenduidig beeld naar voren is gekomen over de richting die de luisteraars willen dat we met Orinoco op gaan. Dat is op zich helemaal niet erg, want als Orinoco iets is of wil zijn, is het wel een station dat alle kanten uit kan en mag gaan. Dat wil niet zeggen dat er niet aanknopingspunten waren en zaken waar we aandacht aan moeten besteden.

Sinds de laatste berichten zijn er 2 vergaderingen geweest, waarin we de resultaten met mekaar hebben besproken en hebben geprobeerd een aantal dingen meer te gaan doen, omdat 1 van de dingen die we wél hebben kunnen halen uit de enquete, is dat evenementen én uitzendingen met luisteraarsinput erg worden gewaardeerd. Aan het begin van het jaar hebben we dus veel evenementen gehad, waarbij de input van de luisteraars erg belangrijk is -> o.a. de Steunfonds top50, het 70s Weekend, De Albumlijst aller tijden, en het World Song Contest leunen allemaal voor een groot gedeelte op de input van de luisteraars, en waren eigenlijk zonder uitzondering weer succesvol.
Helaas merken we dat het organiseren van evenementen in de periode dat de dagen echt langer en het weer écht beter wordt ons gewoonweg niet lukt. Er waren evenementen voorzien die we hebben moeten schrappen omdat ofwel te weinig DJ's in het daarvoor bestemde weekend überhaupt aanwezig waren en/of dat we de organisatie niet voor mekaar gingen krijgen.

Maarrrr: Hopelijk zie je in plaats daarvan wel weer meer uitzendingen waarin we de luisteraarsinput gebruiken -> de terugkeer van 'De 25', de uitzending rond Live Aid, de uitzending van morgen met requests van overleden artiesten (of bands met overleden bandleden). Ik zal daarover heel eerlijk zijn: Ikzelf vind het leuker om de platen voor mijn uitzendingen zélf te kiezen in de hoop daarmee luisteraars te kunnen verrassen en verzoekjes 'on the fly' in te voegen, maar ik begrijp ook dat dit voor luisteraars wél een factor is om vaker te luisteren.
Tijdens de komende V500 hebben we ook als doel om tijdens de uitzending weer meer interactie met de luisteraar ín de uitzending zelf te gaan krijgen. Helaas is dat iets dat technisch en organisatorisch in reguliere uitzendingen best moeilijk te realiseren is, maar tijdens de V500 kan dit wel, en gaan we dat ook doen.

Een van de andere hete hangijzers is een nieuwe website en daarmee een platform om met ALLE luisteraars van Orinoco te kunnen interacteren. Ook daarbij zijn er weer aardig wat factoren die ervoor zorgen dat die site er nog steeds niet is. Maar een nieuwe site betekent ook dat we moeten nadenken over een aantal zaken die momenteel vooral via dit forum, maar om volledig objectieve redenen veel beter via de site van Orinoco zouden kunnen gaan lopen. Denk daarbij aan het Steunfonds, topics en evenementen waarin input van luisteraars wordt gevraagd, maar ook bv het samenstellen van de Catch22 met behulp van input van de luisteraars (kort gezegd: maandelijks de mogelijkheid om te stemmen op nieuwe platen die volgens jou (hoger) in de Catch22 zouden moeten staan). Ik besef dat dat dit een gevoelig punt kan zijn voor mensen op dit forum, want, laten we wel zijn: een aanzienlijk deel van de levende topics op dit forum leunt inmiddels op zaken die gerelateerd zijn of voortkomen uit Orinoco Radio. Zonder het meteen over konsekwenties te hebben, zin dit zaken waar over nagedacht moet worden, want er is ook een groep luisteraars die NIET op dit forum actief zijn en dat ook niet willen worden, maar die wél verwachten/zouden willen dat Orinoco een goede, volledige en interactieve website heeft.

Dit is een verre van volledig, maar uiteindelijk toch best lang antwoord, maar het ging dan ook om 2 van de belangrijkere zaken die we hebben kunnen destilleren uit de antwoorden die we op de enquete hebben gekregen. Ik zal binnenkort wat tijd proberen in te ruimen om de uitkomsten van de enquete in meer detail te delen.

Daarnaast heb ik - ondanks chronisch tijd- en geruime tijd ook energiegebrek - de coördinatierol maar weer stilzwijgend op me genomen. Nog steeds staat de vacature vacant, want met voorziene ontwikkelingen met de bands Perfect Storm én Galaxy weet ik écht niet hoeveel tijd ik kan vrijmaken voor Orinoco, en een coördinator met tijd en motivatie is dus alleszins welkom, maar het lijkt erop dat we - en dus ook jullie - het er voorlopig mee moeten doen, want vanuit de DJ's is er op dit moment niemand genegen om de rol op zich te nemen.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4296
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

MrJohn, Mirrr en sokocat vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  MrJohn za aug 13, 2022 10:40 am

Bedankt voor je uitgebreide reactie Ard. Het geeft een duidelijke stand van zaken en schetst ook de huidige mogelijkheden/onmogelijkheden. Daarmee weten we waar we aan toe zijn.

De luisteraarsparticipatie is zeker toegenomen en Orinoco Radio blijft mijn favoriete muziekstation. Misschien kun je nog even ingaan op mijn vraag of het terugluisteren of herhalen van uitzendingen mogelijk is.

Heel begrijpelijk overigens, dat jij naast je werk, huiselijke beslommeringen, twee kinderen en twee bands helemaal vol zit qua tijd en energie. Je moet nu al wel haast een onuitputtelijk reservoir hebben.

Fijn weekend nog!
MrJohn
MrJohn
Chief
Chief

Aantal berichten : 16658
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 73

Mirrr vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  sokocat di feb 07, 2023 9:24 pm

MrJohn schreef:Bedankt voor je uitgebreide reactie Ard. Het geeft een duidelijke stand van zaken en schetst ook de huidige mogelijkheden/onmogelijkheden. Daarmee weten we waar we aan toe zijn.

Ik schaar mij met mijn reactie achter die van MrJohn. Ook van mijn kant veel dank voor je reactie, en ja ik ben 1 van degenen die had gereageerd op de enquete voor de luisteraars. Groot respect voor het toch proberen te organiseren van veel zaken, die veelal samenhangen met het goed lopen van Orinoco Radio naast al je dagelijkse drukke bezigheden, Ard! Hoop echt dat het persoonlijk nu ook weer (wat) beter met je gaat. (wss fysiek?)
Ik heb eveneens veel respect voor Tim's reactie en beslissing. Veel mbt Orinoco Radio moet ook in de schaarse vrije tijd (van velen) plaatsvinden, en dan is het m.i goed dat er een 24/7 non-stop systeem is. Daarnaast is het niet altijd even prettig als je je een roepende in een woestijn voelt.

Zelf zit ik persoonlijk in hele hectische tijden; zowel thuis (privé) als op het werk. Chronisch tijdgebrek is mij niet vreemd. Degenen die over facebook beschikken (of mij recent hebben gesproken in de chat) weten misschien dat ik doel op een komende ingrijpende renovatie in mijn huurwoning (privé) en (weer) een veranderende manier van werkzaamheden bij mijn werkgever; wat behoorlijke financiële consequenties kan hebben. Daarnaast weet ik van mezelf dat ik vaak slecht ben in het coordineren van zaken en kan ik erg chaotisch zijn.

Laat ik het hierop houden: in mijn situatie is de wil er wel, maar de kennis en kunde (nog) niet. Ik blijf dit wel volgen, wie weet komt er toch iets leuks uit. Juist omdat mijn werksituatie wat gaat veranderen, bestaat er de kans dat ik zowaar wat tijd over ga hebben, te zijner tijd. * Het begrip Tijd: al jaren een haat-liefdeverhouding bij mij Very Happy

cat
sokocat
sokocat
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1012
Registratiedatum : 22-12-08
Leeftijd : 50
Woonplaats : Culemborg

Grafmat en Timmus vinden dit bericht leuk

Terug naar boven Ga naar beneden

Orinoco Luisteraarsenquete Empty Re: Orinoco Luisteraarsenquete

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum